HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Millward Brown infografika: BRIC-országok a BrandZ 100-as listán (2011)

2011.05.11. 08:11 Forecast Research - www.forecast.hu

Brazília, Oroszország, India, Kína és Dél-Afrika, azaz a BRIC-országok márkái 2006-ban még csak 2%-os részesedéssel rendelkeztek a 100 legnagyobb márka (BrandZ Top 100-as) listáján. Ez 2011-re 19%-ra növekedett... Továbbiak az infografikában. (Kattints a linkre a kép megjelenéséhez!)

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika márkakutatás infografika adatvizualizáció

A kördiagramok védelmében

2011.05.11. 05:00 Forecast Research - www.forecast.hu

Szegény kördiagramokat sokat becsmérelték már, mint korábban az adatmegjelenítési guru, Edward Tufte, és újabban a Voice of Vovici blogbejegyzése.

Tényleg, mit tettek ezek a szegény kördiagramok, ami annyira iszonyatos? Igen, a túlzott és a helytelen használat a fő bűnösök, de ez elmondható a legtöbb ábrázolási lehetőségről.

Egy kördiagram szépsége az, hogy mindegyik körszelet egy 100 százalékos összeg részarányaként azonnal felismerhető. Ugyanez nem mondható el a sávdiagramokról…az alatta lévő skála nélkül az embernek az általános iskolai számtanra kell támaszkodnia, hogy gyorsan összeadja a részeket. A kördiagram elbűvölő? Nem, de gyors és egyszerű megérteni azokat az arányokat, melyeket jelentenek.

Elismerem, hogy rendes voltam és rátettem a tényleges adatokat (százalékokat) mindkét ábrára, de az adatok nélkül is könnyen olvasható egy kördiagram...

Most pedig arról, hogy a kördiagram hol bukhat el: mikor összehasonlítanak több adatsort. Az alábbi példában van három termékünk, melyet a megkérdezettek ajánlanak, vagy tervezik az ajánlását vagy nem tervezik az ajánlását. Sokkal könnyebb sorban állni három sávdiagramot (feltéve, hogy a 100%-os skála ott van alatta!), mint megpróbálni összehasonlítani a három kördiagramot.

Tehát gondolkodj el azon, hogy az olvasóidnak egyetlen adatsor gyors képére van-e szüksége …és akkor talán szegény kördiagram lesz a megoldás. (pallasresearch)

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika adat diagram chart kördiagram pie chart adatvizualizáció

Hallgass meg: Utasítsuk el az ostoba válaszadókat!

2011.05.10. 05:00 Forecast Research - www.forecast.hu

Volt már valaha olyan ötlete, amiről Ön tudta, hogy zseniális, de mindenki más őrültségnek tartotta? Itt a lehetőség, hogy megossza ezt a kutatás világával. E hónapban Doron Meyassed-et, a Promise közösségek ügyvezetőjét hallgatjuk meg.

Mi a nagy ötlet?
A válaszadóknak IQ-teszten kellene részt venniük mielőtt részt vehetnek egy piackutatásban. Sőt, némely projekt esetében a válaszadóknak 120 feletti IQ-val kellene rendelkezniük.

Ezt hogy lehetne kivitelezni?
Könnyen – a kérdőívek előtti szűrőkérdések hasonlítanak a Mensa feladatokhoz. És aki nem ér el 120-at, annak köszönjük, viszlát. Kemény? Igen. Intellektuális sznobság? Nem igazán. Pusztán a megfelelő eszközök választása a munkára – bizonyos esetekben.

Nem állhatja a hülyéket, ezek szerint?
Néha többet érünk el egy csoportnyi asztrofizikussal, zenetudóssal és hedge fund menedzserrel, mint egy csapatnyi átlagos Józsival. Nem mintha érdekelne, mivel keresik ezek az emberek a kenyerüket, csak azt szeretném, ha bolygónyi méretű agyuk lenne. Először is, ha van egy csapatnyi, ilyen agyi kapacitással rendelkező emberünk, valamint megfelelő szaktudásunk, hogy hatékonyan kezeljük is őket, olyan insightokat készíthetünk, melyek túlszárnyalják még a legigényesebb ügyfelek elvárásait is. Másodsorban, ha az utca emberének a véleményére akarok alapozni egy többmilliós stratégiát, akkor szeretném tudni, hogy rendelkezik-e elegendő agysejttel ahhoz, hogy értelmes választ adjon.

De azok az átlagos Józsik a vevőik.
Igaz. Amikor elemezzük a múltat és a jelent, ez kevéssé számít. De ha olyan emberekkel szeretne dolgozni, akik segíthetnek a jövő építésében, nem is annyira butaság, mint amennyire hangozhat, hogy az átlagon felüli intelligencia alapfeltétel legyen – vagy legalább azt biztosítani, hogy van elegendő agy abból a kategóriából. Például az új termékek fejlesztési projektjei a jó példák. Valaha a termékeket emberek egy elit rétege fejlesztette ki, akik fehér köpenyben dolgoztak laboratóriumokban... Most már a legtöbb cég nagyon helyesen rájött, hogy a nagyon jól értékesíthető új termékekhez és szolgáltatásokhoz vezető út a közös alkotáson keresztül vezet – legelsőként a célközönség hallgatóságát figyelembe véve. Természetesen nem szeretnénk azt sugallani, hogy hagyjuk a megfelelő címmel rendelkező nagyokosokra a fejlesztéseket – épp ellenkezőleg. Csak azt akarjuk mondani, hogy biztosítani kellene, miszerint azok között a fogyasztók között, akikkel együtt alkotunk, van legalább néhány lángelme. Egy másik előny, hogy megszabadulunk néhány szokásos kör lefutásától, és egyenesen rátérhetünk az igazi munkára. A magas intelligenciával rendelkező emberek hamarabb veszik az akadályokat, hoznak létre asszociációkat agyukban, lépnek kapcsolatba saját érzelmeikkel, értik meg saját viselkedésüket, mint az utca átlagembere.

Tehát hol fogják megtalálni ezeket a zseniket?
Jó kérdés – valószínűleg ez lesz a legkeményebb briefing, amin a toborzó kollega részt vesz. Belátható, ha egy online felmérés résztvevőit keressük, akkor esélyeink korlátozottabbak, de ha egy kifinomultabb technikát alkalmazunk, mint amilyen a közös alkotás, jobbak az esélyek a megfelelő agyak megtalálásában. Ennek a filozófiának is megvannak természetesen a korlátai – a tapasztalat azt mutatja, hogy pont az eltérések, és nem az egyezések hozzák meg általában az áttörő eredményeket – a kreatív, analitikus és kinesztetikus készségek keveréke, megfűszerezve a kulturális és szociális-gazdasági csoportok keverékével, és az ezen emberek közötti interakciókkal. Tehát még ha nem is akarunk egy teljes egészében Mensa tagokból álló csoportot, még akkor is a szakma, iparág érdekékben áll, hogy többet tegyünk annak biztosításáért, hogy ügyfeleink némely kérdését átlagon felüli intelligenciájú embereknek tegyük fel.

Egy Nobel díjasokból álló csapat nem jönne rosszul.
Tetszik az ötlet, de azt is tudom, hogy változatosság és különbségek nélkül szélsőségekbe fogunk ütközni. Mégis itt az ideje, hogy több figyelmet fordítsunk az agyi kapacitásra válaszadóink kiválasztásakor, és ne csak a társadalmi demográfiára.
 

Még több, piackutatással kapcsolatos hír kell?

 

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató szűrőkérdőív screening questions

Az okostelefon-használók lelkivilága (videó infografika)

2011.05.09. 05:14 Forecast Research - www.forecast.hu

Ez alábbi videó egy kutatás kulcsfontosságú megállapításai mutatja be, melyet egy független piackutató cég, az Ipsos OTX végzett a Google megbízásából. Az eredmények abból a kutatásból származnak, melyet 2010 végén végeztek, 5,013 okostelefonon keresztül internetező, felnőtt amerikai között. A Google megbízásából készült a kutatás azzal a céllal, hogy jobban megértsék, hogyan használják a fogyasztók okostelefonjaikat a mindennapi életben, és hogyan befolyásolják az okostelefonok a fogyasztók keresési, vásárlási szokásaikat és mobiltelefonos reklámokra adott reakcióikat.

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika infografika adatvizualizáció

Csak egy mondat - piackutatóktól

2011.05.09. 05:00 Forecast Research - www.forecast.hu

"Kutató vagy? Az ügyfeleid nem mindig tudják pontosan, mit is akarnak megtudni. Kérdezz tőlük többet!"
 

Még több, piackutatással kapcsolatos hír kell?

 

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató

A legjobb magyar Twitter hírforrások piackutatás témakörben

2011.05.06. 21:08 Forecast Research - www.forecast.hu

Mi magunk is folyamatosan figyeljük a Twitteren áramló kutatási híreket, ezért némi segítséget szeretnénk nyújtani azoknak a heavy-user hírfogyasztóknak, akik ugyancsak rákattantak – akár aktív felhasználóként, akár passzív figyelőként – a Twitterre és kimondottan a piackutatással kapcsolatos hírek iránt érdeklődnek. Remélem, hogy van legalább 40-50 ilyen elvetemült egyén ebben az országban...

Ha még nem találtatok volna rájuk, ajánljuk figyelmetekbe az alábbi hírforrásokat, rendszeresen frissítik a státuszukat és releváns híreket közölnek. Érdemes őket követni, róluk van szó (ABC sorrendben):

Klenovszki János, MediaQ, Pintér Robesz

Kövessétek, olvassátok, RT-zzétek őket. Go!!!

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás twitter piackutatás hírek

Amikor nem számított a köz véleménye (videó)

2011.05.06. 18:59 Forecast Research - www.forecast.hu

Az RTL a héten vetített, XXI-ik század című műsora a rendszerváltás előtti közvélemény-kutatásról szólt. Azokról az időkről, amikor az embereket kizárólag az anyagi jólét érdekelte, a szabad véleménynyilvánítás iránti igényt az utolsó helyre tették a felmérések. A 12 perces videóban megszólal Hann Endre (a Medián alapítója), Levendel Ádám (a Szonda Ipsos alapítója), Kolosi Tamás (a Tárki alapítója) és sokan mások.

