HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Best of 2011

2012.01.05. 05:03 Forecast Research - www.forecast.hu

Hagyomány már, hogy minden új évet visszatekintéssel kezdünk, most sincs ez másként. Szerintem az alábbiak voltak a 2011-es év valamilyen szempontból legemlékezetesebb posztjai a blogon, egy kis szubjektív ajánlóval. Az elmúlt években egyébként kb. 20 posztot tudtam évente összeválogatni a best of kategóriába, most ez a szám 46 lett (a békesség miatt 2-3 posztot ki is hagytam...) És nem azért van ez, mert bármi bekerülhetett. Erős év volt a 2011 a blogon, nagyon sok érdekes olvasni és néznivalóval. Akik lemaradtak, rajta, ez a legjava. (Update: egyes cikkek technikai okok miatt már nem elérhetők. Bocs...)

 
Fiú és lány divatmániások, playboyok és könnyűvérű lányok, party-állatok, stréberek, gótok, emók, hippik, punkok, alternatívok, deszkások és rapperek,... A tini szubkultúrák világa kissé kaotikusabb már, mint a mi időnkben. Ha nem is lennénk szívesen most fiatalok, ez még nem ok arra, hogy ne ismerjük meg őket – mindehhez pedig a mémeket hívjuk segítségül. Új nézőpontok márkaépítéshez.
 
A játékosodás/játékosítás (gamification) kétségkívül új kifejezés a marketing világában, amely iránt az érdeklődés folyamatosan növekszik. A „játékos kérdőív” lenne a lehető leghatásosabb módja a válaszadók meghódításának? Kérjük megtenni a téteket.
 
Esettanulmány arról, hogyan lehet mindössze 5 év alatt a nulláról milliárd dolláros értékű céget felépíteni a versenytársaktól hemzsegő élelmiszeriparban – a piackutatás segítségével.
 
Hogy kerül egy nagymellű pompomlány az asztalra – és mindennek mi köze van a piackutatáshoz? El kell olvasnod a posztot, ha meg akarod tudni.
 
Stan Sthanunathan, a Coca-Cola stratégiai és globális insight alelnöke nem egy vicces fiú. A piackutató beszállítók szája széle már akkor remegni kezd, ha csak meghallják a nevét. Sikerdíjas rendszert akar bevezetni a piackutatóknak. Az anyja keservit.
 
A Kindle nem tablet, hanem e-könyv olvasó. Ezen kívül pedig ugyanolyan szexi, mint a kutatás. Kell még többet mondani?
 
A virtuális valóságban már piackutatni is lehet. Hát nem nagyszerű? Igazán elégedettek persze csak akkor leszünk, ha a virtuális valóságban élő emberek is létrehozzák majd a saját virtuális valóságukat... Piackutatás minden világban?
 
Ez most már nem játék, haverok. Így, a történelem vége felé, már csak szórakozni akarnak a népek (megunták a gyilkolászást). Legyen hát, játékosítsuk el a piackutatást (is).
 
Még mindig nem ért véget a játék. Játsz/ma piackutató módra – ettől még Gordon Gekko (Michael Douglas) is összevizelné a lábszárait.
 
Kemény szavak álláskeresőkhöz.
 
A jövő – szerintünk minden kétséget kizáróan – a lokáció-alapú targetálásé, akár kérdőívek küldéséről, akár kuponokról vagy különleges ajánlatokról van szó, melyek a fogyasztók jelenlegi vagy korábbi térbeli tartózkodási helyén alapulnak. Nincs már messze a nap, mikor megchippelik az agyadat, kispajtás.
 
Nagy hír volt nemrég: az Ipsos a Synovate felvásárlásával, 84 ország 16000 dolgozójával a világ harmadik legnagyobb piackutató cégévé vált. Didier Truchot vezérigazgató vázolta szép terveit.
 
Szép képek, érdekes adatok nagy házakról, ahol mindenféle kacatot árulnak.
 
Lenny Murphy egyike a legokosabb és legkedvesebb fickóknak a piackutatásban. (Ki ennek a hazai megfelelője?) Ő a Greenbook blog főszerkesztője, és egészen egyedülálló szemlélete van a szakmáról. Aki tanulni akar, az ne a magyar guruk/gurunők emlőin csüngjön, hanem mondjuk az övén. (Képletesen, persze.)
 
A szövegelemzés nem egy kimondottan szexi téma a kutatáson belül sem. De mivel a kutatók élete sem csupa méznyalás, így aki mégis képet akar kapni arról, hol tart ma a módszer, az a lehető legjobb helyen jár. Klikk a linkre.
 
A piackutatók is keresik az élet örömét, egy Je ne sais quoi-t (zsönöszökuá-t), ahogy a francia mondja. Olyasvalamit, aminek nehéz ellenállni. Olyasvalamit, amit például a komolyzenében lehet megtalálni. Jobb kutató lesz abból, aki komolyzenét is hallgat? Feltétlenül. Aki nem ért egyet, annak megtiltjuk, hogy meghallgassa Sosztakovics 2. keringőjét. Bár ez talán túl szigorú büntetés...
 
