A ’Big Data’ 2013-ban a teljes IT-költségvetésben 120 milliárd dollárt fog kitenni, 2016-ra már 232 milliárdot.
A ’Big Data’, avagy az óriási mennyiségű adathalmaz óriási pénzösszegeket is jelent. A Gartner két hete jelentette meg pénzügyi előrejelzéseit a témában. Szerintük a 2016-os évre 232 milliárd dollárt fognak költeni a cégek a ’Big Data’ elemzési módszerre. Közvetett vagy közvetlen módon 96 milliárdos kiadást generál majd az IT területén 2012-ben világszerte, 2013-ra pedig eléri majd a 120 milliárdot.
Íme, néhány érdekes következtetés a Gartner felméréséből:
- Jelenleg a ’Big Data’ van a legnagyobb hatással a közösségi médiában és online tartalmakban végzett elemzésekre, évente 45%-kal nőnek a költések ezeken a területeken.
- A hype ellenére a ’Big Data’ nem egy külön, önálló piac, viszont olyan jelentős erőt képvisel az iparágban, melyet nem szabad figyelmen kívül hagyni a termékek, szolgáltatások és megoldási javaslatok területén.
- A ’Big Data’ 2020-ra a mainstream része, egyszerű, hagyományos adathalmaz lesz majd, és azok a megközelítések, infrastruktúrák, hardveres-szoftveres megoldások, melyek nem lesznek képesek ehhez az új normához alkalmazkodni, partvonalon kívülre fognak kerülni.
- A ’Big Data’ funkcionális működéséhez szükséges IT-kiadások 28 milliárdot tesznek ki. Ennek az összegnek legnagyobb részét a már létező módszerek új igényekhez való igazítására fordítják, valamint az ezzel járó, előre nem látható problémák kezelésére.
Az állítás, miszerint napjainkban a közösségi hálózatok és tartalmak elemzésére a ’Big Data’ van a legnagyobb hatással, felettébb érdekes. A közeljövőben még sok tanulmányra, elemzésre számíthatunk a következő generációs közösségi médiával és annak elemzésével kapcsolatban.
(Piackutatás blog)