HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

R.I.P. Arthur C. Nielsen

2011.10.21. 18:50 Forecast Research - www.forecast.hu

Elhunyt Arthur C. Nielsen világhírű piackutató, a számítógépes adatfeldolgozás úttörője és a tévéműsorok nézettsége mérésének fejlesztője. A szakembert életének 92. évében érte a halál az Egyesült Államokban. Egy 1964-es videófelvétellel emlékezünk rá, amelyben…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutató nielsen piackutatás hírek

Hordozható lehetőségek

2011.10.21. 05:03 Forecast Research - www.forecast.hu

A mobiltelefonok korszakát éljük. Vajon a kutatás lépést tartott ezzel?  Kevés jobb példa létezik a mobiltelefonnál arra, hogy képet kapjunk arról, hogyan is élünk. Európa nagy részében több mobiltelefon van használatban, mint ahány ember él, a fejlődő országokban is…

Szólj hozzá!

Címkék: trend piackutatás telefonos kutatás mobil kutatás

Szemkamera és neuro-fejhallgató egy eszközben

2011.10.21. 04:50 Forecast Research - www.forecast.hu

Egy angliai, fogyasztói viselkedéssel foglalkozó marketing tanácsadó cég, a Foviance, együttműködést kötött a német szemkamera-specialista SensoMotoric Instruments (SMI) céggel, és együtt elindítottak egy olyan új weboldal, ahol a potenciális ügyfelek megismerhetik a…

Szólj hozzá!

Címkék: neurológia eeg neuromarketing szemkamerás vizsgálat szemkamera eye tracking szemkövetéses vizsgálat szemkövetés

Szemkamerás megoldás a Grinbath-tól

2011.10.21. 04:30 Forecast Research - www.forecast.hu

Megjelent az amerikai szemkamera-specialista Grinbath cég új terméke, az EyeGuide, mely egy olyan rendszer, ami hardver és szoftver elemeket egyaránt tartalmaz. A rendszert a Texas Tech University kutatói fejlesztették ki.Az EyeGuide egyesíti a hardveres és szoftveres szemkamera előnyeit.…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás szemkamerás vizsgálat szemkamera eye tracking szemkövetéses vizsgálat szemkövetés

Napi chart

2011.10.20. 05:26 Forecast Research - www.forecast.hu

Szólj hozzá!

Címkék: chart pie chart napi chart

Gamification - csak játékos legyen

2011.10.19. 05:04 Forecast Research - www.forecast.hu

A piackutatás komoly dolog – ez azonban nem jelenti azt, hogy a válaszolók nem érezhetik jól magukat teszt kitöltése közben. Az alábbiak azt vizsgálják, hogy különféle játékok segítségével hogyan lehet szórakoztatóbb és eredményesebb kutatásokat készíteni.Egy 1-től…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás marketingkutatás online kutatás gamification kutatásmódszertan

Ha piackutató állásra jelentkeznél...

2011.10.18. 05:02 Forecast Research - www.forecast.hu

Néhány jó szándékú tipp piackutató cégekhez állásra jelentkezőknek (elsősorban - de nem kizárólag - pályakezdőknek). Nem egy HR-es, hanem egy piackutató szemszögéből.1. Meg nem hirdetett állásra is lehet jelentkezni, vaktában küldözgetni életrajzot – csak éppen nem…

3 komment

Címkék: piackutató álláshirdetés

Csak egy mondat - piackutatóktól

2011.10.17. 05:11 Forecast Research - www.forecast.hu

"Az egyszerűség időt vesz igénybe - a kutatók pedig állandóan időprés alatt vannak."   Minden piackutatás hír egy helyen >>> Piackutatás-hírek.hu Piackutatás hírek a Facebookon is >>> facebook.com/piackutatas.hirek  

2 komment

Címkék: piackutatás piackutató

Lokáció, lokáció – a helymeghatározás jövője a marketingben, piackutatásban

2011.10.14. 04:47 Forecast Research - www.forecast.hu

A piackutatók, akár a marketingesek, izgatottan fogadják a lokáció-alapú targetálás lehetőségét, akár kérdőívek küldéséről, akár kuponokról vagy különleges ajánlatokról van szó, melyek a fogyasztók jelenlegi vagy korábbi térbeli tartózkodási helyén alapulnak.Jason…

Szólj hozzá!

Címkék: marketing gps geotargeting

A 10 legnagyobb bevásárlóközpont a világon

2011.10.13. 14:43 Forecast Research - www.forecast.hu

Nemrég készített kutatást a GfK Hungária a magyar bevásárlóközpontokról (a hírt megtalálod a Piackutatás Hírek oldal archívumában, 2011-09-27). Ennek apropóján utánajártunk, hogy a világban hol találhatók a legnagyobb shopping mall-ok. Íme az eredmény, vásárlás…

Szólj hozzá!