Szólj hozzá!

Címkék: közvéleménykutatás

Az Apple online paneltagokat toboroz

2011.05.06. 18:28 Forecast Research - www.forecast.hu

Egy mítosz vége? Mindannyian úgy tudtuk, Steve Jobs (és cége) nem kutat piacot – náluk ez elvi kérdés. Most kiderült, mégiscsak.

Az USA-ban, az Apple egy új online közösségbe – melyet 'Apple Customer Pulse'-nak neveznek – toboroz termékhasználókat. Az Apple a panelen keresztül rendszeres termékekkel kapcsolatos felméréseket fog készíteni, hogy piackutatási adatokhoz jusson.

Az Apple vásárlókat már felkérték, hogy csatlakozzanak az új panelhez és akik feliratkoznak, azokat arra fogják kérni, hogy kéthavonta vegyenek részt termékvásárlásaikkal összefüggő felmérésekben.

A meghívólevél leszögezi, hogy a válaszok teljesen bizalmasak fognak maradni és az eredményeket csak összesítve fogják felhasználni.

Internetes oldalak: www.applecustomerpulse.com és www.sotech.com . (mw)

Szólj hozzá!

Címkék: apple piackutatás steve jobs online kutatás online panel

Közösségimédia-monitorozó eszközök

2011.05.06. 17:41 Forecast Research - www.forecast.hu

Ezek az un. SMM (social media monitoring) eszközök átfésülik a blogokat és közösségi hálózatokat különféle márkákkal kapcsolatos említéseket, véleményeket keresve. A lehetőségek száma ma már nem kevés, ingyenes és fizetős megoldások sokasága áll rendelkezésre. Kik, miért és milyen eszközöket használnak a közösségi média figyelésére? Kiderül az alábbi infografikából (a kép megtekintéséhez kattints a linkre!).

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika közösségi média infografika adatvizualizáció

A Piackutatás Napja - 2011

2011.05.05. 20:31 Forecast Research - www.forecast.hu

Idén is megrendezésre került a Piackutatás Napja konferencia a Corvinus Egyetemen, immáron 12. éve. A konferencia mottója: „A piackutatás új tendenciái  Magyarországon és Európában.”

Az Esomar számadatait Dr. Dieter Korczak (Esomar elnök) ismertette, piaci részesedésekről, ezek változásairól hallhattunk, a válság az európai régiót sújtotta leginkább. A 78 millió dollárra becsült magyar kutatási piac világszinten a 21. legnagyobb, az „új” EU tagok közt pedig az egyik legnagyobb. Világszinten a jelenleg vezető online módszer folytatja lassú térhódítását, de a tradicionális módszerek őrzik viszonylag stabil pozíciójukat (2008-ról 2009-re pl. a face-to-face módszer részesedése 1%-kal növekedni is tudott, a fókuszcsoportos módszer részesedése pedig nem változott). Magyarországon jelentősen csökkent a face-to-face kutatások aránya. (Kérdések: 2011-ben miért 2008/2009-es adatokkal dolgozik a szakma? Nem ciki ez? A hazai piacra vonatkozó 2008-as adatok 25%-a nincs megadva, ismeretlen...)

Müller Kornél (Unilever, London) minden valószínűség szerint a nap legszínvonalasabb (és legszimpatikusabb) előadását prezentálta. Érthetően, okosan, megvilágítva a megbízó oldal sajátos szempontjait. Ennek az előadásnak volt mellesleg legtöbb köze a konferencia mottójához. (Nagyon jó lenne jövőre Kornélhoz hasonló kaliberű kutatókat meghívni előadónak, lehetőleg külföldről – esetleg csak ilyen előadókat.) Logikusan felépített és nem túlbonyolított mondanivalóját 3 téma köré csoportosította: 1) Mit vár a megrendelő? 2) Hogyan jutunk el ide? 3) Az ügynökségeknek mit kell tenni?
Szerinte az ügyfelek nem szeretnének piackutatást vásárolni, mert költségtényező, meg akarják spórolni; ehelyett inkább invesztálni szeretnének insightokba (és mérni a megtérülést, ami az előadó szerint az iparágban kiemelkedően magas – ez utóbbit nem lehet elégszer elmondani!). A kutatás csak a szükséges rossz ehhez.

(Azért ez egy logikai bukfenc, bár természetesen értjük a belecsomagolt gondolatot, nem kell a kutatás, insight kell, csak az insightért veszik meg a kutatást, amit egyébként nem akarnak megvenni, de mégis megveszik... Szerintem pedig igenis kell a kutatás, a megrendelők tudják, hogy nélküle nem létezhetnek és akarnak is kutatást venni. De nem akármilyet, nem akárkitől és legfőképp nem akármennyiért – ez a kulcs. Teljesen mindegy, hogy kutatásnak nevezzük vagy insight-bányászatnak vagy minek.)

(Még egy megjegyzés az insighttal kapcsolatban: napjaink mantrája az insight – ami egyébként a pszichológiában időtlen idők óta ismert –, mi lesz vajon a következő fétis, amire a szakma kollektíven – úgymond – maszturbálhat majd néhány évig? Kíváncsian várjuk.)

Nagyon fontos a kontextusban való gondolkodás, a makro trendek ismerete. A jó insight egyszerű, rövid, rezonál az emberekkel, emberekről szól (akiknek története van), nem fogyasztókról (akik csupán statisztikai adatok). Bár egy jó insight esetleg csak néhány szó, megtalálása nagyon idő- és költségigényes folyamat (a közhiedelemmel ellentétben, teszem hozzá).

A kutatói oldalról széles tudásalapú ügynökségi erőforrás szükséges, nyitott és inspirált kutatókkal. Az ügynökségi struktúrának igazodnia kell a megrendelői struktúrához, nagyobb megrendelők ma már elvárják, hogy a kutatók fizikailag is épüljenek be hozzájuk, kvázi költözzenek össze egy irodába!! (Kornél legszívesebben még a házába is kutatókat költöztetne – ez aztán az elkötelezettség!)

Müller Kornél végül sok sikert kívánt a kutatóknak 2020-ra... (No comment... Ez a dátum, mint valami ítélet napja lebeg felettünk Ray Poynter jóslata óta... No fate....)

Imrei Andrea (Philip Morris) és Mészáros József (Cognative) a dohányipar speciális helyzetét mutatták be a PM piackutatási tevékenységének elmúlt években bekövetkezett átalakításán és egy esettanulmányon keresztül. (Több olyan momentumot véltem felfedezni az egyébként érdekes előadásban, mely akaratlanul is visszautalt Müller Kornél gondolataira, mintegy megerősítve azokat – lásd: ügynökség és megbízó mind szorosabbra fűződő kapcsolata.)

Klenovszki János (NRC) szerint a szemkamera szexi! (Stip-stop, a szexi piackutató / szexi piackutatás mémet Tom Anderson képeivel Mo-on a Piackutatás blog terjesztette el:-)). János egy laza, könnyed, érthető és élvezhető (szerethető) előadásban mutatta be a szemkamera működését előadótársával, Polyák Balázzsal (ING). Az ING honlapjának átalakítása történt szemkamerás kutatás segítségével, megtudhattuk, hogy a jó honlap titka nem (vagy nem csak) a jó design. A szemkamerával kvalitatív és kvantitatív információk is gyűjthetők. Megismertettek minket a tekintettérképpel, a hőtérképpel és az inverz hőtérképpel (ez utóbbi az, ahová nem pillant a szem, ide érdemes egy weboldalon elrejteni az elrejtendőket, pl. egy bank esetében az apró betűs részeket...).

Katarzyna Mazur (Nielsen) előadása nem volt éppen katarzis. Nem elég, hogy a téma unalmas volt, de maga az előadó is, az egyetlen érdekességet a lila ruha és a piros szemüveg bántó disszonanciája jelentette. Ha még 5 perccel tovább tart az előadás, mindenki alszik. Ilyen töltelék-előadásokra semmi szükség nincs egy konferencián.

Dr. Pintér Róbert – nekem szimpatikusabb a Pintér Robesz – (Ipsos) a hibrid kutatásokról tartott előadást. A fogalom tisztázása után megtudtuk, hogy miért jó ez a módszer, mi alapján dönthetünk mellette. Előnyei leginkább abban mutatkoznak meg, hogy a célcsoport jobb/pontosabb elérését teszi lehetővé, javítja az adatminőséget, rövidebb az adatfelvételi idő és természetesen költséghatékony (de csak ha megfelelően alkalmazzák, ellenkező esetben növelheti is a költségeket).


(Ebéd után további előadások következtek, melyeket már nem tudtam megtekinteni, elfoglaltságaim miatt távoznom kellett. Ha történt még valami fontos, írjátok be kommentbe, köszi!)
-----------
Miközben ezt a posztot gépelem, még a következők jutnak eszembe:

- Számomra az a jó prezentáció, ami nem adatokkal telezsúfolt chartokról szól (pláne nem Prezis hullámvasutazásról!); a kivetítőn csak egy-két odavetett szó, adat jelenik meg, ami támpontokat ad, de nem a fő mondanivaló; egyre biztosabb vagyok benne, hogy a jó prezentáció a történetmesélésről szól! Szélsőséges esetben ez akár azt is jelentheti, hogy a kivetítő sötét marad vagy be sem kapcsolják!! Ehhez persze a tökéletes felkészültség és magabiztos tárgyi tudás mellett szuggesztív előadói személyiség is kell (sajnos, ez igen ritka kombináció), hogy az előadás segédeszköz nélkül is lekösse a hallgatóság figyelmét. Ez lenne a prezentáció magasiskolája – legalábbis az én számomra. Ehhez ma Müller Kornél produkciója állt legközelebb.
- Technikai eszközök: sokkal ütősebb lenne egy olyan prezentáció, ahol nem konzervet mutatnak be, hanem egyszerűen beviszik a terembe az eszközt és bemutatják valakin a működését. Pl. szemkamera esetében ez ma már simán megoldható lenne, az előadás szüneteiben vagy az előadásokkal párhuzamosan egy másik helyiségben pedig bárkinek ki is lehetne próbálni az eszközt. Ennél jobb ügyfélszerzési módot elképzelni sem tudok.
- A piackutatók (a hiedelmekkel ellentétben) nem a piackutató bizniszben vannak, hanem (mint mindenki) a show-bizniszben! Szórakoztató, kvázi show-műsor szerű konferencia (történetmesélő showmanekkel, helyszíni bemutatókkal, életszerű dolgokkal) lenne az, amit a nézőközönség nemcsak végig ülne, hanem élvezne is. Élménykonferenciát a népnek! (Mindez nem von le semmit a szervezők érdemeiből, nem is azért mondom. De tekintsünk előre!)

Képek (nagyobb képhez klikk a képre!):

 

1 komment

Címkék: konferencia piackutatás piackutató piackutatás napja konferencia

Tematikus ajánló – Consumer insight

2011.05.05. 05:09 Forecast Research - www.forecast.hu

A blog kéthetente jelentkező sorozatában egy-egy témához kapcsolódóan ajánlok korábbi blogbejegyzéseket. A válogatás nem teljes körű, az adott témában a blogon megjelent összes bejegyzés a „Tagek – Főbb témakörök” oldaldoboz megfelelő címkéjére kattintva érhető el.

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Még több, piackutatással kapcsolatos hír kell?

 

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás consumer insight insight

A Twitternek kevesebb, mint 21 millió "aktív" felhasználója van

2011.05.04. 18:22 Forecast Research - www.forecast.hu

Jelenleg 56 millió azon Twitter fiókok száma, melyek legalább 8 (vagy több) más felhasználót követnek. De mint kiderült, a Twitter nem igazán számít egy felhasználót az "aktívak" közé, hiába követ valaki 8 vagy több másik Twitterezőt.

Josh Elman, a Twitter egyik vezetője szerint ugyanis:

„A Twitter csapata azonosított egy un. 'aha pillanatot', amikor egy hétköznapi felhasználóból 'aktív felhasználó' válik. Ez a pillanat akkor történik, amikor egy felhasználó legalább 30 másik felhasználót követ és a követettek legalább egyharmada vissza is követi őt.”

Szóval, a fentiek alapján hány ilyen "aktív" Twitter-felhasználó van jelenleg? Kevesebb, mint 21 millió világszerte (a Twitter saját API-ja alapján).

Kontextusban:

• A Facebookon több, mint 600 millió a legalább havonta aktív felhasználók száma.
• A MySpace 44 millió embert ért el az Egyesült Államokban januárban.
• A Huffington Post 30 millió embert ér el minden hónapban.

(businessinsider)

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika twitter

Olajszennyezés számokban (videó infografika)

2011.05.04. 12:46 Forecast Research - www.forecast.hu

Egy évvel ezelőtt hatalmas olajszennyezés történt a Mexikói-öbölben. Az egész világ ezen rágódott, amíg ömlött a vízbe az olaj. Aztán bedugaszolták a kutakat és mindenki elfelejtette.

Valójában mennyi olaj folyt el pontosan? Mi mindenre lehetett volna használni ezt az iszonyatos mennyiségű nyersolajat? A számok sokkolóak.

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika infografika adatvizualizáció

Hány amerikai háztartásban van egynél több számítógép?

2011.05.04. 05:13 Forecast Research - www.forecast.hu

A Forrester egyik utóbbi blogbejegyzése Reineke Reitsma vezető kutató tapasztalataiból indult el. Így írt: Múlt hétvégén férjem a Mac-en dolgozott, én valamilyen online vásárlást intéztem a céges laptopomon, míg gyerekeink közül az egyik játékokat játszott a férjem laptopján. És hirtelen eltöprengtem: így néz ki egy tipikus háztartás, ahol minden családtagnak saját PC-je van? Szóval fejest ugrottam a Forrester Technographics adataiba és megállapítottam, hogy valójában nem vagyunk különlegesek: az amerikai háztartások több, mint 80%-a rendelkezik valamilyen típusú PC-vel és csaknem fele több mint eggyel! Az X generáció (31-44 évesek) mintegy 77%-a birtokol asztali PC-t otthon, 61%-a pedig laptopot.

Hogy az emberek egy vagy két PC-jük van-e, és hogy ezek a számítógépek asztali számítógépek, laptopok, vagy netbookok, és milyen funkciókat szolgálnak a háztartásban az generációnként eltérő. Míg az Y generáció (18-30 évesek) tagjai nagyobb valószínűséggel használják a számítógép médiatevékenységekhez, mint játék vagy TV nézés, addig az X nemzedék (31-44 évesek) és a „boomers” generáció (45-54, 55-65 évesek) inkább praktikus tevékenységekhez használja a gépét, mint például szövegszerkesztés vagy a személyes és családi pénzügyek menedzselése. (Forrester)

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika piackutatás piackutató market research forrester

A SurveyMonkey megszerezte a webes űrlapkészítő Wufoo-t

2011.05.03. 11:47 Forecast Research - www.forecast.hu

USA – A DIY (csináld-magad) kutatócég, a SurveyMonkey, felvásárolta az Infinity Box nevű vállalkozást, mely a Wufoo megalkotója. A Wufoo egy olyan alkalmazás, mely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy online felméréseket, kapcsolat-felvételi és regisztrációs űrlapokat hozzanak létre, mindezt speciális programozói tudás nélkül.

