Piackutatás blog - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://piackutatas.blog.hu/2011/05/26/az_inflacio_alakulasa_magyarorszagon_1991_2011/full_commentlist/1#c30017764
Válasz erre: Az infláció alakulása Magyarországon (1991-2011)
2016-04-08T09:37:57+02:00
2016-04-08T09:37:57+02:00
mi vok én
http://blog.hu/user/801673
De kár, hogy az utóbbi évek nem látszanak!
https://piackutatas.blog.hu/2012/07/09/az_y_generacio_sokkal_inkabb_individualista_mint_kollektivista_egy_uj_tanulmany_szerint/full_commentlist/1#c28826090
Válasz erre: Az Y generáció sokkal inkább individualista, mint kollektivista egy új tanulmány szerint
2015-12-21T09:45:43+01:00
2015-12-21T09:45:43+01:00
panpeterstop
http://blog.hu/user/985910
Nagyon érdekes írás. Elméletben és gyakorlatban is alá lehet támasztani az észrevételeket, de szerencsére vannak kivételek is.
https://piackutatas.blog.hu/2015/03/05/aranyszobor_es_hirveres_oscar-gala_a_web_szemevel/full_commentlist/1#c26388411
Válasz erre: Aranyszobor és hírverés: Oscar-gála a web szemével
2015-03-06T10:25:47+01:00
2015-03-06T10:25:47+01:00
♔bаtyu♔
http://blog.hu/user/805938
Mert mesterségesen hájpolják óriási pénzek bedobásával, miközben maguk a nyertes filmek már annyira gagyik, hogy már ingyen sem érdemes ezeket letölteni. Az egész egy olyan hiszti mint itt az indexen az Éden hotel és tsai. Az emberek elolvassák, ha elolvassák, mert ott van előttük, de a felrobbanás az nagyon erős túlzás. Ilyen alapon lehetne azt is mondani, hogy mindenki Sarka Kata melléről beszél, mert rengeteg a média jelenlét. <br />
<br />
Miközben ez nagyon nem érdekel senkit, ezt a Sarka Katát nem a közérdeklődés tartja felszínen, hanem Hajdú pénze. <br />
<br />
Az Oscar ugyanez nagyban, a valóban jó filmek eleve meg sem felelnének a feltételeknek. (Nincs benne kötelező néger, zsidó, bunkó déli fehér, stb., nincsenek benne a hollywood-i mogulok sztároltjai, de legfőképpen a Wall street-i zsidók pénze nincs bennük.)
https://piackutatas.blog.hu/2014/12/02/a_kartezianus_szinhaz/full_commentlist/1#c25278875
Válasz erre: A kartéziánus színház
2014-12-03T10:31:52+01:00
2014-12-03T10:31:52+01:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
<a href="http://piackutatas.blog.hu/2014/12/02/a_kartezianus_szinhaz?full_commentlist=1#c25277055" class="reply_nick_7891" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25277055 );">@Tyson925</a>: a Big Data hívők szerint feltétlenül, pont ez a lényege. Az írás felvetése szerint - összegyűjtött adataink többsége torzított, szűrt, mentális modellekhez igazított - nem, mert torz adatokból kiindulva az eredmény is olyan lesz. Érdemes lehet a filozófiai megközelítést átgondolni, ez egy új nézőpont...
https://piackutatas.blog.hu/2014/12/02/a_kartezianus_szinhaz/full_commentlist/1#c25277055
Válasz erre: A kartéziánus színház
2014-12-03T04:24:17+01:00
2014-12-03T04:24:17+01:00
Tyson925
http://blog.hu/user/7891
Tudjuk-e a big dataval az emberi viselkedest melyebben megerteni?
https://piackutatas.blog.hu/2012/11/12/7_hasznos_otlet_prezentaciohoz/full_commentlist/1#c25085467
Válasz erre: 7 hasznos ötlet prezentációhoz
2014-11-14T12:59:32+01:00
2014-11-14T12:59:32+01:00
Flóra23
http://blog.hu/user/906355
Ha további tippeket kerestek ezt a cikket ajánlom: <a rel="nofollow" href="https://iqfactory.hu/blog/szakdolgozat_tippek/szakdolgozat_vedese/prezentacio-7-uj-szabalya/">iqfactory.hu/blog/szakdolgozat_tippek/szakdolgozat_vedese/prezentacio-7-uj-szabalya/</a> Tanácsokat gyűjtött össze, hogy minél színesebb és érdekesebb legyen az előadásod.
https://piackutatas.blog.hu/2014/09/26/szuperintelligencia_konyvajanlo/full_commentlist/1#c24792819
Válasz erre: Szuperintelligencia (könyvajánló)
2014-10-21T08:53:12+02:00
2014-10-21T08:53:12+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
<a href="http://piackutatas.blog.hu/2014/09/26/szuperintelligencia_konyvajanlo?full_commentlist=1#c24789649" class="reply_nick_17784" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 24789649 );">@dr. pretender</a>: igaz, javítottam.
https://piackutatas.blog.hu/2014/09/26/szuperintelligencia_konyvajanlo/full_commentlist/1#c24789649
Válasz erre: Szuperintelligencia (könyvajánló)
2014-10-20T20:28:56+02:00
2014-10-20T20:28:56+02:00
dr. pretender
http://blog.hu/user/17784
nem a lényeghez tartozik, de a Dűne sokkal korábban, a 60-as években jelent meg, nem pedig 90-ben...
https://piackutatas.blog.hu/2014/09/26/szuperintelligencia_konyvajanlo/full_commentlist/1#c24784203
Válasz erre: Szuperintelligencia (könyvajánló)
2014-10-20T10:33:49+02:00
2014-10-20T10:33:49+02:00
mrZ (törölt)
http://blog.hu/user/586784
Mikor ilyen könyveket olvasnák mindig eszembe jutna hogy mennyire a múlté már a monológok világa. Ha ma van egy gondolatom feldobom egy fórumra és rögtön százak ezrek fejlesztik tovább, alakítják. <br />
Mondjuk ha olyan okosnak képzelném magam hogy gondolkodásban felette állok mindenkin, biztos hogy én is könyvet írnék.
https://piackutatas.blog.hu/2014/05/13/a_jovo_gazdasaga_avagy_mi_jon_a_kapitalizmus_utan/full_commentlist/1#c24685837
Válasz erre: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?
2014-10-09T00:02:05+02:00
2014-10-09T00:02:05+02:00
Weishaupt
http://blog.hu/user/732264
Bullshit az egész! Először is: jövőkutatók mondták már azt is, hogy az ezredfordulóra városok lesznek a Holdon. Frászt. Most azt jósolják, hogy belátható időn belül halhatatlanok leszünk (deGrey ugyebár). Ez a 3D nyomtatás is nagy sláger lett, pedig a leánykori neve lényegretörőbb: Rapid Prototyping. Az, hogy ezt lehet fejleszteni, egy dolog, az meg megint másik, hogy ez soha a büdös életben nem fog mondjuk mobilt nyomtatni. Lehet, hogy ez is lehetséges lesz száz év múlva, de nem ezzel a technológiával.<br />
És végül: amitől a falra tudok mászni az a sharing economy. Gyakorlatilag a fejlett világ nyomorának ékes példája. Már nincs pénz házra, autóra, stb. Sebaj: béreld más koszos, mocskos vackát - ezt nevezem! Ehhez kapcsolódik, bár nem szorosan, hogy volt a 444-en egy cikk Peter Thiel-el, aki azt fejtegeti, hogy Golden Gate hidat annak idején előbb megépítették, mint ma egy vacak kis hidat. Szerinte ez rossz előjel. <br />
Akit érdekel: <a rel="nofollow" href="http://444.hu/2014/09/17/peter-thiel/">444.hu/2014/09/17/peter-thiel/</a>
https://piackutatas.blog.hu/2014/05/13/a_jovo_gazdasaga_avagy_mi_jon_a_kapitalizmus_utan/full_commentlist/1#c24684027
Válasz erre: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?
2014-10-08T20:21:41+02:00
2014-10-08T20:21:41+02:00
Ad Dio
http://blog.hu/user/473246
<a href="http://piackutatas.blog.hu/2014/05/13/a_jovo_gazdasaga_avagy_mi_jon_a_kapitalizmus_utan?full_commentlist=1#c24682055" class="reply_nick_128757" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 24682055 );">@akira2</a>: <br />
<br />
Talán a tudás tőke/anyagi tőke arány javulhat de ameddig az energiaigény egyre növekszik, áttörésre ne számíts: akié az energiahordozó/energiatermelő azé a hatalom.
https://piackutatas.blog.hu/2014/05/13/a_jovo_gazdasaga_avagy_mi_jon_a_kapitalizmus_utan/full_commentlist/1#c24684131
Válasz erre: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?
2014-10-08T20:21:33+02:00
2014-10-08T20:21:33+02:00
mrZ (törölt)
http://blog.hu/user/586784
A cégek az állam szárnya alá vonulnak. Közvetlenül szállítanak/értékesítenek az ellenértéket viszont az adóbevételekből kapják. Az állam pedig jogszabályokkal biztosítja nekik a monopóliumot. Ez a folyamat már nagyon előrehaladott. <br />
A fogyasztás szintje fenntartható, állandósulni látszik. A közösségi/megosztott rendszerek nem nagyobb hatékonyságúak, semmiféle értelmezhető nyereséget nem termelnek, egyszerű transzfer a célcsoportok irányába. Mondanám azt hogy újabb dotációkkal próbálják erősíteni a városiasodás folyamatát, megállítani az elvándorlást. <br />
<br />
<a href="http://piackutatas.blog.hu/2014/05/13/a_jovo_gazdasaga_avagy_mi_jon_a_kapitalizmus_utan?full_commentlist=1#c24682055" class="reply_nick_128757" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 24682055 );">@akira2</a>: <br />
A tudás közösségi tudássá válik, lehetetlen a tudásvagyon rendszer fenntartása, a világ 6/7-ének sem pénze sem akarata nincs erre. A nyugat még erőlteti egy darabig, de folyamatosan lemaradunk miatta, plusz a legatyásodás már nálunk is jelentős. 5%-ra pedig ne akarj gazdaságot építeni.
https://piackutatas.blog.hu/2014/05/13/a_jovo_gazdasaga_avagy_mi_jon_a_kapitalizmus_utan/full_commentlist/1#c24683965
Válasz erre: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?
2014-10-08T20:20:00+02:00
2014-10-08T20:20:00+02:00
Ad Dio
http://blog.hu/user/473246
A 3D nyomtató lehetőségei korlátozottak a felhasználható anyagok tekintetében. Bár egy-egy területen jelenthet lényeges előrelépést, globálisan nem forradalmi. Én a vitrualizálódás irányában érzem továbbra is a potenciált.
https://piackutatas.blog.hu/2014/05/13/a_jovo_gazdasaga_avagy_mi_jon_a_kapitalizmus_utan/full_commentlist/1#c24682963
Válasz erre: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?
2014-10-08T17:43:17+02:00
2014-10-08T17:43:17+02:00
aleb19
http://blog.hu/user/274105
cool...csak igy is legyen
https://piackutatas.blog.hu/2014/05/13/a_jovo_gazdasaga_avagy_mi_jon_a_kapitalizmus_utan/full_commentlist/1#c24682055
Válasz erre: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?
