HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Vessünk egy pillantást a piackutatás jövőjére!

2010.11.04. 05:03 Forecast Research - www.forecast.hu

A kutató ügynökségeknek nem csak értékes partnerekként kell igazolni önmagukat a cégek felé, hanem a technológia-központú fogyasztókat is meg kell győzniük. Az Eiffel Torony első emeletén gyűltek össze nemrég a kutatók, hogy a piackutatási iparág jövőjét megvitassák.

Ha irányítani szeretné a jövőt, ill. hatással lenni rá, akkor rosszabbul is járhat, mint David Rowan, a Wired UK szerkesztője. Ő az, aki szívére vette William Gibson idézetét - “a jövő már itt van, csak még nem terjedt szét eléggé” – és így azzal tölti idejét, hogy a jövő pillanatit akarja elkapni a jelenben.

A Toluna elhozta őt a cég 10. születésnapi bulijára, amit nemrég tartottak az Eiffel Torony első emeletén, hogy feltérképezzen egy lehetséges jövőt a kutatóipar számára. A kilátás mind az előadó szavait, mind a helyszínt tekintve szédítő volt.

Köszönhetően a közösségi hálózatoknak és az online forradalomnak, azt mondja, hogy a magánélet “már nem társadalmi norma”: a világhálóra csatlakozó fogyasztók mindent megosztanak a gondolataikon és érzéseiken keresztül a tényleges fizikai helyzetükig és hitelkártyájukkal való vásárlások történetéig.

Rowan azt mondja, hogy vevők megtanulták, hogy adataik értéket képviselnek. “A fogyasztók tudják, hogy kereshetnek privát adataik áruba bocsátásával,” mondja. A kutató ügynökségeknek meg kell válaszolniuk a kérdést: mit tudunk ajánlani cserébe az adatokért?

Nincs ingyen ebéd
Rengeteg közösségi média adat található az interneten, melyek nyilvánosan elérhetők a használat korlátozása nélkül. De az, hogy a kutatók szabadon felhasználhatják-e ezeket, az nem világos. A fogyasztók akarják ezt? Kitehették adataikat, de nem a piackutatási ügynökségek kedvéért. Az adatmegosztás kultúrája arról szól, hogy egyének csatlakoznak egyénekhez – a vállalatok csak belerondítanak ezekbe a kapcsolatokba.

Amikor egy fogyasztó Twitter bejegyzést készít egy olyan új kabátról, amit éppen megvásárolt, azért teszi ezt, hogy a barátait, rokonait tájékoztassa, és nem szükségképpen azt a vállalatot, ahol megvásárolta a terméket. A fogyasztók természetesen tudatában vannak annak, hogy a vállalatok figyelik a közösségi médiát és tudják, hogy egy jól megfogalmazott „csipogás”, ami a vacak bánásmódra panaszkodik, gyorsabb reagálást válthat ki a cégek részéről, mint egy vevőszolgálatra megeresztett bármilyen telefonhívás.

De a vállalatoknak rá kell rájönniük, hogy a fogyasztóik csak akkor tolerálják a kapcsolati hálózataikba való kereskedelmi célú beavatkozást, mikor ez üdvös számukra. És ha van még bármilyen kétség afelől, hogy a fogyasztók még mindig megnézik azokat az adatokat, melyeket sajátjukként megosztanak, meg kell nézni a Facebookot. Az oldal felhasználási feltételeiben tavaly bekövetkezett változás azt mutatja, hogy a közösségi média használók zokonveszik, ha a vállalatok a személyes adataikra próbálják rátenni a kezüket.

Szabad lesz…?
A Facebookon a felhasználók megengedik, hogy más felhasználók is hozzáférjenek digitális életükhöz és kétségkívül arra számítanak, hogy ha a kutatóügynökségek is ezt szeretnék, akkor majd engedélyt fognak kérni ehhez a tevékenységhez.

A Harris Interactive is ezt az udvarias megközelítést gyakorolja. Lifestreaming nevű szolgáltatásán keresztül fogyasztói panelje tagjainak beleegyezését kéri, hogy figyelhesse és elemezhesse, mit postolnak a Facebookon, Twitteren és más weboldalakon, fórumokban. Ez azzal az előnnyel jár, hogy a Harrisnek jobb rálátása van a közösségi média felhasználókra egyénenként, mintha csak a véletlenszerűen gyűjtene gondolatokat és véleményeket a publikus webről.

Ha a panelszolgáltatók jobban meg tudnák ismerni paneltagjaikat, időrendi sorrendben építhetnék fel profiljukat a közösségi média adatainak felhasználásával, emlékezve válaszaikra, melyeket bizonyos kérdésekre adtak, az eredmény az lenne, hogy sokkal hatékonyabban tudnák segíteni azt, hogy a kutatások vásárlói megcélozzák és azonosítsák a megfelelő személyeket, akiket érdemes bevonni a felmérésbe.

Ez a vízió kulcsfontosságú része volt a Toluna új vezetőjének, George Terhanian (korábbi Harris vezető) beszédének. Ő azt a nézetet képviseli, hogy rengeteg elégtelenség van jelen a felmérési folyamatokban, de ez szerinte “a tudományból fakadó elégtelenség”. A véletlenszerű mintavételezés tudományosságának felsőbbrendűségébe vetett hit a mai napig tartja magát a kutatási szakma berkein belül, és véleménye szerint emiatt van az, hogy sok panel tulajdonos, üzemeltető igyekszik elkerülni panelistáik, tagjaik túlzott megismerését – és amiért a szűrőkérdések a továbbiakban is alapvető fontosságúak, valamint a tagok mumusai maradnak, akik jogosan érzik úgy, hogy újra és újra ugyanazokat a kérdéseket válaszolják meg.

Lepecsételni a megállapodást
Ha a fogyasztók tudni akarják, hogy mit kapnak cserébe közösségi média adataik megosztásáért a piackutató-ügynökségekkel, az egyik válasz az lehet, hogy relevánsabb felméréseket. Másrészt az ügynökségek relevánsabb válaszadókat biztosíthatnak megbízóiknak, – de nekik emellett mindkét oldalnak még többet szükséges ajánlani. Rowan rámutatott a lényegre, hogy a világháló nem csak a közvetlen fogyasztók közötti kapcsolatokat teszi lehetővé, hanem az emberek és a cégek közötti, valamint a fordított viszonyt is.

Egy lehetséges jövő az, amelyben a kutatóügynökségnek értékes partnerként kell igazolnia magát – mind a válaszadók, mind a megbízók felé. Egy olyan világban, ahol a technológia képessé teszi a fogyasztókat arra, hogy kereskedjenek személyes adataikkal, közvetlenül a márkatulajdonosok felé, a kutatóügynökségeknek úgy kell pozicionálni magukat, mint egy kényelmesebb közvetítőt, a tranzakció mindkét oldalán.

Rowan az Apple-t és annak iPoddal, iTunes-szal kapcsolatos sikerét idézte annak példájaként, hogy az emberek hogyan részesítik előnyben a kényelmet. A szabadság, a piszkos fájlmegosztás kultúrájában, mondja Rowan, az Apple győzedelmeskedett, mert azt, amit ajánlottak, könnyebb volt használni. Egyszerűséget, megbízhatóságot és bizalmat akarunk, mondta.

És ebben testesül meg a piackutatás-ipar jövője.

Szólj hozzá!

Címkék: trend piackutatás piackutató kutatási iparág

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása