Az UK MRS (Brit Piackutató Szövetség) közzétette a köztiszteletnek örvendő éves rangsorát a 2009-es évre vonatkozóan (Megj.: 2010-es adatok még nincsenek). A táblázatok nagyon nehéz 2009-es évet tükröznek...
Az alábbi táblázat azt mutatja, hogy a vállalatok, melyek megfelelő szintű növekedést mutattak 2007-2008 között ÉS jó növekedést 2008-2009 között, elsősorban a nagy és a közepes méretű ügynökségek voltak, az utolsó oszlopban pedig a megjegyzések.
Az alábbi következtetések látszanak az eredményekből:
Adatok
A legnagyobb vállalatok, melyek jó növekedést mutatnak, adat-központú ügynökségek voltak. Ebben visszatükröződik a piackutatási iparág általános tendenciája, hogy azok a vállalatok, melyek törzsvásárlói adatokkal és hasonló metrikával dolgoznak, egyre nagyobb játékosokká válnak a piackutatási üzletben.
Kormányzat/társadalmi szektor
A NatCen-nek és az Euromonitornak a társadalomtudományi kutatásokban vannak erős referenciáik.
Specialisták
A legnagyobb növekedést felmutató cégek közül kettő a gyógyszeripari kutatásokra szakosodott, több más sikeres vállalat pedig nyilvánvalóan különböző területekre specializálódott.
Emberek
A vállalatok következő csoportját a táblázatban úgy lehet jellemezni: "Emberek". Ezek a cégek hajlamosak arra, hogy nagy csindradattát csináljanak munkatársaiknak, különböző díjakat nyernek, és inkább a prémium kategóriába pozícionálják magukat, nem pedig a jó kategóriába.
És akkor mi van?
Az első figyelmeztetés az, hogy bármilyen sikerlistán szereplő cégek megszenvednek a túlélésük érdekében. Például, sok adat-centrikus cég van, ugyancsak sok specialista cég, vagy sok közvélemény-kutató ügynökség, akik 2007-től 2009-ig jól szerepeltek. Egy jó réspiacot kiválasztani még nem elég a sikerhez.
A második figyelmeztetés az, hogy a múlt sikere nem garancia a jövőbeli sikerre. 2010-ben új kormányt választottak, mely (Angliában) megkezdte az elmúlt időszak legnagyobb költségcsökkentését az állami kiadások terén Ez valószínűleg sokkal nehezebbé teszi a társadalomtudományi kutatásokat.
Mindazonáltal érdekes, hogy minden olyan vállalat, melynek 2007-2009 között jó időszaka volt, egyértelmű hangsúllyal rendelkezik. Gyanítható, hogy gazdaságilag nehéz időszakokban a generalisták azok, akik legjobban szenvednek, és a világos fókusz egy olyan elem (a sok között), mely a siker záloga lehet.
(The Future Place)