2014-10-08T15:37:39+02:00
2014-10-08T15:37:39+02:00
akira2
http://blog.hu/user/128757
Ha onnan indulunk ki, hogy a termőföld-alapú gazdaságot hívtuk feudalizmusnak, a tőke-alapút pedig kapitalizmusnak, akkor valóban átalakulóban van világgazdaság, ill. kezd megerősödni a tudás-alapú gazdaság. Amely azt jelenti, hogy már nem a pénz az egyetlen (nem is elégséges és nem is feltétlenül szükséges) erőforrás ahhoz, hogy kialakulhasson egy jelentős értket termelő gazdasági modell.<br />
<br />
A megosztáson alapuló (Mesh) gazdaság azonban semmiképpen nem hozható párhuzamba a szocializmussal, még akkor sem, a magántulajdonnak egyre kevesebb szerepe is lesz a Mesh gazdaságban, és a kapitalizmus visszaszorulása (a Mesh előretörésével) semmiképpen sem jelenti azt, hogy egyben a piacgazdaságnak is vissza kellene szorulni az állam gazdasági szerepének növekedésével.<br />
<br />
A Mesh valójában a piacgazdaság kiteljesedése. A Mesh gazdfaságban ugyanis azok is jelentős szerepet tudnak játszani, akiknek nincsen óriási pénzügyi erejük, csupán tudásuk, szakértelmük és szorgalmuk.<br />
<br />
Egy versenyképes és idővel alakítható szaktudás egy életen át milliárdokat ér, jóval többet, mint egy milliárdos pénzügyi vagyon.<br />
<br />
A jövőben pedig egyre nagyobb értéke lesz a tudásnak, így a gyerekeinknek sokkal nagyobb értéket adhatunk a versenyképes tudás megszerzésének esélyével, mint milliárdos vagyon hátrahagyásával.
https://piackutatas.blog.hu/2014/05/13/a_jovo_gazdasaga_avagy_mi_jon_a_kapitalizmus_utan/full_commentlist/1#c24680503
Válasz erre: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?
2014-10-08T12:36:55+02:00
2014-10-08T12:36:55+02:00
panelburzsuj
http://blog.hu/user/403725
<a href="http://piackutatas.blog.hu/2014/05/13/a_jovo_gazdasaga_avagy_mi_jon_a_kapitalizmus_utan?full_commentlist=1#c24679381" class="reply_nick_9843" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 24679381 );">@nevetőharmadik</a>: <br />
"ma már bárki megvehet egy 3D nyomtatót, letöltheti egy lőfegyver tervezetét és nyomtathat magának egyet"<br />
<br />
Ahol szabad fegyvert tartani, ott legfeljebb ár/érték arányokban jelent(het) eltolódást.<br />
<br />
Ahol nem szabad, ott meg jó kérdés, hogy a "valódi" fegyverekhez képest még soká silány szarok birtoklásáért mennyien fognak bevállalni ugyanakkora kockázatot. (Ez is egyfajta ár/érték kérdés...)
https://piackutatas.blog.hu/2014/05/13/a_jovo_gazdasaga_avagy_mi_jon_a_kapitalizmus_utan/full_commentlist/1#c24680445
Válasz erre: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?
2014-10-08T12:36:46+02:00
2014-10-08T12:36:46+02:00
panelburzsuj
http://blog.hu/user/403725
<a href="http://piackutatas.blog.hu/2014/05/13/a_jovo_gazdasaga_avagy_mi_jon_a_kapitalizmus_utan?full_commentlist=1#c24679381" class="reply_nick_9843" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 24679381 );">@nevetőharmadik</a>:<br />
Amíg ez a rés fennáll:<br />
<br />
"hagyományos üzleti modellek és az osztott üzleti modellek eltérő adózásából adódó konfliktus"
https://piackutatas.blog.hu/2014/05/13/a_jovo_gazdasaga_avagy_mi_jon_a_kapitalizmus_utan/full_commentlist/1#c24679381
Válasz erre: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?
2014-10-08T12:01:20+02:00
2014-10-08T12:01:20+02:00
nevetőharmadik
http://blog.hu/user/9843
Nagyon érdekes cikk. És érdekes az is, hogy bizonyos szempontból ez az új modell valójában a kapitalizmus kiteljesedése, már amennyiben kapitalizmuson nem a big businesst értjük, hanem a bárki számára elérhető, alig korlátozott, önálló gazdasági tevékenység lehetőségét.
https://piackutatas.blog.hu/2014/03/03/robotok_ideje/full_commentlist/1#c24576421
Válasz erre: Robotok ideje
2014-09-29T08:56:40+02:00
2014-09-29T08:56:40+02:00
ipartelep
http://blog.hu/user/260907
én azon gondolkodtam el (nem nagyon, csak kicsit), hogy egy ember, aki magát halhatatlannak hiszi, továbbá, aki azt hiszi, hogy 15 éven belül meglesz az emberi szintű MI, az mitől tudós. Mert ugye, az első hite komplett bolondság, a második meg arról tanúskodik, hogy fogalma sincs az emberi intelligencia komplexitásáról, és főleg eme bonyolultság és mélység mesterséges előállításáról. Ami persze nem lehetetlen, csak nem évtizedes, hanem évszázados (ki tudja mennyi?) feladat.<br />
De azért legalább biztosan magas a fizetése.
https://piackutatas.blog.hu/2014/09/24/ovatosan_a_ksh_adatokkal/full_commentlist/1#c24550217
Válasz erre: Óvatosan a KSH adatokkal!
2014-09-24T15:37:08+02:00
2014-09-24T15:37:08+02:00
Imee
http://blog.hu/user/51020
A fő eltérést valószínűleg nem az adja, hogy a KSH csak a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozásokat veszi figyelembe, sokkal lényegesebb eltérés, hogy a KSH a teljes munkaidőben alkalmazásban állók átlagos bruttó keresetét szokta közölni, míg a NAV minden, adóköteles jövedelemmel rendelkező adózó jövedelmét figyelembe veszi. Pl. aki 2013-ban csak 9 hónapot dolgozott bruttó 230 ezer forintos jövedelemmel, az a NAV statisztikájában csak 172.500 forintos havi jövedelemmel fog szerepelni, míg a KSH statisztikájában (ha éppen abban az időszakban munkaviszonyban volt, amire az vonatkozik) 230.000 forinttal.
https://piackutatas.blog.hu/2012/07/09/az_y_generacio_sokkal_inkabb_individualista_mint_kollektivista_egy_uj_tanulmany_szerint/full_commentlist/1#c22306788
Válasz erre: Az Y generáció sokkal inkább individualista, mint kollektivista egy új tanulmány szerint
2014-04-08T09:16:21+02:00
2014-04-08T09:16:21+02:00
Prácza Ági
http://blog.hu/user/821633
Bankoktol mentes eletre van szukseg
https://piackutatas.blog.hu/2014/03/21/big_data_mid_data_small_data/full_commentlist/1#c21946468
Válasz erre: Big Data, Mid Data, Small Data
2014-03-21T17:17:42+01:00
2014-03-21T17:17:42+01:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Teljesen eltérő adathalmazok összekapcsolásáról van szó. A japán és az amerikai fogyasztók közti különbséget ezer dolog okozhatja, ezt a big data nem válaszolja meg. Gondolom arról is szó van, hogy az adatok struktúrája is eltérő, vagy más körülmények közt, más módszertan alapján gyűjtötték az adatokat, stb. Szóval nem összehasonlíthatóak ezek, még akkor sem, ha technikailag megoldható lenne az elemzésük.
https://piackutatas.blog.hu/2014/03/21/big_data_mid_data_small_data/full_commentlist/1#c21946255
Válasz erre: Big Data, Mid Data, Small Data
2014-03-21T17:11:19+01:00
2014-03-21T17:11:19+01:00
Tyson925
http://blog.hu/user/7891
" A japán fogyasztókat az amerikai fogyasztókkal összemérni több okból is felesleges és eredménytelen, a kulturális különbségektől kezdve a különféle egyéb különbségekig."<br />
<br />
Nem pont az lesz az értelme, hogy felszínre kerülnek ezek a különbségek?
https://piackutatas.blog.hu/2014/03/03/robotok_ideje/full_commentlist/1#c21944018
Válasz erre: Robotok ideje
2014-03-21T11:53:46+01:00
2014-03-21T11:53:46+01:00
Kaliban*
http://blog.hu/user/795836
Nagyon jó cikk! <br />
Ilyen transzhumanista/RayKurzweil -témában a legjobb amit eddig magyarul olvastam!<br />
<br />
"Kurzweil 1990-ben előre jelezte, hogy 1998-ra eljön az idő, hogy a sakk világbajnokát egy számítógép megverje. 1997-ben ez valóra vált"<br />
<br />
Innen azt hiányolom, hogy abban az időben még az MI kutatók egy része is képtelenségenk tartotta azt, hogy majd pont sakkban fog minket legyőzni a mesterséges intelligencia.<br />
<br />
Amint egy problémára kidolgozzák az MI-vezérelt megoldásokat, az a köztudatban megszűnik MI-nak lenni. Mindenki a repülő autókat, meg C3PO-t várja, de ami az orrunk előtt van az tökéletesen felolvad a hétköznapokban. Pl. a a Google Térkép útvonaltervezője... Óriási ugrás, mégis olyan hétköznapinak tűnik.
https://piackutatas.blog.hu/2013/11/18/kitort_a_prezi-powerpoint_haboru/full_commentlist/1#c21863116
Válasz erre: Kitört a Prezi-Powerpoint háború
2014-03-10T09:52:30+01:00
2014-03-10T09:52:30+01:00
Böbi Rácz
http://blog.hu/user/855353
Én egy "egyszerű" vagyok,számítógépes felhasználói tudásom sem nevezhető magas szintűnek,viszont szakmai előadásaimhoz elengedhetetlen volt PPT.-használnom.Mostanában fedeztem fel a PREZI-t,amiben tized annyi idő alatt sikerült megszerkesztenem az előadás anyagát,egyedül,nulla ismerettel.Azóta a csapatmunkák szervezéséhez is ezt használom.Nem részletezem hasznosságát,sokoldalú előnyét,csak annyit tennék még hozzá,hogy nem a korom miatt tarom innovatívabb rendszernek (40éves,vagyok).
https://piackutatas.blog.hu/2014/03/03/robotok_ideje/full_commentlist/1#c21833114
Válasz erre: Robotok ideje
2014-03-05T09:13:00+01:00
2014-03-05T09:13:00+01:00
naphegyi vince
http://blog.hu/user/681335
Jó poszt. Én is felkaptam a fejem, amikor megtudtam, hogy Ray Kurtzweil a Google-nél kutatási igazgató lett. <br />
<br />
Ráadásul most nézem a Technocalyps sorozatot <a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=7MXQSbjBL7Q">www.youtube.com/watch?v=7MXQSbjBL7Q</a>, és néha próbálom belőni, hogy ez mit is hozhat ez poszthumán eljövő számunkra. És főképp mikor? Hungária már erre spórol? Elcsaklizott nyugdíjpénzek majd hiányoznak egy kiadós nano-koktél rendelésnél, a forró lengyel- tengerparton. <br />
<br />
Vajon milyen lesz az AI ébredésének, a szingularitás bekövetkeztének pillanata? Tömegesen lesz használva vagy csak a gazdagok kezdik meg életük meghosszabbítását? Miféle világ felé vezet az élethosszabító technikák. Újabb lökést kap a túlnépesedés? <br />
A nanorobotokkal és agyware-ekkel tuningolt kiválasztottak milyen meccset játszanak majd az önálló életre kelő Mesterséges Intelligenciákkal? Hogyan fognak együttműködni? Együtt indulnak majd a csillagok felé? <br />
<br />
Mondjuk a csillagközi utazás időben jóval messzebb van, mint az AI-k ébredése. Mi lesz akkor, majd a 300 éves poszthumánok itt maradnak homokozni? <br />
<br />
Többségünk meg fogja élni, és bizony, kábé ahogy a poszt végén is áll, lobogni fog a nagy rohanásban a hajunk.