Nigel Hollis (Millward Brown), a legintelligensebb kutató blogger, akit csak ismerek, azt mondja, ne csökkentsd az áraidat. Inkább emeld. Ez ugyanis a leghatásosabb módja a profit növelésének – és ez most nem sikermarketinges duma, hanem statisztikailag alátámasztott faktum.
 
Elmélázó csendben dolgozik egy tucat nő, óvatosan ragasztják a Barbie-babákat, a hatalmas, színes nyalókákat és a tollboákat a fekete táblákra. Meszet ettek ezek? Nem gondolnám. A fókuszcsoportokban még óriási fejlődési potenciál van – kérjük a megbízókat, engedjék a kutatóknak, hogy megreformálják a hagyományos csoportokat – úgy, mint az USA-ban, Angliában!
 
Kötelező darab, kötelező statisztikákkal a kutatás 2010-es helyzetéről, az ESOMAR-tól.  
 
Videók rappelő piackutatókról. A legjobb arc az ex-Synovate-es Adrian Chedore. Ha a fúzió után nem kapott állást az Ipsosnál, akkor nem kérdés, miből fog megélni.
 
Egy kétperces videó – mely egyúttal magasiskola kvalitatív piackutatóknak (is). Ha esetleg elfelejtkeznének arról, hogy emberekkel dolgoznak. 700-nál több like a blog olvasóitól (időnként eltűnik, thx FB).
 
„TYUHAHÉ, RÓKAPRÉM, MÁS IS KURVA NEMCSAK ÉN, HÚZD!
BÁRCSAK EZ AZ ÉJSZAKA MINDÖRÖKKÉ TARTANA, HÚZD!”
 
Először én írtam erről az ungarische vircsaftról a marketinges blogszférában (ha mégsem így lenne – interneten bármi lehetséges – majd helyreigazítanak). Utána jöttek az egyéb cikkek (HVG, Pénzcentrum, stb.) A Pénzcentrumtól meg is interjúvoltak (link a poszt kommentjeiben, de egyszerűbb ezt megnézni). A HVG-ben T. Mária szakértett (ez a link is a kommentekben), cikkükben pedig mindenki más – nemes egyszerűséggel – önjelölt megmondóembernek lett titulálva. (Hajaj... Hogy ezt is megérhettem, galuska galagonya.) Na szóval, önjelölt megmondóemberként arról írtam, hogy a Tesco egy gigantikus méretű fostalicskányi Fila táskát  borított a parasztok közé (már 1 millió db-ról beszélnek). Olyan táskákat, melyeket szerencsétlen ázsiai rabszolgagyerekek gyártanak szakmányban, önköltségük kb. 200 forint, rábasztak egy áthúzott 4000 forintos táblát, a tirpák tömegek meg egymást tiporták, hogy 2000-ért megvehessék. És erre büszkék is. Jó vétel volt, na. Én is szeretnék majd egyet, ha még maradt. Marikánk pedig márkaterrort emleget. Atyaég, tényleg ideáig jutottunk volna? Mégsem volt hiába az a sok valóságshow, Alekosz meg a többi kultúrprogram (kultúrpogrom) – sikerült az agymosás. Fától az erdőt. Ez aztán odabasz rendesen a márkaépítésnek. De ha a szakértők szerint nem, akkor legyen úgy. Én meg lendkerekes kisautó vagyok, gurulok is tovább.
 

Olcsó fogás volt ezt a címet adni a posztnak, mi? Lehet, hogy még ennél is olcsóbb, ha azt mondom: ha kíváncsi vagy, milyen az Átlagos Éva (az átlagnők átlaga) arca és meztelen teste (fénykép), akkor kattints a linkre! :-)

 
Evezzünk komolyabb vizekre, nem csak mulatság az élet. A hazai kutatási iparág 2010-ben 17,1 milliárd forintos összforgalmat bonyolított, a Professzionális Piackutatók Társasága (PPT) és a Piackutatók Magyaroszági Szövetsége (PMSZ) közös adatgyűjtése szerint. Az iparági teljesítmény immár harmadik éve stagnál, és ebben várhatóan a 2011-es év sem hoz pozitív változást.
(Remélem, az előző kép után kellően lehűtöttek ezek az adatok... Egyébként jut eszembe: miért kellene a piackutatásnak unalmasnak lenni, vagy unalmasan elővezetni a kutatási témákat? A kutatásban is épp ideje van elővenni az unorthodox megoldásokat...)
 
Limbacher Tivadar, az Atreo Research Zrt. kutatásvezető igazgatója keresett meg bennünket abban a témában, hogy a szemkamera helyettesíthető-e online szoftveres megoldással? A szakértő konklúziója: a (szemkamera nélküli) szoftveres megoldások sok szempontból rosszabbak, mintha szemkamerát használnánk a vizsgálathoz! 
 
