HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A Piackutatás Napja - 2011

2011.05.05. 20:31 Forecast Research - www.forecast.hu

Idén is megrendezésre került a Piackutatás Napja konferencia a Corvinus Egyetemen, immáron 12. éve. A konferencia mottója: „A piackutatás új tendenciái  Magyarországon és Európában.”

Az Esomar számadatait Dr. Dieter Korczak (Esomar elnök) ismertette, piaci részesedésekről, ezek változásairól hallhattunk, a válság az európai régiót sújtotta leginkább. A 78 millió dollárra becsült magyar kutatási piac világszinten a 21. legnagyobb, az „új” EU tagok közt pedig az egyik legnagyobb. Világszinten a jelenleg vezető online módszer folytatja lassú térhódítását, de a tradicionális módszerek őrzik viszonylag stabil pozíciójukat (2008-ról 2009-re pl. a face-to-face módszer részesedése 1%-kal növekedni is tudott, a fókuszcsoportos módszer részesedése pedig nem változott). Magyarországon jelentősen csökkent a face-to-face kutatások aránya. (Kérdések: 2011-ben miért 2008/2009-es adatokkal dolgozik a szakma? Nem ciki ez? A hazai piacra vonatkozó 2008-as adatok 25%-a nincs megadva, ismeretlen...)

Müller Kornél (Unilever, London) minden valószínűség szerint a nap legszínvonalasabb (és legszimpatikusabb) előadását prezentálta. Érthetően, okosan, megvilágítva a megbízó oldal sajátos szempontjait. Ennek az előadásnak volt mellesleg legtöbb köze a konferencia mottójához. (Nagyon jó lenne jövőre Kornélhoz hasonló kaliberű kutatókat meghívni előadónak, lehetőleg külföldről – esetleg csak ilyen előadókat.) Logikusan felépített és nem túlbonyolított mondanivalóját 3 téma köré csoportosította: 1) Mit vár a megrendelő? 2) Hogyan jutunk el ide? 3) Az ügynökségeknek mit kell tenni?
Szerinte az ügyfelek nem szeretnének piackutatást vásárolni, mert költségtényező, meg akarják spórolni; ehelyett inkább invesztálni szeretnének insightokba (és mérni a megtérülést, ami az előadó szerint az iparágban kiemelkedően magas – ez utóbbit nem lehet elégszer elmondani!). A kutatás csak a szükséges rossz ehhez.

(Azért ez egy logikai bukfenc, bár természetesen értjük a belecsomagolt gondolatot, nem kell a kutatás, insight kell, csak az insightért veszik meg a kutatást, amit egyébként nem akarnak megvenni, de mégis megveszik... Szerintem pedig igenis kell a kutatás, a megrendelők tudják, hogy nélküle nem létezhetnek és akarnak is kutatást venni. De nem akármilyet, nem akárkitől és legfőképp nem akármennyiért – ez a kulcs. Teljesen mindegy, hogy kutatásnak nevezzük vagy insight-bányászatnak vagy minek.)

(Még egy megjegyzés az insighttal kapcsolatban: napjaink mantrája az insight – ami egyébként a pszichológiában időtlen idők óta ismert –, mi lesz vajon a következő fétis, amire a szakma kollektíven – úgymond – maszturbálhat majd néhány évig? Kíváncsian várjuk.)

Nagyon fontos a kontextusban való gondolkodás, a makro trendek ismerete. A jó insight egyszerű, rövid, rezonál az emberekkel, emberekről szól (akiknek története van), nem fogyasztókról (akik csupán statisztikai adatok). Bár egy jó insight esetleg csak néhány szó, megtalálása nagyon idő- és költségigényes folyamat (a közhiedelemmel ellentétben, teszem hozzá).

A kutatói oldalról széles tudásalapú ügynökségi erőforrás szükséges, nyitott és inspirált kutatókkal. Az ügynökségi struktúrának igazodnia kell a megrendelői struktúrához, nagyobb megrendelők ma már elvárják, hogy a kutatók fizikailag is épüljenek be hozzájuk, kvázi költözzenek össze egy irodába!! (Kornél legszívesebben még a házába is kutatókat költöztetne – ez aztán az elkötelezettség!)

Müller Kornél végül sok sikert kívánt a kutatóknak 2020-ra... (No comment... Ez a dátum, mint valami ítélet napja lebeg felettünk Ray Poynter jóslata óta... No fate....)

Imrei Andrea (Philip Morris) és Mészáros József (Cognative) a dohányipar speciális helyzetét mutatták be a PM piackutatási tevékenységének elmúlt években bekövetkezett átalakításán és egy esettanulmányon keresztül. (Több olyan momentumot véltem felfedezni az egyébként érdekes előadásban, mely akaratlanul is visszautalt Müller Kornél gondolataira, mintegy megerősítve azokat – lásd: ügynökség és megbízó mind szorosabbra fűződő kapcsolata.)

