HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Ha piackutató állásra jelentkeznél...

2011.10.18. 05:02 Forecast Research - www.forecast.hu

Néhány jó szándékú tipp piackutató cégekhez állásra jelentkezőknek (elsősorban - de nem kizárólag - pályakezdőknek). Nem egy HR-es, hanem egy piackutató szemszögéből.

1. Meg nem hirdetett állásra is lehet jelentkezni, vaktában küldözgetni életrajzot – csak éppen nem érdemes. Sem idő, sem energia nincs a cégeknél az ilyen kéretlen jelentkezések kezelésére, archiválására, rendszerezésére. 99 százalékban végleges törlésre kerülnek – mégpedig azonnal. Két kivétel van: ha valamilyen szempontból különleges tudással/képzettséggel/kompetenciákkal rendelkezel, akkor elteszik a CV-det (nagyon keresettek pl. a kvalitatív kutatók, mert kevés van belőlük, vagy ha járatos vagy spéci technológiák kezelésében, pl. szemkamera, stb. – hasonló esetekben akár használt WC papíron is beküldheted a jelentkezésed, akkor is fel fognak venni, ja kérem, specializálódni kell!); a másik kivétel, ha a cég véletlenül éppen olyan képzettséggel/pozícióra keres külső vagy belső munkatársat, mint amivel te rendelkezel – de ennek csekély az esélye. (Sokkal jobbak az esélyek, ha külsős vállalkozóként kínálsz a kutató cégek életét megkönnyítő szolgáltatást, pl. instruktorként van egy több megyét lefedő csapatod, rendelkezel egy fókusz-stúdióval, amit bérelni lehet, stb. – ilyen jelentkezések inkább kerülnek megőrzésre, mint nem.)

2. Ne várj visszajelzést. Meg nem hirdetett állás esetében semmiképpen – de jobban jársz a nyugalmad szempontjából, ha konkrét álláshirdetésre jelentkezve is így állsz a dologhoz. Nem azért van ez, mert a kutatók rossz emberek, akik téged akarnak kínozni, hanem azért, mert a legtöbb cégnél (közepes/kisebb cégeknél pláne) nem fognak egy külön embert tartani arra, hogy egész nap emailezzen. A kutatók pedig napi 10 óra munka mellett ugyancsak nem fognak hosszas levelezésbe bonyolódni, sőt rövidbe se (egy általánosabb álláshirdetésre több százan is jelentkezhetnek; igen, lehet automatizálni, de ez nem mindig egyszerű, a kutatók pedig nem programozók, a HR-esek még annyira sem). Értesítést csak a néhány szerencsés kiválasztott fog kapni, alkalmas időben. Fogadd ezt el, és ne lázadj. A legrosszabb megoldás, ha dühös emailben követelsz választ. Garantáltan nem kapsz, és persze állást sem.

3. CV-det még véletlenül se .docx, .pptx vagy olyan formában csatold, amely nem minden gépen nyitható meg. Nagyon sok cégnél még régebbi gépek vannak, melyen az Office régebbi verziója fut. Ahol sok munkaállomás van, ott pláne nem fogják a gépparkot évente (de még ötévente sem) cserélni, ez pazarlás lenne. Docx, Pptx mellékletekkel, konvertálással sok helyen nem fognak bajlódni: kuka. Ráadásul azt a benyomást kelted, hogy minimális empátiával sem rendelkezel. Állásra jelentkezőnek mindig abból kell kiindulnia, hogy a munkaadónak mi a jó, neki mi a könnyebb. Önéletrajzot tehát csak univerzális formátumban küldj: .doc, .pdf, esetleg .ppt.

4. Ha valami fontosat akarsz közölni, írd bele az emailbe. Van 4-5 mondatod és kb. 5 másodperced, hogy felkeltsd magad iránt a figyelmet. Az üres email, ami csak a mellékelt CV-t tartalmazza, esetleg azonnal törlődik. Joggal. Ha téged ennyire nem érdekel az ügy, a munkaadót miért érdekelje?

5. A piackutatók sem szeretik, ha az emailben animált rénszarvasok szaladgálnak vagy gumimacik kefélnek a háttérben. Használj gmailes fiókot vagy olyan szolgáltatót, ahol nem szemetelik tele az emailedet.

6. Ha előnyös a külsőd, tedd be már az emailbe is a képed (nem is értem, hogy ezt miért nem teszi senki?). Sokkal nagyobb eséllyel fognak (ha nem is egyből felvenni), de legalább az életrajzodat elolvasni. Ez hatalmas előny – sokan már idáig sem jutnak el, mivel több száz jelentkező esetén a legcsekélyebb – számodra esetleg nem egyértelmű – hiba miatt is azonnal törlik az emailedet, természetesen a CV-d elolvasása nélkül.

7. Az olyan szamárságok, mint pl. „minden vágyam, hogy az Önök cégénél dolgozzam” stb., senkit nem érdekelnek. Motivációs levél címén mindenki ugyanazt a 10-20 sablont írja, amit az interneten, HR-es oldalakon talál. Nagyon gáz. Motivációs levélre – abban a formában ahogy ezt az állásra jelentkezők 99,998 százaléka ma használja – semmi szükség. Ha valamit mondani akarsz, mondd az emailben, azt biztos elolvassák. Ha mégis írsz Motivációs levelet: nagy ívben kerüld a sablonokat, közhelyeket, hazugságokat. A munkaadók nem hülyék.

8. Ha tanár vagy, könyvtáros, tejellenőr, kohómérnök, önkormányzati csinovnyik, stb., akkor ne jelentkezz piackutatónak. Hidd el, teljesen felesleges. (Itt – az egész posztban – most diplomás kutatói állásokról van szó, NEM kérdezőbiztosokról.)
Pszichológus, szociológus, közgazdász, marketinges. Leginkább ilyen végzettséggel van esély. Tipp: ha pályakezdő vagy, törekedj a fenti négyből kettőt begyűjteni, lehetőleg egyet az első kettőből, egyet a második kettőből (kettőnél több nem kell! Az már gyanús!). Egzotikus párosítás lehet pl. ha egy pszichológus marketinges végzettséget is szerez. Ezzel nem lesznek nehézségeid, ha kvalitatív területen akarsz dolgozni – szét fognak szedni a cégek, ez biztos. (Talán ha 5 ilyen fura mókus lehet ma az egész országban, de inkább kevesebb.)

9. Ne küldj hagyományos levelet. Ne küldj semmit postán. Nem fogunk külön szekrényt venni. Mindent csak emailben. (Fontos: ne is telefonálj!)

10. Légy egyedi, légy kreatív, légy más. Felelj meg a kiírásban megadott szempontoknak, de az adott kereteken belül nyújts többet, érdekesebbet, jobbat, figyelemfelkeltőbbet, mint a többi 385 jelentkező. Csak így van esélyed. Ha én jelentkeznék kvalitatív kutatónak, könnyen lehet, hogy önéletrajz helyett csak egy kollázst küldenék, az szolgálna életrajzként... Vagy szerveznék egy mini-fókuszcsoportot az ismerőseimből, az eredményekből pedig írnék egy rövid jelentést. Kvantitatív kutatói poszt: életrajz .ppt-ben, egy kutatási jelentés formáját felvéve (grafikonokkal, táblázatokkal). Online kutató: találni egy érdekes témát, erről egy rövid felmérés online módon, pl. SurveyMonkey, ismerősökkel kitöltetni, eredményekből jelentést írni, stb. Persze egy ilyen anyagot elkészíteni jóval több munkával jár, mint ugyanazt a CV-t elküldeni 30 cégnek. De nagyobb eredménnyel is kecsegtet.

Úgy igazságos, ha a túlzott kreatívkodás veszélyeit is megemlítem: ha egy ilyen anyag nem felvilágosult kutató, hanem egy szilikonos HR maca kezébe kerül először, akkor nem biztos, hogy sokat meg fog érteni belőle. Ugyanez van, ha egy ortodox kutató bírálja el a jelentkezést... Mégis megéri szerintem vállalni ennyi kockázatot.

11. Szégyenlősködés nélkül tedd ki a kirakatba (írd bele az emailbe) mindazt, amid csak van, amiben jó vagy – itt és most ez az egyetlen esélyed, nincs mire várni (ha pedig nincs ilyen, akkor ne jelentkezz; menj el, legyél jó valamiben, utána gyere vissza). Jól nézel ki? Fénykép. Piackutatási diákversenyt nyertél? Első mondatba vele. Szakmai fórumot/blogot/weblapot/hírlevelet/rádiót/könyvet, stb. stb. csinálsz, vagy legalább olvasol, publikáltál valahol valamit a témában vagy mittudomén? Linket betenni. 1989 nyarán a balatongyöröki strandon együtt ebédeltél Hann Endrével, miközben 2 NDK-s turista morgott rátok a szomszéd asztal alól? Menüt leírni. Láttad Pintér Robeszt a Kökin, amint dupla hamburgert evett és ezért lekéste a buszt? Fotó mellékel. Levelezésben állsz George Gallup ükunokájának szomszédjával? Lényeget leír 2 mondatban. Ilyesmik... Kapizsgálod már? (Bármi, ami kiemel a tömegből. Okosan, persze.)

12. Pályakezdőként feltétlenül jobban jársz, ha egy multi kutatóhoz kerülsz. Ott megtanulsz mindent, természetesen a szart is kitapossák majd belőled, de hát a fiatalok még jól bírják az ilyesmit; aztán ha tele lett a hócipőd a napi 12 óra munkával (mert mindenkinek tele lesz), akkor vagy elhúzol ügyféloldalra kicsit regenerálódni (ott azért nincs az a nagy rohanás, valljuk be), vagy csinálsz saját bizniszt. Mindenesetre választhatsz, több felé is elindulhatsz a megszerzett tudás birtokában. Ha teheted, multinál kezdj!

+1 tipp: A piackutató szakma brutális átalakulás előtt áll. Lehet, hogy végnapjait éli. Sokak szerint a kvantitatív kutatásoknak már 5-10 éves időtávban kampec. Biztosat senki nem tud. Gondold át, mit akarsz, mielőtt piackutatónak állsz. De ha mégis: a kvalitatív területet talán jövősebb valamivel, legalábbis most úgy tűnik. Sok szerencsét!

3 komment

Címkék: piackutató álláshirdetés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pinter.robesz · http://cawi.blog.hu 2011.10.18. 12:24:15

A Kökin leginkább Fornettis pizzát szoktam enni régebben esténként (sajnos már eltűntek a bódék, van helyette viszont egy egész pláza) - ha valaki lefényképezne, akkor kérem én is a képet, kirakom a fotóblogomra :-) és akkor lehet rá hivatkozni...

Babette · http://admission.blog.hu 2011.10.18. 12:53:57

hát ez... egyszerre volt lehangoló és inspiráló :)
azért köszi, nálam éppen aktuális a kérdés

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2011.10.18. 13:35:24

@probesz: akkor majnem beletrafáltam:-) lehet, hogy kellene valakinek a Velvet Celeb-feljelentőjéhez hasonlóan indítani egy piackutatókra vonatkozó rovatot? egy kis piackutató bulvár:-))

@Babette: segítségképpen szántam, hogy nagyobb eséllyel induljon, aki állást keres; nem is biztos, hogy mindenben igazam van, más kutatók lehet, hogy teljesen mást írtak volna...
süti beállítások módosítása