https://piackutatas.blog.hu/2014/03/03/robotok_ideje/full_commentlist/1#c21825205
Válasz erre: Robotok ideje
2014-03-03T23:53:55+01:00
2014-03-03T23:53:55+01:00
Dörnyei József
http://blog.hu/user/726826
Érdekes bejegyzés. Amit Kurzweil jósol, az valóban be fog következni, valószínűleg nem úgy, ahogy ő leírja, de hasonlóképpen.<br />
<br />
A céldátumot befolyásolja az, hogy ő mikor fog várhatóan meghalni. Realistán a teljes integráció ember és gép között nem fog lehetséges lenni 15 éven belül. De 50 éven belül simán belefér.<br />
<br />
A probléma ezzel az Kurzweil számára, hogy ő 50 év múlva jó eséllyel halott lesz már. Emiatt jósol 15 évet.<br />
<br />
Nekem is húzós lesz addig kitartani, de a fiaim már megérhetik és valószínűleg meg is fogják érni.
https://piackutatas.blog.hu/2011/06/28/a_top_50_leginnovativabb_piackutato_ceg/full_commentlist/1#c21009995
Válasz erre: A top 50 leginnovatívabb piackutató cég
2013-11-13T10:11:55+01:00
2013-11-13T10:11:55+01:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Nem ismerek ilyen magyar listát és nem hiszem, hogy össze lehetne állítani ilyet. Ez egy nagyon kicsi piac, a világmegváltó technológiák, innovációk nem itt születnek. Talán 1-2 cég férne fel egy ilyen listára, de nem klasszikus kutató cég, hanem startup.
https://piackutatas.blog.hu/2011/06/28/a_top_50_leginnovativabb_piackutato_ceg/full_commentlist/1#c21007989
Válasz erre: A top 50 leginnovatívabb piackutató cég
2013-11-13T10:01:18+01:00
2013-11-13T10:01:18+01:00
KaS
http://blog.hu/user/815388
Magyar honban mi a top 10?
https://piackutatas.blog.hu/2013/09/10/nyakunkon_a_transzhuman_eletforma/full_commentlist/1#c20573951
Válasz erre: Nyakunkon a transzhumán életforma
2013-09-10T14:01:09+02:00
2013-09-10T14:01:09+02:00
Dörnyei József
http://blog.hu/user/726826
Jó cikk.<br />
A viselhetö eszközök azonban már azóta velünk vannak, amióta feltalálták a ruhát.<br />
A karóra is az, meg a szemüveg is az.<br />
<br />
Ezért nem okoz semmiféle meglepetést pl. a mobiltelefon. Ez csak egy új kütyü.<br />
<br />
Ezért nem fog problémát okozni a többi, amikor bekerül majd a mainstream-be.
https://piackutatas.blog.hu/2013/05/28/kozossegi_ingyenkonyha_marketingeseknek/full_commentlist/1#c19917208
Válasz erre: Közösségi ingyenkonyha marketingeseknek
2013-05-29T13:22:06+02:00
2013-05-29T13:22:06+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Ez a helyzet szerintem annak is köszönhető, hogy a világ (piacok viselkedése, fogyasztói magatartás, stb.) nagyon bonyolulttá (kiszámíthatatlanná? irracionálissá? ingataggá? változékonnyá? megjósolhatatlanná?) vált és a kutatási módszerek is megsokasodtak, fragmentálódtak. Ki ismeri ki itt magát? A kutatók sem. A végfelhasználó pedig a káoszban ahhoz nyúl, ami kéznél van, amihez tud és ami ingyenes - ez most a szocmédia. A többi csak ideológia, maszlag. Szerintem a Facebook (vagy Twitter, stb.) idővel a világ legnagyobb kutató cége lehet, vagy magában vagy társulva pl. a Nielsennel. (A Google már nyomul is.) Az internet (és/vagy az arra épülő struktúrák) mindent bekebeleznek, média, zene, film, TV, könyv,...kutatás,...stb., stb.
https://piackutatas.blog.hu/2013/05/28/kozossegi_ingyenkonyha_marketingeseknek/full_commentlist/1#c19916939
Válasz erre: Közösségi ingyenkonyha marketingeseknek
2013-05-29T13:01:21+02:00
2013-05-29T13:01:21+02:00
pinter.robesz
http://blog.hu/user/165172
Persze, értem, látom én is. De lesznek még ebből fejreállások... <br />
Én amúgy nem az akadémiai értelemben vett, patikamérlegen kimért reprezentativitást kérem számon ezeken a megközelítéseken, mert az ilyen reprezentativitás elérhetősége egy mítosz, ami már rég halott. Viszont az ilyen ingyenes közösségi kutatások bizonyos rétegek hangját nagyítják fel és állítják be, mint közvélemény, miközben itt jól körülírható embertípusról van szó, a termékeket meg rendszerint nem csak ők fogyasztják. Ez óriási kockázatokat rejt magában.
https://piackutatas.blog.hu/2013/05/28/kozossegi_ingyenkonyha_marketingeseknek/full_commentlist/1#c19916773
Válasz erre: Közösségi ingyenkonyha marketingeseknek
2013-05-29T12:13:19+02:00
2013-05-29T12:13:19+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
<a href="http://piackutatas.blog.hu/2013/05/28/kozossegi_ingyenkonyha_marketingeseknek?fullcommentlist=1#c19916367" class="reply_nick_165172" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19916367 );">@pinter.robesz</a>: Teljesen egyetértek veled. Mindennek ellenére sok olyan esettanulmányt olvastam mostanában (főleg USA), ahol multi cégek egészen konkrétan piackutatási céllal használták a Facebookot/Twittert. És az ott összecsipegetett infók alapján egészen konkrét üzleti döntéseket hoztak... Mint ebben a cikkben. A reprezentativitást jelenleg sokan támadják, szükségtelennek tartják, a kutatás tudományos - matematikai, statisztikai - megalapozottságának szükségességét kikezdik, vitatják. Szakmai cikkekben, fórumokban...neves kutatók...helyet kell készíteni az új módszereknek, a régiek útban vannak...az USA-ban már - csak nagyon kis túlzással - az online access panelek is anakronizmusnak számítanak és legyintenek rá. Tényleg az ingyenesség lesz az új üzleti modell nemsokára a kutatásban (is). Leginkább persze angol nyelvterületen...a végén még jól fog jönni, hogy kis ország vagyunk, kevesen beszélik a magyar nyelvet.
https://piackutatas.blog.hu/2013/05/28/kozossegi_ingyenkonyha_marketingeseknek/full_commentlist/1#c19916367
Válasz erre: Közösségi ingyenkonyha marketingeseknek
2013-05-29T11:56:22+02:00
2013-05-29T11:56:22+02:00
pinter.robesz
http://blog.hu/user/165172
Tegyük fel, hogy négyféle ember van a világon:<br />
1. aki nem használ Facebook-ot<br />
2. aki regisztrált ugyan a Facebook-on, de maximum akkor ír oda, amikor megköszöni az ismerőseinek, hogy születésnapi vagy névnapi jókívánságokat küldtek neki<br />
3. aki csak személyes célra használja a Facebook-ot, nem politikai vagy céges oldalakkal való kapcsolattartásra<br />
4. aki like-ol egy csomó oldalt, beszélget, aktív a FB-on és még akár arról is elmondja a véleményét, hogy milyen ízű chipset szeretne enni.<br />
<br />
Mindezzel azt akarom érzékeltetni, hogy lehet a Facebook-ot (vagy bizonyos országokban a twittert) kutatási célra használni, de tisztában kell lenni azzal, hogy, akik ott véleményt nyilvánítanak egy (jövőbeli) termékről azok csak töredékét adják egy termék valódi vásárlókörének, de semmiféleképpen nem reprezentálják azokat...
https://piackutatas.blog.hu/2013/01/17/big_data_sorozat_4_resz_forradalmak/full_commentlist/1#c18882164
Válasz erre: Big data sorozat (4. rész) - Forradalmak
2013-01-23T17:03:42+01:00
2013-01-23T17:03:42+01:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Köszönöm az értékes kiegészítést! A téma kimeríthetetlen és a sorozat sem ért még véget. Nemsokára további rész következik a blogon, majd 2 rész a Piackutatás Hírek oldalon. A továbbiakban is figyelni fogom a témában megjelenő angol nyelvű cikkeket, melyeket lehetőség szerint mi is közlünk majd (az érdekesebbeket). Azt hiszem, most nem vagyunk lemaradva, eléggé friss dolgok ezek... És nagyon érdekesek.
https://piackutatas.blog.hu/2013/01/17/big_data_sorozat_4_resz_forradalmak/full_commentlist/1#c18881884
Válasz erre: Big data sorozat (4. rész) - Forradalmak
2013-01-23T16:38:17+01:00
2013-01-23T16:38:17+01:00
Zoltán Varjú
http://blog.hu/user/555969
Gratulálok a sorozathoz! A posztok jól összefoglalják a big data lehetséges használatát, de pár kiegészítést fűznék hozzá.<br />
<br />
A felhasználási terület adja magát, az ügyfelek (emberek) viselkedésének feltérképezése. A szkeptikus hangok ellenére külön tudományág alakult ki, a computational social science <a rel="nofollow" href="http://www.nature.com/news/computational-social-science-making-the-links-1.11243">www.nature.com/news/computational-social-science-making-the-links-1.11243</a> Az olyan cégek mint pl a Facebook egész magas szinten űzik ezt <a rel="nofollow" href="http://www.technologyreview.com/featuredstory/428150/what-facebook-knows/">www.technologyreview.com/featuredstory/428150/what-facebook-knows/</a> Ez nem csupán analitika, hanem a viselkedés befolyásolására is irányul! Ami kényes etikai kérdéseket is felvet.<br />
<br />
Mind a hagyományos, mind pedig az e-kereskedelem egyre inkább integrálja adatforrásait (kezdve a belső adatoktól a közösségi médiában megjelenő hírekig). A Walmart és az eBay pl. külön kutatóhelyeket nyitott s nagyon szofisztikált megoldásokkal rukkoltak elő <a rel="nofollow" href="http://kereses.blog.hu/2012/10/30/e-kereskedelem_kereses_es_nyelvtechnologia">kereses.blog.hu/2012/10/30/e-kereskedelem_kereses_es_nyelvtechnologia</a><br />
<br />
A big data elválaszthatatlan párja a data science, a nagy adatok elemzésével foglalkozó szakma. Külön fontos megemlíteni, hogy a szakma művelői is kellő óvatosságra intenek mindenkit amikor adatvezérelt működésre akar átállni, hiszen pl. a pénzügyi szektorban már ez lezajlott. Bővebben <a rel="nofollow" href="http://kereses.blog.hu/2013/01/15/big_data_forradalom">kereses.blog.hu/2013/01/15/big_data_forradalom</a><br />
<br />
A big data a menedzsment oldalról a probabilisztikus gondolkodás elfogadását és elsajátítását jelenti, hiszen minden adatvezérelt modell statisztikai elemzés eredmény, ami valószínűségi értékekkel dolgozik. Ez gyakran kontra-intuitív, ezért nem könnyű alkalmazkodni hozzá. A legjobban ezt a Managing Uncertainty c. könyv mutatja be <a rel="nofollow" href="http://www.store.economist.com/Product-New(20041009)-EPO(2)-EB017(1697).aspx">www.store.economist.com/Product-New(20041009)-EPO(2)-EB017(1697).aspx</a><br />
<br />
Remélem még sok hasonlóan érdekes írást olvashatok az oldalon a jövőben!
