HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Utolsó kommentek:

mi vok én 2016.04.08. 09:37:57

De kár, hogy az utóbbi évek nem látszanak!

Bejegyzés: Az infláció alakulása Magyarországon (1991-2011)

panpeterstop · http://panpeterstop.blog.hu/ 2015.12.21. 09:45:43

Nagyon érdekes írás. Elméletben és gyakorlatban is alá lehet támasztani az észrevételeket, de szerencsére vannak kivételek is.

Bejegyzés: Az Y generáció sokkal inkább individualista, mint kollektivista egy új tanulmány szerint

♔bаtyu♔ 2015.03.06. 10:25:47

Mert mesterségesen hájpolják óriási pénzek bedobásával, miközben maguk a nyertes filmek már annyira gagyik, hogy már ingyen sem érdemes ezeket letölteni. Az egész egy olyan hiszti mint itt az indexen az Éden hotel és tsai. Az emberek elolvassák, ha elolvassák, mert ott van előttük, de a felrobbanás az nagyon erős túlzás. Ilyen alapon lehetne azt is mondani, hogy mindenki Sarka Kata melléről beszél, mert rengeteg a média jelenlét.

Miközben ez nagyon nem érdekel senkit, ezt a Sarka Katát nem a közérdeklődés tartja felszínen, hanem Hajdú pénze.

Az Oscar ugyanez nagyban, a valóban jó filmek eleve meg sem felelnének a feltételeknek. (Nincs benne kötelező néger, zsidó, bunkó déli fehér, stb., nincsenek benne a hollywood-i mogulok sztároltjai, de legfőképpen a Wall street-i zsidók pénze nincs bennük.)

Bejegyzés: Aranyszobor és hírverés: Oscar-gála a web szemével

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2014.12.03. 10:31:52

@Tyson925: a Big Data hívők szerint feltétlenül, pont ez a lényege. Az írás felvetése szerint - összegyűjtött adataink többsége torzított, szűrt, mentális modellekhez igazított - nem, mert torz adatokból kiindulva az eredmény is olyan lesz. Érdemes lehet a filozófiai megközelítést átgondolni, ez egy új nézőpont...

Bejegyzés: A kartéziánus színház

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.12.03. 04:24:17

Tudjuk-e a big dataval az emberi viselkedest melyebben megerteni?

Bejegyzés: A kartéziánus színház

Flóra23 2014.11.14. 12:59:32

Ha további tippeket kerestek ezt a cikket ajánlom: iqfactory.hu/blog/szakdolgozat_tippek/szakdolgozat_vedese/prezentacio-7-uj-szabalya/ Tanácsokat gyűjtött össze, hogy minél színesebb és érdekesebb legyen az előadásod.

Bejegyzés: 7 hasznos ötlet prezentációhoz

dr. pretender 2014.10.20. 20:28:56

nem a lényeghez tartozik, de a Dűne sokkal korábban, a 60-as években jelent meg, nem pedig 90-ben...

Bejegyzés: Szuperintelligencia (könyvajánló)

mrZ (törölt) 2014.10.20. 10:33:49

Mikor ilyen könyveket olvasnák mindig eszembe jutna hogy mennyire a múlté már a monológok világa. Ha ma van egy gondolatom feldobom egy fórumra és rögtön százak ezrek fejlesztik tovább, alakítják.
Mondjuk ha olyan okosnak képzelném magam hogy gondolkodásban felette állok mindenkin, biztos hogy én is könyvet írnék.

Bejegyzés: Szuperintelligencia (könyvajánló)

Weishaupt 2014.10.09. 00:02:05

Bullshit az egész! Először is: jövőkutatók mondták már azt is, hogy az ezredfordulóra városok lesznek a Holdon. Frászt. Most azt jósolják, hogy belátható időn belül halhatatlanok leszünk (deGrey ugyebár). Ez a 3D nyomtatás is nagy sláger lett, pedig a leánykori neve lényegretörőbb: Rapid Prototyping. Az, hogy ezt lehet fejleszteni, egy dolog, az meg megint másik, hogy ez soha a büdös életben nem fog mondjuk mobilt nyomtatni. Lehet, hogy ez is lehetséges lesz száz év múlva, de nem ezzel a technológiával.
És végül: amitől a falra tudok mászni az a sharing economy. Gyakorlatilag a fejlett világ nyomorának ékes példája. Már nincs pénz házra, autóra, stb. Sebaj: béreld más koszos, mocskos vackát - ezt nevezem! Ehhez kapcsolódik, bár nem szorosan, hogy volt a 444-en egy cikk Peter Thiel-el, aki azt fejtegeti, hogy Golden Gate hidat annak idején előbb megépítették, mint ma egy vacak kis hidat. Szerinte ez rossz előjel.
Akit érdekel: 444.hu/2014/09/17/peter-thiel/

Bejegyzés: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?

Ad Dio 2014.10.08. 20:21:41

@akira2:

Talán a tudás tőke/anyagi tőke arány javulhat de ameddig az energiaigény egyre növekszik, áttörésre ne számíts: akié az energiahordozó/energiatermelő azé a hatalom.

Bejegyzés: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?

mrZ (törölt) 2014.10.08. 20:21:33

A cégek az állam szárnya alá vonulnak. Közvetlenül szállítanak/értékesítenek az ellenértéket viszont az adóbevételekből kapják. Az állam pedig jogszabályokkal biztosítja nekik a monopóliumot. Ez a folyamat már nagyon előrehaladott.
A fogyasztás szintje fenntartható, állandósulni látszik. A közösségi/megosztott rendszerek nem nagyobb hatékonyságúak, semmiféle értelmezhető nyereséget nem termelnek, egyszerű transzfer a célcsoportok irányába. Mondanám azt hogy újabb dotációkkal próbálják erősíteni a városiasodás folyamatát, megállítani az elvándorlást.

