HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Beszámoló az Országos Piackutatási Diákverseny döntőjéről (2012. április 6., Ringier Székház)

2012.04.10. 15:09 Forecast Research - www.forecast.hu

Az Országos Piackutatási Diákverseny sorozat 2009-ben indult útjára, az idei évben harmadik alkalommal került megrendezésre. Ebben az évben a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézete a Ringier Kiadóval együttműködésben szervezte meg a diákversenyt. A verseny célja, hogy támogassa az egyetemi és főiskolai hallgatók körében a piackutatás gyakorlati alkalmazásának megértését, és elősegítse a szakma népszerűsítését. A Ringier célkitűzései is hasonlóak, a cég minden évben több piackutató gyakornokot fogad, hogy a gyakorlati tapasztalatszerzést elősegítse. A Ringier az OPDV verseny támogatásával, az idei témakiírással közelebb akarta hozni a média világát és ennek a területnek az érdekes kutatási kérdéseit ehhez a korosztályhoz. Az idei év feladata tehát egy, a Ringier Kiadó által megfogalmazott piackutatási briefen alapuló kutatás elkészítése volt, témája: Az online médiafogyasztás és az online vásárlási szokások összefüggéseinek a vizsgálata. Feladat volt a 15-39 éves célcsoporton belüli, eltérő jellemzőkkel rendelkező csoportok feltárása, a különbségek értelmezése. Ebben az évben a verseny menete két ponton is eltért a korábbi évektől: két fordulóban szerveztük meg, illetve a második (döntős) szakaszba jutott csapatok az NRC és az Ipsos segítségével 500 fős online reprezentatív mintán kérdezhették le a kérdőíveiket.


Az első fordulóban az NRC Kft által készített Visitor Media Research adatbázis elemzése és primer kutatási terv készítése volt a feladat, majd az elődöntőn továbbjutott csapatok számára a kutatás lebonyolítása és az eredmények bemutatása volt a további feladat. A versenyre összesen 20 csapat jelentkezett, akik a Budapesti Corvinus Egyetem, Budapesti Gazdasági Főiskola, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Eudutus Főiskola, Nyugat - Magyarországi Egyetem, Pécsi Tudományegyetem, Szegedi Tudományegyetem és a Zsigmond Király Főiskola hallgatói. A pályázatokat minden évben szakmai zsűri értékeli, a tagok többsége a kezdetek óta tagja a zsűrinek, így több évre visszatekintve is látják a hallgatók munkáját. Az idei évben a zsűri tagjai: Lengyel Emőke, zsűrielnök, Máth András Ringier, Géczi Tamás Ipsos, Hoffmann Márta TNS-Hoffmann, Jakab Áron BellResearch, Klenovszki János NRC és Körmendi György SPSS.

A döntő április 6.-án, pénteken 10 órakor kezdődött a Ringier székházában a három döntős csapat részvételével. A döntőbe jutott csapatok a Budapesti Corvinus Egyetem (WWW csapat), a Pécsi Tudományegyetem (Solar csapat) és az Eudutus Főiskola (Press On csapat) hallgatói közül kerültek ki.

Elsőként a Press On csapata mutatta be a munkáját. A prezentáció végig magabiztos, a csoportdinamika jó volt, a harmóniára ráerősített az egységes lila öltözet és a letisztult slide-ok. Az elemzés legfőbb gyenge pontja korán kiderült: a brief-ben szereplő célcsoporttal szemben a 25-40 évesekre szűkítették le a kutatásban vizsgált csoportot a fiatalabbak gyengébb fizetőképességére hivatkozva. Ez persze részben igaz, de egyrészt a brief a tágabb célcsoport vizsgálatát kérte, másrészt ez a csoport hosszabb távon érdekes lehet, így egy feltáró jellegű kutatást emiatt leszűkíteni nem szerencsés. A prezentációban szépen kiemelésre kerültek a fő üzenetek, főleg a kvalitatív kutatás esetében. Az elemzés külön hangsúlyt helyezett a férfi és női különbségekre, többek között az információkeresés területén. A prezentáció néhány pontja azonban nem volt túl meggyőző és az interpretáció esetenként spekulációt sejtetett. A csapat erőssége a jól felépített mondanivaló és a stratégiai gondolkodás volt, ugyanakkor a célcsoport leszűkítése és a több ponton pontatlanul megfogalmazott mondanivaló gyengítette a teljesítményüket.

Csapattagok:
Kolbe Kriszta
Németh Róbert
Németh Zsuzsanna
Felkészítőtanár: dr. Bernschütz Mária

A második prezentáló a Solar csapat volt. Az előadás rögtön a megcélzandó célcsoport becsült méretével indult: szokatlan és figyelemfelkeltő kezdés. A szakértői megkérdezések alapján kialakított becslés értékét sajnos csökkenti, hogy később kiderült, hogy a vásárlási hajlandóság mértéke, amelyet használtak nem a kutatáson, hanem saját elképzelésen alapul. Az elemzés az aktuális hazai trendek feltárásából indul ki összegyűjtve a legfontosabbakat, benne az online trendeket. Három online irányt nevesítenek, amelyet különböző iparági szakértők körében végzett interjúk alapján határoztak meg, ezek a közösségi média, a mobileszközökön történő fogyasztás és az e-kereskedelem. Szépen kivitelezett mind a VMR, mind a saját adatbázison végzett szegmentáció, külön érték, hogy a korábban nevesített szcenáriók potenciálját megpróbálták számszerűsíteni, illetve mérték a vizsgált csoport innovációelfogadását. Sajnos az elemzés a kiíráshoz képest túl nagy hangsúlyt helyezett a Ringier Kiadó termékeire, így jelentősen beszűkítette az eredetileg meghatározott célt. Emellett a javasolt termék, amely egy online szerencsejáték portál elindítása sajnos jogi akadályokba ütközik. Ügyes volt a prezentáció, kár, hogy az előző két pont rányomta a megoldásra a bélyegét, akárcsak a néhol túlzó kijelentések.

Csapattagok:
Akkermann Róbert
Heilmann Kitti
Nyilas Roland
Felkészítőtanár: dr. Szűcs Krisztián

Az utolsó döntős prezentáció a WWW csapatáé. A prezentáció logikusan felépített, jól áttekinthető volt. A megoldás középpontjában a co-creation és a közösségi vásárlás állt, kutatásuk elsősorban ezek tesztelésére irányult. A csapat a feltáró szakaszban online tartalomelemzést és fókuszcsoportos interjúkat készített. A prezentáció érdekes, az ötlet, amelyet a munkájuk fókuszába állítottak ígéretes, de sajnos az elemzés során a célcsoport médiafogyasztása nem derült ki, így nincs összekötve a közösségi vásárlás és a co-creation iránti érdeklődés a vizsgált csoportok média használatával. A csoport faktor- és klaszterelemzést egyaránt végzett, figyelve a 15-19 és 20-29 éves csoportokra egyaránt. További pozitívum, hogy a csapattagok okosan reagáltak a zsűri kérdéseire, gyengeség, hogy a tesztelt ötlet elszakadt a média világától, így a brief szempontjából nem tudott teljes választ adni.

Csapattagok:
Farkas Judit
Kovács Adrienn
Szatmári Dóra
Felkészítőtanár: dr. Nyírő Nóra

A prezentációkat követően a zsűri döntéshozatalra visszavonult, miközben a prezentálók és a jelenlévő érdeklődők ebéddel lazíthattak.

Eredményhirdetés:
A zsűri elnöke gratulált a csapatoknak az elvégzett kiváló munkáért, a feladat megoldása során nyújtott magas teljesítményért. A prezentációkon jól látszott, hogy a hallgatók magabiztosan tudják használni mind a kvalitatív, mind a kvantitatív kutatási módszereket, a prezentációk pedig magabiztosan előadottak, jól felépítettek voltak.
Mindennek ellenére a zsűri úgy döntött, hogy mivel a feladatot egyik csapat sem oldotta meg maradéktalanul, így az első helyezett díját nem adja ki. A bemutatott elemzések nagyon hasonlóak voltak, minden csapat tévedett valamilyen módon a feladat megoldása során, így nem volt olyan megoldás, amely kimagaslott volna. A második helyre a Press On, a megosztott harmadik helyre a Solar és a WWW csapata került.
A nyeremények között a Ringier Kiadó minden csapatnak nyereménycsomagot ajánlott fel, illetve felkínálta a 2. helyezettnek, hogy átdolgozott prezentációját bemutathatja az Internet Hungary konferencián. Az átdolgozáshoz 1 hónapos gyakorlati hellyel az NRC biztosítja támogatását. Emellett ebben az évben is kiosztásra került az SPSS népszerű ajándéka az SPSS tanfolyamokon való részvétel lehetősége minden döntős számára.
A versenyt dr. Simon Judit, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet igazgatójának összegző gondolatai zárták, aki megköszönte minden érintett részvételét (benne a zsűri, a hallgatók és a szervezők munkáját) és gratulált a hallgatók prezentációihoz.

Mi is gratulálunk ezúton is a döntős csapatoknak a magas színvonalú teljesítményükhöz és további sikereket kívánunk nekik a piackutatás területén!

Fényképek a versenyről (nagy méretben való megtekintéshez kattints a képre!)

1. Csoportkép

2. A Press On csapata

3. A Solar csapata

4. A WWW csapata

5. A zsűri

(A beszámolót Piskóti Marianna és Neulinger Ágnes készítették, a blog olvasóinak nevében is köszönjük!)

1 komment

Címkék: piackutatás piackutatás hírek piackutatási diákverseny

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SPSS-tanfolyam · http://spsstanfolyam.hu/ 2012.07.31. 21:09:47

Szívesen olvasnánk/látnánk a megoldásokat.
süti beállítások módosítása