https://piackutatas.blog.hu/2012/12/20/big_data_sorozat_1_resz_hype_es_valosag/full_commentlist/1#c18615796
Válasz erre: Big data sorozat (1. rész) – Hype és valóság
2012-12-22T10:17:45+01:00
2012-12-22T10:17:45+01:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Köszönöm a kiegészítést, meg fogom nézni. A beidézett rész egyébként egy Harvard Business Review cikkből van, nemcsak én vagyok tájékozatlan ebben a kérdésben:-)
https://piackutatas.blog.hu/2012/12/20/big_data_sorozat_1_resz_hype_es_valosag/full_commentlist/1#c18612350
Válasz erre: Big data sorozat (1. rész) – Hype és valóság
2012-12-21T19:36:26+01:00
2012-12-21T19:36:26+01:00
Rabbit
http://blog.hu/user/132288
nagyon örülök ennek a sorozatnak és kíváncsian várom a további részeket!<br />
<br />
arra viszont hadd hívjam fel a figyelmedet, hogy a kattintás nem fokmérője a kampányok hatékonyságának, és az, hogy alacsonyak az átkattintási arányok, nem jelenti azt, hogy "a legjobb, célközönségnek szóló reklám sem jut el a fogyasztók 98.6%-ához". <br />
<br />
ajánlom figyelmedbe: <a rel="nofollow" href="http://rabbitblog.hu/2012/12/03/meg-mindig-itt-tartunk-admonitor-az-display-piacrul/">rabbitblog.hu/2012/12/03/meg-mindig-itt-tartunk-admonitor-az-display-piacrul/</a>
https://piackutatas.blog.hu/2012/12/05/2012_vilagvege_vagy_a_piackutatas_mai_vilaganak_a_vege/full_commentlist/1#c18486824
Válasz erre: 2012: világvége vagy a piackutatás mai világának a vége?
2012-12-07T10:34:31+01:00
2012-12-07T10:34:31+01:00
Mala Suerte
http://blog.hu/user/252693
Remek poszt, ismét.
https://piackutatas.blog.hu/2012/09/10/mitoszok_halojaban_a_velemenyvezerek_mitosza/full_commentlist/1#c17812012
Válasz erre: Mítoszok hálójában: A véleményvezérek mítosza
2012-09-14T18:27:19+02:00
2012-09-14T18:27:19+02:00
Független Én
http://blog.hu/user/418819
Ezt a blogot úgy találtam meg, hogy eltökéltem magamban, most megtalálom az online marketing véleményvezéreket. Azt terveztem, hogy kommentelem a cikkeiket és beleírom a facebook oldalam címét. Nos, megtaláltalak. Olvashatsz, láthatsz tőlem érdekességeket a facebook és a szállodaipar életéből. <a rel="nofollow" href="http://facebook.com/szallasmarketing">facebook.com/szallasmarketing</a>
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/04/mobiltelefon_statisztika_adatok_es_tenyek_2011_infografika/full_commentlist/1#c17811615
Válasz erre: Mobiltelefon statisztika - adatok és tények, 2011 (infografika)
2012-09-14T17:20:32+02:00
2012-09-14T17:20:32+02:00
Xsara86
http://blog.hu/user/574442
A tartalom jó, de egy kijelentés rögtön az elején: "Nemrég adtak ki egy ügyes infografikát, mely az emberek mobiltelefon használati szokásait mutatja be."<br />
Kik? Honnan szerezted a képet? Illene feltüntetni a forrást. Csak azért mondom, nehogy baj legyen belőle :)
https://piackutatas.blog.hu/2012/08/29/ciposdoboz_dios_patko_kukoricas_pizza_marketing_valsag_idejen/full_commentlist/1#c17663741
Válasz erre: Cipősdoboz, diós patkó, kukoricás pizza (marketing válság idején)
2012-08-30T09:06:35+02:00
2012-08-30T09:06:35+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Vegyél te is egy Oakley-t. Bár a fizetés nem lesz akkora élmény, mint nekem volt:-)))
https://piackutatas.blog.hu/2012/08/29/ciposdoboz_dios_patko_kukoricas_pizza_marketing_valsag_idejen/full_commentlist/1#c17662227
Válasz erre: Cipősdoboz, diós patkó, kukoricás pizza (marketing válság idején)
2012-08-30T08:41:12+02:00
2012-08-30T08:41:12+02:00
Rabbit
http://blog.hu/user/132288
és ez megy minden nap... (az oakley-s kivételeknek meg nagyon tudok örülni :)
https://piackutatas.blog.hu/2012/04/10/beszamolo_az_orszagos_piackutatasi_diakverseny_dontojerol_2012_aprilis_6_ringier_szekhaz/full_commentlist/1#c17445695
Válasz erre: Beszámoló az Országos Piackutatási Diákverseny döntőjéről (2012. április 6., Ringier Székház)
2012-07-31T21:09:47+02:00
2012-07-31T21:09:47+02:00
SPSS-tanfolyam
http://blog.hu/user/638919
Szívesen olvasnánk/látnánk a megoldásokat.
https://piackutatas.blog.hu/2012/05/29/egyperces_hutong_zart_vilag/full_commentlist/1#c16860176
Válasz erre: Egyperces – Hutong, zárt világ
2012-05-30T15:12:18+02:00
2012-05-30T15:12:18+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Robesz, köszi! Elképzelhető egyébként, hogy a jövőben kevesebb szakmai anyag (és több vélemény) jelenik meg itt a blogon, az elemzések egy része a PH-ra fog kerülni... A végén még tényleg blog lesz a P.blogból:-)
https://piackutatas.blog.hu/2012/05/29/egyperces_hutong_zart_vilag/full_commentlist/1#c16858530
Válasz erre: Egyperces – Hutong, zárt világ
2012-05-30T12:48:28+02:00
2012-05-30T12:48:28+02:00
pinter.robesz
http://blog.hu/user/165172
Köszi az elismerő szavakat. Sajnos a CAWI blog most parkolópályán van (megeszi a Netidők blog, ahová rendszeresen posztolok), viszont a twitterem megy. Nekem amúgy a piackutatás.blog példamutató, szerintem az egyik legfontosabb szakmai orgánummá nőtte ki magát. Kár, hogy kevés az interakció...
https://piackutatas.blog.hu/2011/05/26/az_inflacio_alakulasa_magyarorszagon_1991_2011/full_commentlist/1#c16740044
Válasz erre: Az infláció alakulása Magyarországon (1991-2011)
2012-05-23T09:57:49+02:00
2012-05-23T09:57:49+02:00
fikanick
http://blog.hu/user/511552
Megmutatnam a gorogoknek, a spanyoloknak es az ireknek, hogy ne sirjon annyit a szajuk.
https://piackutatas.blog.hu/2010/01/05/miert_nem_valt_eddig_nepszeruve_az_online_fokuszcsoport_2_resz_hazai_szakertok/full_commentlist/1#c16730984
Válasz erre: Miért nem vált eddig népszerűvé az online fókuszcsoport? (2. rész – hazai szakértők)
2012-05-22T12:05:31+02:00
2012-05-22T12:05:31+02:00
szakállasbácsi
http://blog.hu/user/84789
Két problémát látok.<br />
1. Az online csoportokon nyerhető információ. <br />
Erről a legtöbben - főleg a külföldi véleményt alkotók - elmondták pro és kontra érveiket. Én azt hiszem kevés gyakorlott online moderátorunk van. Az információ kinyerése ugyanis olyan metakommunikatív jelzések észleléséről szól, melyeket évek alatt nagy odafigyeléssel és speciális érzékenységgel sajátít el a moderátor, interperszonális környezetben, ahl a sóhajtásnak, babrálásnak, és szagoknak is akár jelentőségük van. OK: kéne, hogy legyen.. A legtöbb metakommunikatív jel észlelése és adása is tudattalan. A számítógépes facial coding (HILL) miliszekundumok alatt lejátszódó mimikai izom rángásokból olvassa le az emberek érzelmeit, nagy sebességű giga pixeles kamerákkal. Még egy nagy sávszélessgű vonal és egy komplett, a teljes poszturáról képet adó kamera sem képes visszaadni a személyes jelenlét által nyerhető információ többletet. Többek között ezért sem lesz az online szex tartós kapcsolatok és mély ismeretségek alapja.<br />
<br />
2. A kvali rákfenéje. a szervezés. <br />
Látom villogtok vele, hogy a Forecastnál nincsenek (kevesebben vannak) a csoportlakók, de ez a teljes magyar kvali piac alapvető problémája. Még senkinek sem sikerült megoldani. Most nem is beszélek az incentívák adóztatásáról, ami nagyságrenddel növekedett az utóbbi időben és az adatvédelmi mega paráról - erről szól a PIXER ugye. Inkább a személy szűréséről kellene szót ejteni. Az elv ugye az lenne, hogy van egy bazi nagy panel (NRC-nél pl), ahonnan beemeljük a megfelelő embereket a megadott szűrési szempontoknak megfelelően. Elvileg tök jó móka, és működhetne is. De a kételyek megmaradnak:<br />
- adatvédelmi kérdések? (mert azért minden projekt más szűrővel megy - elvileg egyre több adatot kellene egy személyről tárolni, és ami tovább bonyolíthatja a cuccot, már nem csak fogyassztási szokások, vagy szocio-demográfiai aadatok kellenek a szűréshez, hanem attitűdök, sőt személyiség profil. Ha meglát egy ilyen adatbázist az ombudsmanó, sóval fogja behinteni az online panel helyét!)<br />
- a panel tag vesz rész a csoporton? anyja, húga, gyereke? Poén, vagy komoly?<br />
- egy regisztrációja van csak, egy személyiség profillal? Hogyan chekkolod?<br />
- incentíva? Adózás?<br />
- ügyfél részvétel - és ennek jogi háttere?<br />
<br />
A békebeli csoportokon még a moderátor maga szűrte a népet, elkerülendő a csoportlakók invázióját. Aztán annyi lett a csoportlakó, hogy a meghívott 16 főből 12 azonnal bukta volt és a maradék is necces lett, mert buta, agesszív, vagy mind pedagógus, esetleg "pénzügyi tanácsadó". Lehet kirugdosni a szervezőt, de az alapproblémát nem oldja meg: a kvali akkor lesz értékes és hasznos, ha módszertanilag - a szűrésen a hangsúly - rendben van. A szűrés a legkevésbé kontrollálható és a legkockázatosabb része a dolognak és ezt az online nem erősíti, hanem elfedi. <br />
Az online azért lenne olcsóbb, mert van egy kis quick-and-dirty jellege, ami néha rendben is van. De, ha komoly kérdések vannak, például mostanában a válság hatására megingott bizalommal,, személyes ambíciókkal és biztonsággal kapcsolatban, akkor nagyon-nagyon oda kell(ene) figyelni a csoportok résztvevőire. És akkor ez piszok drága lenne...<br />
Az online látszólag erre az óccsóságra adna megoldást, de olyan erősen kéne benne hinni, mint a természetgyógyász pelletekben, melyeknek állítólag annál nagyobb a hatása, minél kisebb a hatóanyag koncentráció.<br />
<br />
Ha viszont kimondjuk, hogy itt pusztán parasztvakítás folyik, az ügyfél megtévesztése, akkor a szakmának mélyen magába kéne fordulnia, mert amikor kipukkad a lufi, akkor bukik a sok közgazdász vannabi pszichológus.
https://piackutatas.blog.hu/2012/04/23/szingularitas_nincs_tobb_ido_2/full_commentlist/1#c16491441
Válasz erre: Szingularitás (Nincs több idő 2.)
2012-04-26T14:24:09+02:00
2012-04-26T14:24:09+02:00
Venin
http://blog.hu/user/724682
Köszönöm a választ. Nem volt szándékom tudományos igényt számonkérni - csupán a gondolatébresztő ébresztett néhány gondolatot. :)
https://piackutatas.blog.hu/2012/04/23/szingularitas_nincs_tobb_ido_2/full_commentlist/1#c16489415
Válasz erre: Szingularitás (Nincs több idő 2.)
2012-04-26T11:15:18+02:00
2012-04-26T11:15:18+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
<a href="http://piackutatas.blog.hu/2012/04/23/szingularitas_nincs_tobb_ido_2?fullcommentlist=1#c16488847" class="reply_nick_724682" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16488847 );">@Venin</a>: Van igazság abban, amit írsz. Nem is tudományos igénnyel megírt poszt volt ez, inkább gondolatébresztő, szubjektív elemekkel kiegészítve. GPS-t, okosmobilt mindannyian használunk, nem tehetünk mást, de felmerülnek kérdések – én tágabb kontextusban javaslom ezek végiggondolását... Itt már minden mindennel összefügg, semmi nem olyan egyértelmű, mint amilyennek látszik, az igazság kibogozhatatlan. Természetesen nem a hadiipar az ok, hanem az azt létrehozó motivációk – ezt egy félmondatban jeleztem. Morális kérdésekkel a tudomány nem tud mit kezdeni, anélkül meg csak matematika lenne minden, így végső soron a tudomány nem alkalmas ezeknek a kérdéseknek a megválaszolására...
https://piackutatas.blog.hu/2012/04/23/szingularitas_nincs_tobb_ido_2/full_commentlist/1#c16488847
Válasz erre: Szingularitás (Nincs több idő 2.)
2012-04-26T10:23:19+02:00
2012-04-26T10:23:19+02:00
Venin
http://blog.hu/user/724682
Csak néhány gyors gondolat:<br />
- felmerülhet, hogy a mához közelebb lévő fejlesztések jelentőségét nagyobbnak látjuk, mint az időben távolabbiakat<br />
- a középkorba visszatérés kicsit többet sejtet annál, mint amire logikusan vonatkozhat: attól, hogy a paradigmák /techinikai fejlődés lassabb ütemű lesz, nem jelenti, hogy a már meglévő tudás elveszne (persze a paradigma pont nem a felhalmozás, a minőségi lépés)<br />
- az is elképzelhető, hogy a fejlődés üteme, miután eléri a határokat, beáll az maximális sebességre<br />
- a GPS, a tablet, stb csak akkor fegyver, ha valakit fejbevágok vele szándékosan - hiába a hadiipar fejlesztette<br />
- az vajon az ok, vagy csak közös tőről fakadó másik okozat, hogy a hadiipari fejlesztések határozzák meg a technológia fejlődését (vagyis azért "önző" az irány, mert a hadiipar a húzó terület, vagy azért az van elől, mert önző a civilizációnk logikája)
https://piackutatas.blog.hu/2012/04/19/powerpoint_tippek_es_trukkok/full_commentlist/1#c16428853
Válasz erre: PowerPoint tippek és trükkök
2012-04-19T22:03:29+02:00
2012-04-19T22:03:29+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Igaz. Bár láttam én már ennél bonyolultabbat is élő előadásban, prezentációban, konferencián. Nyomtatott anyagban viszont teljesen jó.
https://piackutatas.blog.hu/2012/04/19/powerpoint_tippek_es_trukkok/full_commentlist/1#c16427159
Válasz erre: PowerPoint tippek és trükkök
2012-04-19T21:56:42+02:00
2012-04-19T21:56:42+02:00
Rabbit
http://blog.hu/user/132288
szerintem még a legalsó is túl bonyolult ábra egy előadásban, ráadásul apró betűvel is van írva. csak nagyon indokolt esetben érdemes ilyet feltenni.
https://piackutatas.blog.hu/2012/02/22/mit_csinaltatok_a_tejfollel/full_commentlist/1#c16116965
Válasz erre: Mit csináltatok a tejföllel?
2012-03-19T08:15:24+01:00
2012-03-19T08:15:24+01:00
rotatecanvas
http://blog.hu/user/644677
Ehh, nagyon kis zizzent lett a vége :)
https://piackutatas.blog.hu/2012/01/22/szociologus_rap/full_commentlist/1#c15626860
Válasz erre: Szociológus rap
2012-01-25T12:49:21+01:00
2012-01-25T12:49:21+01:00
sedthh
http://blog.hu/user/68414
wow, köszi srácok a pozitív kritikát, pontosan emiatt készítettem a videót, örülök, hogy ilyen jól átment az üzenet (a TÁTK-on is)
https://piackutatas.blog.hu/2012/01/22/szociologus_rap/full_commentlist/1#c15605457
Válasz erre: Szociológus rap
2012-01-23T12:54:52+01:00
2012-01-23T12:54:52+01:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Igaz. Nélkülük akkor nem biztos, hogy tudnánk róla. Kezdetnek megteszi - még egy kis lelkesedést hiányolok:-)
https://piackutatas.blog.hu/2012/01/22/szociologus_rap/full_commentlist/1#c15604444
Válasz erre: Szociológus rap
2012-01-23T11:27:04+01:00
2012-01-23T11:27:04+01:00
pinter.robesz
http://blog.hu/user/165172
Az ELTE TÁTK twitelte ki ("Sokkot kaptunk. Ehhez nem nagyon tudunk mit hozzáfűzni."): https://twitter.com/#!/ELTE_TATK szóval, ha nem is a webes nyitóoldalra rakták ki, de népszerűsítik a dolgot :-)
https://piackutatas.blog.hu/2012/01/18/stricik_es_kurvak/full_commentlist/1#c15556356
Válasz erre: Stricik és Kurvák
2012-01-19T01:19:42+01:00
2012-01-19T01:19:42+01:00
szkeptikus_
http://blog.hu/user/373015
kiver a víz az ilyenektől. A második szerintem kakukktojás. Ott egyszerűen az AdSense-ből akar pénzt kivenni az ürge ezzel az oldallal. Persze ha tök véletlenül beszopja valaki az is jó.
https://piackutatas.blog.hu/2012/01/18/stricik_es_kurvak/full_commentlist/1#c15555925
Válasz erre: Stricik és Kurvák
2012-01-18T23:28:59+01:00
2012-01-18T23:28:59+01:00
Viola, a ló
http://blog.hu/user/39320
Pedig azért némi kommentet szívesen olvasnék. Aki meg nem szakmabeli, az pláne nem ért semmit.
https://piackutatas.blog.hu/2008/07/01/botrany_a_szonda_ipsosnal/full_commentlist/1#c15501257
Válasz erre: Botrány a SzondaPhone-nál
2012-01-13T18:39:50+01:00
2012-01-13T18:39:50+01:00
Pitypangrozi
http://blog.hu/user/646918
én nemrég voltam náluk interjún és meg kell hogy mondjam, semmi sem változott. vonalban töltött időre fizetnek, amit ha heti 40 órával számolok, sem jön ki a minimálbér egy hónapra. a hölgy közölte velem, hogy ja és csak heti 5 órára jelentenének be. hogy még csak véletlenül se kérhessék rajtuk számon, hogy a minimálbért sem fizetik ki. egy vicc, ami ennél a cégnél megy!!! direkt rákerestem, volt-e már botrányuk emiatt, így találtam ezt a videót. de hogy 3 év alatt sem változik semmi...! gusztustalan!
https://piackutatas.blog.hu/2011/05/03/a_surveymonkey_megszerezte_a_webes_urlapkeszito_wufoo_t/full_commentlist/1#c15250787
Válasz erre: A SurveyMonkey megszerezte a webes űrlapkészítő Wufoo-t
2011-12-18T15:12:57+01:00
2011-12-18T15:12:57+01:00
geri82
http://blog.hu/user/676337
Úgy tudtam, volt a wufoo-n ingyenes rész, de ma próbáltam regisztrálni, de úgy látszik, hogy megszűnt. :( Találtam viszont egy magyar oldalt, ahol szintén lehet űrlapot, szavazást létrehozni az urlapkeszito.hu-t. És még ingyenes is :)
https://piackutatas.blog.hu/2011/11/28/bacher_janos_gfk_hungaria_is_a_piackutatas_blogot_olvassa/full_commentlist/1#c15186193
Válasz erre: Bacher János (GfK Hungária) is a Piackutatás blogot olvassa...
2011-12-12T11:24:20+01:00
2011-12-12T11:24:20+01:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
János, remélem nem haragszol, hogy személyedet szerepeltettük a blogon a fenti összefüggésben - ez kihagyhatatlan lehetőség volt. Kifejezetten örülünk annak, hogy nagy kutatóintézetek profi kutatói is olvassák a blogot és értékesnek találják az itt megjelent anyagokat. A korábbi kritikusabb hangvételű posztok után (ami egyébként már évekkel ezelőtt volt), konszolidált időszak következik (illetve ez tart már 1-2 éve)a blog életében, a PMSZ mellett a PPT-vel is békés egymás mellett élésre törekszünk... Szívesen látunk tehát minden PPT-s kutatót a blogon és a Piackutatás Hírek oldalon (<a rel="nofollow" href="http://www.piackutatas-hirek.hu)">www.piackutatas-hirek.hu)</a> és a PPT-s rendezvényeket, konferenciákat is szívesen népszerűsítjük majd. (Csakúgy, mint a PMSZ-es vonatkozásúakat.)<br />
<br />
Visszatérve a PPT-s konferenciára, minden előadást sajnos még nem tudtam megnézni (az évvégi rohanás miatt), de igyekszem pótolni (dec. 28-ig lehet ezeket megtekinteni). A te előadásodat természetesen már megtekintettem és nagyon érdekesnek, értékesnek találtam. Mindenképpen meg fogom még nézni Pintér Robesz előadását, valamint a kvalitatív témájú előadásokat is...<br />
<br />
Üdv,<br />
J.Gy.
https://piackutatas.blog.hu/2011/11/28/bacher_janos_gfk_hungaria_is_a_piackutatas_blogot_olvassa/full_commentlist/1#c15185020
Válasz erre: Bacher János (GfK Hungária) is a Piackutatás blogot olvassa...
2011-12-12T08:57:07+01:00
2011-12-12T08:57:07+01:00
janos.bacher
http://blog.hu/user/674512
Üdv a Szerkesztőknek!<br />
Most láttam ezt a bejegyzést. Ebből az következik, hogy (1) szoktam látogatni az oldalt, (2) kicsit ritkábban mint kellene. Egyébként szerintem színvonalas a blog, gratulálok hozzá, csak így tovább. Nem is emlékeztem, hogy itt olvastam a Coca VP-jének ominózus nyilatkozatáról. Külföldi piackutatási blogok, oldalak is foglalkoztak vele.<br />
Annak is örülök, hogy Ti is néztétek az én előadásomat a PPT konferencián :)<br />
Üdv<br />
BJ
https://piackutatas.blog.hu/2011/11/16/hallgasd_meg_az_otletem_adjuk_a_kutatasi_jelentest_a_valaszadok_kezebe/full_commentlist/1#c14965308
Válasz erre: Adjuk a kutatási jelentést a válaszadók kezébe
2011-11-16T15:49:43+01:00
2011-11-16T15:49:43+01:00
pinter.robesz
http://blog.hu/user/165172
Látszólag remek ötlet, kristálytiszta logika, nekünk mégsem működött... Két éve csináltunk az Ipsosban egy kísérletet az online panelünkön: 10 héten keresztül megosztottuk az eredményeket az erre a célra kifejlesztett kérdőívünket kitöltők egy előre kiválasztott részével (amik érdekes témákról szóltak), míg a kitöltők egy másik részével nem. Folyamatosan néztük a válaszadási arányokat. A végén semmi különbség nem volt. Mi voltunk a leginkább csalódottak, mert szerettük volna, ha működik a dolog...
https://piackutatas.blog.hu/2011/11/14/csak_egy_mondat_piackutatoktol_35/full_commentlist/1#c14958352
Válasz erre: Csak egy mondat - piackutatóktól
2011-11-15T20:26:17+01:00
2011-11-15T20:26:17+01:00
szkeptikus_
http://blog.hu/user/373015
Tényleg olyan. Sok időt töltesz a megfelelő kiválasztásával, de ha nem használod hülyének néznek. És mindkettőt szeretem.
https://piackutatas.blog.hu/2011/10/18/ha_piackutato_allasra_jelentkeznel/full_commentlist/1#c14722195
Válasz erre: Ha piackutató állásra jelentkeznél...
2011-10-18T13:35:24+02:00
2011-10-18T13:35:24+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
@probesz: akkor majnem beletrafáltam:-) lehet, hogy kellene valakinek a Velvet Celeb-feljelentőjéhez hasonlóan indítani egy piackutatókra vonatkozó rovatot? egy kis piackutató bulvár:-)) <br />
<br />
@Babette: segítségképpen szántam, hogy nagyobb eséllyel induljon, aki állást keres; nem is biztos, hogy mindenben igazam van, más kutatók lehet, hogy teljesen mást írtak volna...
https://piackutatas.blog.hu/2011/10/18/ha_piackutato_allasra_jelentkeznel/full_commentlist/1#c14721777
Válasz erre: Ha piackutató állásra jelentkeznél...
2011-10-18T12:53:57+02:00
2011-10-18T12:53:57+02:00
Babette
http://blog.hu/user/620999
hát ez... egyszerre volt lehangoló és inspiráló :) <br />
azért köszi, nálam éppen aktuális a kérdés
https://piackutatas.blog.hu/2011/10/18/ha_piackutato_allasra_jelentkeznel/full_commentlist/1#c14721495
Válasz erre: Ha piackutató állásra jelentkeznél...
2011-10-18T12:24:15+02:00
2011-10-18T12:24:15+02:00
pinter.robesz
http://blog.hu/user/165172
A Kökin leginkább Fornettis pizzát szoktam enni régebben esténként (sajnos már eltűntek a bódék, van helyette viszont egy egész pláza) - ha valaki lefényképezne, akkor kérem én is a képet, kirakom a fotóblogomra :-) és akkor lehet rá hivatkozni...
https://piackutatas.blog.hu/2011/10/17/csak_egy_mondat_piackutatoktol_33/full_commentlist/1#c14713540
Válasz erre: Csak egy mondat - piackutatóktól
2011-10-17T14:32:09+02:00
2011-10-17T14:32:09+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Nem. Azt jelenti, hogy a látszat ellenére könnyebb egy összetett, bonyolult kutatási anyagot összedobni, mint a lényeget kibányászni a sok adat közül. Vagy könnyebb 20 oldalas összegzést írni, mint ugyanabból egy 2 oldalas - minden lényeges szempontot tartalmazó - jelentést. Én így értelmezem, de nyilván lehet másképpen is.
https://piackutatas.blog.hu/2011/10/17/csak_egy_mondat_piackutatoktol_33/full_commentlist/1#c14713020
Válasz erre: Csak egy mondat - piackutatóktól
2011-10-17T13:52:48+02:00
2011-10-17T13:52:48+02:00
Állás hol?
http://blog.hu/user/643693
Hmmm...Ez azt jelentené, hogy a kutatók az egyszerű dolgokat próbálják megoldani?
https://piackutatas.blog.hu/2011/09/27/a_gfk_szkenneres_in_home_panelt_inditott_torokorszagban/full_commentlist/1#c14558545
Válasz erre: A GfK szkenneres in-home panelt indított Törökországban
2011-09-27T16:08:57+02:00
2011-09-27T16:08:57+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Valóban, a magyar GfK is ezt használja. Az, hogy "elsőként alkalmazza" nyilván a török piacra vonatkozik. A hírérték pedig nem (csak) ez, hanem hogy már 50 országban jelen van ez a fajta technológia.
https://piackutatas.blog.hu/2011/09/27/a_gfk_szkenneres_in_home_panelt_inditott_torokorszagban/full_commentlist/1#c14557290
Válasz erre: A GfK szkenneres in-home panelt indított Törökországban
2011-09-27T14:13:33+02:00
2011-09-27T14:13:33+02:00
grimbusz
http://blog.hu/user/90591
Tudtommal a mo-i GfK-nak is scanneres a panelje, szoval ez azert nem egy hatalmas ujdonsag a leirtak alapjan.<br />
Vagy valamit rosszul ertettem?
https://piackutatas.blog.hu/2011/08/06/markaertek_devalvalas_gyorsan_hatekonyan_egyszeruen_fila_tesco_pontgyujto_akcio/full_commentlist/1#c14518754
Válasz erre: Márkaérték devalválás gyorsan, hatékonyan, egyszerűen: Fila-Tesco pontgyűjtő akció
2011-09-22T10:06:41+02:00
2011-09-22T10:06:41+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
A Pénzcentrum.hu engem kérdezett:<br />
<a rel="nofollow" href="http://penzcentrum.hu/vasarlas/a_tesco_nyert_a_fila_bukott_a_fekete_taskak_orszaga_lettunk.1029871.html">penzcentrum.hu/vasarlas/a_tesco_nyert_a_fila_bukott_a_fekete_taskak_orszaga_lettunk.1029871.html</a>
https://piackutatas.blog.hu/2011/09/21/a_helyes_arazas_meddig_mehetunk_el/full_commentlist/1#c14513001
Válasz erre: A helyes árazás – Meddig mehetünk el?
2011-09-21T15:22:17+02:00
2011-09-21T15:22:17+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Nem tanulmányoztam át a McKinsey jelentést, de ez a B2B piacra vonatkozik, ha jól látom. Nyilván más piacok, más termékek esetében ez nem biztos, hogy éppen ennyi, de a tendencia a lényeg. A nyereség növelésére sokszor (de nem mindig) jobb módszer az áremelés, mint az eladott mennyiség növelése. Bizonyos termékeknél ugyanis az értékesítés volumene nem csökken, vagy csak kisebb mértékben áremelésnél. Lásd még: árrugalmasság.<br />
<a rel="nofollow" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81rrugalmass%C3%A1g">hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81rrugalmass%C3%A1g</a>
https://piackutatas.blog.hu/2011/09/21/a_helyes_arazas_meddig_mehetunk_el/full_commentlist/1#c14512182
Válasz erre: A helyes árazás – Meddig mehetünk el?
2011-09-21T14:06:25+02:00
2011-09-21T14:06:25+02:00
Állás hol?
http://blog.hu/user/643693
"Az 1 százalékos áremelés, amennyiben az értékesítés volumene nem változik, 8 százalékos növekedést idéz elő a profitban." Ez az állítás érvényes talán bármilyen árucikkre? Lehetséges, hogy egyes esetekben az 1%os emelés is csökkentheti az eladás volumenét.
https://piackutatas.blog.hu/2011/08/06/markaertek_devalvalas_gyorsan_hatekonyan_egyszeruen_fila_tesco_pontgyujto_akcio/full_commentlist/1#c14470585
Válasz erre: Márkaérték devalválás gyorsan, hatékonyan, egyszerűen: Fila-Tesco pontgyűjtő akció
2011-09-16T09:09:03+02:00
2011-09-16T09:09:03+02:00
Netszamuráj
http://blog.hu/user/50534
Korrekt kis írás.
https://piackutatas.blog.hu/2011/09/12/qr_kodok_nyolcfele_kreativ_felhasznalasi_modja/full_commentlist/1#c14416255
Válasz erre: QR kódok nyolcféle kreatív felhasználási módja
2011-09-12T14:49:15+02:00
2011-09-12T14:49:15+02:00
Állás hol?
http://blog.hu/user/643693
Hát ahogy haladnak a dolgok minket is el fog érni ez e fajta vásárlási mód.
