HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Piackutatás órák idősebbeknek és haladóknak (Egy piackutató emlékiratai I.)

2011.05.02. 05:24 Forecast Research - www.forecast.hu

Ahogy Kern András szokta mondani a Heti Hetesben, elfogtunk egy levelet. Egy fiktív levelet, melyet egy fiktív kutató küldött egy fiktív bíróságnak, ahol vád alá helyezték sötét piackutató múltja miatt... Bármilyen hasonlóság valós személyekhez, eseményekhez, cégekhez kizárólag a véletlen műve lehet... (Ez az első rész. A következő - második - rész vagy évek múlva jön, vagy soha.  Mindenesetre nem mostanában.)

Nehéz a bányászok élete de a piackutatóknak se könnyű a piackutatás meg pont olyan mint a csokoládégyártás soha ne nézd végig az egeret is beledarálják a masszába de attól még jó az a lindt csokiban ugyanúgy benn van mint a tibiben csak kétszer annyiba fáj na de az már túlzás talán ha a munkások bele is kakálnak az üstbe és megpróbálják lenyomni a szerencsétlenek torkán egyétek csak finom az annak aki szereti az ilyet a piackutatókat sokan sarlatánokhoz hasonlítják de ez nem igaz mert a piackutatás sokkal drágább és még ígérni sem kell semmit ismertem egy miklós guru nevű egyént miszerint természetgyógyászt na annak a házában hétvégén akkora tömeg volt hogy tíz fókuszcsoport simán kitelt volna a népekből de ha az ember korábban tv szerelő volt akkor ne válogasson különben is hibás eszűekből sokkal több van mint rossz tv-ből egy ismerős járt hozzá mentségére legyen hogy akkor már régebb óta piackutatóként dolgozott na ezeken a szeánszokon még a macskákat is ezerforintos energiavízzel itatták nem is csoda hogy félóránként megjelent nekik a kisjézus sokat gondolkodtam a piackutatóknak van-e védőszentjük de biztos hogy nincs abból gondolom hogy az expresszben kétféle állásra lehet jelentkezni el lehet menni pípsóba lotyónak vagy piackutatóhoz kérdezőbiztosnak de csak kevesen alacsonyodnak le odáig hogy a másodikat válasszák most a fókuszcsoportnak van szezonja fél év alatt több volt mifelénk mint máskor egy év alatt azért is szeretem mert fókuszcsoporton sok újat lehet tanulni múltkor is a videós arc mesélte hogy a zöldpardon nevű műintézményben tizenéves plasztikbarbik viszik kefélni a hapsikat állítólag nagyobb a forgalom a vécében mint egy onlájn panelben mikor felállítják bár bizonyos vélemények szerint emez sem kisebb kupleráj ha még egyszer születnék videósnak mennék na de aki piackutatónak áll az sikeres ember nem lehet az ember inkább adja a gyerekét uránbányába vagy azbesztgyárba esetleg gátőrnek kolontárra egy szép napon még megköszöni a büdös kölök nehéz szakma ez néhány éve egy tender megbeszélésen felszólalt az egyik tótumfaktum a legnagyobbak közül mondta álljék már fel az ki úgy tud mintát vételezni ahogy az a könyvekben elő van írva de jelentkező csak nem akadt hallgatott az összes nagyfejű mint a szarni kirakott macska de erről senki nem beszél így én is befogom jut eszembe a múltkor meg akartam fogni egy macskát az meg egyből összekarmolt na de ez még istenes ahhoz képest amit az ügyfelek csinálnak az emberrel van úgy hogy a megbízó azt gondolja ennek a kutatónak jól illene egy flipchart a fejébe a kutató meg szívesen megnézné emennek a szemeit fokhagymás spárgakrémlevesben úszkálva nem hiába mondják szemesnek áll a világ olyan irányban halad hogy egyre több külföldi hatás éri a szakmát nincsenek már sokan akik ebből a szempontból csurkával értenek egyet miszerint magyar kutatói seggbe magyar lófaszt múltkor a körúton be akartak hívni halltesztre mondom piackutatónál dolgozom csaló-e vagy de nem csak tagadjam le de az nem szabályos mondom erre úgy néz rám mint aki még nem látott hülyét na igen ez megy manapság ja bocsika ez egy jónevű cég volt na ekkora vircsaft is csak ebben a kurva országban lehet oszt pont azok osztják az észt meg verik magukat akik szügyig állnak a szarban mondtam már sok a fókuszcsoport mostanság murphy törvénye szerint nekünk persze mindig a nyugdíjascsoportok jutnak én uram kérlek add valami jelét hogy minket is szeretsz egy kicsit csak egyszer legyen már egy olyan csoport ahol borotvált szilikonos macák vannak én magam végezném az előszűrést hát igen a legtöbb piackutató elmondhatja hogy nem vagyok olyan normális mint amilyennek látszom de szakmázzunk is kicsinyt felebarátaim a szocmédiás kutatás meg a csináldmagad faszkodás igen előrehaladott állapotban van már mint amikor hitler kiadta a mérnökeinek hogy csináljanak szarból vajat oszt hónapok múlva a mérnökök jelentették is hogy már kenhető na ez is kenhető már csak még kicsit bűzlik de majd jól beillatosítják na de az is csuda eset volt ami az egyik legnagyobb azóta már medvedisznóemberes kutatócéggel esett meg sok éve a nemzetiszállóban kísérleti kávémintát teszteltek de a fütyi személyzet véletlenül összecserélte és megitatta a reggeliző szállóvendégekkel az összes mintát ízlett is a strandpapucsos keletnémet kisnyugdíjasoknak volt ott olyan futkosás mint egy staphilococcusos hasmenésnél de az instruktor nyugodt ember volt ez amúgy is előnyös ebben a szakmában na az átballagott az akkormég juliusmeinlbe oszt bevásárolt kiló fehérkenyér paprika paradicsom hagyma szalonna miegymás ami ugye lecsóhoz köll mert épp annak volt szezonja na meg mellékesen vett néhány kávét is a legolcsóbb fajtából hja kérem már akkor sem fizették túl a kutatókat ez a kávé persze nem az a kávé volt de ha az ember tökei csalánba lógnak akkor hajlik némi kompromisszumra ugye az ügyfél persze azóta se tudja azt amit éltes kérdezőbiztosok mesélnek esténként gyerekeiknek büntetésből miszerint jó nagy adag pinaszőr került a levesbe akarom mondani a kávéba régen sok szép lány dolgozott nálunk némelyiknek akkora dinnyéje volt amivel öt aranyérmet lehetne nyerni a kertészeti világkiállításon de négyet biztosan most nincs szezonja a dinnyének sajnos megváltozott a világ néha azon morfondírozok hova lettek az én báránykáim de ha már itt tartunk beszéljünk a nőkről is woodyallennel szólva egy bizonyos nőtípus kedveli a piackutatókat mégpedig az aki legalább egyszer már felvágta az ereit bár sok piackutató legszívesebben bűnben élne két nagymellű húszévessel akik beszélni már tudnak de dönteni még nem na de mint már mondtam tisztelt bíróság és ezt kérem feljegyezni és enyhítő körülményként javamra írni nehéz a bányászok sorsa de a piackutatóknak se könnyű az utolsó szó jogán a jövőre nézve pedig csak annyit mondhatok hogy a tradicionális kutatás a bárány a szocmédia és a DIY pedig a farkas és nemsokára együtt alszik majd a bárány meg a farkas de a bárány nem alszik majd túl jól mert elevenen megeszik miközben az onlájn tartja a gyertyát de a végén persze őt is megeszik – uraim ítéljenek belátásuk szerint.

Még több, piackutatással kapcsolatos hír kell?

 

Szólj hozzá!

Címkék: humor piackutatás piackutató

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása