Sziasztok, remélem kibuliztátok magatokat és készen álltok a folytatásra:-) Az új évet hagyományosan visszatekintéssel kezdem, ezek voltak szerintem a 2010-es év valamilyen szempontból legemlékezetesebb posztjai (a blogon az év folyamán összesen megjelent 293 írás közül, időrendben visszafelé haladva):
A Corvinuson vannak a legjobb piackutatással kapcsolatos rendezvények, ez volt a legutóbbi. Üzleti szintű prezentációk, diákok, akik profi kutatóknak is képesek újat mutatni. Videóinterjúk, fényképek.
Az év legjobb videója a TEDx konferenciákról is jól ismert Hans Rosling-tól. Információmegjelenítés nem középiskolás fokon.
Fókuszcsoportnak álcázott gerilla-videó. Papírzsebkendő ajánlott hozzá.
Kik törnek a piackutatók babérjaira? (Persze, a kérdés inkább úgy helyes: kik nem?) Ügyféloldali DIY-esek, közösségi oldalak, közösségi oldal guruk, online bukmékerek és egyéb információ-kufárok. A víz vörös, a cápák jönnek. Mi lesz ebből?
Joggal aggódnak a piackutatók a DIY eszközök miatt? Egy DIY-ben érdekelt szolgáltató fejti ki álláspontját.
Lassan a fejünket is átfúrják a neuromarketingesek, hogy onnan szedjék ki az infókat. Tiszta horror. Emotimeter, szemkövetés, EEG, PET, MRI, fMRI,... A mai és holnapi hi-tech tudományos módszerek áttekintése közérthetően.
’Hagyományos’ kutatási módszerek vs. ’modern’ módszerek. Az egyik oldalon a Gfk, TNS, a másikon a BrainJuicer és a The Future Place képviselője.
Robotinvázió előtt állunk? Meglehet... Ha a gépek öntudatra ébrednek, jaj a piackutatóknak... A P4-es fejlesztett prototípus már folyékony mémből készül és emberek gondolataival-érzéseivel táplálkozik:-)
Az IT cégek és a Tata Consulting már a spajzban. 2020-ra talán a kutatók lesznek ott...
A Coca-Cola főokosa sikerdíjjal akarja alázni a kutatókat. Őrült gondolat, viszont nincs benne rendszer. Minden kutató fogjon össze, mától ne igyunk Cocát!
A PMSZ mosoly-hervasztó adatai a hazai kutatási iparág helyzetéről, sok számmal, reális helyzetelemzéssel.
Akit hamar temetnek, az sokáig fog élni, így mondják. A fókuszcsoportokat már a 90-es évek végén elföldelték volna „jókutatóemberek”. Nem sikerült, jelenleg is a legattraktívabb kvalitatív módszer, bár ma is sokan szeretnék rátenni mancsukat a csoportokba áramló forrásokra.
Nagy szám-e a Facebook 500 millió felhasználója? Nigel Hollis, a Millward Brown vezető kutatója szerint nem igazán. Érdemes megfontolni a magyarázatát.
Piackutató cégektől ajánlatot kérők archetípusai.
Befolyásoltság melletti fókuszcsoportok? „Hé, moderátor! Két ágyas pálinkát és egy Warsteinert, de gyorsan!”
Tom Anderson rossz kisfiú volt, ezért elkenték a száját. Valójában persze azért rúgták ki expressz gyorsasággal, mert érdekeket sértett és nagykutyák tyúkszemére hágott. Amerikai piackutató abszurd.
Ray Poynter – az új kutatási módszerek bajnoka – zászlót bont és teríti lapjait. Gondolataival még hazai kutatói körökben is képes volt (itt és más blogokban) vitát generálni – azért ez nem semmi!
Azon ritka alkalmak egyike, mikor kutatók leültek egy asztalhoz beszélgetni. Barcza Enikő (KutatóCentrum), Pintér Róbert (Ipsos), Babocsay Ádám (BMB Focus), Atkári Csaba (Conness), Klenovszki János (NRC) egyetértett abban, hogy a szakma a túlélésért küzd...
A világ két legbizarrabb szervezete a Kerti Törpék Felszabadítási Frontja, ill. a Piackutatás Felszabadítási Front. Az egyik kerti törpéket engedne szabadon, így változtatva sanyarú sorsukon, a másik a piackutatókat szabadítaná fel... A Lipótot meg bezárták...
Dr. Pintér Róbert (online stratégiai igazgató, Ipsos), Vizi Ferenc (kutatási vezető, moderátor, Forecast Research), Dr. Neulinger Ágnes (Corvinus Egyetem), Klenovszki János (ügyvezető, NRC Piackutató) véleménye.
Ray Poynter (The Future Place), Jeffrey Henning (Vovici), Catherine Jolley (Prophisee), Steve August (Revelation Global), Christine Walker (Alliance Research), Bettina Wagner (Market Easy), Alastair Gordon (Gordon&Mccallum), Doug Bates (Itracks) gondolatai.