Klenovszki János (NRC) szerint a szemkamera szexi! (Stip-stop, a szexi piackutató / szexi piackutatás mémet Tom Anderson képeivel Mo-on a Piackutatás blog terjesztette el:-)). János egy laza, könnyed, érthető és élvezhető (szerethető) előadásban mutatta be a szemkamera működését előadótársával, Polyák Balázzsal (ING). Az ING honlapjának átalakítása történt szemkamerás kutatás segítségével, megtudhattuk, hogy a jó honlap titka nem (vagy nem csak) a jó design. A szemkamerával kvalitatív és kvantitatív információk is gyűjthetők. Megismertettek minket a tekintettérképpel, a hőtérképpel és az inverz hőtérképpel (ez utóbbi az, ahová nem pillant a szem, ide érdemes egy weboldalon elrejteni az elrejtendőket, pl. egy bank esetében az apró betűs részeket...).

Katarzyna Mazur (Nielsen) előadása nem volt éppen katarzis. Nem elég, hogy a téma unalmas volt, de maga az előadó is, az egyetlen érdekességet a lila ruha és a piros szemüveg bántó disszonanciája jelentette. Ha még 5 perccel tovább tart az előadás, mindenki alszik. Ilyen töltelék-előadásokra semmi szükség nincs egy konferencián.

Dr. Pintér Róbert – nekem szimpatikusabb a Pintér Robesz – (Ipsos) a hibrid kutatásokról tartott előadást. A fogalom tisztázása után megtudtuk, hogy miért jó ez a módszer, mi alapján dönthetünk mellette. Előnyei leginkább abban mutatkoznak meg, hogy a célcsoport jobb/pontosabb elérését teszi lehetővé, javítja az adatminőséget, rövidebb az adatfelvételi idő és természetesen költséghatékony (de csak ha megfelelően alkalmazzák, ellenkező esetben növelheti is a költségeket).


(Ebéd után további előadások következtek, melyeket már nem tudtam megtekinteni, elfoglaltságaim miatt távoznom kellett. Ha történt még valami fontos, írjátok be kommentbe, köszi!)
-----------
Miközben ezt a posztot gépelem, még a következők jutnak eszembe:

- Számomra az a jó prezentáció, ami nem adatokkal telezsúfolt chartokról szól (pláne nem Prezis hullámvasutazásról!); a kivetítőn csak egy-két odavetett szó, adat jelenik meg, ami támpontokat ad, de nem a fő mondanivaló; egyre biztosabb vagyok benne, hogy a jó prezentáció a történetmesélésről szól! Szélsőséges esetben ez akár azt is jelentheti, hogy a kivetítő sötét marad vagy be sem kapcsolják!! Ehhez persze a tökéletes felkészültség és magabiztos tárgyi tudás mellett szuggesztív előadói személyiség is kell (sajnos, ez igen ritka kombináció), hogy az előadás segédeszköz nélkül is lekösse a hallgatóság figyelmét. Ez lenne a prezentáció magasiskolája – legalábbis az én számomra. Ehhez ma Müller Kornél produkciója állt legközelebb.
- Technikai eszközök: sokkal ütősebb lenne egy olyan prezentáció, ahol nem konzervet mutatnak be, hanem egyszerűen beviszik a terembe az eszközt és bemutatják valakin a működését. Pl. szemkamera esetében ez ma már simán megoldható lenne, az előadás szüneteiben vagy az előadásokkal párhuzamosan egy másik helyiségben pedig bárkinek ki is lehetne próbálni az eszközt. Ennél jobb ügyfélszerzési módot elképzelni sem tudok.
- A piackutatók (a hiedelmekkel ellentétben) nem a piackutató bizniszben vannak, hanem (mint mindenki) a show-bizniszben! Szórakoztató, kvázi show-műsor szerű konferencia (történetmesélő showmanekkel, helyszíni bemutatókkal, életszerű dolgokkal) lenne az, amit a nézőközönség nemcsak végig ülne, hanem élvezne is. Élménykonferenciát a népnek! (Mindez nem von le semmit a szervezők érdemeiből, nem is azért mondom. De tekintsünk előre!)

Képek (nagyobb képhez klikk a képre!):

 

1 komment

Címkék: konferencia piackutatás piackutató piackutatás napja konferencia

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

3d · http://www.3d-tech.hu 2011.05.11. 12:00:48

Így elolvasva ezt a bejegyzést meglehetősen sajnálom, hogy nem vettem részt a Piackutatás Napján, valószínűleg megérte volna.
süti beállítások módosítása