https://piackutatas.blog.hu/2011/08/28/bubamara_blues_nincs_tobb_ido/full_commentlist/1#c14395333
Válasz erre: Bubamara blues (nincs több idő)
2011-09-09T09:59:16+02:00
2011-09-09T09:59:16+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Az euró keresztapja: "Újabb világégés hozhatja el a globális devizát"<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.mfor.hu/cikkek/Az_euro_keresztapja___Egy_ujabb_vilageges_hozhat_globalis_devizat_.html">www.mfor.hu/cikkek/Az_euro_keresztapja___Egy_ujabb_vilageges_hozhat_globalis_devizat_.html</a>
https://piackutatas.blog.hu/2011/08/06/markaertek_devalvalas_gyorsan_hatekonyan_egyszeruen_fila_tesco_pontgyujto_akcio/full_commentlist/1#c14309204
Válasz erre: Márkaérték devalválás gyorsan, hatékonyan, egyszerűen: Fila-Tesco pontgyűjtő akció
2011-08-28T20:59:43+02:00
2011-08-28T20:59:43+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Kissé megkésve a HVG is lecsapott a sztorira....<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://hvg.hu/panorama/20110824_ciki_vagy_nem_a_fila_taska">hvg.hu/panorama/20110824_ciki_vagy_nem_a_fila_taska</a>
https://piackutatas.blog.hu/2011/08/06/markaertek_devalvalas_gyorsan_hatekonyan_egyszeruen_fila_tesco_pontgyujto_akcio/full_commentlist/1#c14217879
Válasz erre: Márkaérték devalválás gyorsan, hatékonyan, egyszerűen: Fila-Tesco pontgyűjtő akció
2011-08-15T22:15:06+02:00
2011-08-15T22:15:06+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
1. Fos az, nincs ezen mit szépíteni. Ami marketing szempontból érdekes: ennek ellenére sikeres. De ezt tudjuk be az élelmiszer-kiskereskedelem specialitásának.<br />
<br />
2. Nem sajnáltam le ezt a réteget – ezt hangsúlyoztam is, tudtam, hogy némelyek így értik majd –, mivel a poszt nem is róluk szólt, hanem a márkaérték fontosságáról. Ők egyébként – amennyiben szimpla használati cikknek, egyszerű táskának és nem többnek tekintik a Fila tatyót – jól jártak, olcsóér’ kaptak egy jó minőségű táskát. Viszont: manapság a vevők nagy része már nem termékeket vásárol, hanem álmokat, illúziókat. (Hazugságokat?) A cikk egyébként arról szólt, hogy a Fila brand járt rosszul hosszú távon. (Szerintem.)<br />
<br />
2.a. De leginkább rajtuk. Onnantól meg mindegy is, hogy ilyen brutál mennyiségben osztanak ki Fila termékeket. Ami sokaknak elérhető, az értéktelen – így működik a fogyasztó. Önzőség, kapzsiság, vagy más okok miatt, ez kurvára nem fontos egy marketingesnek, hagyjuk a moralizálást a hanyatló szociológus szakma ópiumának. Mindenesetre az emberek azt értékelik, ami nekik van, de a szomszédjuknak nincs, mert nem engedheti meg. Egy dolgot mondj csak, ami gyakorlatilag korlátlanul hozzáférhető mindenki számára és az emberek értékesnek tartják. Ha a sivatagban homok helyett arany lenne, a homok pedig egy ritka előfordulású anyag, akkor az arany lenne értéktelen, a homokért veszkődne itt mindenki. Egy dolog értékét kizárólag az határozza meg, hogy mit gondolnak róla az emberek (hit), ez pedig erősen korrelál a hozzáférhetőséggel – minél ritkább, annál kívánatosabb. Ostobaság, de ez van. A víz (és a tiszta levegő) is csak akkor lesz érték, ha már nem lesz olyan korlátlan mennyiségben hozzáférhető, mint mai napság. Ebből látszik, milyen korlátoltak vagyunk (vagy: mennyire át vagyunk baszva, el vagyunk hitetve mindannyian). De: a marketingeseken ez nem segít, a Fila pedig rossz esetben tömegmárkává válhat (prémium márkából) Magyarországon, mert lerombolja a vásárlói hitét és illúzióját. (A dolog azért nem ilyen súlyos, mert a Fila tojik a csikóbőrös magyar piacra, de a gondolatmenetem ettől még helyes.)<br />
<br />
3. Nem tudjuk, még a nagyságrendet sem, mennyi Fila táskát osztanak szét, minden csak találgatás. Azt nem gondolom, hogy a lakosság 5-6 százalékát megszórják Fila cuccal, inkább egy nagyságrenddel kisebbre tippelek. Azt sem tudjuk, milyen szerződésük van a Tescoval, mennyit profitálnak az akcióból. Az, hogy „lenyomtak mindenkit idén sporttáskában”, valószínűleg igaz. Csak ezért cserébe szétbaszták a brand image-t. Ez szerintem hosszú távra nem jó üzlet és kihatással lehet egyéb Fila termékek forgalmára is – ezt hívják úgy: vabank, vagy orosz rulett. De: lehet, a Fila Magyarországon nem tervez hosszú távra (minden előrejelzés azt mutatja, a következő 5-10 évben brutális elszegényedés jön ránk), ebben az esetben lehet, mégis jól kalkuláltak. Lekaszálják ezt a halódó piacot, aztán utánam a vízözön. (Ettől függetlenül a márkaépítés inkább a pszichológiáról szól, kevésbé a közgazdaságtanról. A prémium szegmensben ezen a módon – ilyen tömegakciókkal – nem lehet márkát, piacot építeni.)<br />
<br />
„...hiába van sok Swift meg Astra az utakon - akkor is minden évben ezekből fogy a legtöbb kb 15 éve” – igen, csak ezeket a brandeket nem prémium márkaként pozícionálták. Audiból, Merciből, BMW-ből kevesebbet adnak el, mégis több rajtuk a „zsír”. <br />
<br />
Abban egyetértünk, hogy a vásárlóknak jó ez. A Tesconak is. Hogy a Fila kap-e akkora lét a Tesco-tól, amennyiért megérheti elcseszni a brand image-t, annak megítéléséhez kevés infónk van. (Szerintem nem, elég zsugori népség az.) A posztnak viszont az is célja volt, hogy túlmutasson a Fila-Tesco akción és a márkaérték fontosságára hívja fel a figyelmet. Ennek bemutatásához végső soron csak eszköz volt ez a sztori, szélesebb összefüggésekben is tessék gondolkodni. :-)
https://piackutatas.blog.hu/2011/08/06/markaertek_devalvalas_gyorsan_hatekonyan_egyszeruen_fila_tesco_pontgyujto_akcio/full_commentlist/1#c14214260
Válasz erre: Márkaérték devalválás gyorsan, hatékonyan, egyszerűen: Fila-Tesco pontgyűjtő akció
2011-08-15T14:18:44+02:00
2011-08-15T14:18:44+02:00
Arie135i
http://blog.hu/user/266913
1. a tesco annyira nem negatív brand mint amennyire Te ezt leírod, de tény hogy sokmindenki fikázza és lenne mit javulniuk <br />
2. az általad lesajnált pénzproblámákkal küzdő réteg, gyakran csak így egy ilyen pontgyűjtő akció keretén belül juthat hozzá egy Fila táskához (edényhez, késhez, törölközőhöz stb) - ez sajnos Magyarországon egy elég nagy réteg, akiknek gond megvenni egy hátizsákot a gyereknek 5-10-15-20ezer forinttért - viszont megteszi, hogy ha már a Tesco-ban vásárol akkor a pontok után kevesebb mint 3e-ért kap egyet...<br />
2.a. Fila táskát és egyebeket gyűjtenek a "nem szegények" is rendesen, a szigeten, városban nem csak a "csórókon" van Fila táska <br />
3. a több ezer kiosztott táska helyett gondolj inkább 6-700,000 db. táskára - ami inkább milliárdos mint milliós bevétel a Fila-nak (ha kicsit utánnaolvasol egy pontgyűjtő akcióban (Spar egyebek) 5-6-7-800 ezer jutalom kerül a vevőkhöz általában. magánvélemény, de a Fila (vagy akármelyik más sportmárka) normál kereskedelemben egy évtized alatt nem ad el annyi táskát Magyarországon mint most a Tesco akcióban 4 hónap alatt (még ha a nyomott árat bekalkulálod is jó ez nekik, különben gondolom nem csinálnák...) <br />
A Tesco ezzel a táska akcióval beírta magát a sporteszközök piacára, tuti lenyomtak mindenkit idén sporttáskában -- ami valószínű elég "emlék" a vásárlóknak, hogy a következő szezonban - akár akció nélkül is a Tesco*ban nézzenek szét sporttáska ügyben és ne pl. a Decathlonban. <br />
A FILA brand esetén pedig számít az "ismertség", az hogy lépten nyomon Fila cuccot lát a sok magyar jelentheti azt is a laikus felhasználónak, hogy mennyi ember elégedettek a termékkel/márkával -- én is lehet megnézem, ha már ilyen sokmindenkinek van. ez akár pozítívan is befolyásolhatja a FILA normál forgalmát, főleg mert ott inkább ruhákra / cipőkre koncentrálnak, tehát a táskák akkorát nem kannibalizálnak talán... (de mondhatom azt is, hogy hiába van sok Swift meg Astra az utakon - akkor is minden évben ezekből fogy a legtöbb kb 15 éve)<br />
én nem értek hozzá úgy mint Te :), de szerintem ez a pontgyűjtés szinte mindenkinek jó:<br />
1. a vásárló kedvezményesen kap egész jó cuccokat (ahogy mondod sok mindent nem kell érte tenni csak a Tesco-ba járni, amit egyébként is teszel)<br />
2. a Tesco megjutalmaz egy csomó vásárlót, akik ettől valszeg elégedettebben járnak majd vissza és vásárolnak újra<br />
3. a Fila eljut kb.1,5 millió Tesco vásárló házába nyomott marketing anyagon (pontgyűjtő ismertető füzet) és ellentétben egy normál marketing kampánnyal - itt gondolom a Tesco elég sokat fizet is a Fila-nak, hogy reklámozhassa őket magával. Szóval a Fila-nak ez nem ingyenmarketing, hanem profit marketing - ami azért valljuk meg elég ritka lehetőség egy márka számára, hogy országos reklámkampányban úgy szerepel, hogy neki fizetnek százmilliókat, szemben egy normál reklámkampány súlyos tízmilliós költségével.
https://piackutatas.blog.hu/2011/07/28/uj_comscore_eszkoz_a_kozossegi_media_meresere/full_commentlist/1#c14094176
Válasz erre: Új ComScore eszköz a közösségi média mérésére
2011-07-28T19:04:39+02:00
2011-07-28T19:04:39+02:00
spinant
http://blog.hu/user/493393
bár nagy piac, de nem értem, hogy miért jönnek ki ilyenekkel még, amikor van egy radian6 és egy sysomos is már.
https://piackutatas.blog.hu/2011/05/05/a_piackutatas_napja_2011/full_commentlist/1#c13452171
Válasz erre: A Piackutatás Napja - 2011
2011-05-11T12:00:48+02:00
2011-05-11T12:00:48+02:00
3d
http://blog.hu/user/599578
Így elolvasva ezt a bejegyzést meglehetősen sajnálom, hogy nem vettem részt a Piackutatás Napján, valószínűleg megérte volna.
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/19/uj_funkciok_a_piackutatas_hirek_oldalon/full_commentlist/1#c13419183
Válasz erre: Új funkciók a Piackutatás Hírek oldalon
2011-05-07T01:45:47+02:00
2011-05-07T01:45:47+02:00
mediainfo
http://blog.hu/user/61149
Szuper, nagyon szépen köszönjük! :) Remek a blog is, mi is ajánlani fogjuk a tartalmát.