@akira2:
A tudás közösségi tudássá válik, lehetetlen a tudásvagyon rendszer fenntartása, a világ 6/7-ének sem pénze sem akarata nincs erre. A nyugat még erőlteti egy darabig, de folyamatosan lemaradunk miatta, plusz a legatyásodás már nálunk is jelentős. 5%-ra pedig ne akarj gazdaságot építeni.

Bejegyzés: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?

Ad Dio 2014.10.08. 20:20:00

A 3D nyomtató lehetőségei korlátozottak a felhasználható anyagok tekintetében. Bár egy-egy területen jelenthet lényeges előrelépést, globálisan nem forradalmi. Én a vitrualizálódás irányában érzem továbbra is a potenciált.

Bejegyzés: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?

akira2 2014.10.08. 15:37:39

Ha onnan indulunk ki, hogy a termőföld-alapú gazdaságot hívtuk feudalizmusnak, a tőke-alapút pedig kapitalizmusnak, akkor valóban átalakulóban van világgazdaság, ill. kezd megerősödni a tudás-alapú gazdaság. Amely azt jelenti, hogy már nem a pénz az egyetlen (nem is elégséges és nem is feltétlenül szükséges) erőforrás ahhoz, hogy kialakulhasson egy jelentős értket termelő gazdasági modell.

A megosztáson alapuló (Mesh) gazdaság azonban semmiképpen nem hozható párhuzamba a szocializmussal, még akkor sem, a magántulajdonnak egyre kevesebb szerepe is lesz a Mesh gazdaságban, és a kapitalizmus visszaszorulása (a Mesh előretörésével) semmiképpen sem jelenti azt, hogy egyben a piacgazdaságnak is vissza kellene szorulni az állam gazdasági szerepének növekedésével.

A Mesh valójában a piacgazdaság kiteljesedése. A Mesh gazdfaságban ugyanis azok is jelentős szerepet tudnak játszani, akiknek nincsen óriási pénzügyi erejük, csupán tudásuk, szakértelmük és szorgalmuk.

Egy versenyképes és idővel alakítható szaktudás egy életen át milliárdokat ér, jóval többet, mint egy milliárdos pénzügyi vagyon.

A jövőben pedig egyre nagyobb értéke lesz a tudásnak, így a gyerekeinknek sokkal nagyobb értéket adhatunk a versenyképes tudás megszerzésének esélyével, mint milliárdos vagyon hátrahagyásával.

Bejegyzés: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?

panelburzsuj 2014.10.08. 12:36:55

@nevetőharmadik:
"ma már bárki megvehet egy 3D nyomtatót, letöltheti egy lőfegyver tervezetét és nyomtathat magának egyet"

Ahol szabad fegyvert tartani, ott legfeljebb ár/érték arányokban jelent(het) eltolódást.

Ahol nem szabad, ott meg jó kérdés, hogy a "valódi" fegyverekhez képest még soká silány szarok birtoklásáért mennyien fognak bevállalni ugyanakkora kockázatot. (Ez is egyfajta ár/érték kérdés...)

Bejegyzés: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?

panelburzsuj 2014.10.08. 12:36:46

@nevetőharmadik:
Amíg ez a rés fennáll:

"hagyományos üzleti modellek és az osztott üzleti modellek eltérő adózásából adódó konfliktus"

Bejegyzés: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?

nevetőharmadik 2014.10.08. 12:01:20

Nagyon érdekes cikk. És érdekes az is, hogy bizonyos szempontból ez az új modell valójában a kapitalizmus kiteljesedése, már amennyiben kapitalizmuson nem a big businesst értjük, hanem a bárki számára elérhető, alig korlátozott, önálló gazdasági tevékenység lehetőségét.

Bejegyzés: A jövő gazdasága, avagy mi jön a kapitalizmus után?

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.09.29. 08:56:40

én azon gondolkodtam el (nem nagyon, csak kicsit), hogy egy ember, aki magát halhatatlannak hiszi, továbbá, aki azt hiszi, hogy 15 éven belül meglesz az emberi szintű MI, az mitől tudós. Mert ugye, az első hite komplett bolondság, a második meg arról tanúskodik, hogy fogalma sincs az emberi intelligencia komplexitásáról, és főleg eme bonyolultság és mélység mesterséges előállításáról. Ami persze nem lehetetlen, csak nem évtizedes, hanem évszázados (ki tudja mennyi?) feladat.
De azért legalább biztosan magas a fizetése.

Bejegyzés: Robotok ideje

Imee 2014.09.24. 15:37:08

A fő eltérést valószínűleg nem az adja, hogy a KSH csak a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozásokat veszi figyelembe, sokkal lényegesebb eltérés, hogy a KSH a teljes munkaidőben alkalmazásban állók átlagos bruttó keresetét szokta közölni, míg a NAV minden, adóköteles jövedelemmel rendelkező adózó jövedelmét figyelembe veszi. Pl. aki 2013-ban csak 9 hónapot dolgozott bruttó 230 ezer forintos jövedelemmel, az a NAV statisztikájában csak 172.500 forintos havi jövedelemmel fog szerepelni, míg a KSH statisztikájában (ha éppen abban az időszakban munkaviszonyban volt, amire az vonatkozik) 230.000 forinttal.

Bejegyzés: Óvatosan a KSH adatokkal!
süti beállítások módosítása