Egyre többen látogatjátok a Piackutatás-hírek.hu oldalt és bízunk benne, hogy még többen fogjátok, ha megismerkedtek azokkal az új funkciókkal, melyeket most adtunk az oldalhoz.
1.) Kezdjük egyből a legfontosabbal: egy új menüpont jelent meg az oldalon, melynek Hírfolyam a neve. Ez a piackutatási híreket időrendi sorrenden mutatja, ebben a szekcióban már nincs semmi sallang, csak folyamatosan áramló kutatási hírek: a hagyományos online média (Mediapiac, Mediainfo, Kreatív) kutatási hírei mellett a PMSZ tagszervezetek hírei, piackutatással foglalkozó blogok posztjai, piackutatók Twitter-bejegyzései, neves piackutató cégek Facebook oldaláról származó hírek, internetes keresőoldalak (Google News, Hírkereső, Mi Történt) piackutatás szóra kidobott realtime találatai,... Gyakorlatilag minden, ami magyar nyelven a piackutatásról a weben, a közösségi oldalakon, illetve bárhol megjelenik, folyamatosan frissítve természetesen. Figyelem: a Hírfolyamban CSAK magyar forrásból származó kutatási hírek jelennek meg (azok a Twitterezők viszont nem szerepelnek itt híreikkel, akik bár magyarok, de kizárólag angolul tweetelnek). A külföldi – angol nyelvű – híreket a könnyebb áttekinthetőség miatt nem szerepeltetjük a Hírfolyamban, azokat a saját menüpontjuk alatt lehet megtekinteni.
(A Hírfolyam mellesleg abszolút demokratikus, itt nincsenek helyek, pozíciók, amelyik forrásból több hír érkezik, az többet is szerepel...)
A Hírfolyamban a hírek időrendi sorrendben jelennek meg, mindig legfelül találjátok a legfrissebb híreket (a megjelenés pontos ideje – év, hó, nap, óra, perc – is segíti az eligazodást). Az utolsó 24 óra hírei bordó színnel jelennek meg a még könnyebb áttekinthetőség kedvéért. Annak a linknek a színe, melyre egyszer már rákattintottatok (vagy korábban megnéztetek a böngészőtökben) halványabban jelenik meg (ha a böngészőtök úgy van beállítva, hogy bezáráskor törli az előzményeket, akkor ez csak addig működik, amíg ki nem léptek a böngészőből, új indításkor ismét olvasatlanként fognak a linkek megjelenni; állítsátok úgy be a böngészőtöket, hogy ne törölje az előzményeket, így folyamatosan meg tudja jegyezni, melyik linkre kattintottatok már korábban).
Használat közben gyakorlatilag egy pillantás elég, és látni fogjátok, hogy érkezett-e új kutatási hír a legutóbbi megtekintés óta. Elmondani bonyolultabb, mint megnézni, használni, kattintsatok a linkre és nézzétek meg!
Míg a PH nyitóoldalát azoknak ajánljuk, akik szeretik a magazinszerű formát, a hagyományos elrendezést szép színes képekkel :-))), addig a Hírfolyam a kőkemény-veterán-heavyuser-faszagyerek piackutatóknak készült... Erősen addiktív lesz, én szóltam...
2.) Vezető hír nevű box került az oldal tetejére, ez minden aloldalon is megjelenik. Itt – hogy ne puszta automatizmusból álljon az oldal – kézzel szerkesztett tartalom kap helyet. Ebbe a „szuperelső” pozícióba az adott időszak általam fontosnak (valamilyen szempontból legfontosabbnak, legérdekesebbnek) ítélt kutatási vonatkozású híre kerül.
3.) Alsó blokk: top kutatási hírek, piackutatás videó, arcképcsarnok. Minden oldal alján (kivéve: Hírfolyam) találkozhattok ezekkel; a top kutatási hírekbe azok a hírek kerülnek, melyekre a legtöbben kattintottatok, a legfelül lévőre a legtöbben és így tovább. Itt tehát láthatjátok, hogy az oldal látogatói között mely hírek a legnépszerűbbek (ez mellesleg nekünk is fontos infó).
A videó boxban egy véletlenszerűen kiválasztott kutatási témájú videó jelenik meg (az oldal megnyitásakor véletlenszerűen jelenik meg egy a feltöltött videók közül).
Arcképcsarnok: piackutatók képpel, névvel...
(A videó rész és a képcsarnok feltöltés alatt áll még. Később több tartalom lesz bennük, kis türelmet kérünk.)
4.) Mint látjátok, az új funkciók kialakításakor néhány ügyes megoldást átvettünk – és azokat azonnal tovább is fejlesztettük, új/más funkciókkal láttuk el, stb. – más oldalaktól. Teljesen új dolgokat nehéz már kitalálni, a dolgok már fel vannak fedezve. (De azért mi sem tegnap kezdtünk el egy hírgyűjtő-oldalon gondolkodni, a piackutatas-hirek.hu domain bejegyzése 2009.11.25-én volt...) Ugyanazt a megoldást sok oldal használhatja, nem ez a lényeg. Mutatok azért egy példát, de nem azt, amire gondolhatnátok, egy másikat.
Ez ugyan nem hírgyűjtő oldal, de hírfolyamszerű elrendezést használnak ők is. Lent pedig hármas blokk.
A PH nyitóoldala azért nehezen összetéveszthető más, hazai oldallal (külföldivel esetleg igen, a Research Magazine a nagy példakép, de a hasonlóság csak formai, mert az egy szerkesztett oldal, teljesen máshogy működik). A PH oldalon ugyanakkor sok olyan egyedi megoldás is van, mellyel hasonló oldalakon (a poszt megírásának időpontjában) nem találkozhattatok: RSS nélküli oldalak híreinek automatikus megjelenítése, keresőoldalak realtime találatainak behúzása (adott kulcsszóra), egyesített hírfolyam (Twitter, Facebook hírek hozzáadása a hagyományos hírekhez), magazinszerű elrendezés képekkel, stb.
Még annyit, hogy nem kívánunk konkurálni más – szélesebb tematikájú – hírgyűjtő oldalakkal; a mi terepünk csak a piackutatás, mindig is az marad, ebben a témában szeretnénk a legjobbat (tökéletest) nyújtani. Olvassátok tehát a Piackutatás Hírek (PH) oldalt, ajánljatok új forrásokat, javasoljatok új funkciókat az oldalra! :-)
-----
Update: két forrás - a Mediainfo és a Kreatív - technikai okokból csak késleltetve frissül jelenleg (a többi forrás gyakorlatilag 1-2 órán belül). Vagyis csak néhány óra múlva jelennek meg a hírek a PH oldalon. Dolgozunk a probléma megoldásán.