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/19/uj_funkciok_a_piackutatas_hirek_oldalon/full_commentlist/1#c13417412
Válasz erre: Új funkciók a Piackutatás Hírek oldalon
2011-05-06T20:29:13+02:00
2011-05-06T20:29:13+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Köszi! Betettem a PH oldalra a középső blokkba. Valószínűleg csak akkor fog megjelenni, ha mostantól számítva lesz majd legalább egy új hír a csatornában (de ebben nem vagyok biztos...). Figyelni fogom, ha szabványos RSS, akkor nem lesz gond... Reméljük a legjobbakat...<br />
<br />
Be fogom tenni a PH Facebook oldalára is, hogy minél több emberhez eljussanak a Marketinginfo kutatási hírei:-)
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/19/uj_funkciok_a_piackutatas_hirek_oldalon/full_commentlist/1#c13415697
Válasz erre: Új funkciók a Piackutatás Hírek oldalon
2011-05-06T17:05:19+02:00
2011-05-06T17:05:19+02:00
mediainfo
http://blog.hu/user/61149
Sziasztok!<br />
<br />
Jó hírünk van, elkészült a kutatási anyagainkat összefogó RSS a Marketinginfohoz (ebben az összes tanulmányunk és a hírek közül a Kutatás rovat anyagai benne vannak): <a rel="nofollow" href="http://www.marketinginfo.hu/dumps/rss_essay_research.php">www.marketinginfo.hu/dumps/rss_essay_research.php</a><br />
<br />
Reméljük, hasznos lesz. :)
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/19/uj_funkciok_a_piackutatas_hirek_oldalon/full_commentlist/1#c13288722
Válasz erre: Új funkciók a Piackutatás Hírek oldalon
2011-04-22T08:22:33+02:00
2011-04-22T08:22:33+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Updete: amit alig pár órája írtam, már nem is aktuális, a programozónk időközben elvégezte a fejlesztést és ma reggeltől már RSS nélkül is rendesen frissül a Mediainfo (+Kreatív, +PMSZ iparági hírek)! <br />
<br />
Már tényleg csak a Marketinginfo vár megoldásra.
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/19/uj_funkciok_a_piackutatas_hirek_oldalon/full_commentlist/1#c13288280
Válasz erre: Új funkciók a Piackutatás Hírek oldalon
2011-04-22T01:35:31+02:00
2011-04-22T01:35:31+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Annyi infót tudtok adni, hogy a közeli jövőben várható-e saját RSS a kutatási híreknek a Mediainfo-n? Azért kérdezem, mert a jelenleg alkalmazott megoldásunk - mint ahogy írtam - nem tökéletes. Éppen most akarunk ezzel kapcsolatban új fejlesztésbe kezdeni, de feleslegesen nem dolgoznánk, ha lesz kutatási hír RSS (a Mediainfo-n!).<br />
<br />
Ez a fejlesztésünk - ha mégiscsak szükséges lesz - egyébként csak a Mediainfo híreivel működik majd. A Marketinginfo-s kutatási hírekkel nem tudunk mit kezdeni, sajnos. Azt nektek kell rendbetenni.
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/19/uj_funkciok_a_piackutatas_hirek_oldalon/full_commentlist/1#c13286669
Válasz erre: Új funkciók a Piackutatás Hírek oldalon
2011-04-21T21:25:25+02:00
2011-04-21T21:25:25+02:00
mediainfo
http://blog.hu/user/61149
Köszi, megnézzük, mit tehetünk. Kutatásban a Marketinginfo az erősebb oldalunk, de értjük a technikai korlátokat, remélhetőleg sikerül megoldással visszajönnünk. :)
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/19/uj_funkciok_a_piackutatas_hirek_oldalon/full_commentlist/1#c13269215
Válasz erre: Új funkciók a Piackutatás Hírek oldalon
2011-04-20T07:33:57+02:00
2011-04-20T07:33:57+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Ja még annyi, hogy magának a Mediainfo kutatási híreinek is nagyon elkelne saját RSS, talán ez lenne a legfontosabb! Mint ahogy írtam, ez a forrás pl. késleltetve jelenik meg jelenleg, több órával a megjelenés után jelenik meg a hír. Ahol van RSS, ott 1-2 órán belül. Ez sem mindegy.
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/19/uj_funkciok_a_piackutatas_hirek_oldalon/full_commentlist/1#c13269205
Válasz erre: Új funkciók a Piackutatás Hírek oldalon
2011-04-20T07:30:37+02:00
2011-04-20T07:30:37+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Technikai okok miatt jelenleg 3-nál több olyan forrást nem tudunk felvenni az oldalra, melynek nincs saját RSS-e (nem az egész oldalnak, hanem csak a kutatási híreknek egy saját RSS). Ez a három jelenleg: Mediainfo, Kreatív, PMSZ iparági hírek (PMSZ-nek van RSS-e, azok a hírek a bal oldalon jelennek meg, a jobb első doboz szűkebb híreihez viszont nincs RSS). <br />
<br />
Saját RSS csatorna kellene az említett forrásoknak - csak így tudnám felvenni! Ráadásul megnéztem mindkét oldalt, ezeknél az általunk jelenleg alkalmazott megoldás sem működne, mert a hírek címei egyik esetben sem linkek, csak szövegek. Így a jelenlegi helyzetben (csak technikai okok miatt) még elméleti lehetőség sincs, hogy ezeket a forrásokat felvegyük az oldalra:-(( Nektek kellene változtatni az oldalakon, csak akkor tudom azokat felvenni. (Saját RSS a kutatási híreknek. Szabványos RSS feed, de NE ATOM! ATOM RSS-t nem eszik jelenleg a rendszerünk.)<br />
<br />
Remélem tudtam segíteni, beszéljetek a programozótokkal és ha bármikor lesz RSS, kérlek jelezzétek nekem. Köszi!
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/19/uj_funkciok_a_piackutatas_hirek_oldalon/full_commentlist/1#c13269069
Válasz erre: Új funkciók a Piackutatás Hírek oldalon
2011-04-20T06:24:12+02:00
2011-04-20T06:24:12+02:00
mediainfo
http://blog.hu/user/61149
Remek az oldal, örülünk, hogy a Mediainfo híreit is tudjátok használni! Ajánlanánk testvéroldalunk, a Marketinginfo.hu Kutatás rovatát (<a rel="nofollow" href="http://www.marketinginfo.hu/hirek/index.php?filter_category=kutatas)">www.marketinginfo.hu/hirek/index.php?filter_category=kutatas)</a> is, valamint a Tanulmányok menüpontot (<a rel="nofollow" href="http://www.marketinginfo.hu/tanulmanyok/)">www.marketinginfo.hu/tanulmanyok/)</a>, amely teljes egészében piackutatási eredményekkel foglalkozik.
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/15/a_tableteket_foleg_jatekra_hasznaljak/full_commentlist/1#c13223927
Válasz erre: A tableteket főleg játékra használják
2011-04-15T10:24:43+02:00
2011-04-15T10:24:43+02:00
cyberkata
http://blog.hu/user/583781
Tableten játszani, notebookon dolgozni kell. :-) Pont ezért szeretem a HP Rossignolt, amely amellett, hogy gyönyörű, nagyon okos és gyors, szuper procija van, valamit a kép- és videószerkesztője verhetetlen. Te láttad már? <a rel="nofollow" href="http://www.hp.com/eur/rossignol">www.hp.com/eur/rossignol</a>
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/13/a_kordiagramoknak_menniuk_kell/full_commentlist/1#c13202656
Válasz erre: A kördiagramoknak menniük kell?
2011-04-13T14:26:11+02:00
2011-04-13T14:26:11+02:00
szkeptikus_
http://blog.hu/user/373015
Ha bele vannak írva a számok szinte tökmindegy. Az oszlopnak annyi előnye van még, hogy a sorrendiséget jobban lehet rajta érzékeltetni és szerintem jobban megmarad az emberben, hogy mire vonatkozik az oszlop, ha az oszlop alapjánál van a szöveg vagy akármi.
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/12/mar_jonnek_a_piackutatas_hirek_a_facebookon_is/full_commentlist/1#c13195795
Válasz erre: Már jönnek a piackutatás hírek a Facebookon is
2011-04-12T20:20:04+02:00
2011-04-12T20:20:04+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Megosztani persze meglehet egyenként is, pl. a Mediainfo-s kutatási híreket (a megosztás gombbal) - erre biztatunk mindenkit egyébként, lájkoljátok az oldalt és osszatok meg kutatási híreket! -, de az egyedi RSS csatorna jobb lenne, mert akkor automatikusan megjelenne minden kutatási hír. Egyelőre csak arra van időm, hogy RSS csatornákat bekössek az FB oldalra. Később talán majd jut másra is, a Piackutatás Hírek Facebook oldalán valóban helye lenne a Mediainfo-s, Marketinginfo-s kutatási híreknek. Addig is, mindenkit kérek, hogy ossza meg ezeket a híreket a PH Facebook oldalán... De a végső megoldás: egyedi RSS a kutatási híreknek... Nemcsak miattunk... A Médiapiacnál ezt nagyon okosan kitalálták.
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/12/mar_jonnek_a_piackutatas_hirek_a_facebookon_is/full_commentlist/1#c13195599
Válasz erre: Már jönnek a piackutatás hírek a Facebookon is
2011-04-12T20:03:31+02:00
2011-04-12T20:03:31+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Az a probléma, hogy csak a kutatási híreknek - a Médiapiaccal ellentétben - nincs külön RSS csatornája sem a Medainfo-n, sem a Marketinginfo-n. Ezt a gondot a PH weboldalon megoldottuk, de a Facebook profilba emiatt sem a Mediainfo-t, sem a Marketinginfo-t nem tudjuk automatikusan bekötni - pedig szeretnénk! Tessék külön RSS csatornát csinálni a kutatási híreknek! (A full RSS feed túl sok másféle anyagot is tartalmaz. Mi pedig szűkre vettük a fókuszt. Csak piackutatás.)
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/12/mar_jonnek_a_piackutatas_hirek_a_facebookon_is/full_commentlist/1#c13195229
Válasz erre: Már jönnek a piackutatás hírek a Facebookon is
2011-04-12T19:29:32+02:00
2011-04-12T19:29:32+02:00
mediainfo
http://blog.hu/user/61149
A marketinginfo.hu és a mediainfo.hu oldala is rengeteg piackutatással kapcsolatos hírt és tanulmányt tartalmaz, ajánljuk továbbközlésre.
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/08/csak_egy_mondat_piackutatoktol_26/full_commentlist/1#c13158588
Válasz erre: Csak egy mondat - piackutatóktól
2011-04-08T16:38:58+02:00
2011-04-08T16:38:58+02:00
szkeptikus_
http://blog.hu/user/373015
true
https://piackutatas.blog.hu/2011/04/04/nrc_infografika_a_mobiltelefonokrol/full_commentlist/1#c13131587
Válasz erre: NRC infografika a mobiltelefonokról
2011-04-06T00:00:10+02:00
2011-04-06T00:00:10+02:00
szkeptikus_
http://blog.hu/user/373015
tetszetős.
https://piackutatas.blog.hu/2011/03/31/uj_forrasok_es_egyeb_valtozasok_a_piackutatas_hirek_oldalon/full_commentlist/1#c13093189
Válasz erre: Új források (és egyéb változások) a Piackutatás-hírek oldalon
2011-04-01T16:54:01+02:00
2011-04-01T16:54:01+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Szívesen tennélek még feljebb is, de nem lehet:-) A fejlesztések után majd lesz arra lehetőség, hogy egy konkrét poszt az oldal legtetejére (a szuperelső pozicióba) kerüljön (időlegesen), biztos vagyok benne, hogy lesz majd a CAWI-n olyan írás, ami ott landol:-) <br />
A Netidőket olvasom, gondolkoztam is, hogy felveszem, de nem csak piackutatás a téma, nagyon szerteágazó. Ha esetleg bárhol kutatási témában írsz, lszi tedd be a CAWI-ra is, akár csak egy ajánló formájában, hogy a PH olvasók is lássák.<br />
Szerintem mindenképp folytasd a CAWI-t, kell egy olyan blog, ahol csak piackutatásról írsz.