A SurveyMonkey vezérigazgatója, Dave Goldberg azt mondta: "A Wufoo piacvezető az online űrlapok létrehozása területén és tökéletesen illeszkedik a SurveyMonkey-hoz a terméket, az üzleti modellt, a csapatot és a cégkultúrát tekintve. Örömmel üdvözöljük a céget a SurveyMonkey családban és azt várjuk, hogy növekedjen egy már most egyedülálló szolgáltatás elterjedtsége a platformunkon keresztül."

Az alku részeként az egész Wufoo csapat átköltözött a SurveyMonkey főhadiszállására.

Még több, piackutatással kapcsolatos hír kell?

1 komment

Címkék: piackutatás piackutató survey online kutatás diy kutatások do it yourself survey survey monkey piackutatás hírek

Piackutatás órák idősebbeknek és haladóknak (Egy piackutató emlékiratai I.)

2011.05.02. 05:24 Forecast Research - www.forecast.hu

Ahogy Kern András szokta mondani a Heti Hetesben, elfogtunk egy levelet. Egy fiktív levelet, melyet egy fiktív kutató küldött egy fiktív bíróságnak, ahol vád alá helyezték sötét piackutató múltja miatt... Bármilyen hasonlóság valós személyekhez, eseményekhez, cégekhez kizárólag a véletlen műve lehet... (Ez az első rész. A következő - második - rész vagy évek múlva jön, vagy soha.  Mindenesetre nem mostanában.)

Nehéz a bányászok élete de a piackutatóknak se könnyű a piackutatás meg pont olyan mint a csokoládégyártás soha ne nézd végig az egeret is beledarálják a masszába de attól még jó az a lindt csokiban ugyanúgy benn van mint a tibiben csak kétszer annyiba fáj na de az már túlzás talán ha a munkások bele is kakálnak az üstbe és megpróbálják lenyomni a szerencsétlenek torkán egyétek csak finom az annak aki szereti az ilyet a piackutatókat sokan sarlatánokhoz hasonlítják de ez nem igaz mert a piackutatás sokkal drágább és még ígérni sem kell semmit ismertem egy miklós guru nevű egyént miszerint természetgyógyászt na annak a házában hétvégén akkora tömeg volt hogy tíz fókuszcsoport simán kitelt volna a népekből de ha az ember korábban tv szerelő volt akkor ne válogasson különben is hibás eszűekből sokkal több van mint rossz tv-ből egy ismerős járt hozzá mentségére legyen hogy akkor már régebb óta piackutatóként dolgozott na ezeken a szeánszokon még a macskákat is ezerforintos energiavízzel itatták nem is csoda hogy félóránként megjelent nekik a kisjézus sokat gondolkodtam a piackutatóknak van-e védőszentjük de biztos hogy nincs abból gondolom hogy az expresszben kétféle állásra lehet jelentkezni el lehet menni pípsóba lotyónak vagy piackutatóhoz kérdezőbiztosnak de csak kevesen alacsonyodnak le odáig hogy a másodikat válasszák most a fókuszcsoportnak van szezonja fél év alatt több volt mifelénk mint máskor egy év alatt azért is szeretem mert fókuszcsoporton sok újat lehet tanulni múltkor is a videós arc mesélte hogy a zöldpardon nevű műintézményben tizenéves plasztikbarbik viszik kefélni a hapsikat állítólag nagyobb a forgalom a vécében mint egy onlájn panelben mikor felállítják bár bizonyos vélemények szerint emez sem kisebb kupleráj ha még egyszer születnék videósnak mennék na de aki piackutatónak áll az sikeres ember nem lehet az ember inkább adja a gyerekét uránbányába vagy azbesztgyárba esetleg gátőrnek kolontárra egy szép napon még megköszöni a büdös kölök nehéz szakma ez néhány éve egy tender megbeszélésen felszólalt az egyik tótumfaktum a legnagyobbak közül mondta álljék már fel az ki úgy tud mintát vételezni ahogy az a könyvekben elő van írva de jelentkező csak nem akadt hallgatott az összes nagyfejű mint a szarni kirakott macska de erről senki nem beszél így én is befogom jut eszembe a múltkor meg akartam fogni egy macskát az meg egyből összekarmolt na de ez még istenes ahhoz képest amit az ügyfelek csinálnak az emberrel van úgy hogy a megbízó azt gondolja ennek a kutatónak jól illene egy flipchart a fejébe a kutató meg szívesen megnézné emennek a szemeit fokhagymás spárgakrémlevesben úszkálva nem hiába mondják szemesnek áll a világ olyan irányban halad hogy egyre több külföldi hatás éri a szakmát nincsenek már sokan akik ebből a szempontból csurkával értenek egyet miszerint magyar kutatói seggbe magyar lófaszt múltkor a körúton be akartak hívni halltesztre mondom piackutatónál dolgozom csaló-e vagy de nem csak tagadjam le de az nem szabályos mondom erre úgy néz rám mint aki még nem látott hülyét na igen ez megy manapság ja bocsika ez egy jónevű cég volt na ekkora vircsaft is csak ebben a kurva országban lehet oszt pont azok osztják az észt meg verik magukat akik szügyig állnak a szarban mondtam már sok a fókuszcsoport mostanság murphy törvénye szerint nekünk persze mindig a nyugdíjascsoportok jutnak én uram kérlek add valami jelét hogy minket is szeretsz egy kicsit csak egyszer legyen már egy olyan csoport ahol borotvált szilikonos macák vannak én magam végezném az előszűrést hát igen a legtöbb piackutató elmondhatja hogy nem vagyok olyan normális mint amilyennek látszom de szakmázzunk is kicsinyt felebarátaim a szocmédiás kutatás meg a csináldmagad faszkodás igen előrehaladott állapotban van már mint amikor hitler kiadta a mérnökeinek hogy csináljanak szarból vajat oszt hónapok múlva a mérnökök jelentették is hogy már kenhető na ez is kenhető már csak még kicsit bűzlik de majd jól beillatosítják na de az is csuda eset volt ami az egyik legnagyobb azóta már medvedisznóemberes kutatócéggel esett meg sok éve a nemzetiszállóban kísérleti kávémintát teszteltek de a fütyi személyzet véletlenül összecserélte és megitatta a reggeliző szállóvendégekkel az összes mintát ízlett is a strandpapucsos keletnémet kisnyugdíjasoknak volt ott olyan futkosás mint egy staphilococcusos hasmenésnél de az instruktor nyugodt ember volt ez amúgy is előnyös ebben a szakmában na az átballagott az akkormég juliusmeinlbe oszt bevásárolt kiló fehérkenyér paprika paradicsom hagyma szalonna miegymás ami ugye lecsóhoz köll mert épp annak volt szezonja na meg mellékesen vett néhány kávét is a legolcsóbb fajtából hja kérem már akkor sem fizették túl a kutatókat ez a kávé persze nem az a kávé volt de ha az ember tökei csalánba lógnak akkor hajlik némi kompromisszumra ugye az ügyfél persze azóta se tudja azt amit éltes kérdezőbiztosok mesélnek esténként gyerekeiknek büntetésből miszerint jó nagy adag pinaszőr került a levesbe akarom mondani a kávéba régen sok szép lány dolgozott nálunk némelyiknek akkora dinnyéje volt amivel öt aranyérmet lehetne nyerni a kertészeti világkiállításon de négyet biztosan most nincs szezonja a dinnyének sajnos megváltozott a világ néha azon morfondírozok hova lettek az én báránykáim de ha már itt tartunk beszéljünk a nőkről is woodyallennel szólva egy bizonyos nőtípus kedveli a piackutatókat mégpedig az aki legalább egyszer már felvágta az ereit bár sok piackutató legszívesebben bűnben élne két nagymellű húszévessel akik beszélni már tudnak de dönteni még nem na de mint már mondtam tisztelt bíróság és ezt kérem feljegyezni és enyhítő körülményként javamra írni nehéz a bányászok sorsa de a piackutatóknak se könnyű az utolsó szó jogán a jövőre nézve pedig csak annyit mondhatok hogy a tradicionális kutatás a bárány a szocmédia és a DIY pedig a farkas és nemsokára együtt alszik majd a bárány meg a farkas de a bárány nem alszik majd túl jól mert elevenen megeszik miközben az onlájn tartja a gyertyát de a végén persze őt is megeszik – uraim ítéljenek belátásuk szerint.

Még több, piackutatással kapcsolatos hír kell?

 

Szólj hozzá!

Címkék: humor piackutatás piackutató

DIY SOS

2011.04.29. 05:20 Forecast Research - www.forecast.hu

A DIY SOS egy olyan brit TV-show, melyet az jellemez, hogy minden epizódban majdnem csúfos véget ér egy do-it-yourself (csináld-magad) lakásépítési projekt. Szerencsére a professzionális tervezők és építési vállalkozók a kamerák előtt a végére helyreütik a dolgokat. A műsor kényszerítő erővel hat a megtekintését illetően, mivel a show már 1999 óta műsoron van.

Sajnos, amikor a Do-It-Yourself felmérést készítők SOS jelet küldenek, jellemzően már túl késő. Mire rájönnek, hogy valami nincs rendben, akkorra már összegyűjtöttek több száz vagy akár több ezer választ a felmérésükre. A hibáik többsége a kérdőív felépítéséből fakad: rossz kérdésfogalmazás, zavaros értékelési skálák, hiányos válaszlehetőségek, hibás logikai ugratás, nyílt végű kérdések kihagyása és így tovább. Néha még az is megesik, hogy rossz címlistára küldik ki a felmérést.

Ennek eredményeként, ugyanúgy, mint amikor a saját erőből történő lakás átalakítás kudarcot vall, teljesen elölről kell újrakezdeni mindent. A csináld-magad barkácsoló mindig kérjen meg egy profi kutatót, hogy vizsgálja felül a kérdőívet, mielőtt kiküldik azt, és amint a felmérés összeállt, ezeket pre-teszt, pilot-tesz procedúrának kell alávetni. Azoknál a vállalatoknál, ahol vállalati visszacsatolási menedzsmentrendszereket használnak, ugyancsak győződjenek meg arról, hogy egy piackutató szakértő ellenőrzi a felméréseket, mielőtt élesítenék azokat.

Mit mondott az öreg ács? "Kétszer mérj, egyszer vágj." Sajnos, egy gyenge DIY felmérés megmentése gyakran megköveteli, hogy a vélemények felméréséhez kétszer is megkérdezzék a válaszadókat. De ezt már nem kötelező végignézni.

Szólj hozzá!

Címkék: diy diy kutatások do it yourself survey

Dilbert piacot kutat

2011.04.29. 05:18 Forecast Research - www.forecast.hu

Minden piackutatási hír egy helyen >>> Piackutatás-hírek.hu

Szólj hozzá!

Címkék: humor piackutatás piackutató

A FocusVision mobiltelefonos videóátviteli megoldást jelentett be

2011.04.28. 19:35 Forecast Research - www.forecast.hu

A FocusVision cég - mely kvalitatív piackutatásokhoz kínál online kép- és hangátviteli megoldásokat - egy új szolgáltatást indított, mely valós idejű videó adatátvitelt biztosít a mobil eszközök, mint például az iPad és iPhone, felhasználóinak számára.

A cég azonnali videó-továbbítási megoldásokat biztosít különféle helyszíneken, beleértve a fókuszcsoport létesítményeket, a lakásokat, üzlethelységeket, videó alapú online fókuszcsoportokat.

Az új "Mobil Streaming" szolgáltatás azért került kifejlesztésre, hogy lehetővé tegyék az iPad felhasználók számára, hogy kutatási projektekben való részvétel esetén mobil eszközükön tudjanak videót fogadni és valós időben kommunikálhassanak más válaszadókkal. Az iPhone felhasználók korlátozottabb lehetőségeket kapnak, mely csak a videófolyamot tartalmazza, a képernyő mérete ugyanis túl kicsi ahhoz, hogy elférjen rajta a teljes felhasználói felületet.

"A mobil eszközökön való adatátvitel jól kiegészíti az alapkínálatunkat," mondja, Eric Grosgogeat vezérigazgató. "Az ügyfeleinket felvillanyozza az új fejlesztés és még arra is hajlandóak, hogy egy kisebb összeget fizessenek a nagyobb flexibilitás érdekében."

Ariel Kunar (COO) úgy határozza meg az új szolgáltatást, mint a "kvalitatív piackutatás evolúciójának következő lépcsője", mely bárhol lehetővé teszi a megfigyelést, ahol csak a felhasználók tartózkodnak.

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás fókuszcsoport piackutató online fókuszcsoport piackutatás hírek

Mozgolódik a Piackutatás Felszabadítási Front

2011.04.28. 05:16 Forecast Research - www.forecast.hu

Változnak az idők. Már nem drúz milicistákról vagy baszk szeparatistákról szólnak a hírek (visszakívánjuk még), hanem piackutató anarchistákról. Csak plasztikhoz ne jussanak, az ég szerelmére! Akkor aztán kakukk az iparág hatalmasságainak.

A Piackutatás Felszabadítási Front képviselői előbújtak a föld alól (csak nekem ugrik be erre Eperjes Károly és Öcsi elvtárs a Csapd le csacsi! filmtörténeti klasszikusból? Ezt és ezt nézzétek!) és a világhálón keresztül terjesztik másként gondolkodó elképzeléseiket, melyeket úgy lehetne leírni: szabadítsátok fel a piackutatást! (Írtunk erről már.) A hatóságok serényen elemzik ezeket a videókat abban a reményben, hogy sikerül azonosítani a felforgató elemeket, akik veszik a bátorságot, hogy megpróbálják feje tetejére állítani a dolgok elfogadott rendjét a piackutatás-iparon belül!

Ha bármelyik személy ismerősnek tűnik ezekben a videókban vagy információkkal rendelkezel a hollétükről, kérjük, jelentsd a helyi hatóságoknál! Semmilyen körülmények között ne hallgasd meg radikális nézeteiket!

Ha pedig azon kapod magadat, hogy vigyorogsz, bólogatsz vagy bármivel egyetértesz miközben – javaslatunk ellenére – mégis megtekinted a videófelvételeket, lehet, hogy te is piackutató forradalmár vagy és haladéktalanul jelentkezned kell egy átnevelő-táborban!

Mindez persze Angliában zajlik, bár a helyzet nálunk is fokozódik. (Csapásokat adunk, csapásokat kapunk.) Ha mégis ismertek magyar piackutató forradalmárt, csak szóljatok, szívesen találkoznék vele egy elhagyott csőszkunyhóban és kiöntenénk együtt néhány ürgét. Csak ellenséges békaemberek ne legyenek, azokat nem szenvedhetem.

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató piackutatás hírek piackutatás felszabadítási front

süti beállítások módosítása