HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A piackutatás ködös jövőjéről

2011.10.12. 05:00 Forecast Research - www.forecast.hu

Lenny Murphy egyike a legokosabb és legkedvesebb fickóknak a piackutatásban. Ő a Greenbook Blog főszerkesztője, és egészen egyedülálló szemlélete van a szakmáról.

Milyen változásokat lát jelenleg a piackutatásban, melyeknek jelentős hatása lesz a következő években? Másképpen: milyen irányba tart a piackutatás?

A piackutatás történetének legjelentősebb átrendeződése zajlik jelenleg, 5 szempont alapján:

  1. Új verseny: a Business Intelligence és CRM platformok, a DIY adatok, ügynökségek és tanácsadó cégek házhoz viszik az „insightok generációját”, a közösségi média ügynökségek pedig befolyásolják a „figyeléses” technikákat.
  2. Ügyfél elvárások: jelentősebb ROI, a piackutatás integrálása a belső adatcsatornákkal, az eredmények alkalmazására való fókuszálás, azok puszta közlése helyett.
  3. Fogyasztói igények: bevonást, közösségi élményt, jutalmazást és szórakoztatást várnak el. A mobiltelefon és a közösségi média korában a hagyományos kvalitatív és kvantitatív elemzések kevésbé vonzóak.
  4. Technológia: közösségi média, a mobilok mindenütt tapasztalható jelenléte, a médiához való közelség és a végtelen számú adat nem csupán hatékony eszközök, hanem a humán kultúra és kommunikáció fejlődésének fokmérői.
  5. Gazdaság: az „olcsóbb, gyorsabb, jobb” régi jelszava ma érvényesebb, mint valaha, és a piackutatás minden résztvevője megérti és el is várja azt.

Az átszervezés jelenleg is folyik, és még sok példát fogunk látni a kiszelektálódásra, a konszolidációra és az újrapozícionálásra a következő években, mintegy válaszként a jelenlegi trendekre. A folyamat most is zajlik, bár még a kezdetén vagyunk. Ezek a változások úgynevezett „libikóka-effektust” eredményeznek, a tradicionális, kérdőív alapú kvantitatív elemzéseket végzők kénytelenek gyorsan adaptálni ezeket üzleti modelljeikben és értékelésükben, míg a kvalitatív kutatók fellendülést tapasztalnak, köszönhetően annak, hogy növekvő igény jelenik meg a jó tanácsadókra, akik összegyűjtik a szálakat, és eltérő adatokból, forrásokból is tudnak következtetésekre jutni.

Egy tradicionális piackutató cég (boutique-ügynökség) létrehozása ebben az átmeneti időszakban lassú pénzügyi öngyilkosság. A jövő sikereinek záloga, hogy ezek a cégek kombináltan foglalkozzanak valós stratégiai tanácsadással, szabadalmazott vagy cutting-edge (ultramodern) technológiák ajánlásával vagy a meglevő technológiák újszerű használatával, és a bevételi források visszaállításával a rendkívül népszerű termékek és szolgáltatások esetében. Néhány cég adott területeken sikeresebb, mint a többi, ez pedig növekedést és fejlődést jelent számukra. Sok esetben ezek a cégek nem is tipikus piackutató vállalatok. Az „ugyanazt kínálom én is” típusú cégek, bárhogy is csűrjük-csavarjuk, nem lehetnek hosszú távon sikeresek.

Most vagyunk a kezdetén az elmúlt 50 évben használt hagyományos piackutatási modell átalakulásának, az új modell nagyon más lesz. Úgy vélem, a szakma alapvetően három szegmens felé halad:

  1. Technológiai szolgáltatók (beleértve a DIY-t és az adatgyűjtő szolgáltatásokat)
  2. Insight tanácsadók (stratégiai fókusszal, módszertani sokféleséggel)
  3. Niche ügynökségek, szűk piaccal rendelkező terméket/szolgáltatást nyújtók (Neuromarketing, Advanced Analytics & Modeling, stb.)

A jelenlegi piackutató cégek nagy többsége azon van, hogy tanácsadó cégként pozícionálja magát újra, miközben termékei pozicionálásában kudarcot vall.

Véleményem szerint a szakma átszerveződése 2-5 évet fog igénybe venni, talán ennél is kevesebbet, ha a közösségi média és a mobiltelefonok ereje felgyorsítja a kulturális folyamatokat és az ügyfelek ezzel együtt járó igényét olyan insight módszerekre, melyek segítenek bekapcsolódni és megérteni a globális piacokat.

Talán úgy tűnik, hogy a legnagyobb cégek legyűrik majd ezeket a trendeket azzal, hogy az új technológiát gyártókat bekebelezik, hogy pótolhassák az elsődleges kutatási tevékenységük gyorsan csökkenő bevételeit és hogy két különböző belső divíziót alakíthassanak ki: egyet, mely az adatgyűjtéssel kapcsolatos technológiai szolgáltatásokat nyújt, és egy másikat, mely stratégiai tanácsadással foglalkozik.

Sok kicsi cég nehézségekbe ütközik majd, vagy egyenesen lehetetlennek találja a piaci versenyt ebben az időszakban, így inkább:

  1. beleolvadnak a „Góliát” cégekbe
  2. újra a szűk piaccal rendelkező termékek felé fordulnak
  3. kifejlesztik saját innovatív megoldásaikat, melyek az ügyfelek új igényeit elégítik ki
  4. bezárják az üzletüket

Úgy vélem, hogy a 4. pont több jelenlegi kis vagy középméretű adatgyűjtésre fókuszáló céget fog érinteni.

Mindezek a változások messzemenően befolyásolják a humán stratégiákat, profilokat, üzleti modelleket, díjazást, technológiai infrastruktúrát, piacértékeléseket stb. az egész szakmában. Paradigmaváltásról kell beszélnünk, ez pedig maga után vonja a globális piac újratervezését és pozicionálását. A legtöbb nagyvállalat már lépéseket tett az ügyben, és érdeklődve figyelhetjük az olyan cégeket, mint a WPP, az Omnicom, a Google, a Facebook, a SalesForce vagy az Alterian, melyek a vezetői lehetnek ennek az átszervezésnek és az új üzleti modellek létrejöttének.

Jó hírünk is van a kvalitatív piackutatás számára. Legyünk őszinték: úgy vélem, ezek a trendek elsődlegesen a piackutatás kvantitatív típusú elemzéseit fogják negatívan érinteni. Természetesen az új technológiák jelentős hatást gyakoroltak és gyakorolnak a kvalitatív elemzésre is, de a tapasztalatom az, hogy az ilyen típusú kutatást végzők közel sem olyan ragaszkodóak a módszertani hagyományokhoz, rendelkeznek a szükséges képességekkel a sikeres tanácsadói feladatokra, kreatívabbak és nyitottabbak a kihívásokra, és rendelkeznek olyan üzleti modellekkel, melyek nem függnek nagymértékben az adatgyűjtéstől, mint bevételi forrástól. Manapság nagyon jó kvalitatív kutatónak lenni, persze nem feltétlenül egy fókuszcsoport stúdió tulajdonosának!

Döcögős lesz az út, de a hozzáértő, kreatív üzleti vezetőkkel sikeresen túlélhetjük ezeket a nehéz időket. Ha csak várakozással töltjük az időt, az nem vezet célra.

Szólj hozzá!

Címkék: trend piackutatás kutatási iparág

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása