HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A mesterséges intelligencia (AI) használata a piackutatásban és marketingkutatásban

2024.03.06. 18:22 Forecast Research - www.forecast.hu

A mesterséges intelligencia (AI) egyre nagyobb szerepet játszik a piackutatásban és marketingkutatásban, de az igazi forradalom még előttünk áll. Az AI forradalmasíthatja az adatgyűjtést, elemzést és új lehetőségeket nyithat meg a kutatók számára a fogyasztói magatartás megismerésében is.

ai_piackutatas.jpg

Az AI lehetséges alkalmazási területei a piackutatásban

  • Adatgyűjtés: az AI idővel automatizálhatja magát az adatgyűjtési folyamatot is, és lehetővé teheti a kutatók számára, hogy nagy mennyiségű adatot gyűjtsenek rövid idő alatt. Például AI-alapú chatbotok segítségével interaktív online kérdőíveket lehet majd készíteni és résztvevőkkel kommunikálni, javítva ezzel a felmérési élményt. Az AI képes lesz automatikusan feldolgozni és értelmezni a válaszokat, az adatokat kategorizálni és elemzésre előkészíteni, majd elvégezni az elemzést, ez pedig lehetővé teheti a gyors és hatékony eredmények előállítását. Az AI-alapú eszközök online felmérések, fókuszcsoportok, közösségi média elemzések és weboldal analitika automatizálására egyaránt használhatók lehetnek majd.
  • Adattisztítás: az AI azonosíthatja és eltávolíthatja az inkonzisztens, hibás vagy hiányzó adatokat az adatbázisokból, ami jelentősen javítja majd az adatminőséget.
  • Adatelemzés: az AI fejlett statisztikai technikákat és gépi tanulási algoritmusokat alkalmaz az adatok elemzésére, és olyan mintázatokat fedezhet fel, amelyeket az emberi elemzők nem feltétlenül észlelnek.
  • Tényfeltárás és szövegelemzés: az AI már jelenleg is alkalmas (bizonyos mértékben) az adatok strukturálatlan részeinek elemzésére is, például képes értelmezni a szöveges válaszokat, így megkönnyíti a résztvevők véleményének, érzéseinek és véleményeinek azonosítását, a jövőben pedig tovább javulhat ez a képessége. Emellett az AI használható a szociális médiából származó adatok elemzésére is, így megismerve a közönség hangulatát és reakcióit. Az AI tehát  automatizálhatja a szöveges adatok elemzését és segíthet a kutatóknak azonosítani a kulcsszavakat, témákat és hangnemet.
  • Predikció: az AI előrejelzések készítésére is használható a fogyasztói magatartásról, a piaci trendekről és a versenytársak stratégiájáról.

Az AI előnyei a piackutatásban

  • Hatékonyság: az AI automatizálja a kutatási folyamatot, és jelentősen csökkenti az adatgyűjtésre és elemzésre fordított időt és költséget, valamint emberi erőforrásokat.
  • Pontosság: az AI fejlett statisztikai technikákat alkalmaz, melyekkel azonosítja a rejtett trendeket és összefüggéseket, amelyek különben nem feltétlenül kerülnének felfedezésre.
  • Mélység: az AI hatalmas mennyiségű adatot tud feldolgozni, és ezáltal azonosítani a fogyasztói magatartás mögötti mélyebb motivációkat.
  • Skálázhatóság: az AI könnyen skálázható, és lehetővé teszi a kutatók számára, hogy nagy mennyiségű adatot gyűjtsenek és elemezzenek rövid idő alatt.

Az AI korlátai / hátrányai a piackutatásban

  • Emberi érzelmek megértésének nehézsége: az emberi kapcsolatokra és az egyéni interakciókra alapozott kutatási módszerek esetén az AI használatának lehetősége jelenleg korlátozott. Az AI nem rendelkezik emberi érzelmekkel, intuícióval vagy kreativitással, így nehézségei lehetnek a résztvevők rejtett vagy mélyebb motivációinak megértésében.
  • Hibajavítás nehézségei: az AI is hibázhat, de ezeknek a hibáknak a felfedezése annál nehezebb lesz, minél inkább rá támaszkodnak a kutatók, amint a teljes kutatási folyamatot az AI végzi, ezeknek a hibáknak a felfedezése emberi oldalról szinte lehetetlenné válhat, a hibás eredmények pedig hibás üzleti döntésekhez vezethetnek.
  • Etikai aggályok: az AI használatával kapcsolatosan etikai aggályok merülhetnek fel, például az adatvédelem és a jogusulatlan adatfelhasználás területén.
  • Szakértelem hiánya: az AI-alapú eszközök hatékony használatához szükséges a kutatók részéről az AI és a gépi tanulás, valamint speciális programnyelvek (pl. Python) ismerete. Jelenleg ezzel a piackutatók többsége egyáltalán nem rendelkezik.
  • A kutatók nagy része rövid időn belül feleslegessé válhat: az AI működtetéséhez jóval kevesebb munkaerő szükséges, így a kutatók nagy része szinte biztosan elveszíti majd jelenlegi munkáját, azok járhatnak jól, akik járatosak lesznek az AI programozásában, de az ő jövőbeli munkájuk is inkább a programozókéhoz fog hasonlítani, kevésbé a jelenlegi kutatókéhoz.
  • Fejlettség: Az AI technológia még gyerekcipőben jár, és várhatóan nem minden kutatási területre lesz alkalmazható kezdetben.

Az AI jövője a piackutatásban

Az AI várhatóan egyre nagyobb szerepet fog játszani a piackutatásban, a technológia fejlődésével az AI-alapú eszközök még pontosabbá, hatékonyabbá és skálázhatóbbá válnak. Az AI új lehetőségeket nyit meg a kutatók számára a fogyasztói magatartás mélyebb megismerésében és a hatékonyabb marketingstratégiák kidolgozásában. Mindez a kutatói szakma és a jelenlegi kutatói cégstruktúrák teljes átalakulásával járhat, mindazonáltal a piackutatáshoz való hozzáférés demokratizálódni fog, a KKV-k is hozzáférnek majd a legváltozatosabb kutatási eszközökhöz és saját maguk készíthetnek kutatásokat a mesterséges intelligencia segítségével - immár hivatásos piackutatók segítsége nélkül.

>>> MAGYAR ORSZÁGOS OMNIBUSZ KUTATÁS! 10-20 kérdéses kérdőív, 500/1000 fős reprezentatív minta, eredmények 1-2 héten belül! Piackutatási árakhoz kattintson ide!

>>> ONLINE PIACKUTATÁS ellenőrzött panelen, gyorsan, kedvező áron!

(Piackutatás blog)

komment

Címkék: piackutatás piackutató mesterséges intelligencia AI

süti beállítások módosítása