A világ tele van bizarr szervezetekkel, ilyen volt például néhány éve a Kerti Törpék Felszabadítási Frontja:
"A Kerti Törpe Felszabadítási Front először 1997-ben jelent meg a nagy nyilvánosság előtt, amikor egy észak-franciaországi bíróság bűnösnek találta főkolomposát kb. 150 db kerti törpe eltűnésében és felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte. Ezt az akciót 1998. szeptemberében újabb követte, amikor a kelet-franciaországi Briey-ben kerti törpék tömeges öngyilkosságot követtek el: 11 kerti törpét találtak ugyanis nyakánál fogva felakasztva egy híd alatt. Közelükben búcsúlevelet találtak: "Midőn e szavakat olvasod, mi már nem tartozunk önző világodba, melyet csinos kis dekorációkként szolgálhattunk csupán."
"A törpeszabadítók rendszeresen elrabolják az agyaglényeket, és szabadon engedik őket a mezőkön, hogy végre a kertőrzők is fogyaszthassanak alkoholt, divatosabban öltözködhessenek, és hódolhassanak a szexuális élvezeteknek. Vagy elviszik őket nyaralni, mint Amélie az ő csodálatos életében."
Szabadítsátok ki a kerti törpéket.....ööööö....nem, a piackutatókat!
Nem ennyire bizarr – de azért eléggé – a 2006-ban megalakult
Research Liberation Front (Piackutatás Felszabadítási Front). A honlapjukat megtekintve első látásra nem teljesen egyértelmű, hogy akkor ez most mennyire komoly, mert viccnek azért durva lenne. A honlap olyan, mintha Che Guevara és a Vörös Brigádok fogott volna össze és csinál egy közös oldalt. A Front magát dinamikusan fejlődő szervezetként aposztrofálja, melynek célja hogy forradalmat csináljon a piackutatásban és ezáltal felszabadítsa azt...
A RLF közvetlen akciókat szervez a szerintük elavult kutató- és prezentációs technikák ellen, megmentve így a fogyasztókat és ügyfeleket attól a horrortól, melynek gyakran kiteszik őket az úgynevezett piackutatás nevében...
Azért hozták létre a szervezetet, mert úgy gondolták, valakinek tennie kell valamit a régi, elavult módszerek ellen, melyek még mindig használatban vannak... A Front természetesen bátorítja a kísérletezést (ellentétben az Animal Liberation Fronttal, mely ez ellen van:-).
Az RLF credo:
Hiszünk abban, hogy:
- A jó kutató a háziasszonyoktól kezdve a drogdílerekig bárkivel szóba áll.
- Ott kell beszélni az emberekkel, ahol ők (és nem a kutatók) kényelmesen érzik magukat.
- Azt kell mérni, amit az emberek valóban tesznek, nem pedig azt, amiről csak beszélnek, hogy teszik.
- Az ember egy csordaállat és nem minden csordatag egyenlő.
Ellenezzük:
- Azt a hitet, hogy a számok soha nem hazudnak.
- Ostoba kérdések feltevését irreleváns megkérdezetteknek.
- Az olyan debriefinget, ahol a fél szoba szundikál.
- Az ügyfeleket, akik ezt mondják: 'de hát mi mindig így csináltuk'.
- Azt a kegyetlen bánásmódot, ami a kutatókat éri egy esti buliban, amikor elmondják, hogy mivel foglalkoznak.
Kutatók, ügyfelek és ügynökségek az egész világon egyesüljetek!
Hát, kedves frontharcos kollégák, a magunk részéről sok sikert kívánunk. Reméljük azért, hogy robbantások nem lesznek a hagyományos módszertant használó ügynökségek irodái előtt és talán a PMSZ elnökét sem fogjátok egy autó csomagtartójában elrabolni. Esetleg néhány kutatóval meg lehetne próbálni azt a kerti törpés dolgot, nem, nem az akasztásosat, hanem a mezőn való szabadon engedést, divatosabb öltözködést, meg a többit... :-)))