Egy angliai, fogyasztói viselkedéssel foglalkozó marketing tanácsadó cég, a Foviance, együttműködést kötött a német szemkamera-specialista SensoMotoric Instruments (SMI) céggel, és együtt elindítottak egy olyan új weboldal, ahol a potenciális ügyfelek megismerhetik a neuromarketing eszközök felhasználási módját a fogyasztói érzelmek megismerésének területén.
A két cég közös ‘Emotional Engagement Measurement’ (EEM) szolgáltatása ötvözi a felhasználói szokásokra vonatkozó Foviance adatokat (melyhez SMI szemkamera felhasználásával jutnak hozzá), valamint az EEG-alapú, agykéregi aktivitással kapcsolatos, érzelmi reakciókra vonatkozó adatokat (melyet neuroheadset-en keresztül mérnek fel).
Egy kísérleti projekt során az SMI kidolgozott egy olyan interfészt, mely integrálja az Emotiv EPOC neuro-fejhallgatót, az SMI szemkövetéses szoftverét és az SMI RED szemkameráját. A kombinált eszköz termékek, weboldalak, online reklámok, email tartalmak elemzésére egyaránt használható.
A Foviance szerint azáltal, hogy a szemkamerát neuro-fejhallgatóval integrálták, minden érzelmi reakció összekapcsolhatóvá válik azzal, hogy a vizuális figyelem hova fókuszál egy adott időpontban, vagyis pontosan megállapítható, hova nézett a tesztelő, amikor az agy egy bizonyos módon reagált.