HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A megfelelő árképzés egyre nagyobb kihívást jelent a piacoknak – támad a Groupon

2011.01.21. 07:30 Forecast Research - www.forecast.hu

A Trendwatching.com totális árkáoszt jelez előre erre az évre. Nigel Hollis (Millward Brown) megmagyarázza, miért.

A Trendwatching.com arra számít, hogy a márkákra nehezedő nyomás, mely arra irányul, hogy kedvezményes (diszkont) árat alkalmazzanak, minden eddiginél erőteljesebb lesz, főleg az új technológiáknak és az olyan weboldalaknak köszönhetően, mint a Groupon. Ha a látnokoknak igazuk van, akkor 2011-ben igencsak szükség lesz a prémium márkák forgalmazóinak hidegvérére, ahogy még soha ezelőtt.

A márkákra nehezedő nyomás, a megfelelő árképzés vonatkozásában már egy jó ideje növekszik. Az internetes technológiák nagyon könnyűvé tették a fogyasztóknak azt, hogy ellenőrizzék az árakat és megtalálják a legjobb ajánlatot.

Egy alkalommal én magam is majdnem 1,000 dollárt spóroltam egy Kínába tartó repülőjegy vásárlásánál azzal, hogy az ITA Software Matrix keresőmodulját használtam. De a legújabb fejlesztések még sokkal durvábbak.

A Trendwatching.com arra számít, hogy növekszik a csoportos vásárlás, a klubtagság-szerű értékesítés, a 'flash' jellegű értékesítés és a dinamikus árképzés 2011-ben. Ezek közül a legnagyobb figyelem most a csoportos vásárlásokra irányul. A csoportos vásárlást lehetővé tevő weboldalak közül talán a legismertebb a Groupon (ez a weboldal utasított vissza egy 6 milliárd dolláros ajánlatot a Google-tól).

Itt van az, amit Groupon magáról állít:

A Groupon hatalmas árengedményeket - általában 50-90% - szokott kialkudni népszerű termékek esetében. Ezeket az ajánlatainkat aztán feliratkozóink sokaságának küldjük ki ingyenes napi e-mailben, a vállalkozásoknak pedig 'egy tonna' új ügyfelek küldünk. Ez a Groupon varázslata.

És ez szintén varázslatos a weboldal felhasználóinak is. Éppen ezért több, mint 50 millió ember iratkozott már fel, és más vállalkozások is megpróbálnak felugrani a csoportos-vásárlás zakatoló mozdonyára.

De mi van azokkal a népszerű márkákkal, termékekkel, amelyek biztosítják a kedvezményeket? 'Egy tonna' új vevő mit tud nyújtani azokért a hatalmas árengedményekért cserébe, amiket a Groupon kialkudott? Hacsak ezeknek a vállalatoknak nincs nagyon jó terve, hogy kereszt-értékesítést vagy up-selling-et (új termék vásárlásának felajánlása) alkalmazzanak ezekkel a vevőkkel kapcsolatban, akkor azt gyanítom, hogy sokkal többet fognak elveszteni, mint amennyit nyernek.

Ahogy a Trendwatching.com elismeri, a fogyasztók mindig a legjobb áron keresik azt a terméket, amit meg akarnak venni. A technológia pedig könnyebbé teszi ezt. De az igazi veszély az, hogy az emberek nem azzal foglalkoznak, hogy a megfelelő márkát vásárolják meg, hanem azzal, hogy a megfelelő áron vásároljanak.

Lehet, hogy egyetértesz azzal, hogy így az emberek könnyen szem elől téveszthetik egy márka belső értékeit azzal szemben, hogy a barátaiknál többet spóroljanak vagy ők legyenek "minden idők LEGNAGYOBB megtakarítói!"

Szembesülve a meglévő piaci versennyel és a növekvő hype-al a kollektív vásárlási szolgáltatások körül, a marketingeseknek nehéz lesz elkerülniük az árképzési örvényt. De ha egyszer belépnek a forgatagba, esélyes, hogy márkáik nem szabadulnak az egyre növekvő kedvezmények spiráljából.

