HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Az ISO bevezetése mellett és ellen szóló érvek a piackutatás esetében – Ray Poynter véleménye

2010.08.02. 06:30 Forecast Research - www.forecast.hu

Be kell, hogy ismerjem, nem rajongok az ötletért, hogy az ISO-t bevezessék a piackutatásban.

Nagyon jónak tartom az ISO-t olyan termékek esetében, amiket meg lehet egyértelműen fogalmazni, és kifejezetten azokban az esetekben, ha a vásárló nincsen abban a helyzetben, hogy alapos információk birtokában válasszon. Például, tudni akarom, hogy a mosógépem dugója nem fog majd tüzet, ki, ill. be fog kapcsolni, a megfelelő anyagból készült, és nem fog megrázni.

Üzleti folyamatok esetében, és itt nem csak a piackutatásra gondolok, az ISO bevezetése nehezebb feladat. Sok esetben az ISO csak folyamatok ellenőrzéséhez kapcsolódik, de a folyamatirányítás még nem elégséges jó termékek előállításához, és némely esetben egyáltalán nem is szükséges.

Egy szélsőséges példát véve, hasonlítsunk össze két etnográfust. A két etnográfus két hónapot tölthet el ugyanolyan családoknál ’lógva’, ugyanannyi órányi videó felvételt készíthetnek, ugyanannyi feljegyzést gyárthatnak, elemzésüket mindketten gondosan megalapozott elméletek alapján állíthatják össze, eredményeiket mindketten ugyanazon, az ügyfél által meghatározott minta használatával mutathatják be. Folyamatuk, eljárásuk azonos volt, de meglepő lenne, és talán sokkoló is, ha eredményeik is azonosak lennének. Ha a kettő közül az egyik egy ISO szervezet része lenne, akkor az valószínűleg drágább is lenne, de semmivel sem valószínűbb, hogy az ő következtetéseik a megfigyelt eseményekkel kapcsolatosan ’jobbak’ is lesznek.

A folyamatirányítás fontos, és nagyobb szervezetek esetében létfontosságú is. A legtöbb minőségbiztosítási folyamatot, véleményem szerint, arra tervezték, hogy segítsék a nagyobb cégeket, hogy olyan jók legyenek, mint a kisebbek. Egy kisebb cégen belül, mondjuk egy tíz főt foglalkoztató cég esetében, minden átlátható, a tulajdonos személyes felelősséget vállal, és az ügyfelek hamar felmérhetik, hogy amit kapnak az elég jó és tartalmas-e. De ha a cégnek 1000 alkalmazottja van, számos országban, kellenek a folyamatirányítási eszközök, hogy meglegyen a konzisztencia, kiegyensúlyozottság; máskülönben a fogyasztóknak fogalmuk sem lesz arról, mit is vesznek meg.

Egy olyan piacon, ahol a fogyasztók jól informáltak és kellő ismeretekkel rendelkeznek, a megrendelőnek csak a beszállítók kiegyensúlyozottságára van szüksége. A megrendelő kipróbálhat egy szolgáltatást, és ha megfelelő, vehet még többet, ha nem megfelelő, akkor vehet kevesebbet. Sőt, még mielőtt megvennék, megvizsgálhatják megfelelőségét azáltal, hogy beszélnek olyanokkal, akik igénybe vették már a beszállítót korábban. Mindazonáltal, ha a beszállítók nem kiegyensúlyozottak, a megrendelő, még az információkkal rendelkező megrendelő sem hozhat racionális döntéseket.

Tehát, a kiegyensúlyozottság létfontosságú, minden szinten, és a nagy cégeknek a folyamatirányítás a kiegyensúlyozottság elengedhetetlen része.

A jól megszerkesztett ISO-k nem feltétlenül jelentenek többletköltségeket a nagyobb cégeknek. A nagyobb cégeknek szükségük van folyamatirányításra, így az ISO rendelkezések és ajánlások segíthetnek nekik a jobb folyamatirányítás elérésében, és végeredményben ezzel pénzt spórolnak.

Sok (talán a legtöbb) kis cégnek az ISO hatalmas költségeket jelent. Nagy részét képezik a tanácsadási díjaknak, valamint az olyan folyamatok alkalmazásának, melyek hátrányosak lehetnek hatékonyság és minőség szempontból (ami jó egy nagy cégnek, nem feltétlenül kell, jó legyen egy kis cégnek), valamint az ISO nagy költséget jelenthet az auditálási eljárásokban is.

Ha a legtöbb piackutatási megrendelő elvárná az ISO hitelesítést, akkor az átjátszaná az üzleti előnyt a nagyobb cégeknek, nagy gondokat okozva ezzel a kisebb cégeknek, és akadályt jelentene az újabb cégek előretörésének. Vannak olyan, kis cégeknél dolgozó kutatók, akik úgy vélik, némely nagyobb cég azért akar az ISO-hoz hasonló rendszert, hogy ezzel versenyhelyzeti előnyt szerezzen az új belépőkkel, illetve a kisebb ügynökségekkel szemben.

Az ISO pártját kellene fognia-e a kutatási iparágnak?

Ez egy nehezebb kérdés. Nekem van egy kis ügynökségem, és az ISO nem segít sem engem, sem ügyfeleimet, hanem pont veszélyt jelent rám nézve, és az ügyfeleim által megrendelt, megvásárolt kutatás minőségére.

De a kutatási iparág több mint felét az első tíz helyen álló ügynökségek teszik ki, a top 25 ügylettel, számlával egyetemben, melyek a piackutatás oroszlánrészét képezik, és melyeknek mindnek jól jöhet az ISO.

Ajánlják-e a kereskedelmi szervezetek az ISO-t?

Megint egy nehéz kérdés. Ha kötelezővé teszik a sztenderdeket, például a kormányok vagy az ügyfelek, akkor egyértelműen jobb, ha részt vesznek piackutatók azok megalkotásában. Ha a kereskedelmi szervezetek úgy vélik, hogy a sztenderdek segítenek elriasztani a ‘cowboyokat’ más, a piackutatással vetélkedő iparágak mellől, és egy magasabb színvonalú szolgáltatást nyújtanak, akkor még jó dolog is lehet. Ha az ISO segít, mondjuk az iparág 80%-nak, és csak a maradék 20%-nak jelent valamennyi veszélyt, az elfogadható lenne (bár mint annak a 20%-nak része engem nem tenne túl boldoggá).

Mit ajánlanék az ügyfeleknek?

Szerintem az ügyfeleknek költség megtérülési elemzéseket kell végezniük. Ha két beszállító teljesen azonos minden szempontból, de az egyik ISO minősített, míg a másik nem, akkor válasszák az ISO minősítettet. De ha az ISO-val rendelkező drágább, vagy ha a nem-ISO minőségével elégedettebbek, akkor ezeket is figyelembe kell venni. Ha az ügyfelek olyan módszereket alkalmaznak, amivel lecsökkentik a számba vehető beszállítók számát, akkor rosszabb tárgyalóhelyzetbe kerülnek, és a költségek növekedését, a minőség csökkenését tapasztalják majd – az ügyfeleknek fenn kellene tartaniuk egy bizonyos fokú versenyt beszállítóik körében.

Mit gondolok én?

Nos, a magam nevében szólva (és nem valamelyik testület nevében, melyeknek tagja vagyok, vagy ügyfél nevében, akiknek dolgozom, vagy valamelyik politikai párt, ill. lobbi csoport nevében, melyekhez tartozom), az ISO nem jó megoldás a problémára.

Olyan dolgokat szeretnék látni, mint az ESOMAR 26 kérdését az online panelek továbbfejlesztésére, még több tervezési kódról való megegyezésre, magasabb szintű képzésre, és lehetőleg a kutatók szakmai személyi akkreditációjának bevezetésére vonatkozóan (például tényleg tetszik az Ausztráliában használt QPMR rendszer).

Szerintem mi fog történni?

Szerintem a legtöbb ügyfél figyelmen kívül hagyja majd az új sztenderdeket, ahányszor egy nem akkreditált beszállítótól kívánnak vásárolni. Szerintem sok hozzám hasonló ember még csak meg sem fogja fontolni az ISO akkreditációt, és nem hiszem, hogy problémát jelentene majd számomra, vagy más kis ügynökségek számára.


Hozzászólások:

Kvistbo | July 15, 2010 at 02:29 AM

Osztom Ray véleményét, és Alastair hozzászólásai is nagyon találóak. Az ISO-t nem lehet ráhúzni mindenre... és nem csak e miatt, de személy szerint nem hiszem, hogy jó ötlet a kereskedelmi testületektől, hogy csak úgy, vakon ajánlják ezeket a sztenderdeket. Dániában a nemzeti piackutatói szövetség elment addig, hogy elvárja tagjaitól az ISO alkalmazását. A múlt évben a szövetséget feloszlatták, annyi tag lépett ki – nagyban köszönhetően az e tárgyban való egyet nem értésnek.

A kihívást az jelenti, hogy az ISO minősítésre gyakran úgy tekintenek az ügyfelek, mint az alkalmasság minőségi biztosítékára. Bár a megfelelően dokumentált folyamatok és a termék-kiegyensúlyozottság fontos részét képezik a ’minőségnek’, nem jelenti egyértelműen azt, hogy feltétlenül jobb piackutatási terméket is kapunk, ha a minősített szállítót választjuk.

Ahogy Alastair is mondta, én is úgy vélem, hogy az ISO igen hasznos lehet (közép kategóriás piackutató cégeknek) nem csak a jelenlegi folyamatok dokumentációjában, hanem ezek fejlesztésében is. Szisztematikus megközelítést biztosít, és meglepődnék, ha maga a minősítési folyamat nem késztette volna a legtöbb minősített céget ’egy vagy két’ folyamat átgondolására (és végül megváltoztatására), még ha nem is ez a célzott szándéka a sztenderdeknek. Így, még ha az ISO nem is illeszkedik mindenhez, kétséget kizárólag arra buzdítanám bármelyik piackutatói céget, hogy ismerjék meg a sztenderdeket, és információkra alapozott döntést hozzanak – és mindenképpen kommunikáljanak az ügyfelekkel, miért / miért nem döntöttek a minősítés mellett. Lehet jó pár objektív és jogos oka ennek.

És végül, mindenki szabadon eldöntheti, milyen hasznot húz a sztenderdekből, és ennek megfelelően cselekedhet, anélkül, hogy az egész csomagot feltétlenül meg kellene vennie. Mindenképpen úgy gondolom, hogy a legtöbb cég egy egészséges és tanulságos folyamatnak találja majd.

