HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Yours Truly 2095

2012.09.12. 17:28 Forecast Research - www.forecast.hu

A felhasználók oly mértékben használják ki az internet közösségi, társadalmat szervező erejét, amire senki sem gondolt volna jó tíz évvel ezelőtt. Mindazok a technológiai újítások, melyeket napjaink felhasználói igénybe vesznek, alapvetően módosították a kvalitatív kutatások lefolytatását is. Az elkövetkező években a 3D és a hologramos technológia térhódításba kezd majd, megjelennek a virtuális kérdezőbiztosok! (Ahogyan azt Klenovszki János évekkel ezelőtt egy hozzászólásában megjósolta itt, a blogon.)

simone_01.jpg

Átalakulóban az online kvalitatív kutatás

Visszatekintve a folyamatokra, ma már mindez világos, de mikor a 90-es évek közepén előállt az ember azzal az ötlettel, hogy a call centerek leépítése célszerű lenne, minimum őrültnek nevezték. Mégis így történt a dolog, a piackutatásnak pedig megszületett az új ’kistestvére’, az online kérdőívezés.

A kvalitatív kutatás világa ma hasonló helyzetben van, a technika újdonságai kihívások elé állítják a szakmát. Bár az online kvalitatív kutatás már vagy 15 éve jelen van, annak hatása a kutatási célú költésekre az elmúlt esztendőben elenyésző volt, iparági szinten kb. 3 százalékos. Egészen a közelmúltig, a kvalitatív kutatások nem voltak mobilizálhatók az online technológia által semmilyen módon és azóta is többé-kevésbé érintetlenül hagyták ezt a területet a technológiai fejlesztések.

Hasonlóan a kvantitatív kutatás 90-es évekbeli átalakulásához, a kvalitatív kutatás ma egyre inkább teret nyer a virtuális világban. A közösségi hálózatok infrastruktúrája és a felhasználók által generált tartalmak megszilárdították pozícióikat az interneten és általánosan elfogadottá váltak, mint nagyon gazdag és részletes információforrások, melyek csak arra várnak, hogy elemezzék őket. Egyáltalán nem meglepő tehát, hogy a felhasználók ma ily mértékben használják ki az internet közösségi-társadalmi tereit. A technikai újításai valóban módosíthatják a kvalitatív kutatás formáit. 

A közösségi oldal felhasználója

Manapság sok szó esik a felhasználói véleményekről, bár ennek megvitatása nem újdonság. A nagyvállalatoknak mindig is érdekükben állt, hogy tudják, hogyan vélekednek vásárlóik, és a mai nehéz gazdasági helyzetben ezt minél kevesebb visszajelzésre fordított pénzösszeg nélkül szeretnék megtudni. Olyan platformok előretörésével, mint a Facebook vagy a Twitter, emberek tömegei tudnak összegyűlni egyetlen felületen, és meg tudják osztani tapasztalataikat a cégek termékeiről, szolgáltatásairól. Ha ehhez hozzáadjuk az anonimitást és az egoizmust, hirtelen felhasználók egész seregével találjuk szembe magukat, akik hallatni szeretnék hangjukat. A jelen fogyasztói több időt töltenek online térben, szélesebb körű közösségi kapcsolatokkal rendelkeznek és szeretnének aktív, nem passzív részesei lenni a piackutatásnak. Ezek a tények önmagukban új lehetőségeket nyithatnak meg a kutatás számára.

Online kvalitatív trendek: a jelen és a jövő keresztezése

A kvantitatív elemző módszerek keresztezése kvalitatív technikákkal – ez napjaink egyik legnépszerűbb módszere. A kvantitatív technikák integrálása egészen új dimenzióba emeli a kvalitatív kutatást. A legutóbbi újítás az online videotelefonos tesztelés, melyek az online kutatás multimédiás lehetőségeit szélesítik ki.  

Mobiltelefon

A mobiltelefonos eszközök kutatásban való felhasználása – különös tekintettel a kvalitatív piackutatásra – rendkívül érdekes tendencia. A dolog lényege, hogy a használat egyszerű legyen a felhasználónak, de a szoftver komplexitása mégis garantálja az eredményt a kutatónak.

Bár számos kvalitatív elemző alkalmazás (applikáció) van a piacon, ezek legtöbbje korlátozott funkcionalitású és nem integrálható egy nagyobb volumenű kutatási projektbe. A technika minden hátteret biztosít, így nyitott a verseny egy olyan kvalitatív kutatási applikáció megtervezésére, mely a válaszadóknak és a kutatóknak is tökéletesen megfelel.

Mini közösségek 

A kis létszámú, mini közösségek lehetőséget kínálnak az ügyfeleknek, hogy megismerjék az insight-közösség alapvető funkcióit, persze kisebb léptékben. Egy nagyobb ’Insight Community’-nek átlagosan 150-500 tagja van, ezek a mikroközösségek viszont 150-nél nem nagyobb létszámúak, és csak egy meghatározott ideig működnek. Bár a csoport nagysága és a pénzügyi belépési korlát kisebb, ezek a mini közösségek több célkitűzést is szolgálnak - ellentétben a standard online fókuszcsoportos fórummal (BBFG - Bulletin Board Focus Group), melyet egy adott célkitűzés érdekében hoznak létre.

A közösségi média kutatás

A közösségi oldalak adatainak kvalitatív riportokban való használata olyasvalami, amit az ügyfelek már kezdenek elfogadni. Egy-egy javaslathoz vagy riporthoz a közösségi média adatainak hozzácsatolása valós eredményt fog hozni a kutató számára. Jó hír, hogy rengetegen vannak, akik ebben az új módszerben segítenék a piackutatást.

A közösségi oldalak segítségével a kutatók ezeket az adatokat saját projektjeikhez felhasználhatják, és hatékonyabbá tehetik kampányaikat. Ebben a módszerben hatalmas lehetőségek rejlenek, így hamarosan a kvalitatív kutatási projektek részévé válhatnak.

A hologram következik?

simone_02.jpg

Az elkövetkező években a 3D és a hologramos technológia térhódításba kezd majd. A háromdimenziós felületek lehetővé teszik majd a 3D hologrammal rendelkező válaszadókkal való interakciót. Bizony, ez elég valószínű. Várj, amíg meglátod, hogyan módosítja a hologram technológia a kvalitatív online kutatás mai formáit. A média világa már ebbe az irányba halad, és ahogy a hologramos kamerák egyre elfogadottabbak lesznek, a dolog a mobiltelefonokon is meg fog jelenni. A módszer lehetőséget teremt a kutatók számára, hogy teljesen új módokon tartsák a kapcsolatot válaszadóikkal.

Összegzés

Az online kvalitatív kutatás tehát változóban van, és egyre inkább megfelel a jelen fogyasztói igényeinek. Ahogy az internethasználat világszerte elterjedtebbé válik, úgy fog az online kvalitatív kutatás részesedése is növekedni. Bár sosem fogja teljesen pótolni a személyes, face-to-face piackutatást, egyre nagyobb teret hódít majd magának. Az online kvalitatív kutatás legnagyobb kihívása, hogy megfeleljen azon fogyasztók igényeinek, akik az új technológiákat használják fel véleményük közlésére.

(Piackutatás blog)

Szólj hozzá!

Címkék: innováció piackutatás kérdezőbiztos kvalitatív online kutatás kvantitatív klenovszki jános online fókuszcsoport interjúkészítő robot virtuális kérdezőbiztos insight community

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása