HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A kúlság titkai 1/2.

2012.05.02. 10:13 Forecast Research - www.forecast.hu

A márkatulajdonosok számára létkérdés, hogy megfejtsék: ki/mi is számít napjainkban kúlnak, menőnek? A kutatások eredményei alapján a brandekhez kötődő, róluk szóló történeteknek vajmi kevés közük van már a műszaki jellemzőkhöz, funkcionalitáshoz, javarészt inkább…

Szólj hozzá!

Címkék: marketing brand etnográfia márkapreferencia márkaépítés márka kommunikáció y generáció ifjúságkutatás

Szingularitás (Nincs több idő 2.)

2012.04.23. 15:33 Forecast Research - www.forecast.hu

Szingularitás jelentései: 1. különösség, egyediség; 2. Az általános relativitáselmélet szingularitás kialakulását, egyben a téridő végtelen görbületét jósolja a fekete lyuknak is nevezett, extrém nagy tömegű, extrém nagy gravitációjú égitestek közvetlen közelében…

3 komment

Címkék: technológiai szingularitás

PowerPoint tippek és trükkök

2012.04.19. 12:06 Forecast Research - www.forecast.hu

Lássuk az eredeti táblázatot, mely elég nehezen olvasható a kettőzött írással, nemde? Egy kis ésszerűsítés tökéletesen megoldja a helyzetet. Mégis találhatunk még további dolgokat, melyekben ez a diagram fejlődésre szorul. Először is az olvasónak nehéz lehet az ország…

2 komment

Címkék: statisztika prezentáció powerpoint chart adatvizualizáció

Infografika a texting-ről

2012.04.17. 10:49 Forecast Research - www.forecast.hu

SMS küldését mobiltelefonon az angol nyelvhasználatban leegyszerűsítve, igei formában ‘texting’ szóval jelölik. Az alábbi rövid infografika a Z generáció legidősebb tagjainak, vagyis a most 12-17 éveseknek ezzel kapcsolatos szokásait mutatja be, az amerikai tinédzserek…

Szólj hozzá!

Címkék: adat infografika texting adatvizualizáció

Beszámoló az Országos Piackutatási Diákverseny döntőjéről (2012. április 6., Ringier Székház)

2012.04.10. 15:09 Forecast Research - www.forecast.hu

Az Országos Piackutatási Diákverseny sorozat 2009-ben indult útjára, az idei évben harmadik alkalommal került megrendezésre. Ebben az évben a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézete a Ringier Kiadóval együttműködésben szervezte meg a diákversenyt. A verseny célja,…

1 komment

Címkék: piackutatás piackutatás hírek piackutatási diákverseny

Csak egy mondat - piackutatóktól

2012.04.04. 10:50 Forecast Research - www.forecast.hu

"Éppen most készítettek velem egy 13 perces telefonos interjút a fűszerboltokról. Egész életemben összesen nem gondolkodtam ennyit a fűszerboltokról..." Minden piackutatás hír egy helyen >>> Piackutatás-hírek.hu Piackutatás hírek a Facebookon is >>>…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató

Hírháttér: a Google Consumer Surveys szolgáltatásáról

2012.03.31. 19:30 Forecast Research - www.forecast.hu

Szorgos kis méhecskék fondorkodása Már régóta szivárognak a hírek arról, hogy a Google (is) a piackutatás területére kíván merészkedni, terveznek valamit ezzel kapcsolatban, éjjel-nappal fondorkodnak, buzgálkodnak. A legújabb hír már egészen konkrét, a Google bejelentette a…

Szólj hozzá!

Címkék: google szavazás facebook felmérés piackutatás online kutatás piackutatás hírek google consumer surveys

„Elemzések, hírek, technológia” rovat indult a Piackutatás Hírek oldalon

2012.03.30. 14:38 Forecast Research - www.forecast.hu

Az új rovatban – mely a nyitóoldalon, a Vezető hír alatt található – egy 3 hasábos boxban ezentúl olyan egyedi tartalmakat olvashattok, melyek piackutatás vonatkozású technológiai hírekből, érdekességekből, valamint részletesebb elemzésekből fog összeállni. A…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató piackutatás hírek

Egyperces (Steve Jobs dühös - Sic transit gloria mundi)

2012.03.27. 14:52 Forecast Research - www.forecast.hu

Új sorozat indul a blogon, „Egyperces” néven. A „sok beszédnek sok az alja” elv alapján itt rövid szösszeneteket, kommentárokat olvashattok. Nem kimondottan piackutatási vonatkozású írások lesznek ezek, bár végül is minden az, ami a világban történik –…

Szólj hozzá!

Címkék: apple steve jobs

Munkaadók figyelem: ingyenes álláshirdetés feladás a Piackutatás Hírek oldalon

2012.03.26. 18:45 Forecast Research - www.forecast.hu

A Piackutatás Hírek oldalon ez év végéig meghosszabbítottuk az ingyenes álláshirdetés feladás lehetőségét (munkaadók számára). Piackutató állásokat lehet hirdetni, azoknak a munkaadóknak, akik augusztus 31-ig legalább egy álláshirdetést megjelentetnek (ingyenesen), 2012.…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató piackutatás hírek piackutatás állás

GRIT Report – infografika a piackutatásról

2012.03.23. 10:40 Forecast Research - www.forecast.hu

A Greenbook ebben az évben a piackutatási iparág helyzetéről készült Grit Report szöveges jelentése mellett vizuális formában is közzétette a tanulmány főbb megállapításait – ez természetesen infografikát jelent. Ez ugyan nem helyettesíti a teljes jelentést, de könnyen…

Szólj hozzá!

Címkék: trend piackutatás infografika kutatási iparág

Szolgálati: karbantartás a blogon

2012.03.07. 19:49 Forecast Research - www.forecast.hu

Technikai jellegű karbantartás folyik a blogon, ezért furcsa események előfordulhatnak, például a hírleveleseknek ma (szerda) régebbi posztokkal ment ki a hírlevél, nem tudjuk miért, az RSS csatornában nincs új poszt... A karbantartás alatt ilyen események a következő hetekben…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató piackutatás hírek

Csak egy mondat - piackutatóktól

2012.03.05. 05:15 Forecast Research - www.forecast.hu

"Tudtad, hogy a LinkedIn-en 392,000 ember sorolja fel készségei között a piackutatást?!" Minden piackutatás hír egy helyen >>> Piackutatás-hírek.hu Piackutatás hírek a Facebookon is >>> facebook.com/piackutatas.hirek

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató

Mit csináltatok a tejföllel?

2012.02.22. 05:30 Forecast Research - www.forecast.hu

- Szerinted miért ilyen ízetlen az összes tejföl? - Régen jobb volt.- Műanyagos trutyi. Nincs már ebben tej.- Az összes marketingest, meg piackutatót átzavarnám Kanadába.- Túl jó lenne nekik. Inkább Lyukóvölgy, Miskolc mellett. Ott megtanulnák a kutyafittyet. - Ingyenélő…

1 komment

Címkék: marketing piackutatás marketingkutatás termékfejlesztés érzékszervi teszt round robin termékteszt

A Piackutatás blog okostelefonon, tableten, Kindle-en

2012.02.20. 06:50 Forecast Research - www.forecast.hu

Nem új dolog ez, a blog.hu-s blogoknak – így a Piackutatás blognak is – már 1 éve kijött a mobil eszközökre optimalizált verziója, de a visszajelzések alapján ezt sokan még mindig nem tudják, illetve akik mostanában vettek (vagy ezután fognak venni) okostelefont, azok nem…

Szólj hozzá!

Címkék: okostelefon tablet kindle piackutatás blog

Y generáció a világban: az InSites Consulting globális ifjúságkutatása

2012.02.16. 09:50 Forecast Research - www.forecast.hu

Ma az egyik legforróbb téma a piackutatásban kétségtelenül az Y generáció tanulmányozása, viselkedésének megértése. Íme, egy globális kutatás eredménye a fiatalságról az InSites Consulting-tól. Insightok az ipszilonos nemzedékről, jövőjükről, világlátásukról, munkához…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás y generáció ifjúságkutatás

Piackutatás állás: piackutató álláshirdetések a Piackutatás Hírek oldalon

2012.01.31. 10:15 Forecast Research - www.forecast.hu

A Piackutatás Hírek oldalon munkaadóknak ingyenes a hirdetésfeladás 2012. április 1-ig az állást kínál rovatban! (piackutató állások hirdethetők.) 2012. április 1-ig korlátlan számú álláshirdetés adható fel ingyen. Cégnév, céglogó is megjeleníthető, de anonim hirdetésre…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató álláshirdetés piackutatás hírek piackutatás állás

5 éves a blog

2012.01.31. 05:27 Forecast Research - www.forecast.hu

Pontosan 5 évvel ezelőtt, 2007. január 31-én jelent meg az első poszt a blogon. Sok minden változott persze a kezdetek óta. 2,5 évig tartott, míg rátaláltam arra az irányvonalra, ami jelenleg (és a jövőben is) jellemzi a blogot. Nem volt ez elvesztegetett idő, de tény, hogy az…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutatás blog

Konferencia: Kutatás 2012

2012.01.30. 10:11 Forecast Research - www.forecast.hu

A Médiapiac.com és a Szinapszis Piackutató és Tanácsadó Kft. rendezésében kutatási konferencia lesz március 21-22-én, Tapolcán. (A Kutatás konferenciával párhuzamosan rendezik meg a Médiapiac 2012 konferenciát is. Az átjárás valamennyi résztvevő számára biztosított.)A…

Szólj hozzá!

Címkék: konferencia piackutatás piackutató kutatási iparág piackutatás hírek

Adatelemzés, mint az Amazon.com új szolgáltatása?

2012.01.26. 05:02 Forecast Research - www.forecast.hu

Az Amazon.com különböző webes szolgáltatásainak segítségével hatalmas méretű adatmennyiséget gyűjt össze a legkülönfélébb vállalatok részére világszerte. Vajon eljön-e a pillanat, amikor ezek elemzésébe is belevág?Adatelemzési szakértők szerint az Amazon.com igen…

Szólj hozzá!

Címkék: adatbázis adat adatbányászat big data

süti beállítások módosítása