Mr_roi | July 14, 2010 at 11:15 PM

Ray, Jó látni egy racionális elemzést ebben a témában. Egy cáfolat: fura helyzetben vagyok, mivel a munkám az, hogy piackutató cégeknek segítsek üzleti folyamataik / hasznuk fejlesztésében, növelésében, és nem szeretném, ha lecserélnének egy ISO specialistára! De az én tapasztalataim a következők:
- az ISO, ha jól csinálják meg, hozzáértő tanácsadók segítségével, és minden résztvevő komolyan veszi, nagyon hasznos lehet a közép kategóriás piackutató cégeknek abban, hogy folyamataikat és rendszerüket dokumentálják. (De ugyanakkor úgy vélem, hogy csak pazarlás kis cégek esetében, és nem elég hatékony a nagyon nagyoknál). Sok ilyen cég az okos alapítóik vállán "fejlődött", és nagy tudásanyag korlátozódik néhány személyre, így végül megeshet, hogy sok mindent olyan okok miatt csinálnak úgy ahogy, aminek okai már rég elfelejtődtek az idők során. Ennek sok veszélye van, és a középméretű cégek fejlődésének egyik jó alaplépése lehet a történések szisztematikus dokumentálása.
- DE az ISO nem igazán mutatja meg, hogy a használt folyamatok a legmegfelelőbbek-e a piackutatáshoz, miként kéne rangsorolni, vagy, hogy a folyamatok hogyan hatnak a profitabilitásra, ill. a kutatás minőségének egészére. A legfontosabb, hogy igazából nem foglalkozik azzal, miként befolyásolják a kutatási folyamat "hardver" elemei (szoftver rendszerek, statisztikai ellenőrzések, stb.) a "szoftver elemeket" (hogyan működik a kutatás, változók minősége, stb.), márpedig a "szoftver elemek" vannak nagy hatással a kutatás átalakulására.

Például, most fejeztem be egy riportot egy céggel kapcsolatban, mely ugyancsak ISO-t használ – nagyon hasznosnak találom, hogy láthatom mit csinált az ISO-ember, ezzel időt takarítva meg nekem – de az általa adott ajánlások, míg hasznosak voltak, mint a történések alapmércéi, nem formálnák át a céget jelentős mértékben, ill. növelnék az ügyfél bevételeit.(Vagy, hogy korrektek legyünk, ez volt a céljuk).

Tehát, míg az ISO hasznos lehet néhány piackutató cég számára, nem hiszem, hogy az ISO minősítés tényleg azokat a biztosítékokat nyújtaná, melyekre tényleg szükségük lenne, és a többiekkel egyetemben én is úgy vélem, az iparágnak el kell kezdenie a saját minősítési formáit kidolgozni.

(thefutureplace)
 

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató iso minőségbiztosítás minőségi piackutatás kutatási iparág

Piackutatás hírek - ajánló

2010.08.02. 06:00 Forecast Research - www.forecast.hu

A tanácsadás mentheti meg a kutatócégeket? Interjú Klenovszki Jánossal (NRC) a kutató szakma útkereséséről. A piackutató cégek sokszor túlhangsúlyozzák a módszertani kérdéseket, de ez adatbeszállítói pozícióhoz vezet(ett). A jövőben nem elég adatokkal segíteni a megbízókat, hanem részt kell vállalni az ügyfél problémájának megoldásában - a tanácsadói pozícióra törekvés lehet az egyik kiút a jelenlegi helyzetből.

Új szolgáltatás az online kampányok mérésére. A VMR-AdProfile az Adverticum és az NRC közös fejlesztésén alapul. Egyfelől a VMR kutatás 50 ezer fős paneljére, másfelől az Adverticum AdServer NG adataira építő, böngésző alapú szoftveres megoldás, mellyel a médiatulajdonosok és a médiatervezők munkáját segítenék. A demográfiai, internethasználati és egyéb adatok alapján előálló kampányprofilon túl reklám utótesztek is futtathatóak a rendszeren.

Innovációs menedzser a GfK-nál. Sári Péter feladata a márkázott termékek piaci bevezetésének, a portfolióbővítésnek, az innovatív kutatási módszerek kidolgozásának és alkalmazásának, illetve a vállalat digitális stratégiájának támogatása lesz.

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató kutatási iparág piackutatás hírek

Csak egy mondat - piackutatóktól

2010.07.30. 07:04 Forecast Research - www.forecast.hu

„Ha 2 megbízód van ugyanabból a szektorból, az konfliktus. Ha 5 van, akkor specializáció.”

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató

A Peanut Labs és a Conversition Strategies a SocialVoice-t ajánlják a kutatóknak

2010.07.28. 08:03 Forecast Research - www.forecast.hu

USA – SocialVoice névvel egy közösségimédia-kutatási eszközt bocsátottak ki a Peanut Labs mintavételező és a Conversation Strategies kutatási cégek. “Tudományosan” tervezték meg az eszközt, a közösségi oldalak világában megszellőztetett vélemények mérésére.

A cég állítása szerint a termék “biztosítja a szükséges változókat ahhoz, hogy a rendszertelen, közösségi oldalakon folyó beszélgetésekből olyan adatokat hozzon létre, melyek felérnek a hagyományos felmérések kutatási adataival”.

A SocialVoice magában foglal olyan ismert kutatási technikákat, mint a mintavételezés, rangsorolás, vélemény és tartalom analízis. Tessie Ting (a képen), a Conversation társalapítója szerint: “Az a tény, hogy a kutatók könnyedén kombinálhatják a hagyományos felméréses kutatások és a közösségi oldalak kutatásának előnyeit, messzemenően kiemelkedő fontosságú számunkra, és boldogok vagyunk, hogy a SocialVoice lehet a termék, ami egyesíti ezeket.” (Research-live)
 

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás közösségi média social media

Piackutatás hírek – ajánló

2010.07.26. 06:00 Forecast Research - www.forecast.hu

A fogyasztói kutatások gyakran hangsúlyozzák, hogy a vásárlók számára fontos a minőség, ugyanakkor, amikor vásárolnak, már csak az ár alapján döntenek – növekszik az igény az olcsó termékek iránt. Mayer Tamás, a Henkel Magyarország mosó- és háztartási tisztítószerek üzletág-vezetője szerint a fogyasztó nem olcsó, silány minőségű terméket szeretne vásárolni, hanem jó minőségű terméket, kedvező áron. A teljes cikk az Elelmiszer.hu oldalon olvasható.

Mészáros József magyarországi ESOMAR képviselő és az esomar.blog.hu szerzője visszatért betegsége után, erről ír blogjában. Jobbulást és várjuk az ESOMAR híreket.

A Mediainfo is ír az ESOMAR vs. Anderson afférról. A legújabb fejlemény, hogy Tom Andersont egy mexikói konferencián felkérték előadónak, majd visszavonták a meghívást. A mexikói ESOMAR képviselő is szerepet játszott az ügyben... Részletek itt.

Pintér Róbert arról ír, hogy az amerikai tinédzserek lépnek a Facebookról. Az okok szerteágazóak, kezdődik a leépülés? Részletek a Cawi blogon.
Egy másik posztban Robesz – az általunk is favorizált – Ray Poynter legújabb könyvét mutatja be, mely az online és közösségi média kutatásról szól és egyúttal az ESOMAR hivatalos kézikönyve is, itt olvashattok róla.

Végül egy olyan oldalt ajánlunk, ahol bőven találtok olvasgatnivalót az uborkaszezon idejére, mégpedig kutatási témájú sajtóközleményeket.
 

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató esomar

Ogilvy a piackutatás kelepcéiről (I.)

2010.07.21. 07:53 Forecast Research - www.forecast.hu

"Amikor az Elfújta a szél volt a legnagyobb könysiker, megkérdeztük a felnőtt lakosság keresztmetszetét, hogy olvasták-e a könyvet. Az igen válaszok száma túl magas volt - nem lehetett igaz; az emberek nem akarták elismerni, hogy nem olvasták a könyvet. A következő héten másképp tettük fel a kérdést: Szándékában áll elolvasni az Elfújta a szél című könyvet? Azoknak, akik nem olvasták, most már könnyű volt azt felelni, hogy igen, tervezik, akik viszont olvasták, azok megmondták, hogy már olvasták. Ez már hihető adatokkal szolgált."

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás ogilvy piackutató kérdőív kérdezőbiztos kérdőíves interjú kérdőívszerkesztés

Az ESOMAR hűségnyilatkozatot írat alá képviselőivel Anderson elbocsátása után

2010.07.20. 06:12 Forecast Research - www.forecast.hu

Az ESOMAR visszavonta Tom Andersonnak amerikai képviselőként betöltött státuszát a nyilvános kritikáit követően, melyek az ISO minőségi sztenderdek amerikai piacra való bevezetésére vonatkoztak. A szervezet most arra ösztönzi globális képviselőit, hogy írjanak alá egy olyan nyilatkozatot, melyben egyetértenek azzal, hogy ragaszkodnak a szervezet ‘küldetéséhez és értékeihez'.

A blogján levő legutóbbi bejegyzésben és a LinkedIn közösségi oldalon Anderson nyíltan elítélte a CASRO (Council of American Survey Research Organizations) elhatározását, hogy felállítsanak egy olyan bizottságot, mely auditálja az amerikai kutató cégeket az ISO minőségi előírásokhoz (ISO 20252 és ISO 26362).

Egy példában Anderson azt írta: ‘bárkinek, aki tud bármit az amerikai piackutatás-üzletről, tudnia kellene, hogy az ISO tanúsítvány fölösleges, pazarló és bukásra van ítélve’.

Az ESOMAR, mely a minőségi előírások lelkes támogatója, kapcsolatba lépett Andersonnal – aki az amerikai képviselők egyike – , és felszólította, hogy képviselőként játszott szerepe szerint támogassa azokat a sztenderdeket, melyeket az ESOMAR is támogat. Később felkérték, hogy álljon fel az USA keleti partvidéki képviselői székéből.

Ezt a lépést követően az ESOMAR e-mailt küldött mind a 82 ország képviselőjének, felkérve őket arra, hogy írjanak alá egy olyan nyilatkozatot, mely kötelezi őket, hogy az ESOMAR legjobb kereskedelmi, tagi és nemzetközi érdekeinek megfelelően cselekedjenek.

A nyilatkozat aláírása ugyancsak kötelezi őket arra, hogy támogassák az ESOMAR küldetését a professzionális sztenderdekkel és professzionális fejlesztésekkel kapcsolatban, valamint hajlandóak időt és energiát fordítani ESOMAR képviselőként folytatott működésükre és arra, hogy megőrizzék a szervezet fizetős tagjainak számát.

A hír forrása egy olyan ESOMAR képviselőtől kapta meg a nyilatkozat egy másolatát, aki úgy jellemezte a nyilatkozatot, hogy ‘kényelmetlen az aláírás gondolata, mind jogi, mind elvi szempontból’.

Internetes oldalak: www.esomar.org és www.casro.org. (Mrweb)

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató esomar iso minőségbiztosítás kutatási iparág casro

A Vision Critical közönségmérő eszközt jelentett be

2010.07.17. 06:55 Forecast Research - www.forecast.hu

USA – A Vision Critical egy olyan online szolgáltatást indított el, mellyel a közönség reakcióit lehet tesztelni másodpercről másodpercre, audió és videótartalmak esetében.

A ReactionPlus nevű eszköz az online felmérések és az interaktív szoftver egyfajta kombinációját használja, hogy visszacsatoláshoz jusson.

A rendszer érzékeli a válaszolók reakcióit, amíg azok nézik vagy hallgatják az adott tartalmat, így láthatóvá válik az érzések változása az egyes jeleneteknél.

Amint egy válaszadó befejezte a tesztet, egy összefoglalót generál a rendszer, melyet egy automatikusan létrehozott elemzés követ, mely vizuális – „pillanatról-pillanatra” – eredményeivel megmutatja, hogy a vizsgált tartalom magában rejti-e annak a lehetőséget, hogy széles körben sikeressé váljon.

A Vision Critical szerint az új eszköz „egy fókuszcsoport insightjait kínálja, annak költsége és időigénye nélkül.”

