• Mobiltelefonos felmérési alkalmazást mutatott be a OnePoint Global
• A Lego globális crowd-sourcing platformot indított
• David McCandless adatvizualizáció-guru csatlakozott a piackutatókhoz
Mobiltelefonos felmérési alkalmazást mutatott be a OnePoint Global
ANGLIA – A mobiltelefonos kutatási technológiákkal foglalkozó OnePoint Global cég piacra dobott egy új, mobiltelefonokon használható felmérési eszközt, Tellme néven.
Az alkalmazás lehetővé teszi a válaszadóknak, hogy vonalkódokat szkenneljenek, fotókat, videókat és élőhangos üzeneteket küldjenek, valamint tartózkodási helyüknek megfelelően (melyet a telefonban lévő GPS chip azonosít) kérjék fel őket felmérésekben való részvételre.
Az alkalmazás kompatibilis az összes mobil operációs rendszerrel, beleértve az iPhone-t, Android-ot, Blackberry-t, Symbian-t és a tableteket is, mint például az iPad.
A Nielsen piackutató cég már kipróbálta az alkalmazást Angliában, fogyasztói kutatás lebonyolítására.
A Lego globális crowd-sourcing platformot indított
DÁNIA – A Lego elindította a Lego Cuusoo nevű globális weboldalt, hogy ott gyűjthesse össze az új termékötleteket a vásárlóktól. Az oldal azután indult el, hogy a koncepciót három éven keresztül tesztelték Japánban. (crowdsourcing="tömegek bölcsessége", a tömegben (crowd) rejlő tudás és innovációs készség felhasználása)
A Cuusoo - ami Japánul azt jelenti, "képzelet", "kívánság" - lehetővé teszi a legó rajongóknak, hogy olyan termékekre vonatkozó ötleteket küldjenek be, melyre az oldal többi felhasználója szavazhat. Bármilyen ötletnek, amely 10,000-nél több szavazatot kap, esélye lesz arra, hogy Lego termékké váljon, miközben az ötletgazda megkapja az adott termék értékesítéséből származó nettó bevétel 1 százalékát.
Az első, Cuusoo által létrehozott termék (Shinkai 6500) 2011 februárjában jelent meg a japán piacon. A következő 2012 elején esedékes.
David McCandless adatvizualizáció-guru csatlakozott a piackutatókhoz
David McCandless, a közismert adatmegjelenítési szakértő, az Information is Beautiful könyv szerzője, csatlakozott a Kantar-hoz, hogy tanácsadóként segítse az adatok megjelenítését, bemutatását - valamint kialakítsa egy vizualizációs díjazás rendszerét. A vele készített interjúban elmondta, mit szeretne megtanítani a piackutatóknak, és mit szeretne tanulni tőlük.
„Ez egy olyan terület, amivel nekem nem igazán volt különösebb kapcsolatom - bár dolgoztam reklám területen, de igazán soha nem volt rálátásom az üzletnek ennek azt az oldalára. A Kantar kreatív igazgatója, Aziz Cami keresett meg. Őt az izgatta, hogyan lehetne létrehozni egy vizualizációs díjazás rendszerét, és pedig már évek óta meg akartam csinálni valami hasonlót, de nem igazán volt rá sem időm, sem hátterem. Workshopokat, tréningeket vezettem, és tanácsadóként is dolgoztam...”