Hoffmann Márta, a TNS Hoffmann ügyvezetője nyilatkozott a vg.hu-n. Az alábbiakban röviden összefoglaltuk a terjedelmes interjú főbb gondolatait:
- Az elmúlt két évben a forgalom kismértékű csökkenését tapasztaltuk, az azt megelőző néhány esztendőben pedig a lassú növekedés volt jellemző, így négy-hat éves viszonylatban gyakorlatilag stagnált a kutatási piac.
- Mintegy 17-19 milliárd forintra tehető a teljes „piackutatási torta”.
- Száznál is több piackutatással foglalkozó vállalat működik ma Magyarországon. Közülük 40-50 olyan van, amelynek a neve ismert a nagyobb ügyfelek körében.
- A teljes forgalom kétharmadát tíznél is kevesebb cég bonyolítja le, a top öt pedig gyakorlatilag a felét uralja.
- A válság hatására a megbízók a nagy léptékű, széles mintán alapuló, trendeket mérő kutatásaikon kevésbé spóroltak. Érezhetően visszavettek azonban a kisebb jelentőségű felmérésekből.
- Megerősödött az ügyfelek körében a „csináld magad” hozzáállás. Saját adatbázisaik alapján, az internetes oldalaikon vagy a céges közösségi profiljaikon maguk kutatnak. Ez nem minősül reprezentatív felmérésnek, és az eredmények professzionális feldolgozása hiányában csak korlátozottan alkalmasak pontos következtetések leszűrésére.
- Komoly árverseny indult a piacon, ennek rövid távon az ügyfelek a nyertesei, hosszabb távon azonban a nyomott árak a minőség rovására mennek.
- A jövőt tekintve egyértelmű trend az internetes és mobilos lehetőségek még erőteljesebb kiaknázása. A korábbinál sokkal nagyobb jelentősége lesz a neuromarketingnek.
A teljes interjút itt olvashatjátok el.
(Csak érdekességként: ez az anyag ma 10:00 órakor jelent meg a vg.hu oldalon. 1-2 órával később már olvasni lehetett a Piackutatás-hírek.hu oldalon, a Hírkereső hírek dobozban, „Elaludtak a piackutatók” címmel. Én magam is onnan szereztem róla tudomást, most pedig, az eredeti cikk megjelenése után 3 órával már a blogon van az ajánló. Mivel minden hírről nem fogok a jövőben ajánlót írni, így a piackutatás iránt érdeklődőknek javaslom a Piackutatás-hírek.hu oldal rendszeres követését, mely a hazai és külföldi piackutatási hírek egyetlen gyűjtőhelye.)