A termékfejlesztési elnök, Jason Smith mondta: „Nehéz olyan közönségmérő eszközt menedzselni, mely költséghatékony, de ugyanakkor elég tiszta insightokat nyújt ahhoz, hogy komoly döntéseket gyorsan meg lehessen hozni. A közönséget hol zavarták össze? Mi volt a legszórakoztatóbb és miért? Unottak, figyelmesek vagy bosszúsak voltak annál a pontnál vagy ennél a pontnál? Az ügyfeleink gyorsan és olcsón akarták ezeket a válaszokat, és több ezer embertől, a világ különböző részein.” (Research-live)
 

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató insight

Csak egy mondat - piackutatóktól

2010.07.16. 08:01 Forecast Research - www.forecast.hu

„A kvalitatív internetes technikák nem helyettesítik a hagyományos kutatásokat, de át fogják alakítani azok világát azáltal, amit még csak most kezdünk megismerni.”

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató kvalitatív web2.0 kutatás

Menesztették az Esomar US képviselőjét az ISO-val kapcsolatos véleménye miatt

2010.07.15. 07:36 Forecast Research - www.forecast.hu

USA – Az Anderson Analytics főnöke, Tom Anderson, feladta az Esomar US képviselőként betöltött státuszát, mivel hangosan ellenezte az ISO minőségbiztosítási rendszernek az amerikai kutatási piacon való bevezetését.

Anderson kritikus volt az ISO-val szemben a blogjában és a Next Gen Market Research csoporton keresztül (NGMR), melyet az üzleti hálózatépítő weboldalon, a Linkedin-en működtet.

A kritizálás azután kezdődött, miután a Research weboldalán megjelent egy publikáció arról, hogy a Casro elhatározta, felállít egy olyan szervezetet, mely a nemzetközi sztenderdek szerint auditálja a piackutató ügynökségeket. A cikket összekapcsolták a NGMR csoporttal, azt kérdezve, hogy az ISO számítana-e az amerikai kutatásvásárlóknak.

Amint arról a Research egy korábbi cikkében beszámolt (itt a magyar változat), “Anderson első válasza a Casro lépésének kigúnyolása volt, miszerint az ISO minősítések jobban illenek a cement cégekhez, vagy halkereskedőkhöz, semmint a piackutatási cégekhez, és arra hívta fel az embereket, hogy ők is tegyenek közzé ISO témájú vicceket. Anderson az ISO-t “hasztalannak” és “alattomosnak” nevezte, “Remek cucc arra, hogy megöljük a fejlesztéseket és az emberi szellemet”. Azzal folytatta, hogy kevesebbet gondol egy olyan cégről, mely büszkélkedik ISO akkreditációjával, mint egy olyanról, amelyik nem, figyelembe véve tapasztalatát az ilyen cégekkel kapcsolatban.”

Mindazonáltal az álláspontja közvetlen konfliktusba hozta őt az Esomarral, mely az ISO sztenderdek erős támogatója és kezdeményezője, valamint munkakapcsolatot tart fenn a Casro-val.

Egy tagkommüniké szerint, melyet az Esomar terjesztett: “Az Esomar közelről felügyelte a helyzetet és kapcsolatba lépett Tommal, hogy így fejezzük ki aggodalmainkat azzal kapcsolatban, hogy az a szerep, melyet (Esomar) képviselőként játszik, konfliktusban áll azokkal az érveivel, melyeket a NGMR csoportban hangoztat. A kommunikációnk kihangsúlyozta Tom egyéni véleményének és szólásszabadságának nyújtott támogatásunkat, de arra kérte, hogy képviselőként respektálja a régóta fennálló kapcsolatokat és általánosan kitűzött célokat.”

A polémia azzal ért véget, hogy az Esomar főtitkár megállapította azt, hogy Anderson “folyamatosan hangoztatott álláspontja ebben a kérdésen nem volt összeegyeztethető a szerepével és kötelezettségeivel Esomar képviselőként, ezért megkértük, hogy mondjon le a képviselőként betöltött szerepéről.”

“Természetesen mélyen csalódott vagyok a döntésükkel kapcsolatban,” mondta Anderson, miközben bejelentette a híreket. (Research-live)
 

2 komment

Címkék: piackutatás piackutató esomar iso minőségbiztosítás

Hagyjuk az ISO-t!

2010.07.15. 06:03 Forecast Research - www.forecast.hu

Nagy vihart kavart, de kevés megvilágosodást hozott egy online vita arról, hogy szükségesek-e az ISO sztenderdek az USA kutatási iparágában.

Ha valaki vitás kérdésekre gondol, akkor a piackutatás általában nem jut az eszébe olyan dolgok mellett, mint az észak-ír politika, vagy Obama egészségügyi politikája. De egy kisebb vihar tombol az elmúlt hetekben a LinkedIn-en ezen bizonyos kérdés körül.

Múlt hónapban az amerikai Casro kutatói szövetség bejelentette egy testület felállítását, melynek célja az ügynökségek auditálása és minősítése a piackutatás nemzetközi ISO szabványainak megfelelően. A LinkedIn Next Gen Market Research (Új Generációs Piackutatás) csoportján belül (mely rendszeresen ad otthont piackutatást érintő témák vitafórumainak több mint 8000 tagja körében), megindult egy kérdéskör azzal kapcsolatban, hogy az ISO egyáltalán számít-e az amerikai vásárlóknak.

Mára a kérdéskör már majdnem 100 hozzászólást eredményezett, melyeknek közel fele a csoport tulajdonosától, létrehozójától, Tom Anderson-tól származik, aki az Anderson Analytics vezetője, és az Esomar amerikai képviselője.

Anderson első válasza a Casro lépésének kigúnyolása volt, miszerint az ISO minősítések jobban illenek a cement cégekhez, vagy halkereskedőkhöz, semmint a piackutatási cégekhez, és arra hívta fel az embereket, hogy ők is tegyenek közzé ISO témájú vicceket. Anderson az ISO-t “hasztalannak” és “alattomosnak” nevezte, “Remek cucc arra, hogy megöljük a fejlesztéseket és az emberi szellemet”. Azzal folytatta, hogy kevesebbet gondol egy olyan cégről, mely büszkélkedik ISO akkreditációjával, mint egy olyanról, amelyik nem, figyelembe véve tapasztalatát az ilyen cégekkel kapcsolatban.

