Az amerikai, neuromarketinggel foglalkozó, EmSense cég olyan szolgáltatást indított, melyet úgy lehet leírni, mint a világ első "in-home" kutatási panelje, amely neurológiai technológiát alkalmaz, miközben arra használja az EmBand nevű fejhallgató eszközt, hogy pozitív/negatív érzelmi reakciókat és kognitív befolyásoltságot mérjen.
A San Francisco-központú EmSense, amely ugyancsak rendelkezik irodákkal London központjában is, kutatási célokra használja a fejhallgatót, beleértve az érzelmek nyomkövetését, kognitív neurológiát és analitikát. A szett EEG érzékelőket használ az agy elektromos aktivitásának mérésére, egy gyorsulásmérővel érzékeli a mozgásokat és az arckifejezés változását, valamint rendelkezik szívritmus-monitorozási lehetőséggel, hogy mérni tudja a stressz mértékét is.
Az EmSense már 2.000 háztartást toborzott az új szolgáltatása számára és azt tervezi, hogy több, mint 25,000 lesz a panelben ez év végéig.
A panelbe un. „double opt-in” módon (kétszeres megerősítés után) lehet jelentkezni, ezután a válaszolók kapnak egy készletet, mely az EmBand drótnélküli fejhallgatót és rádióvevőt tartalmazza; ezeket a saját PC-jükkel tudják használni, ezután vehetnek részt különféle kutatásokban.
Az eszköz mérheti a fej mozgását és érzékelheti, hogy egy válaszolót megzavartak-e a tesztelés során. A rendszer a biometrikus adatokat a válaszadók azonosítására is használja, így nincs lehetőség többszöri válaszadásra.
Keith Winter, elnök-vezérigazgatója, azt mondja, hogy minden olyan kutatási formát, melyet online bonyolítanak le, elkezdik alkalmazni a panelben, beleértve a TV reklámok, virtuális vásárlás, kreatív koncepciók, filmelőzetesek tesztelését és így tovább.
Internetes oldal: www.emsense.com . (mw)