HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Esomar Global Prices Study 2012

2012.11.26. 17:37 Forecast Research - www.forecast.hu

Az ESOMAR 2012-es Global Prices Study című tanulmánya betekintést kíván nyújtani a piackutatásra fordított költségek (árak) eltéréseibe országtól, projekt típustól és időszaktól függően. Az USA őrzi 2010-ben megszerzett első helyét, így továbbra is a piackutatás…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás esomar kutatási iparág piackutatás hírek esomar price study

A PowerPoint alternatívái

2012.11.20. 12:29 Forecast Research - www.forecast.hu

Egyszer valaki fel fogja tenni a nagy kérdést: mi is a valódi alternatívája a PowerPoint-nak? Persze, létezik néhány szörnyű PowerPoint bemutató. De a problémakör megoldása nem abban rejlik, hogy új eszközt keresünk, hanem abban, hogy fejlesztjük vizuális kommunikációs…

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika prezentáció adat piackutatás powerpoint chart prezi adatvizualizáció

Divatba jött a piackutatás – itt az új kúlság!

2012.11.15. 17:23 Forecast Research - www.forecast.hu

A nemrég alapított start-up cég, a Stylitics lehetővé teszi a piackutatók számára, hogy belelássanak a fogyasztók fejébe, mi alapján is választják meg napi öltözéküket. A divat sikerének titka éppen az, hogy előre lásson az ember; mi az, amit viselni szeretnének az emberek az…

Szólj hozzá!

Címkék: panel divat piackutatás fókuszcsoport mroc

Csak egy mondat - piackutatóktól

2012.11.15. 17:03 Forecast Research - www.forecast.hu

"Visszatekintve már minden insight nyilvánvaló..." Minden piackutatás hír egy helyen >>> Piackutatás-hírek.hu Piackutatás hírek a Facebookon is >>> facebook.com/piackutatas.hirek

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató

7 hasznos ötlet prezentációhoz

2012.11.12. 19:05 Forecast Research - www.forecast.hu

Sokszor felmerül a kérdés, mi várható a prezentációk tervezésében az elkövetkező 1-3 évben? Íme egy rövid lista a várható trendekről. 1. Több sztori, kevesebb slide. Az olyan könyvek, mint a Resonate vagy a The Naked Presenter arra buzdítják a prezentálókat, hogy kevesebb…

1 komment

Címkék: prezentáció powerpoint prezi adatvizualizáció

Több mobil, mint ember – ez 2012 a Cisco szerint

2012.11.09. 17:09 Forecast Research - www.forecast.hu

A mobil eszközök idén számszerűleg túlszárnyalják az emberiséget, legalábbis a Cisco elemzése szerint. (latest analysis of global mobile data traffic) A felmérés szerint 2016-ra 10 milliárd lesz a mobil eszközök száma szerte a világon. Az adathálózatok évente 130 exabájt…

Szólj hozzá!

Címkék: iphone adat okostelefon ipad mobil kutatás

A többdimenziós grafikonok győzelme a hagyományos diagramok felett

2012.11.08. 18:51 Forecast Research - www.forecast.hu

Az üzleti prezentációk során leggyakrabban diagramokat használunk, melyek Excel-ben (vagy más programban) rendkívül szemléletesen jeleníthetőek meg. Van azonban egy sajátos fajta, melyet az Excel nem könnyen prezentál, de annál nagyobb erővel bír: a slopegraph, azaz többdimenziós…

Szólj hozzá!

Címkék: prezentáció powerpoint grafikon chart adatvizualizáció

Új srác érkezik...

2012.11.01. 14:34 Forecast Research - www.forecast.hu

A ’Big Data’ 2013-ban a teljes IT-költségvetésben 120 milliárd dollárt fog kitenni, 2016-ra már 232 milliárdot. A ’Big Data’, avagy az óriási mennyiségű adathalmaz óriási pénzösszegeket is jelent. A Gartner két hete jelentette meg pénzügyi előrejelzéseit a témában.…

Szólj hozzá!

Címkék: adatbázis adat adatbányászat közösségi média big data

Világok háborúja

2012.10.29. 15:36 Forecast Research - www.forecast.hu

Valamit szögezzünk le. A ’War of the Worlds’ sci-fi címének magyarra fordítása (Világok harca) a legbotrányosabb fordítás, amivel valaha találkoztunk. Harc az, ha két óvodás megküzd a homokozóban a lapátért vagy férj és feleség megbeszélik a hétvégi programot. Ha…

Szólj hozzá!

Címkék: google tanácsadás facebook trend piackutatás adatbányászat közösségi média kutatási iparág mroc big data

Csak egy mondat - piackutatóktól

2012.10.23. 20:50 Forecast Research - www.forecast.hu

"A piackutatóknak sürgősen el kell kezdeni lefordítani a százalékokat euróra, fontra, dollárra." Minden piackutatás hír egy helyen >>> Piackutatás-hírek.hu Piackutatás hírek a Facebookon is >>> facebook.com/piackutatas.hirek

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató

Megjelent a Marketingkutató Magazin őszi száma

2012.10.12. 19:49 Forecast Research - www.forecast.hu

Az NRC gondozásában megjelent a Marketingkutató Magazin 2. száma. A kiadvány ingyenes, de zárt terjesztésű, elsősorban a megbízók, illetve szakmai konferenciák látogatói között kerül kiosztásra. A magazin kiadója Klenovszki János, akinek köszönhetően hozzám is került egy…

Szólj hozzá!