Egyértelmű volt a meglepettség az olvasók körében Anderson Casro tervekkel szembeni ellenállásának hevességéből adódóan. Azok, akik keresték ennek okát, hamar rámutattak, hogy Anderson saját kezdeményezése, a Federation for Transparency in Offshoring (FTO) érdekében – mellyel szemben egyébként a Casro elég kritikus volt – igyekszik aláásni az ISO kezdeményezést.

Mindennek ellenére egyetértés mutatkozott mind az ügynökségek, mind az ügyfelek oldaláról Anderson aggodalmaival kapcsolatban. Ügyféloldalról egy angliai insight főnök azt mondta, hogy az ISO sztenderdek az adminisztrációs idő olyan megcsapolói, amit a kisebb cégek nem engedhetnek meg maguknak. “Nincsen szükségünk ISO-ra a kutatások elfogadásakor, mivel egy ötperces beszélgetés megmutatja, hogy bábukkal van-e dolgunk, vagy sem,” írta. Még a kevésbé erős véleménnyel rendelkező kutatásvásárlók is egyetértettek abban, hogy az ISO “nem tesz különbséget”.

Ámbátor néhányan nem értették, mire a nagy felhajtás, például kisebb piackutatói ügynökségek képviselői, vagy angliai ill. ausztráliai közszféra kutatások megrendelői, akik szerint az ISO hasznos lehet. Mások csak vonogatták vállaikat, mondván az ISO megítélése más-más lesz szektortól, ügyféltől, kis és nagy ügynökségektől függően. “Nem vita tárgya,” mondta az USA egyik top 20-ban lévő ügynökségének szenior döntéshozója.

De Anderson érzelmei egyértelműen ellenkezőek – és linkek valamint fotók tucatjait kezdte közzé tenni, kigúnyolva mindenkit, aki büszkélkedik ISO minősítésével.

Végül Simon Chadwick, a Cambiar ügyvezetője, és az Esomar Research World kiadványának főszerkesztője, is beszállt egy ellenérvvel, miszerint Anderson félreértékelte a Casro helyzetét, mely szerinte nem annyira “erőlteti” a sztenderdeket, mint inkább “megvédi az Észak-Amerikai kutatói társadalmat, és biztosítja, hogy hangjukat hallathassák ebben az iparágunkat érintő, ISO iránti nemzetközi igényben”. “Jobb lenne, ha tájékozódna a hasonló témákkal kapcsolatos tényekről, mielőtt bloggolni kezdene,” tette hozzá Chadwick.

A vitának ezen a pontján már több résztvevő érdeklődését vesztette annak hangneme miatt. Egyikük azt mondta, hogy a “szurkálódások, rajzfilmek, képek és benyögések” kiszállásra késztették, és néhány rosszul megítélt bejelentés, beszólás, többek között az is, mely megkérdőjelezte a hozzászóló cégének hitelességét, később eltávolításra került.

Az egyik hozzászóló azt mondta, hogy a kérdéskörről időnként “zavaró volt olvasni”, míg egy másik megkérdőjelezte Anderson saját kezdeményezésére, az FTO-ra történő ismételt utalásainak helyességét, és elindított egy másik kérdéskört, mint egy jóval “elfogulatlanabb vita” fórumot.

Legvégül nem más, mint Finn Raben, az Esomar általános igazgatója – azé a szervezeté, amiben Anderson az USA képviselője – is úgy döntött, hogy beavatkozik. A kérdéskör, Raben szerint, “úgy tűnik, hogy átfordult következtetésekből a vádaskodásba, és bárki, aki nem ért egyet Tom nézeteivel az ISO-val kapcsolatban, egyszerűen nevetség, gúnyolódás vagy bírálat tárgyává válik – nem kétlem, hogy az Esomar s én leszek a következő”.

Nem csak Raben érzett így. Andersen állításaira válaszul, miszerint azt akarta, hogy a vita egy jó “móka” legyen, Simon Chadwick azt nyilatkozta, hogy ez egy “gyerekes, iskolásokra jellemző vicc inkább… de egyúttal káros is”. Érdekes módon, Chadwick később felfedte, hogy neki ”sem tetszik” az ISO, de messze nem annyira, mint az, amikor “leszólják mások ötleteit anélkül, hogy legalább tájékozódnának a tényekről”. Anderson védekezésképpen arra panaszkodott, hogy “gyerekesnek” nevezni őt éppen annyira volt személyeskedés, mint bármi, amit ő mondott.

Minden bizonnyal a vitának nagyobb volt a füstje, mint a lángja, és néhány résztvevő inkább úgy döntött, hogy fölé emelkedik. Érdekes volt, mondta egyikük, “megfigyelni, hogyan vállnak az emberek ellenségessé, és voksolnak le két különböző, ellentétes vélemény mellett, mikor gyakran több nézőpont is létezik, melyek nem feltétlenül ellentmondóak”.

E vitának annak megvitatása volt a célja, hogy az ISO minősítés vajon hasznos, hasztalan, vagy káros lehet-e. Ugyanezt kérdezhetnénk magával a vitával kapcsolatban is. (Research-live)

Legújabb hír: Tom Anderson, az ESOMAR Egyesült Államok-beli képviselője, miután erre felkérték, lemondott erről a státuszáról. A lemondás oka az ISO-val szemben kialakult vitában játszott szerepe.
 

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató esomar iso minőségbiztosítás finn raben

Képek szöveg nélkül - piackutatás mém

2010.07.14. 07:27 Forecast Research - www.forecast.hu


























 

Szólj hozzá!