Amint a fogyasztók elkezdenek tényként, nem pedig kellemes meglepetésként tekinteni az árengedményekre, az a vég kezdete. A halálspirál azzal kezdődik, ahogy az alacsonyabb árak leszorítják az árrést (csökkentik a profitot), így pedig kevesebb forrás lesz az innovációra és marketingre, így pedig a márkák még inkább az árengedményekre támaszkodnak. És így tovább. (Nigel Hollis, MB)
 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing piackutatás piackutató groupon

Statisztika élvezetesen - Hans Roslinggal

2011.01.21. 07:16 Forecast Research - www.forecast.hu

Az átlagembernek az átlagosnál több lába van. És még mondja valaki, hogy nem izgalmas a statisztika világa. További érdekességek ebben a nem éppen rövid - 1 órás - videóban. (A videó a képre kattintva érhető el a Gapminder.org oldalán.)

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika

Dilbert piacot kutat

2011.01.21. 06:09 Forecast Research - www.forecast.hu

Szólj hozzá!

Címkék: humor piackutatás piackutató

Az élet kvalitatív: digitális etnográfia (videó)

2011.01.20. 05:39 Forecast Research - www.forecast.hu

Szólj hozzá!

Címkék: etnográfia kvalitatív digitális etnográfia

A gyerekekkel való piackutatás jogi és morális kérdéseiről

2011.01.19. 15:52 Forecast Research - www.forecast.hu

Egy piackutatás lefolytatása gyerekekkel fontos jogi és erkölcsi kérdéseket vet fel.

Ray Poynter, például azzal érvel, hogy a szakmai szervezeteknek etikátlannak kellene nyilvánítaniuk gyerekek bevonását a termékekre irányuló kutatásokba. "Tényleg azt szeretnénk, ha a piackutatás összefüggésbe hozható lenne azzal, hogy megpróbál még több szemetet megetetni, megitatni a gyerekekkel, vagy hogy belehajszolja a szülőket abba, hogy olyan dolgokat is megvásároljanak, amiket nem engedhetnének meg maguknak?" Egyes országok, mint például Svédország és Norvégia, tiltják vagy szigorú korlátozzák a gyerekeknek szóló televíziós reklámokat, miközben olyan országok, mint az Egyesült Államok alig vagy egyáltalán nem szabályozzák a gyermekeket célzó reklámokat. Tehát az első kérdés, amit meg kell kérdezned magadtól amikor megtervezel egy gyerekeket megcélzó felmérést az, hogy a munka olyan-e, amire büszke lehetsz, hogy a te neved alatt fut.

Nem csoda, hogy sok kutató egyáltalán nem von be a kutatásokba gyerekeket. Azok számára, akik mégis készítenek felmérést gyerekekkel, ezért fontos, hogy betartsanak minden iparági szabályozást, nemzeti és helyi törvényt. Az olyan szervezetek, mint például a BVM, CASRO, ESOMAR, MRS és SYNTEC közzé szoktak tenni kiskorú válaszadók kutatására vonatkozó irányelveket. Az általános szabály az, hogy a szülő vagy gondviselő előzetes beleegyezése szükséges, mielőtt meghívnák a gyermeket, hogy vegyen részt a felmérésben. Ha a gondviselő felnőtt egyetért azzal, hogy a gyermek részt vehet a felmérésben, őt arra ösztönzik, hogy kísérje figyelemmel a gyermeket, amíg válaszol a kérdőívre. A korhatár, ami felett a gyerekek szülői beleegyezés nélkül részt vehetnek online (vagy egyéb) felmérésekben, országonként változó.

Dr. Agnes Nairn, aki társszerzője a Consumer Kids: How Big Business is Grooming Our Children for Profit könyvnek, az Új Piackutatás rendezvényen bemutatott prezentációjában kitért a gyerekekkel szervezett piackutatás néhány vonatkozására. Megjegyzi, hogy a gyermekek kifejlesztették saját módszereiket a szülői beleegyezésre vonatkozóan. Dr. Nairn idézi az egyik gyereket, aki a vizsgálatban szerepelt: "Az e-mail címeim közül mindegyiken 20 évesnek mondom magam. Ha egy honlapra akarsz menni, hazudsz a koroddal kapcsolatban." Majd idéz egy kutatást, amely azt mutatja, hogy a 9-17 évesek 69%-a zokon veszi, ha a szülők felügyelik online tevékenységeiket, és a 12-19 évesek 63%-a eltitkolja online tevékenységét a szülők előtt. "Sok gyereknek van egy további e-mail fiókja például anyukámneve@gmail.com néven, hogy így engedélyt tudjanak adni saját maguknak egyes webhelyek felkeresésére, amit egyébként nem tehetnének meg", mondja Dr. Nairn. "Ne fogadj el e-mailben hozzájárulást - hívd fel a szülőt! Ha telefonon beszélsz valakivel, akkor könnyebb megmondani, hogy egy 10 évessel, vagy egy 40 évessel beszélsz-e? Ne feledd, az nem elég, ha a szülő hozzájárulást ad. A gyereknek szintén beleegyezési nyilatkozatot kell adnia. Ha egy ösztönző túl nagy, elvész a dolog önkéntes jellege. Ha egy kislánynak annyi nyalókát kínálsz, amennyit csak meg tud enni, az nem önkéntes hozzájárulás, hanem megvesztegetés."

Az Egyesült Államokban, a COPPA a 13 év alattiakat sorolja a gyermekek közé; az Egyesült Királyságban, az MRS a 16 év alattiakat minősíti gyereknek; az ENSZ pedig a 18 év alattiakat tekinti gyereknek. Mivel még a gyermek jogi definíciója is országonként, szervezetenként változik, nem beszélve a személyes információkra vonatkozó szabályozásról, fontos, hogy legyen egy ügyvéd, aki alaposan megvizsgálja a kutatási tervet, mielőtt akár egyetlen gyerek megkérdezése elkezdődne.

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató

Infografika a legújabb közösségi média statisztikákról

2011.01.19. 10:32 Forecast Research - www.forecast.hu

1 komment

Címkék: statisztika közösségi média social media infografika

Az infografika infografikája

2011.01.19. 07:35 Forecast Research - www.forecast.hu

Divattá vált az infografika használata, minden magára valamit is adó blogger, újságíró egyedi infografikát szeretne megjelentetni weboldalán. Íme egy humoros útmutató - ráadásul egy piackutatótól, Annie Pettit-től (LoveStats) - az infografika-készítéshez, nem feltétlenül kell követni a tanácsait:-)

Szólj hozzá!

Címkék: infografika

M, mint mém

2011.01.19. 05:31 Forecast Research - www.forecast.hu

Több mint valószínű, hogy már találkoztál mémmel, egy cikkel, fotóval, videóval vagy más digitális fájltípussal, mely gyorsan terjed az interneten keresztül. Ezek az információ-cseppek a digitális átvitel sebességével jelennek meg a számítógépünk képernyőjén és gyorsabb terjednek, mint amíg a tények vizslatói ki tudnák mondani, hogy "téves információ".

Ami nem azt jelenti, hogy minden mém hazugság ... De amikor nem feltétlenül ellenőrzött információval találkozik valaki, hogyan lehet biztos abban, melyik melyik? Azoknak, akik valaha is szembetalálták magukat ezzel a kérdéssel, hogy a tweet, melyet olvasnak, vajon igazság vagy csak egy mém, a segítség úton van. A kutatók az Indiana Egyetemen kifejlesztettek egy Truthy nevű eszközt, ami elemzi a tweet szétterjedését azért, hogy érzékelje, az valódi közösségi hangulaton alapul vagy szándékos, téves információ.

Az eszköz összetett algoritmusok alapján dolgozik és különféle adatforrásokat használ, beleértve a Truthy felhasználói visszajelzéseket, hogy azonosítani tudja a megtévesztő mémeket. Ellenőrizd az eszközt és lásd, hogy tudsz-e találni bármilyen gyanús mémet! (W5)
 

Szólj hozzá!

Címkék: mém

Digitális technológia az Adidas üzletekben - adiVerse virtuális cipőfal

2011.01.17. 11:38 Forecast Research - www.forecast.hu

Mint minden, a kiskereskedelmi értékesítés is változás előtt áll, a digitális technológiák hamarosan átalakítják a vásárlásnak azt a módját, amit ma ismerünk.

Az Adidas újabban a digitális technológiát veti be üzleteiben, hogy bemutassa 8000 darabos cipőkínálatát a vásárlóknak. A technológiát szinte bármilyen kiskereskedelmi egységbe telepíteni lehet, ahol így a teljes Adidas termékválasztékot értékesíteni lehet anélkül, hogy egy gigantikus méretű üzletet kellene építeni a belváros közepén. Ez pedig hatalmas előny minden kiskereskedőnek, nagynak és kicsinek egyaránt.

A vásárlási élmény alapja egy nagy virtuális fal, mely több LCD érintőképernyőből áll, melyek arcfelismerő rendszert használva képesek felismerni a vásárló nemét. Az adiVerse virtuális fal személyre szabottan, a vásárló nemének megfelelően ajánl termékeket és segít megtalálni a vevő számára tökéletes cipőt, vagy egyszerűen lehetővé teszi a teljes termékkínálatban való böngészést, miközben a cipők bemutatására valós idejű 3D grafikát használ (köszönhetően az Intellel való együttműködésnek).

A legnépszerűbb termékek esetében a legkülönbözőbb tartalmakat lehet megjeleníteni, videókat, statisztikákat, termék specifikációkat, vásárlói twitter bejegyzéseket a termékről, stb. Az vevők hozzáadhatják a terméket virtuális kosarukhoz, majd egy iPad-on keresztül (melyet az értékesítési munkatárs tart a kezében) fizethetnek hitelkártyával vagy készpénzben.

Bár van még néhány dolog, ami hagy némi kívánnivalót az adiVerse virtuális fallal kapcsolatban, mindenképpen jelentős lépés abba az irányba, amely sok tekintetben segít elmosni a határvonalat az eladóhelyi és az online vásárlás között.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing termékfejlesztés arcfelismerés ipad in store marketing

Analitika fel, piackutatás le

2011.01.17. 05:25 Forecast Research - www.forecast.hu

Az alábbi ábra a piackutatás ('market research') és az analitika ('analytics') kifejezések iránti érdeklődés szintjét illusztrálja:

Ez az ábra nem jelenti azt, hogy a piackutatás eltűnik, sem azt, hogy az analitika felváltja a piackutatást, de jól illusztrálja a nyelvben és azokban a hangsúlyokban bekövetkező változást, ahogy az emberek keresnek az interneten a Google-on keresztül. A legtöbb elfogadott szó és kifejezés egy idő után hanyatlást mutat a Google Insight-ban, ami talán egyfajta entrópiaként fogható fel. A kivételek azok, amelyek gyorsan növekednek, például az analitika a fenti ábrában.

A Google Analytics, Adsense, Adwords, Web Analytics, és a Business Analytics kifejezés voltak főleg azok, melyek hajtották az 'analitika' kifejezésre vonatkozó keresések számának növekedését általánosságban.

(A Google Insights a megadott keresési kifejezések mennyiségét mutatja meg, melyeket az emberek beírtak a Google keresőmotorba az évek során.)
(The Future Place)
 

Szólj hozzá!

Címkék: google piackutatás szemantika

Mitől lesz sikeres egy brit piackutató ügynökség?

2011.01.14. 06:14 Forecast Research - www.forecast.hu

Az UK MRS (Brit Piackutató Szövetség) közzétette a köztiszteletnek örvendő éves rangsorát a 2009-es évre vonatkozóan (Megj.: 2010-es adatok még nincsenek). A táblázatok nagyon nehéz 2009-es évet tükröznek...

Az alábbi táblázat azt mutatja, hogy a vállalatok, melyek megfelelő szintű növekedést mutattak 2007-2008 között ÉS jó növekedést 2008-2009 között, elsősorban a nagy és a közepes méretű ügynökségek voltak, az utolsó oszlopban pedig a megjegyzések.


Az alábbi következtetések látszanak az eredményekből:

Adatok

A legnagyobb vállalatok, melyek jó növekedést mutatnak, adat-központú ügynökségek voltak. Ebben visszatükröződik a piackutatási iparág általános tendenciája, hogy azok a vállalatok, melyek törzsvásárlói adatokkal és hasonló metrikával dolgoznak, egyre nagyobb játékosokká válnak a piackutatási üzletben.

Kormányzat/társadalmi szektor

A NatCen-nek és az Euromonitornak a társadalomtudományi kutatásokban vannak erős referenciáik.

Specialisták

A legnagyobb növekedést felmutató cégek közül kettő a gyógyszeripari kutatásokra szakosodott, több más sikeres vállalat pedig nyilvánvalóan különböző területekre specializálódott.

Emberek

A vállalatok következő csoportját a táblázatban úgy lehet jellemezni: "Emberek". Ezek a cégek hajlamosak arra, hogy nagy csindradattát csináljanak munkatársaiknak, különböző díjakat nyernek, és inkább a prémium kategóriába pozícionálják magukat, nem pedig a jó kategóriába.

És akkor mi van?

Az első figyelmeztetés az, hogy bármilyen sikerlistán szereplő cégek megszenvednek a túlélésük érdekében. Például, sok adat-centrikus cég van, ugyancsak sok specialista cég, vagy sok közvélemény-kutató ügynökség, akik 2007-től 2009-ig jól szerepeltek. Egy jó réspiacot kiválasztani még nem elég a sikerhez.

A második figyelmeztetés az, hogy a múlt sikere nem garancia a jövőbeli sikerre. 2010-ben új kormányt választottak, mely (Angliában) megkezdte az elmúlt időszak legnagyobb költségcsökkentését az állami kiadások terén Ez valószínűleg sokkal nehezebbé teszi a társadalomtudományi kutatásokat.

Mindazonáltal érdekes, hogy minden olyan vállalat, melynek 2007-2009 között jó időszaka volt, egyértelmű hangsúllyal rendelkezik. Gyanítható, hogy gazdaságilag nehéz időszakokban a generalisták azok, akik legjobban szenvednek, és a világos fókusz egy olyan elem (a sok között), mely a siker záloga lehet.
(The Future Place)
 

Szólj hozzá!

Címkék: trend piackutatás piackutató

Csak egy mondat - piackutatóktól

2011.01.14. 05:41 Forecast Research - www.forecast.hu

"Szerelmi történet: Mr. Kutatás flörtöl Ms. Közösségi Média Kutatással..."

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató

Piackutatás hírek - Kinevezések az NRC marketingkutatónál

2011.01.13. 19:30 Forecast Research - www.forecast.hu

Az elmúlt évek technológiai fejlődése az online marketingkutatások lehetőségeit is kibővítette, melyek jobb kihasználása érdekében az NRC frissítette szervezeti struktúráját, és fejlesztési igazgatói pozíciót hozott létre.
A pozíciót január elsejétől Kurucz Imre, a cég korábbi kutatási igazgatója tölti be, aki 2000 óta dolgozik a piackutatás területén. A szakember a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem elvégzése után az NRC Piackutatónál helyezkedett el kutatóként, feladatai közé tartozott a kutatások teljes körű tervezése, vezetése, valamint az elemzések és prezentációk készítése. Ezt követően az RTL Klub kutatási munkatársa lett, ahol nézettségi adatok elemzésével, az értékesítési munkát támogató nézettségi becslések és prezentációk készítésével, és a kutatócégekkel való kapcsolattartással foglalkozott. 2004-ben a szakember visszatért az NRC-hez, és 2011-ig a cég kutatási igazgatója volt. Ennek során a kutatási projektek szervezéséért, lebonyolításáért, a kutatók munkájának ellenőrzésért volt felelős.
Kurucz Imre 2011. január elsejétől az NRC fejlesztési igazgatójaként elsősorban a termék- és szolgáltatásfejlesztés területén, valamint az új kutatási technológiákban - például a szemkamerás honlap vizsgálatokban és a műszeres panelmérésekben - rejlő lehetőségek kiaknázásán dolgozik.

Az NRC kutatási igazgatói posztját ezzel egy időben Tihanyi Anikó veszi át, aki korábban vezető kutatóként dolgozott a cégnél. Tihanyi Anikó 2006 óta tevékenykedik a piackutatás területén. Miután az egyik legnagyobb hazai kutatócég, az Ipsos kollégájaként széleskörű tapasztalatokat szerzett, 2009-ben csatlakozott az NRC-hez. Idén januártól kutatási igazgatóként a szakember feladata a kutatók munkájának segítése és koordinálása, a kutatások megtervezése és felügyelete, valamint az ügyfelekkel történő kapcsolattartás.
(NRC sajtóközlemény)
 

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató piackutatás hírek

Tematikus ajánló – Fókuszcsoport

2011.01.13. 05:06 Forecast Research - www.forecast.hu

A blog kéthetente jelentkező új sorozatában egy-egy témához kapcsolódóan ajánlok korábbi blogbejegyzéseket. A válogatás nem teljes körű, az adott témában a blogon megjelent összes bejegyzés a „Tagek – Főbb témakörök” oldaldoboz megfelelő címkéjére kattintva érhető el.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás fókuszcsoport moderátor detektívtükör fókusz stúdió

7 milliárd (video infografika)

2011.01.12. 09:11 Forecast Research - www.forecast.hu

2011-ben a Föld lakossága eléri a 7 milliárd embert. Alig több, mint 80 évvel ezelőtt csak 2 milliárd ember élt a bolygón... Gondolatébresztő videó a National Geographic-tól.

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika infografika

Hat dolog, ami megrémít a piackutatásban

2011.01.12. 05:38 Forecast Research - www.forecast.hu

1) Grafikonon ábrázolni az átlagot, a mediánt, és a móduszt egy kutatókból álló közönség előtt, majd amiatt aggódni, hogy azok nem ismerik a különbséget.

2) Megmagyarázni azt, hogy az RDD miért nem igazi véletlenszerű minta.

3) Megnyitni egy kutatási linket, majd rögtön a legelső mondatban sajtóhibával találkozni.

4) Felmérések 5 mátrix típusú kérdéssel, melyek mindegyikében 20 további elem van.

5) Apró kisgyermekek, akik piackutatónak öltöztek és cukorkáért koldulnak az ajtóm előtt.

6) A közösségi média kutatása, tekintet nélkül a mintavételre, súlyozásra, az adatok minőségére és érvényességére.

(lovestats)

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató

Henry Ford a lovát ugratja

2011.01.11. 06:05 Forecast Research - www.forecast.hu


(Vovici)

Szólj hozzá!

Címkék: humor piackutatás

Szemkamera helyett online szoftver? 5 kép ingyenes elemzése a 3M oldalán

2011.01.10. 05:14 Forecast Research - www.forecast.hu

A szemkamerás (eye-tracking) vizsgálatok érdekes – bár nem túlságosan elterjedt – módszerként vannak jelen a kutatási piacon. Webergonómia, usability-vizsgálatok, honlap-, grafikatesztek: főleg ezeken a területeken használatos a módszer. A szemkamerás vizsgálatok pontosságára jellemző, hogy már pár tíz pixel eltérést is észlelnek. A módszerhez ugyanakkor speciális hardver, szoftver és nem utolsó sorban az eszközt működtetni tudó (egyénenkénti kalibrálást elvégző, stb.) szakértő is szükséges. A többnyire 20-100 fős mintán történő kutatás minimális költsége 800.000-1.000.000 forint, így ezt kevés cég engedheti meg magának. A 3M cég nemrég bevezetett online szolgáltatása szoftveres alternatívát kínál, ráadásul az első 5 kép elemzése a weboldalukra való regisztráció után ingyenes, további képek elemzése sem drága.

Több mint 30 évnyi kutatás után fejlesztette ki a 3M vállalat a VAS (Visual Attention Service) nevű, grafikai terveket elemző online szoftvert, amely pontos, tudományos eredményeken alapuló visszajelzést biztosít arról, melyek azok az egyedi design elemek, melyekre az átlagos emberi szem az első 3-5 másodpercben reagál.

A felhasználók az interneten keresztül tudnak képet feltölti a VAS oldalára, majd a program elvégzi az elemzést. Többfajta tartalom analízisére van lehetőség, elemezni lehet álló és mozgóképet is: honlapok, grafikai tervek, reklám layoutok,... Grafikai tervek előtesztelésére is használható, akár házon belüli, akár ügynökségi kreatív anyagok esetében. (Segítségével optimalizálni lehet a design-t, hogy az hatékonyabb legyen a célcsoport elérésében.)

A kép(ek) feltöltése után az eredmények bárki számára könnyen érthető Hőtérkép és választható vizuális mutató (Visual Score) formában állnak rendelkezésre, gyakorlatilag másodpercek alatt. A vizsgálat után az eredményekben látható, hogy a grafika mely elemeire pillantanak majd először, akik megtekintik azt – a VAS tudományos alapú modellezés segítségével mutatja meg, hogy melyik elemre a fogyasztók hogyan fognak reagálni az első 3-5 másodpercben – ami egy igen fontos mutató akkor, amikor megpróbáljuk növelni az üzenet célba érésének arányát és hatékonyságát. Segítségével el lehet bírálni egymás mellé helyezett grafikai terveket, banner hirdetéseket vagy csomagolás terveket.

● A VAS honlapja rugalmas pay-per-scan és egyéb előfizetési lehetőségek segítségével lehetővé teszi több layout tesztelését (vagy egy frissített design újra tesztelését), a kapott eredmények pedig másokkal is megoszthatók.
● Segítségével finomítani lehet ötleteket és kreatív terveket.
● Az online szkennelés lehetővé teszi az azonnali, költséghatékony eredményeket.
● Segítségével tudni lehet, mire fognak a fogyasztók összpontosítani, mielőtt még látták volna.
● Több design terv bírálatára is alkalmas az összefüggések feltárásával - mi működik és miért?

