HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Gamification: csak játékos legyen!

2011.12.16. 06:43 Forecast Research - www.forecast.hu

A ’játékosítás’ (gamification) kétségkívül új kifejezés a marketing világában, amely iránt az érdeklődés folyamatosan növekszik. Jon Puleston, a GMI Interactive alelnöke most áttekinti mindazt, amit az online kérdőívek során alkalmazott játékok szerepéről tudunk.

Az elmúlt 3 évben folyamatosan azon voltunk, hogy az online kérdőíveket fejlesszük – vonzóbbá tettük őket a válaszadók számára, legalább 100 kísérlet tapasztalatait felhasználva. A munka során megfigyeltük, mennyire befolyásoló bármilyen szintű játékosság megjelenése, vagy mennyire jó visszajelzést jelenthet.

Azt is kijelenthetjük, hogy kijelölhetjük a „játékos kérdőívet”, mint a lehető leghatásosabb módját a válaszadók meghódításának.

Ennek eredményeképpen a tavalyi évben azt vizsgáltuk, hogyan tudunk minél több játékos módszert a kérdőívekbe tenni, és ezek hatását kutatni.

Mindazoknak, akik nincsenek képben a kérdőívek játékossá tételének már elért eredményeivel kapcsolatban, álljon itt egy rövid összegzés mindarról, amit eddig megtapasztaltunk.

1. A kérdések játékosabbá tétele

Játék bármi olyasmi lehet, mely közben jól érezzük magunkat. Ami a játékos kérdést a kutatási kérdéstől megkülönbözteti, az csak a feltevés módja. Itt a példa:

Kérdés: Mi a kedvenc ételed?
Játékos kérdés: Képzeld el, hogy hamarosan meghalsz. Mi lenne az utolsó vacsorád?

A kérdést olyan módon feltéve, hogy megválaszolása képzelőerőt igényeljen, a válaszadók számára szórakoztatóbb lesz a kitöltés, és cserébe sokkal hasznosabb válaszokat adnak (lásd alább).

2. Változtassuk a játékot versennyé!

A legtöbb játéknak része a versenyszellem, és lenyűgöző az a hatás, amelyet bármilyen típusú versenyfeladat kérdőívben való megjelenítése kiválthat.

A „Tedd próbára magad...” egyszerű kifejezése egy olyan kérdéssel párosítva, amely emlékezésre kéri a válaszadókat, sikeresen megduplázhatja a válaszok számát. Hasonló kifejezések, mint az „El tudod képzelni...” vagy „Egy perced van...” szintén beválnak.

Kérdés: Milyen márkákra tudsz visszaemlékezni?
Játék: Idézz fel 5 márkát, van rá 2 perced!

Ez a hangsúly eltolódás nem csak a válaszok számát növeli, mint például a fenti példában négyszer annyi márka megnevezését, hanem a kérdőív élvezeti értékét is, mintegy összekötve az élményt a teljesítménnyel.

3. Jutalmazás és visszajelzés

A kérdőív jellemzően nem tartalmaz visszajelzést vagy jutalmat semmilyen formában, kivéve a ritka anyagi ösztönzőket. Pedig csak egy pillantást kell vetni a pszichometrikus teszt típusú játékok sikerére a Facebook-on, és megértjük a visszacsatolás, a jutalmazás erejét.

Kérdés: Mi a kedvenc színed?
Játék: Tudd meg, mit árul el rólad a kedvenc színed!

A jutalmazási és visszajelző mechanizmusok rendkívül egyszerűen beépíthetőek a kérdőívekbe.

4. Értsük meg, hogy a válaszadó élvezi az önálló gondolkodást!

