HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Szemkamera helyett online szoftver? 5 kép ingyenes elemzése a 3M oldalán

2011.01.10. 05:14 Forecast Research - www.forecast.hu

A szemkamerás (eye-tracking) vizsgálatok érdekes – bár nem túlságosan elterjedt – módszerként vannak jelen a kutatási piacon. Webergonómia, usability-vizsgálatok, honlap-, grafikatesztek: főleg ezeken a területeken használatos a módszer. A szemkamerás vizsgálatok pontosságára jellemző, hogy már pár tíz pixel eltérést is észlelnek. A módszerhez ugyanakkor speciális hardver, szoftver és nem utolsó sorban az eszközt működtetni tudó (egyénenkénti kalibrálást elvégző, stb.) szakértő is szükséges. A többnyire 20-100 fős mintán történő kutatás minimális költsége 800.000-1.000.000 forint, így ezt kevés cég engedheti meg magának. A 3M cég nemrég bevezetett online szolgáltatása szoftveres alternatívát kínál, ráadásul az első 5 kép elemzése a weboldalukra való regisztráció után ingyenes, további képek elemzése sem drága.

Több mint 30 évnyi kutatás után fejlesztette ki a 3M vállalat a VAS (Visual Attention Service) nevű, grafikai terveket elemző online szoftvert, amely pontos, tudományos eredményeken alapuló visszajelzést biztosít arról, melyek azok az egyedi design elemek, melyekre az átlagos emberi szem az első 3-5 másodpercben reagál.

A felhasználók az interneten keresztül tudnak képet feltölti a VAS oldalára, majd a program elvégzi az elemzést. Többfajta tartalom analízisére van lehetőség, elemezni lehet álló és mozgóképet is: honlapok, grafikai tervek, reklám layoutok,... Grafikai tervek előtesztelésére is használható, akár házon belüli, akár ügynökségi kreatív anyagok esetében. (Segítségével optimalizálni lehet a design-t, hogy az hatékonyabb legyen a célcsoport elérésében.)

A kép(ek) feltöltése után az eredmények bárki számára könnyen érthető Hőtérkép és választható vizuális mutató (Visual Score) formában állnak rendelkezésre, gyakorlatilag másodpercek alatt. A vizsgálat után az eredményekben látható, hogy a grafika mely elemeire pillantanak majd először, akik megtekintik azt – a VAS tudományos alapú modellezés segítségével mutatja meg, hogy melyik elemre a fogyasztók hogyan fognak reagálni az első 3-5 másodpercben – ami egy igen fontos mutató akkor, amikor megpróbáljuk növelni az üzenet célba érésének arányát és hatékonyságát. Segítségével el lehet bírálni egymás mellé helyezett grafikai terveket, banner hirdetéseket vagy csomagolás terveket.

● A VAS honlapja rugalmas pay-per-scan és egyéb előfizetési lehetőségek segítségével lehetővé teszi több layout tesztelését (vagy egy frissített design újra tesztelését), a kapott eredmények pedig másokkal is megoszthatók.
● Segítségével finomítani lehet ötleteket és kreatív terveket.
● Az online szkennelés lehetővé teszi az azonnali, költséghatékony eredményeket.
● Segítségével tudni lehet, mire fognak a fogyasztók összpontosítani, mielőtt még látták volna.
● Több design terv bírálatára is alkalmas az összefüggések feltárásával - mi működik és miért?

A 3M a hagyományos eye-tracking (szemkamerás) vizsgálatoknak a töredékéért kínálja online szolgáltatását. Az oldalra való regisztráció után az első 5 kép elemzése ingyenes, ezután krediteket lehet vásárolni (1 kredit=$19.99, ez 1 kép elemzésére elég, de vásárolható kedvezőbb napi/heti/havi hozzáférés is korlátlan kép elemzéséhez).

A 3M szolgáltatását én is kipróbáltam, valóban nagyon kényelmes, a kép feltöltése után pár másodperccel kész is az elemzés, melyet összecsomagolt .zip formátumban le is lehet tölteni. A letöltött csomag öt képet és egy néhány oldalas PDF elemzést tartalmaz a hőtérképekkel és egyéb mutatókkal, akit érdekel a linkre kattintva megtekintheti, letöltheti. A mellékelt képek pedig itt láthatóak (az első az eredeti kép, utána a hőtérkép, stb., majd a legvégén egy magyarázó kép – nagyobb kép megjelenítéséhez klikk az adott képre!):


A 3M cég szerint a VAS szolgáltatásuk jobb, mint a szemkamera, mert az drága és időigényes. Erről persze a szemkamera-üzletben érdekeltek nyilván mást fognak mondani, objektív, elfogulatlan vélemény pedig – mint általában – nem áll rendelkezésre. Egy próbát mindenesetre megér, a kkv szektor cégeinek pedig nem is nagyon van más választásuk, a hagyományos szemkamerás módszer számukra biztosan megfizethetetlen. Az online módszer gyorsasága, praktikussága pedig akár nagyobb cégeket is a 3M szolgáltatása felé terelhet. (És ismét csak ott vagyunk, amit Chris Anderson leírt a Free-ben: amit a világháló megérint, az elindul a devalválódás, az ingyenessé válás felé...)

 

1 komment

Címkék: szemkamerás vizsgálat hőtérkép szemkamera eye tracking szemkövetéses vizsgálat szemkövetés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2011.02.08. 15:09:59

"A 3M cég szerint a VAS szolgáltatásuk jobb, mint a szemkamera, mert az drága és időigényes. Erről persze a szemkamera-üzletben érdekeltek nyilván mást fognak mondani, objektív, elfogulatlan vélemény pedig – mint általában – nem áll rendelkezésre."

Szerintem viszonylag egyszerű a dolog, élve avval az előfeltevéssel, hogy a VAS valóban releváns módszerekre épít:

- A VAS akkor gyorsabb olcsóbb és kényelmesebb megoldás, ha
a) nincs speciális demográfiai célcsoportunk. (pl. a fiatal, tinédzser korosztály máshogy reagál a vizuális stimulusokra, mint pl az idősek)

b) a termékben nincs olyan kultúrafüggő üzenet, amely várhatóan jelentősen befolyásolja az észlelést (pl. ha egy barna-inges bajuszos piros-fehér fekete karszalagos emberke van a képen Izraelben valószínűleg erősebb vizuális stimulust jelent, mint mondjuk Indonéziában)

Szóval ha ilyen dolgokkal kapcsolatosan nincs előzetes elképzelésünk, hipotézisünk, akkor tényleg felesleges eye-trackingelni.
Ilyenkor jó lehet a VAS, bár élek a gyanúperrel, hogy egy tapasztalatabb designer hatékonysága kb. ugyanez lehet.
süti beállítások módosítása