Ma délelőtt többen is hírt adtak egy új ellenőrzési rendszer, a PIXER bevezetéséről. Legelőször (a meglepően jól informált:-) Field Castro számolt be blogjában a hírről, majd csak ezt követően tette elérhetővé honlapján a sajtóközleményt a PMSZ, illetve a mediainfo.hu is hírt adott az eseményről. Röviden mi is összefoglaljuk a tudnivalókat.
2008. december 9-én megalakult a PIXER, a Minőségi Piackutatásért Egyesület. A kezdeményezés célja a piackutatás presztízsének javítása. Első lépésként a kvalitatív kutatási módszerek megbízhatóságát növelő új minőségbiztosítási szoftver működtetésével segíti a piackutató cégek és kérdezőbiztosaik szervezési-ellenőrzési munkáját.
Klenovszki János, az egyesült elnöke mondta:
"A rendszer fő célja a kvalitatív kutatások, jellemzően a fókuszcsoportok résztvevőinek nyilvántartása és ellenőrzése, valamint a szervezést végző kérdezőbiztosok munkájának felügyelete, értékelése. A PIXER online szoftver segítségével a piackutató ügynökségek szervezői, illetve a minőségbiztosításért felelős munkatársai már az előszervezés során ellenőrizhetik a fókuszcsoportra felkért személyek 'válaszadói múltját', még napokkal a fókuszcsoport előtt kiszűrve a 'professzionális válaszadókat', az ún. csoportlakókat. Így a kutatásban csak az ügyféllel egyeztetett feltételeknek megfelelő személyek vehetnek részt, mert a rendszer kiküszöböli a véletlen ismétléseket és az esetleges visszaéléseket.
Korábban ezt a kutatócégek csak 'házon belül' tehették meg; a más ügynökségeknél már megfordult válaszadók kiszűrésére az új, iparági szintű szoftver először ad lehetőséget. Természetesen a rendszer hátterét adatvédelmi szempontból is körültekintően alakítottuk ki, amely maradéktalanul megfelel a törvényi és a kutatásetikai szabályoknak. A rendszer emellett minden egyes fókuszcsoportra igazolást állít ki a Megbízók számára, akik ezt közvetlenül az online rendszerben is megtekinthetik".
A PIXER nyitott a jövőbeni bővülésre, egyelőre 16 tagja van: ACNielsen, Avenew Marketing, BellResearch, BMB Focus, Cognative, GfK Hungária, IMAS International Magyarország, MASMI, Medián, Millward Brown Hungary, NRC, Research International Hoffmann, Synovate, Szinapszis, Szonda Ipsos, TNS Hungary.