Címkék: marketing trend piackutatás marketingkutatás piackutató kutatási iparág piackutatás hírek marketingkutató magazin

Mit jelent és mire jó a ’Big Data’?

2012.10.03. 19:42 Forecast Research - www.forecast.hu

Alex ’Sandy’ Pentland úttörő szerepet játszik a nagy adathalmazok kutatásában, a társadalomtudományok, a fejlődő országok számára fejlesztett mobiltelefonok, egészségügyi berendezések és egyéb technológiák elismert szakértője. Egyike a legtöbbet idézett…

Szólj hozzá!

Címkék: adatvédelem adatbázis fogyasztói magatartás adatgyűjtés adatbányászat big data

Jerikó (Nincs több idő 3.)

2012.10.01. 17:25 Forecast Research - www.forecast.hu

Nem szorul különösebb magyarázatra, hogy a világgazdasági történéseknek mégis mi köze van a piackutatáshoz, miért kell ezzel foglalkozni? Aki nem érti, az nézze meg a PMSZ adatait a kutatási szakma forgalmáról, mely 2008 óta stagnál, reálértéken gyakorlatilag csökken.…

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény trend gazdaságkutatás világpiac

A világ piackutatása 2011-ben - Esomar Global Market Research 2012

2012.09.24. 14:55 Forecast Research - www.forecast.hu

Néhány napja, az ESOMAR atlantai konferenciáján mutatták be az idei Global Market Research riportot (Esomar Global Market Research 2012), mely a mélyére hatol a dolgoknak, felfedi azokat a befolyásoló tényezőket, melyek a piackutatást érintik különböző országokban, és…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató esomar kutatási iparág piackutatás hírek

Megvakított elme

2012.09.18. 15:46 Forecast Research - www.forecast.hu

A reklámok előtesztelése és tracking kutatások során fedezték fel azt a tényt, hogy a reklámok egyes részeire a fogyasztók egyszerűen nem tudnak visszaemlékezni. Ennek fő oka az, hogy az emberi agy nem képes túl sok információt egy időben feldolgozni. Egyértelmű…

Szólj hozzá!

Címkék: reklám neurológia fogyasztói magatartás neuromarketing reklámteszt idegtudomány reklámkutatás

Csak egy mondat - piackutatóktól

2012.09.18. 11:29 Forecast Research - www.forecast.hu

"A mátrix-típusú kérdések olyanok az iparágunknak, mint a kokain. Nem tudunk lejönni róla. Talán rehabilitációs programra kellene mennünk." Minden piackutatás hír egy helyen >>> Piackutatás-hírek.hu Piackutatás hírek a Facebookon is >>>…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató

Yours Truly 2095

2012.09.12. 17:28 Forecast Research - www.forecast.hu

A felhasználók oly mértékben használják ki az internet közösségi, társadalmat szervező erejét, amire senki sem gondolt volna jó tíz évvel ezelőtt. Mindazok a technológiai újítások, melyeket napjaink felhasználói igénybe vesznek, alapvetően módosították a kvalitatív…

Szólj hozzá!

Címkék: innováció piackutatás kérdezőbiztos kvalitatív online kutatás kvantitatív klenovszki jános online fókuszcsoport interjúkészítő robot virtuális kérdezőbiztos insight community

Mítoszok hálójában: A véleményvezérek mítosza

2012.09.10. 16:55 Forecast Research - www.forecast.hu

A befolyásoló erőt vizsgáló kutatások legnagyobb problémája, hogy olyan sablon viselkedési mintákat (pattern) keresnek, amelyek adott esetben nem is léteznek. Malcolm Gladwell ’The Tipping Point’ c. sikerkönyve megjelenése óta bizonyos szakmai (marketinges) körökben rajonganak…

1 komment

Címkék: marketing piackutatás marketingkutatás marketingstratégia opinion leader véleményvezér

Fazonok

2012.08.30. 18:59 Forecast Research - www.forecast.hu

Esetleg úgy tűnhet, hogy mindig ugyanazok mondják meg a tutit, mindig ugyanaz a néhány blogger osztja a lapokat már évek óta (marketing / média / szocmédia / technológia). Aki így gondolja, az próbálja meg figyelme fókuszát áthelyezni máshová, legalább időlegesen; az elmének is…

Szólj hozzá!

Cipősdoboz, diós patkó, kukoricás pizza (marketing válság idején)

2012.08.29. 14:07 Forecast Research - www.forecast.hu

Rövid történetek különösebb kommentár nélkül. Ahol ilyen a marketing, ott nincs szükség piackutatásra. (Vevőkre se, többnyire.) Magyar Posta 1) A Postafutár klasszikus futárszolgáltatás volt a Magyar Postától. Elégedettek voltunk vele, évekig csak velük dolgoztattunk.…

2 komment

Címkék: marketing marketing insight fogyasztói magatartás márkapreferencia márkaépítés márka kommunikáció

süti beállítások módosítása