Címkék: érdekesség bevásárlóközpont

Piackutatás hírek

2011.10.13. 05:30 Forecast Research - www.forecast.hu

• Mobiltelefonos felmérési alkalmazást mutatott be a OnePoint Global• A Lego globális crowd-sourcing platformot indított • David McCandless adatvizualizáció-guru csatlakozott a piackutatókhozMobiltelefonos felmérési alkalmazást mutatott be a OnePoint GlobalANGLIA – A…

Szólj hozzá!

Címkék: iphone piackutatás piackutató nielsen okostelefon ipad piackutatás hírek mobil kutatás adatvizualizáció

Napi chart

2011.10.13. 05:25 Forecast Research - www.forecast.hu

Szólj hozzá!

Címkék: chart venn diagram napi chart

A piackutatás ködös jövőjéről

2011.10.12. 05:00 Forecast Research - www.forecast.hu

Lenny Murphy egyike a legokosabb és legkedvesebb fickóknak a piackutatásban. Ő a Greenbook Blog főszerkesztője, és egészen egyedülálló szemlélete van a szakmáról. Milyen változásokat lát jelenleg a piackutatásban, melyeknek jelentős hatása lesz a következő években?…

Szólj hozzá!

Címkék: trend piackutatás kutatási iparág

Tematikus ajánló – Coca-Cola

2011.10.10. 05:15 Forecast Research - www.forecast.hu

A blog kéthetente jelentkező sorozatában egy-egy témához kapcsolódóan ajánlok korábbi blogbejegyzéseket. A válogatás nem teljes körű, az adott témában a blogon megjelent összes bejegyzés a „Tagek – Főbb témakörök” oldaldoboz megfelelő címkéjére kattintva…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutatás hírek tematikus ajánló

Helyfüggő szavazások lebonyolítása a USamp iPhone alkalmazásával

2011.10.07. 12:50 Forecast Research - www.forecast.hu

USA – Az online panelszolgáltató uSamp cég kifejlesztett egy iPoll nevű iPhone alkalmazást, mely lehetővé teszi paneltagjainak, hogy felmérésekben vegyenek részt más olyan felhasználókkal együtt, akik egy meghatározott helyszínen tartózkodnak.Az alkalmazás jelenleg még…

Szólj hozzá!

Címkék: szavazás iphone piackutatás piackutatás hírek mobil kutatás

Milyen kapcsolat van a piackutatás és a tudomány világa között?

2011.10.07. 05:15 Forecast Research - www.forecast.hu

A tudomány és a piackutatás viszonyának kérdése mindig nagy port kavar, álljon hát itt egy brit kutató véleménye erről.A piackutatás tudomány?Úgy vélem, a válasz egyértelmű nem. Bár sok definíciója létezik a tudománynak, mint olyannak, de nem tartom jó ötletnek a jelentés…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás kutatásmódszertan

Napi chart

2011.10.06. 05:23 Forecast Research - www.forecast.hu

Szólj hozzá!

Címkék: chart pie chart napi chart

A Net Promoter Score (NPS) módszere

2011.10.05. 05:00 Forecast Research - www.forecast.hu

A Bain and Company alkalmazásában álló Fred Reichheld alternatív megoldást fejlesztett ki a fogyasztói elégedettség és lojalitás mérésére. A Net Promoter Score (NPS) először a Harward Business Review-ban jelent meg 2003-ban. Egy egyszerű kérdésen alapszik a módszer (ha úgy…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás marketingkutatás nps net promoter score kutatásmódszertan

Csak egy mondat - piackutatóktól

2011.10.03. 05:08 Forecast Research - www.forecast.hu

"Ahogy a komplexitás növekszik a kutatásban, úgy ragyog fel egyre fényesebben az egyszerűség." Minden piackutatás hír egy helyen >>> Piackutatás-hírek.hu Piackutatás hírek a Facebookon is >>> facebook.com/piackutatas.hirek

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató

A szövegelemzés útvesztői

2011.09.30. 05:06 Forecast Research - www.forecast.hu

A cégek a szövegelemzés módszereihez nyúlnak annak érdekében, hogy képet kapjanak, mit mondanak róluk a fogyasztóik az interneten. Azok, akik siránkoznak az e-mail, az sms és a Facebook keltette hatáson, hajlamosak elfelejteni valamit: a fiatalok, akik ezeken nőttek fel, sokkal-sokkal…

Szólj hozzá!

Címkék: adatbázis piackutatás adatbányászat szövegelemzés

süti beállítások módosítása