Egy nagy ívű írás arról, hogy ne engedjük be a falovacskát kapuink mögé. (Érdekes, hogy a ló motívum milyen gyakori a kutatással kapcsolatban, tessenek csak Henry Ford gyorsabb csődörére gondolni.) Az is kiderül még a cikkből, hogy ki az egyetlen Nobel-díjas a szakmánkból. Klikk, ha érdekel!
 
Egy Hitler-videó a hagyományos fókuszcsoportok hanyatlásáról... Lásd még: a csodafegyver időben elkészült, Hitler pedig megnyerte a háborút. Generálisom, biliben a kezed.
 
Az Y generáció már nem kajálja be a sok marketinges rizsát, amivel minket (Gen X) még jól kitömtek. Cool videó egy cool nemzedékről. (A cool-on kívül van még más szó, mely jellemzi őket?)
 
Pokolba a hülyékkel, mi keresnivalójuk van egy fókuszcsoportban? Ja, hogy ők veszik meg az aranynejlonba csomagolt kutyagumit? Érdekes kérdések az értelem fasizmusáról, átlagjózsikról, piackutatásról. (Mindenesetre érdekes lenne az a fókuszcsoport, ahol a moderátor 135-140-es IQ-ja mellett a résztvevőké átlagosan 150-180 volna és majmot csinálnának belőle.)
 
Amikor az embereket kizárólag az anyagi jólét érdekelte, a szabad véleménynyilvánítás iránti igényt az utolsó helyre tették a felmérések. (Most kicsit összezavarodtam, ez most akkor a múlt vagy a jelen?) A 12 perces videóban megszólal Hann Endre (a Medián alapítója), Levendel Ádám (a Szonda Ipsos alapítója), Kolosi Tamás (a Tárki alapítója) és sokan mások. Érdekes kordokumentum a kezdetekről, az alapító atyák tolmácsolásában.
 
Egy fiktív levél, melyet egy fiktív kutató küldött egy fiktív bíróságnak, ahol vád alá helyezték sötét piackutató múltja miatt... Bármilyen hasonlóság valós személyekhez, eseményekhez, cégekhez kizárólag a véletlen műve lehet... (és kéretik mindezt írói munkásságom részének tekinteni)
 
A Piackutatás Felszabadítási Front képviselői előbújtak a föld alól és a világhálón keresztül terjesztik elképzeléseiket, melyeket úgy lehetne leírni: szabadítsátok fel a piackutatást! (Nem rossz gyerekek, nem rossz. Azért időben szóljatok majd, hogy már fel vagyunk szabadítva.)
 
Mario Klingemann kördiagramokból készít klasszikus festményeket. Hogy ez művészet-e? Ennek megítélését rábízzuk nálunknál okosabb emberekre. Piackutatóként mindenesetre érdekes és élvezetes látni, mi mindenre lehet jó néhány kördiagram és egy kis - sok - kreativitás.
 
Az eladók megpróbálják interaktív tükörrel becsalogatni a vevőket, mintha csak életre kelne Steven Spielberg futurisztikus Minority Reportja. A legújabb amerikai kiskereskedelmi módszerekről lehet olvasni ebben a cikkben.
 
Micsoda kérdés ez? Naná hogy.
 
A kutatást a marketing felől is meg lehet közelíten. (Mit mond ez nektek, szociológiai / pszichológiai / szociálpszichológiai és egyéb tudományokban, empirikus kutatásokban elmélyült, marketingre homlokot ráncoló, magyar piackutató kortársaim?)
 
Kutatóként ezt látnod kell! Ez volt a legelső.
 
Ted Chung videó. Fenomenális. Zseniális. Lenne rá 3 perc 46 másodperced?
 
Lenyűgöző kreativitás mutatkozik meg ebben a néhány egyszerű kördiagramban, melyet nem piackutató készített, hanem egy művész, Arthur Buxton. A műalkotás azt láttatja, milyen arányban (százalékban) használta Van Gogh a különböző színeket festményein.
 
Závecz Tibor (Ipsos véleménykutatási igazgató) egyik régebbi – de mondanivalóját tekintve teljesen aktuális – előadása. (Házi feladat: elolvasni – és végiggondolni.)
 
A hivatásos piackutatókat próbáljuk meg tipizálni. A szürke eminenciás, A régi keresztapa, Az új keresztapa - és a többiek... Piackutató panoptikum.
 
Az átlagembernek az átlagosnál több lába van – tudtad? Más érdekességeket is megtudhatsz ebből az 1 órás videóból.
 
Hívószavak: digitális etnográfia, rövidfilm, magas művészet... Érdekelne?
 
Egy másik Ted Chung videó. Csak felsőfokon tudok erről... Lenyűgöző, sokadszorra is.

 

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató piackutatás hírek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása