Az alábbi ábra a piackutatás ('market research') és az analitika ('analytics') kifejezések iránti érdeklődés szintjét illusztrálja:
Ez az ábra nem jelenti azt, hogy a piackutatás eltűnik, sem azt, hogy az analitika felváltja a piackutatást, de jól illusztrálja a nyelvben és azokban a hangsúlyokban bekövetkező változást, ahogy az emberek keresnek az interneten a Google-on keresztül. A legtöbb elfogadott szó és kifejezés egy idő után hanyatlást mutat a Google Insight-ban, ami talán egyfajta entrópiaként fogható fel. A kivételek azok, amelyek gyorsan növekednek, például az analitika a fenti ábrában.
A Google Analytics, Adsense, Adwords, Web Analytics, és a Business Analytics kifejezés voltak főleg azok, melyek hajtották az 'analitika' kifejezésre vonatkozó keresések számának növekedését általánosságban.
(A Google Insights a megadott keresési kifejezések mennyiségét mutatja meg, melyeket az emberek beírtak a Google keresőmotorba az évek során.)
(The Future Place)