A legtöbb közkedvelt játék felépítése összetett gondolkodást igényel, vegyük a sakkot, a Scrabble-t vagy a legtöbb számítógépes játékot példaként. Mégis, a legtöbb kérdőív egyáltalán nem várja el válaszadóitól, hogy gondolkodjanak. Egy conjoint kutatás ennek tökéletes példája, mely egy végtelenül egyhangú tesztet ad válaszadóinak. Megpróbálkoztunk azzal, hogy a hagyományos conjoint piackutatásba összetettebb, terméket építő játékot csempésztünk. A hatás drasztikus volt. A sok kreatív ötlet segített hozzá minket ahhoz, hogy ma már egy új ’termékajánló’ játékot fejlesztünk a következő címmel: „Evolúció: a legtökéletesebb termék éli túl!”

Kérdés: A 28 cm-es normál pizzát, vagy a 32 cm-es vékony pizzát választanád?
Játék: Hogyan lehetne a legnépszerűbb pizzát elkészíteni ezekből az alapanyagokból?

5. Játszani másokkal együtt szeretünk!

Csoporton belül, vagy éppen egy csapat tagjaként játszani – ez felébreszti a közösségi szellemet, ami nagyobb teljesítményhez és a hatékonyabb kitöltésre ösztönzéshez vezethet.

Persze mindezt sokkal nehezebb elérni egy online kérdőív során, amikor mint egyén adunk válaszokat.

Azonban nem lehetetlen! A terv, amin most dolgozunk nem más, mint kérdőív-sorozatok készítése, a válaszadók csoportokba sorolása, akik aztán egymás ellen versenyeznek a kitöltésben. Végzünk néhány kísérletet, hogy lássuk, hogyan működik a dolog, de a csapat-alapú játékok használatának módszere tudomásom szerint elképesztően sikeresen működik az Arthur Fletcher & Blauw Research cég fókuszcsoportjainak esetében.

Kérdés: Szerinted mi a megoldás?
Játék: Vajon a te csapatodé lesz a legjobb megoldás?

6. ’Játékosító’ kérdések

Az előzetes ötletek segítségével rájöttünk, hogyan tervezhetjük újra a hagyományos kérdés formátumokat (mint például a nyílt kérdések, feleletválasztós kérdések, mátrix-típusú kérdések, stb.) azért, hogy játszhatóbbá, játékszerűbbé tegyük azokat a megkérdezettek számára, és minél több ilyen kérdéstípust tudjunk a felmérésbe beépíteni.

Kérdés:

Játék:

Néhány új technikát jelenleg még nem fedünk fel, csupán teszteljük őket, de reménykedünk benne, hogy nagyon hamar megmutatkozik majd a hatás, amit a válaszadók teljesítményére gyakorolhatnak.

7. Komplett tesztek játékká alakítása

A záró gondolatok legyenek a teljes körű megközelítés gondolatai. Szerintem a szakma ötletek egész sora iránt nyitott.

Eddigi legsikeresebb ötletünk az volt, hogy úgynevezett projekt-technikát alkalmaztunk, például arra kértük a válaszadókat, hogy képzeljék el magukat, mint cégvezetőt.

Kérdés: Mit gondolsz erről az új termékről?
Játék: Képzeld el, hogy az ’Új sikertermék’ című TV-show műsorban zsűritag vagy!

Ez az új technika háromszor annyi választ és ötletet csal ki a válaszadókból, mint a többi.

Összegezve:
A játékok piackutatásban való felhasználásának alapgondolatát az adja, hogy a válaszadók, akik a kérdőívet élvezetes, játékos tevékenységként fogják fel, sokkal inkább tesznek erőfeszítéseket a kitöltésben, és jobban értékelhető válaszokat adnak nekünk.

A játékos gondolkodás lényege legalább annyira a válaszadók meghódításáról szól, mint a módszer különlegességeiről, vagy a bolondos kérdések kitalálásáról. Véleményem szerint majd minden kérdés izgalmassá, és játékosan megválaszolhatóvá tehető megfelelő gondolkodásmóddal és képzelőerővel. Arra számítok, hogy egészen új játékos kérdőív mechanizmusok jelennek majd meg a jövőben.

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás marketing insight kérdőív online kutatás new mr gamification

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása