A Trendwatching.com totális árkáoszt jelez előre erre az évre. Nigel Hollis (Millward Brown) megmagyarázza, miért.

A Trendwatching.com arra számít, hogy a márkákra nehezedő nyomás, mely arra irányul, hogy kedvezményes (diszkont) árat alkalmazzanak, minden eddiginél erőteljesebb lesz, főleg az új technológiáknak és az olyan weboldalaknak köszönhetően, mint a Groupon. Ha a látnokoknak igazuk van, akkor 2011-ben igencsak szükség lesz a prémium márkák forgalmazóinak hidegvérére, ahogy még soha ezelőtt.
A márkákra nehezedő nyomás, a megfelelő árképzés vonatkozásában már egy jó ideje növekszik. Az internetes technológiák nagyon könnyűvé tették a fogyasztóknak azt, hogy ellenőrizzék az árakat és megtalálják a legjobb ajánlatot.
Egy alkalommal én magam is majdnem 1,000 dollárt spóroltam egy Kínába tartó repülőjegy vásárlásánál azzal, hogy az ITA Software Matrix keresőmodulját használtam. De a legújabb fejlesztések még sokkal durvábbak.
A Trendwatching.com arra számít, hogy növekszik a csoportos vásárlás, a klubtagság-szerű értékesítés, a 'flash' jellegű értékesítés és a dinamikus árképzés 2011-ben. Ezek közül a legnagyobb figyelem most a csoportos vásárlásokra irányul. A csoportos vásárlást lehetővé tevő weboldalak közül talán a legismertebb a Groupon (ez a weboldal utasított vissza egy 6 milliárd dolláros ajánlatot a Google-tól).
Itt van az, amit Groupon magáról állít:
A Groupon hatalmas árengedményeket - általában 50-90% - szokott kialkudni népszerű termékek esetében. Ezeket az ajánlatainkat aztán feliratkozóink sokaságának küldjük ki ingyenes napi e-mailben, a vállalkozásoknak pedig 'egy tonna' új ügyfelek küldünk. Ez a Groupon varázslata.
És ez szintén varázslatos a weboldal felhasználóinak is. Éppen ezért több, mint 50 millió ember iratkozott már fel, és más vállalkozások is megpróbálnak felugrani a csoportos-vásárlás zakatoló mozdonyára.
De mi van azokkal a népszerű márkákkal, termékekkel, amelyek biztosítják a kedvezményeket? 'Egy tonna' új vevő mit tud nyújtani azokért a hatalmas árengedményekért cserébe, amiket a Groupon kialkudott? Hacsak ezeknek a vállalatoknak nincs nagyon jó terve, hogy kereszt-értékesítést vagy up-selling-et (új termék vásárlásának felajánlása) alkalmazzanak ezekkel a vevőkkel kapcsolatban, akkor azt gyanítom, hogy sokkal többet fognak elveszteni, mint amennyit nyernek.
Ahogy a Trendwatching.com elismeri, a fogyasztók mindig a legjobb áron keresik azt a terméket, amit meg akarnak venni. A technológia pedig könnyebbé teszi ezt. De az igazi veszély az, hogy az emberek nem azzal foglalkoznak, hogy a megfelelő márkát vásárolják meg, hanem azzal, hogy a megfelelő áron vásároljanak.
Lehet, hogy egyetértesz azzal, hogy így az emberek könnyen szem elől téveszthetik egy márka belső értékeit azzal szemben, hogy a barátaiknál többet spóroljanak vagy ők legyenek "minden idők LEGNAGYOBB megtakarítói!"
Szembesülve a meglévő piaci versennyel és a növekvő hype-al a kollektív vásárlási szolgáltatások körül, a marketingeseknek nehéz lesz elkerülniük az árképzési örvényt. De ha egyszer belépnek a forgatagba, esélyes, hogy márkáik nem szabadulnak az egyre növekvő kedvezmények spiráljából.
Amint a fogyasztók elkezdenek tényként, nem pedig kellemes meglepetésként tekinteni az árengedményekre, az a vég kezdete. A halálspirál azzal kezdődik, ahogy az alacsonyabb árak leszorítják az árrést (csökkentik a profitot), így pedig kevesebb forrás lesz az innovációra és  marketingre, így pedig a márkák még inkább az árengedményekre támaszkodnak. És így tovább. (Nigel Hollis, MB)
 



 
	








 Az elmúlt évek technológiai fejlődése az online marketingkutatások lehetőségeit is kibővítette, melyek jobb kihasználása érdekében az NRC frissítette szervezeti struktúráját, és fejlesztési igazgatói pozíciót hozott létre.
Az elmúlt évek technológiai fejlődése az online marketingkutatások lehetőségeit is kibővítette, melyek jobb kihasználása érdekében az NRC frissítette szervezeti struktúráját, és fejlesztési igazgatói pozíciót hozott létre. Az NRC kutatási igazgatói posztját ezzel egy időben Tihanyi Anikó veszi át, aki korábban vezető kutatóként dolgozott a cégnél. Tihanyi Anikó 2006 óta tevékenykedik a piackutatás területén. Miután az egyik legnagyobb hazai kutatócég, az Ipsos kollégájaként széleskörű tapasztalatokat szerzett, 2009-ben csatlakozott az NRC-hez. Idén januártól kutatási igazgatóként a szakember feladata a kutatók munkájának segítése és koordinálása, a kutatások megtervezése és felügyelete, valamint az ügyfelekkel történő kapcsolattartás.
Az NRC kutatási igazgatói posztját ezzel egy időben Tihanyi Anikó veszi át, aki korábban vezető kutatóként dolgozott a cégnél. Tihanyi Anikó 2006 óta tevékenykedik a piackutatás területén. Miután az egyik legnagyobb hazai kutatócég, az Ipsos kollégájaként széleskörű tapasztalatokat szerzett, 2009-ben csatlakozott az NRC-hez. Idén januártól kutatási igazgatóként a szakember feladata a kutatók munkájának segítése és koordinálása, a kutatások megtervezése és felügyelete, valamint az ügyfelekkel történő kapcsolattartás.  1) Grafikonon ábrázolni az
1) Grafikonon ábrázolni az  
 Több mint 30 évnyi kutatás után fejlesztette ki a 3M vállalat a
Több mint 30 évnyi kutatás után fejlesztette ki a 3M vállalat a 



 Thomas Finkle (a képen), a GfK Custom Research North America társelnöke szerint a partnerség lehetővé teszi mindkét cég ügyfeleinek, hogy  "belemerüljenek" azokba a beszélgetésekbe, melyek az insightok egy mélyebb szintjét nyújtják az iparág legfontosabb szegmenseihez.
Thomas Finkle (a képen), a GfK Custom Research North America társelnöke szerint a partnerség lehetővé teszi mindkét cég ügyfeleinek, hogy  "belemerüljenek" azokba a beszélgetésekbe, melyek az insightok egy mélyebb szintjét nyújtják az iparág legfontosabb szegmenseihez.