Az RW Connect-nél imádják a jó előrejelzéseket és ezzel nincsenek egyedül. Az amerikai székhelyű Research Business Report (Kutatási Szalmai Riport) a közelmúltban adta ki a 15. Annual Predictions Issue-t (Éves Előrejelzési Kiadvány), mely az elkövetkezendő évet vizsgálja. Bob Lederer összeállított egy átfogó listát a 2011-es előrejelzésekre vonatkozóan, melyeket a szakma néhány nagyja alkotott meg, és amiket volt olyan szíves átengedni az RW Connect-nek, hogy megossza olvasóival. Mi pedig most veletek.
Kristin Luck, Elnök, Decipher, Inc. (Portland, OR, USA):
A múlt évben azt jeleztem előre, hogy a DIY MR eszközök (Csináld Magad Piackutató Eszközök) további fejlődése megváltoztatja a szakma divatos “outsourcing” szóhasználatát “insourcing”-ra. Maga a használat csak 2011 során fog növekedni, miként a DIY felmérési platformok több funkciót nyújtanak, és javítják a használhatóságot. Amint a Fortune 500 cégek 100%-a alkalmaz DIY felmérési platformokat kutatási gyakorlatuk kiszélesítésére, az ügynökségek és a teljes kiszolgálást nyújtó cégek sem fognak lemaradni. Alapvető fontosságú lesz az a képesség, hogy hibrid tanulmányokat (legfőképpen mobilt) tudjunk végezni egyszerűen (felmérés/minta/jelentés). A mobil a következő hulláma a kutatási technikáknak, és ezek a piackutatás minőségére is jó hatással lesznek (megkövetelve a kutatóktól a kérdőívek hosszának korlátozását, és a válaszadók bevonására való koncentrálást). A pár évvel korábban bevezetett mobil panelek – melyeket el is hagytak, mivel a szakma nem használta ki őket – lesznek a panelcégek sikerének kulcsai.
Finn Raben, Igazgató, ESOMAR (Amsterdam, Hollandia):
A gazdasági helyzet rendeződésétől függetlenül az ‘érték’ utáni hajsza fogja továbbra is uralni a végfelhasználók piackutatásról alkotott nézeteit. A szakmának három területre kell koncentrálnia:
1. Ügyfélszolgálati szempontból fokozottan tudni és megérteni szükséges a ‘hol’ és ‘miért’ kérdését, hogy keverhessük az új és a hagyományos módszereket.
2. Vállalati szempontból az elsődleges kihívás e keveréknek jogi és etikai határainak meghatározása és megértése lesz.
3. Szakmai szempontból biztosítani kell, hogy az új generációs piackutatási résztvevők rendelkeznek a megfelelő (és sokkal szélesebb) eszköztárral, melyek megfelelhetnek a fokozódó elvárásoknak.
Reg Baker, Elnök & COO, és Theo Downes-LeGuin, Kutatási Vezérigazgató, Market Strategies (Livonia, MI és Portland, OR, USA):
A következő évben azt fogjuk tapasztalni, hogy a piackutatási célú közösségi média használat krízisbe jut a felhasználók személyiségi jogainak okán. Az arcátlan kihasználás (pl. a Nielsen tolakodása, a PatientsLikeMe); az egyre agresszívebb próbálkozások a közösségi oldalak részéről, hogy befektetéseiket készpénzre váltsák a személyes információk nem megfelelő felhasználásával; valamint a tömeges felháborodás, amit az online követés és az ‘örökös cookie-k’ keltettek, a szakmai szövetségek körében sokkal erősebb személyiségvédelmi jogalkotásban, magasabb szintű etikai sztenderdekben fognak lecsapódni. A közösségi oldalak kutatása beleegyezés-alapú lesz és a szakmának ismét szembe kell néznie a válaszadói együttműködés rémisztő kihívásával. A szakma számos olyan megközelítésre való támaszkodása, mint az online hirdetők, gondot okozhatnak a fogyasztók bizalmának elnyerésében.
Eileen Campbell, CEO, Millward Brown (New York, USA):
A piackutatás továbbra is arról fog szólni, hogy információkat használjon fel az üzleti problémák megoldására. De ami gyorsan fog változni, az a döntéshozatal mindenféle információval, és nem csak felmérésekkel való ellátása. Néhány a sokat emlegetett ‘figyelésből’ származik majd. Ez az összerakósnak csak egy kis része, a figyelés csak egy részét adja a történetnek. Egy igazi párbeszéd figyelést, kérdezést, kutakodást és mélyre ásást is magában foglal. Nem vagyunk (és nem leszünk) passzív megfigyelők és hallgatózók. Aktív résztvevőknek kell lennünk a beszélgetésekben. Ha több forrás áll rendelkezésre, alaposabban megvizsgáljuk a témákat, és mélyebb beszélgetést alakítunk ki, akkor eljutunk a megfelelő válaszokhoz, ésszerűbb döntésekhez szolgáltatunk információkat, és valós üzleti hatást érhetünk el.
Joel Rubinson, Elnök, Rubinson Partners (New York, USA):
Várakozásaim szerint a perspektivikus kutatási területek a beszélgetések figyelése, vásárlói insightok és bármi más olyan dolog lesz, aminek köze van a befektetések megtérüléséhez a digitális hirdetések terén, olyan szolgáltatások, melyek integrálják a médiumok használatát és a vásárlási (vagy más) viselkedéseket, az online közösségi kutatásokat, és a mobilokat érintő kísérleteket. Ezek a költések a hagyományos fókuszcsoportok, telefonos kutatások, U&A/szegmentációs kutatásokra költött összegeket csökkentik, melyek olyan insightokat eredményeznek, amiknek nincs közvetlen köze a digitális média vásárlásához.
Jeffrey Henning, Alapító & Stratégiai Elnökhelyettes, Vovici (Rockland, MA, USA):
Az okostelefonok és a közösségi oldalak forradalmasították az online játékok világát, arra biztatva az amúgy nem tipikusan videojátékokat játszó közönséget is, hogy csatlakozzanak. Az egyik, amit nagyon népszerűvé tett az új közönség, a ‘sandbox’ típusú játék. A játékosok városokat, farmokat, állatkerteket, királyságokat és más virtuális egységeket építhetnek, a játék nyílt végű stílusának megfelelően. Az online játékok tovább fognak fejlődni, és értékes módszerré válnak majd az egyszerű választási lehetőségek elemzésében, és a költségérzékeny piackutatásokban.