Forrester adatok a közösségi média használatáról; 12-17 évesek szokásai.
A fiatal fogyasztók ma már szinte folyamatosan kapcsolatban vannak a médiával - amely racionálisan oda vezet, hogy azt gondold, minél több időt töltenek ezzel és minél több helyet látogatnak, ezt annál többfélébb módon teszik (és annál könnyebb kapcsolatba lépni velük). Ez az, ahol a piackutatóknak lépniük kell, és nyomást gyakorolni cégeikre, hogy mélyebbre ássanak a témában annál, minthogy csak a média csatornákon töltött időt mérjék. A kutatóknak valóban meg kell érteniük ezeknek a fogyasztóknak a médiahasználatra vonatkozó alapindítékait.
A Forrester korábban már publikált erre vonatkozó jelentést (Understanding The Intricate Digital Behaviors Of Young Consumers), mely belemegy ezekbe a részletekbe. Néhány érdekes megállapítás a Forrester's North American Technographics Youth Survey Q3, 2010 kutatásból azt mutatja, hogy a fiatalok meglehetősen aktívak a közösségépítő weboldalakon.
A közösségi oldalakon aktív, 12-17 év közötti fiataloknak több mint 90 százaléka rendelkezik Facebook profillal, mely kétség kívül a legfontosabb közösségi háló. De nem hagyták el teljesen az egyéb hálózatokat sem: majdnem 40 százalék tud felmutatni mind Facebook, mind Myspace regisztrációt.
A 12-17 évesek körében, akiknek 78 százaléka fent van valamelyik közösségi oldalon, a közösségi hálózatok ereje tagadhatatlan. De nem elég csak figyelemmel követni ezeket a csatornákat és látni, milyen típusú tartalmat vagy információt fogyasztanak a 12-17 évesek; azt is tudnunk kell, hogyan, miért és mikor fogyasztják ezeket. E mélyebb motivációk feltárása nélkül a márkák soha nem fogják tudni teljes mértékben kihasználni ezt a közösségi lehetőséget. (Forrester)