Az ESOMAR 2012-es Global Prices Study című tanulmánya betekintést kíván nyújtani a piackutatásra fordított költségek (árak) eltéréseibe országtól, projekt típustól és időszaktól függően. Az USA őrzi 2010-ben megszerzett első helyét, így továbbra is a piackutatás szempontjából legdrágább ország, megelőzve ezzel Svájcot.
A tanulmány tárgya
Az ESOMAR 2012-es Global Prices Study c. tanulmánya betekintést kíván nyújtani a piackutatásra fordított költségek (árak) eltéréseibe országtól, projekt típustól és időszaktól függően.
A tanulmány 2012-es megismétlése (az előző 2010-ben készült) 106 ország 633 ügynökségének árain alapul (2010-hez képest 6-al több országot és 29-el több ügynökséget vizsgál).
Az árajánlatokat szabványszerű projektek keretében gyűjtötték be, melyek 5 piackutatási projektet öleltek fel (ebből három kvantitatív, egy kvalitatív és egy az online kutatási közösségekről) ezen kívül egy B2B projektet, valamint a különböző kutatási szolgáltatások tarifáit (pl. prezentáció).
1-es projekt: U&A teszt egy csokoládédesszerttel kapcsolatban
2-es projekt: Tracking kutatás a mosóporokról
3-as projekt: Számítógépes reklám pre-teszt
4-es projekt: Fókuszcsoportos beszélgetés 4 csoport részvételével a banki szolgáltatásokról
5-ös projekt: piakutatási közösségek
6-os projekt: B2B módszer, téma: a laptopok
Kiegészítő kutatási szolgáltatások árai: személyes prezentáció, stb.
A kutatás főbb megállapításai
- Az in-hall módszer árai 20%-al nőttek az utóbbi két évben, a telefonos módszerek árai pedig 10%-al. Mindazonáltal az online kutatások költségei (árai) pedig összességében csökkenő tendenciát mutatnak.
- A kulcsfontosságú piacok esetében (az öt ország, ahol a legnagyobb pénzforgalom van, azaz USA, Egyesült Királyság, Németország, Franciaország és Japán) az online kutatás megvásárlása olcsóbb lett, még az inflációt figyelembe véve is.
- Még ma is sok ügynökség bízik a személyes és a telefonos módszerekben, ezek népszerűsége azonban csökken, ahogy az online kutatás egyre elismertebbé válik. Ha ez a trend folytatódik, akkor 2014-re ugyanannyian fognak online módszert kínálni, mint egyéb módszereket.
- A személyes adatfelvétel a legköltségesebb, sokszor kétszer annyiba kerül, mint az online. A telefonos módszer a második legdrágább.
A tanulmányról, az eredményekről további érdekes részletek olvashatók a Piackutatás Hírek oldalon.
A teljes tanulmány itt tölthető le: ESOMAR Publications Store (Esomar tagoknak ingyenes).
(Forrás: Internet/Piackutatás blog)