USA – A kutatási megoldásszállítók kétharmada már tapasztalta vagy a közeljövőben számít a költések növekedésére az ügyfelek részéről ebben az évben egy új kutatás szerint, mely az iparági trendek vizsgálata –, de amíg a kutató ügynökségek tele vannak aggodalommal az elvégzett munkájuk értékének fogadtatásával kapcsolatban, addig a nagyobb cégek az online minták minősége miatt nyugtalanok.
A tanulmány szerzője, Bob Walker, megállapítja, hogy "nyugtalanító erózió tapasztalható a kutatások iránt tapasztalt bizalom tekintetében", a válaszadók 45%-a (a 2010 őszén végzett felmérésben) úgy gondolja, hogy a kutatást kevésbé tartják értékesnek az ügyfelek, mint korábban (ez az arány csak 25% volt a 2010 tavaszán készített felmérésben).
Walker elmondta, hogy a legújabb eredmények egybeesnek az USA-ban bekövetkezett foglalkoztatási válsággal, de szerinte "egy ilyen nagy eltolódás, ilyen rövid idő alatt mégis aggasztó".
Hozzájárul az iparág alacsony önbecsüléséhez az is, hogy a vevők kevésbé tudnak különbséget tenni a kiváló minőségű és a közepes minőségű kutatások között (a kutatási szállítók 67%-a és az ügyfelek 63%-a szerint), valamint az a meggyőződés, hogy az ügynökségeken nagyobb nyomás van, hogy a minőség kárára minél gyorsabban eredményeket produkáljanak (58%), és az online panelek minősége miatt régóta fennálló aggodalmak. A megrendelők 53%-a vélte úgy, hogy a piackutatásban a sebesség fontosabbá vált, mint a minőség.
A panelek minőségével kapcsolatban 71%-a mind a vevőknek, mind a kutatási beszállítóknak egyetértett abban, hogy az "online panelek minősége rosszabb, mint azt a legtöbb ügyfél hiszi", míg a szállítók 65%-a és az ügyfelek 61%-a elismerte, hogy aggódik az online panelek reprezentativitásának hiánya miatt.
Ezekkel az aggodalmakkal kapcsolatban, a felmérés szerint arra számítanak, hogy "gyorsabban fognak növekedni az elkövetkező években".
A teljes jelentés, melyet a Greenbook publikált, online megtalálható itt.
(Research-live)