Amíg a kutatók gyakran felhasználnak figyelemreméltó készségeket az új kutatási termékek fejlesztésénél, néha szégyenlősek, mikor ezen készségek iparágon belüli innovációt érintő alkalmazásáról van szó.
Ahogy az új technológiák adaptálásával kapcsolatos társadalmi reakciókra gondoltam, eltöprengtem: a különféle piackutatási módszertanok hol helyezkednek el a hype-görbén?
• Hype
- Kutatási célú játékok: egy gazdagabb webes felhasználói felület serkentheti az interaktívabb és szórakoztatóbb kutatási tapasztalatokat, de a játékok új határt jelentenek a piackutatásban és kevéssé alkalmazzák még.
- Mobil kutatás: az okostelefonok elterjedése intelligensebb módot biztosít a válaszadók "pillanatnyi tapasztalataiba" való betekintésre.
• Inflálódott várakozások
- Közösségimédia-kutatás: éppen most beszélgettem egy olyan elemzővel, aki őszintén azt hiszi, hogy a közösségimédia-kutatás fogja felváltani a kérdőíves kutatást. Ez biztos jele annak, hogy ez a hype nyilvánvalóan elérte a tetőpontját, annak a ténynek az ellenére, hogy csak kevés szervezet használja ezt sikeresen manapság.
- Szöveganalitika: a közösségimédia-kutatás egy közeli rokonaként a szövegelemzés sok információforrásra támaszkodhat, beleértve a fogyasztói emaileket, call center naplókat, garancia jelentéseket, felmérési válaszokat. Sokkal nagyobb befektetést kíván időben és pénzben, mint a legtöbb felhasználó gondolná.
- MROC-k: A piackutatási célú online közösségek jelenleg kevésbé agyondicsértek, mint régebben voltak és nagyobb tudatosság van arra vonatkozóan, mire alkalmasak, és mire nem jók.
• Illúzióvesztés
- Véleményelemzés: Kiábrándultság? Igen, megvan a kiábrándulás. Carol Sue Haney, miközben a NewMR Listening 2011 rendezvényen beszélt, azt mondta, hogy a véleményelemzés „a 2011-es év kígyóolaja”.
- Online felmérések: Készít még valaki ilyet?! Ó igen, a felmérések többségét online végzik. Nem is csoda, hogy mindannyian gyűlöljük ezeket.
• Megvilágosodás
- Online acces panelek: A kereskedelmi online panelek felhasználói kezdik megtalálni a kivezető utat a kiábrándultságukból, miután számos jelentés foglalkozott a panelek minőségének problémáival. A szervezetek kezdenek ráébredni, hogy az ilyen paneleket mikor használhatják sikeresen, és mikor kell helyette valamilyen kevésbé hype-olt alternatívát alkalmazni.
• Termelékenység
- Telefonos és postai felmérések: Annyira unalmasak, hogy szinte láthatatlanok, noha az ilyen felmérések alkotják a társadalmi és politikai kutatások gerincét ma.
- Fókuszcsoportok: Vicces ma gúnyolódni rajtuk, de a fókuszcsoportok továbbra is a legelterjedtebb módszert jelentik a kvalitatív kutatáson belül napjainkban.