Andrew Jeavons, a Nebu USA ügyvezető igazgatója, a CASRO Technológiai Konferencia zárásaként egy Google keresési trendekről szóló prezentációt mutatott be a piackutatás jövőjéről, mely egyszerre volt szórakoztató és rémisztő.
Hogy bizonyítsa, a Google keresések leképezik a valódi világban történő viselkedést, megmutatta, hogy Miley Cyrus keresései hogyan jöttek a semmiből a Disney show, Hannah Montana debütálásával, majd aztán kitartóan emelkedtek feljebb, amint zenei karrierje kibontakozott.
Ezzel szemben, a Michael Jackson iránti keresések lassan csökkentek, de tragikus halálával ismét felfelé íveltek.
A recesszió ismét felkeltette a fogyasztók (customer) iránti érdeklődést.
De nem, ó jaj, a piackutatás (market research) iránt, amely nem volt népszerűbb, mint Miley Cyrus 13 évesen. ("Piackutatás" szóra vonatkozó Google keresési adatokért kattints ide!)
Az iparágunk csendben fog elenyészni vagy katasztrofális gyorsasággal fog összeomlani? Andrew rámutatott, hogy a pénzügyi szektor megmutatta nekünk azt, hogy a változás hirtelen és drámaian is történhet. Csak mert ez nem történt meg a piackutatással, ne gondold azt, hogy nem is fog.
Könnyű az inkrementális változást szemlélni. A közösségi média nem egy mérhetetlenül különböző készlete a technológiáknak, hanem a jelenlegi gyakorlatot integrálja könnyen megtanulható elemekkel. A kutatási iparágat a közösségi média kutatást nyelheti el.
De mások is akarnak szeleteket a piackutatás-iparból. A nagy tanácsadó vállalatok már levágtak egy nagy szeletet a customer loyalty kutatásokkal. A kognitív neurológia a miénktől gyökeresen különböző gyakorlatával, egy újabb fenyegető komplexum. A kognitív neurológusok szintén érdeklődnek aziránt, hogy vághatnák le a saját szeletüket a piackutatási iparágból.
Nekünk mit fognak hagyni? (Vovici)