A 3M a hagyományos eye-tracking (szemkamerás) vizsgálatoknak a töredékéért kínálja online szolgáltatását. Az oldalra való regisztráció után az első 5 kép elemzése ingyenes, ezután krediteket lehet vásárolni (1 kredit=$19.99, ez 1 kép elemzésére elég, de vásárolható kedvezőbb napi/heti/havi hozzáférés is korlátlan kép elemzéséhez).

A 3M szolgáltatását én is kipróbáltam, valóban nagyon kényelmes, a kép feltöltése után pár másodperccel kész is az elemzés, melyet összecsomagolt .zip formátumban le is lehet tölteni. A letöltött csomag öt képet és egy néhány oldalas PDF elemzést tartalmaz a hőtérképekkel és egyéb mutatókkal, akit érdekel a linkre kattintva megtekintheti, letöltheti. A mellékelt képek pedig itt láthatóak (az első az eredeti kép, utána a hőtérkép, stb., majd a legvégén egy magyarázó kép – nagyobb kép megjelenítéséhez klikk az adott képre!):


A 3M cég szerint a VAS szolgáltatásuk jobb, mint a szemkamera, mert az drága és időigényes. Erről persze a szemkamera-üzletben érdekeltek nyilván mást fognak mondani, objektív, elfogulatlan vélemény pedig – mint általában – nem áll rendelkezésre. Egy próbát mindenesetre megér, a kkv szektor cégeinek pedig nem is nagyon van más választásuk, a hagyományos szemkamerás módszer számukra biztosan megfizethetetlen. Az online módszer gyorsasága, praktikussága pedig akár nagyobb cégeket is a 3M szolgáltatása felé terelhet. (És ismét csak ott vagyunk, amit Chris Anderson leírt a Free-ben: amit a világháló megérint, az elindul a devalválódás, az ingyenessé válás felé...)

 

1 komment

Címkék: szemkamerás vizsgálat hőtérkép szemkamera eye tracking szemkövetéses vizsgálat szemkövetés

A GfK vegyesvállalatot alapított a Passengerrel

2011.01.07. 17:10 Forecast Research - www.forecast.hu

USA – A GfK vegyesvállalatot alapított az online közösségépítő Passengerrel.

Thomas Finkle (a képen), a GfK Custom Research North America társelnöke szerint a partnerség lehetővé teszi mindkét cég ügyfeleinek, hogy "belemerüljenek" azokba a beszélgetésekbe, melyek az insightok egy mélyebb szintjét nyújtják az iparág legfontosabb szegmenseihez.

"A közösségi média és az online közösségek ideális környezetet biztosítanak annak a piaci intelligenciának az összegyűjtéséhez, melyre a marketingeseknek és a vezetőknek szükségük van a megalapozott döntéshozatalhoz," mondta Finkle.

A Passenger októberben további 7.5 millió dollárt fektetett be, hogy kielégítse a növekvő igényeket, melyek az online közösségek piackutatási célú tevékenységének elmélyítésére irányulnak. (Research-live)

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató gfk insight online community online közösség mroc

Adókedvezmény piackutatásra?

2011.01.07. 17:06 Forecast Research - www.forecast.hu

Itt egy olyan ötlet, aminek kedvező fogadtatásra kell találnia az olvasók között, de amit nehezen lehetne lenyomni a politikusok torkán. A Financial Times-ból :

"A vállalkozásoknak adókedvezmény kellene élvezniük új fogyasztási cikkek és szolgáltatások esetében, egy sikeres brit vállalkozókból álló csoport szerint, ugyanúgy, mint ahogy a meglévő adókedvezmények célja az új technológiák kutatásának és fejlesztésének ösztönzése."

Az ötlet Paul Lindleytől származik, aki a gyermek-élelmezési Ella Kitchen cég alapítója.

Lindley azt a példát veszi, hogy a fogyasztói márkák olyanok, mint az új technológiák, abból a szempontból, hogy segítenek jobb termékeket építeni, így az insightokba való befektetések hasonló előnyökkel járnak a brit gazdaság számára.

Jók az érvei, de a kormány minisztereinek több bizonyítékra lesz szükségük, ha meg kell győzni őket, adják vissza az adóbevétel egy részét, amit költségvetési hiánycsökkentésre szántak. (Research-live)
 

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás insight

süti beállítások módosítása