Címkék: közvéleménykutatás piackutatás marketingkutatás

Egy felmérés szerint a DIY eszközök a legnépszerűbbek a közösségi oldalak monitorozásában

2010.07.12. 06:51 Forecast Research - www.forecast.hu

Egyesült Királyság – A marketing és kommunikációs szakemberek jelentős hányada elégedett a DIY megközelítésekkel az online márka monitorozás terén, állítja a McCann Erickson Social Media Index (Közösségi Média Index) tanulmányának második része. 

A 115, házon belüli marketing és kommunikációs vezető bevonásával készült felmérés szerint 45%-uk használja egyszerűen a Google Alerts-t márkájuk online történő megemlítésének követésére.
 
Fizetett eszközöket is használnak – de csak a felmérésben résztvevők kisebbsége. A Radian 6 volt a legnépszerűbb, a válaszadók 14,3%-a használja a szoftvert, ezt a PR Newswire Social Media Metrics terméke követi 10,4%-kal.
 
Az eredmény nagyban alátámasztja a Business.com egy USA-beli tanulmányát, mely komoly összefüggéseket talált a Google és más kutató eszközök, valamint a márkamonitorozási felhasználások között.
 
Visszatérve a McCann Erickson kutatáshoz, a felmérésben résztvevők 48%-a nem érzi úgy, hogy megfelelő tudással rendelkezne annak tekintetében, hogyan használhatóak a legjobban a közösségi oldalak csatornái marketing célokra. Ez 16 százalékkal alacsonyabb, mint a kutatás első felében volt, de még így is “meglepően magas”, állítja a McCann – legfőképpen, mivel minden főbb közösségi hálózat átlagos igénybevétele kb. 22%-kal magasabb értéket mutat az előző felméréshez képest.
 
Joanna Randall (a képen), aki a McCann Erickson PR és közösségi média kommunikáció vezetője Bristolban: “Egyértelműen több szükség van a kifejezetten a piackutatókra szabott információra és képzésekre.” (Research-live)

 

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás közösségi média social media diy kutatások do it yourself survey

Finn Raben (ESOMAR) interjú

2010.07.09. 07:33 Forecast Research - www.forecast.hu

Finn Raben, az ESOMAR általános igazgatója a gazdasági válságról és annak piackutatásra gyakorolt hatásáról beszél.

Szólj hozzá!

Címkék: trend piackutatás piackutató esomar kutatási iparág finn raben

A SurveyMonkey megkezdte az európai terjeszkedést

2010.07.08. 07:35 Forecast Research - www.forecast.hu

Anglia – A SurveyMonkey Európában is terjeszkedni kezdett azzal, hogy több dedikált – DIY felmérési eszközöket ajánló – weboldalat indított el egyes helyi piacokon.

A cég honlapot indított ügyfeleinek Angliában, Portugáliában, Spanyolországban, Franciaországban, Németországban és Olaszországban is.

Ez a lépés azt követően történt, hogy a cég felvásárolta a Precision Polling céget, mely DIY (do-it-yourself=csináld-magad) automatizált telefonos felmérési szolgáltatásokat kínál.

Az ügyfelek, akik az új honlapokat használják, mostantól akár euróban, akár fontban is fizethetnek a SurveyMonkey szolgáltatásaiért.

A SurveyMonkey egy a vevőszolgálatot is nyitott Madeira szigetén, hogy kiszolgálja a régiót.

Dave Goldberg, ügyvezető igazgató mondta: “Eddig az angliai piac volt európai működésünk központja, ottani fizetős ügyfeleink száma 2009-től 2010-ig 72 százalékkal nőtt. Ez a piac lesz a további hajtóerő az európai bővítésünk mögött, de emellett azon is keményen dolgozunk, hogy más európai országokban is ugyanazt a jó minőségű szolgáltatást nyújtsuk.” (Research-live)
 

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás diy diy kutatások do it yourself survey survey monkey

A Vodafone SMS alapú felmérési eszközt mutatott be Romániában

2010.07.07. 07:01 Forecast Research - www.forecast.hu

ROMÁNIA – A Vodafone SMS alapú felmérési (szavazási) lehetőséggel bővítette az AdPlus szolgáltatását Romániában, mely lehetővé teszi a hirdetőknek, hogy hat kérdésből álló szavazásokat készítsenek a mobiltelefon-hálózat előfizetőivel.

A Brennan Research kutató céggel együttműködő Vodafone az eszköz használatát egy olyan szavazással demonstrálta, ahol futball-rajongókat kérdeztek meg a világbajnoksággal kapcsolatban.

A felmérés során 2,700 egyént kérdeztek meg, a válaszadási arány pedig 8 százalék volt. Ez arányban van azzal az 5–12%-os válaszadási hajlandósággal, melyet egyéb Vodafone által szervezett SMS felmérések esetében korábban regisztráltak.

A Vodafone azt tervezi, hogy más kutató ügynökségeknek is lehetőséget biztosít az eszköz használatára. (Research-live)
 

Szólj hozzá!

Címkék: szavazás piackutatás

A Kanadai Anglikán Egyház nagyszabású online kvalitatív tanulmányt készített

2010.07.06. 07:46 Forecast Research - www.forecast.hu

KANADA – A Kanadai Anglikán Egyház online kvalitatív kutatást használt fel annak feltárására, hogyan maradhat fontos az anglikánok számára a következő évtizedben is.

Az egyház létrehozott egy honlapot, ahol az anglikánok megadhatták válaszaikat arra a két kérdésre, melyeket a szervezet tett fel nekik: “Hol tart most az egyházad, és hol szeretnéd, hogy tartson a Kanadai Anglikán Egyház 2019-ben?” Több mint 1000 választ kaptak videó, hangfelvételek, e-mailek, faxok és telefonos üzenetek formájában.

A Marleen Morris & Associates (MMA) kommunikációs ügynökséget bízták meg a válaszok összegyűjtésével és elemzésével, valamint a kulcsfontosságú témák meghatározásával, melyhez a QSR International NVivo szoftverét használták.

Az MMA elnöke, Marleen Morris azt mondta: “Olyan dolgokat kaptunk, mint például középiskolák, ahová a gyerekek a vasárnapi iskolákból nyertek felvételt, és ezeket kellett elemeznünk. Használtunk hangfelvételeket is, ami igazi áttörés volt, hiszen azok az emberek, akik nem jártasak a technikában, egyszerűen csak felemelhették a telefont. Aztán feltöltöttük válaszaikat egyenesen az Nvivo szoftverbe a videókkal, blog bejegyzésekkel, beszkennelt képekkel és szövegekkel együtt – mindenféle kvalitatív anyaggal, amit csak kaptunk.”

A kapott eredményeket az egyház fogja felhasználni, az annak a jövőjét meghatározó stratégiák fejlesztésére. (Research-live)

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás kvalitatív online kutatás

Csak egy mondat - piackutatóktól

2010.07.02. 06:30 Forecast Research - www.forecast.hu

„A következő 20 év a közösségi média megfigyelésének és a tradicionális felméréseknek az elegye lesz. Hogyan integráljuk őket egymással, ez a kulcskérdés.”

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató közösségi média

A piackutatás már nem olyan népszerű, mint Miley Cyrus

2010.06.30. 07:05 Forecast Research - www.forecast.hu

Andrew Jeavons, a Nebu USA ügyvezető igazgatója, a CASRO Technológiai Konferencia zárásaként egy Google keresési trendekről szóló prezentációt mutatott be a piackutatás jövőjéről, mely egyszerre volt szórakoztató és rémisztő.

Hogy bizonyítsa, a Google keresések leképezik a valódi világban történő viselkedést, megmutatta, hogy Miley Cyrus keresései hogyan jöttek a semmiből a Disney show, Hannah Montana debütálásával, majd aztán kitartóan emelkedtek feljebb, amint zenei karrierje kibontakozott.









 

Ezzel szemben, a Michael Jackson iránti keresések lassan csökkentek, de tragikus halálával ismét felfelé íveltek.
   











A recesszió ismét felkeltette a fogyasztók (customer) iránti érdeklődést.









 


De nem, ó jaj, a piackutatás (market research) iránt, amely nem volt népszerűbb, mint Miley Cyrus 13 évesen. ("Piackutatás" szóra vonatkozó Google keresési adatokért kattints ide!)










 

Az iparágunk csendben fog elenyészni vagy katasztrofális gyorsasággal fog összeomlani? Andrew rámutatott, hogy a pénzügyi szektor megmutatta nekünk azt, hogy a változás hirtelen és drámaian is történhet. Csak mert ez nem történt meg a piackutatással, ne gondold azt, hogy nem is fog.

Könnyű az inkrementális változást szemlélni. A közösségi média nem egy mérhetetlenül különböző készlete a technológiáknak, hanem a jelenlegi gyakorlatot integrálja könnyen megtanulható elemekkel. A kutatási iparágat a közösségi média kutatást nyelheti el.

De mások is akarnak szeleteket a piackutatás-iparból. A nagy tanácsadó vállalatok már levágtak egy nagy szeletet a customer loyalty kutatásokkal. A kognitív neurológia a miénktől gyökeresen különböző gyakorlatával, egy újabb fenyegető komplexum. A kognitív neurológusok szintén érdeklődnek aziránt, hogy vághatnák le a saját szeletüket a piackutatási iparágból.

Nekünk mit fognak hagyni? (Vovici)

Szólj hozzá!

Címkék: google trend piackutatás piackutató neuromarketing közösségi média kutatási iparág

Az MRA-nak nem tetszenek a mobiltelefonos kutatásokra vonatkozó megszorítások

2010.06.29. 06:00 Forecast Research - www.forecast.hu

Az USA-ban, a Marketing Research Association (MRA) hivatalos állásfoglalást bocsátott ki azokra az új tervezett szabályokra vonatkozóan, melyek szigorítást jelentenének a mobiltelefonon keresztüli piackutatás célú hívásokkal kapcsolatban.

A tervezett szövetségi kommunikációs szabályok szerint – melyek például az automatizált telemarketinges hívásokra vonatkoznak, melyek ‘robocalls’ néven ismertek – ugyancsak elvárás, hogy bárkinek, aki automatizált rendszeren keresztül hív mobil számokat, előzetesen meg kell szereznie a válaszadók beleegyezését.

Ez a javasolt szabály most megkövetelné, hogy írásbeli megállapodás jöjjön létre, melyet aláírt a mobiltelefon-felhasználó arról, hogy hajlandó hívásokat fogadni a kutatóktól, akik automata tárcsázó rendszert használnak.

Az MRA Government Affairs igazgatója, Howard Fienberg, kifejezett aggódik, a piackutató és a véleménykutató szakmában dolgozók nevében: ‘A csak mobiltelefonnal és javarészt mobiltelefonnal ellátott populáció aránya 40 százalék az amerikai háztartások tekintetében. A kutatóknak képesnek kell lenniük, hogy elérjék a mobiltelefon-felhasználókat kutatásaik során, hogy megfelelő mintáik legyenek.’

A szabályozás már jelenleg is előzetes beleegyezést igényel bármilyen mobiltelefonra küldött automata hívás esetében. Fienberg szerint a legújabb tervek, melyek tovább növelnék az ezzel kapcsolatos megszorításokat, a felmérés és véleménykutatás integritását fenyegetik. (Mrweb)
 

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató telemarketing telefonos kutatás mra mobil kutatás

süti beállítások módosítása