HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Piackutatás Hírek

Piackutató állások, álláshirdetések

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (2) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (2) capi (2) casro (1) cati (7) cawi (1) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (37) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (3) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (101) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (954) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (351) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (15) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Portfolio

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Friss, ropogós a buzzword, csak tessék!

2013.09.24. 11:47 Forecast Research - www.forecast.hu

Legtöbbünknek - megkockáztathatjuk, hogy a magyar piackutatók közül senkinek - nincs része abban a fantasztikus lehetőségben, hogy folyamatosan a világ minden táján részt vehessen szakmai konferenciákon, ennek köszönhetően pedig rengeteg új ötletet, innovációt, briliáns gondolatot ismerhessen meg.

buzz.jpg
A világ más részein ez is másképp van, egy nemzetközi hálózatnál dolgozó amerikai piackutató blogger volt olyan szíves és összefoglalta a közelmúlt konferenciáin elhangzott buzzword-ök legjavát, aminek segítségével találgathatjuk, hogy melyek lehetnek a jövő (piackutatási és egyéb) trendjei. Íme a végeredmény: 19 új szakkifejezés az előttünk álló időszakra.

Qualitic analysis: lényege a kvalitatív kutatási módszerek előnyeinek felhasználása az elemzésben, ezzel pedig jelentős mennyiségű nyílt végű visszajelzéshez juthatunk. A szövegelemző szoftverek jelentős potenciált hordoznak, azonban sokszor még suták, így az emberi beavatkozás a rendszerekbe (a kvalitatív elemzés módszerei által) lehet a jövő útja. A social media és a hagyományos kutatás fúziójával e hibrid megközelítésnek még nagy sikere lehet a későbbiekben.

Lifestyle mapping (életmód feltérképezés): A geolokáción alapuló nyomkövetés a mobiltelefonoknak köszönhetően ma már elérhető, így a térképek tanulmányozásával – később esetleg a Google Glass féle okosszemüveg elterjedésével, amely mini számítógépes kijelzőként funkcionálhat – rengeteg információt gyűjthetünk be az emberek életmódjáról, a begyűjtött információk pedig sokkal hitelesebbek lehetnek, mint az eddigiek.

Social influence tracking (közösségi befolyás nyomon követése, tömeghatás): Mark Earls arról „prédikált”, hogy milyen sok emberi döntést befolyásol a tömegek ereje. A szakember ezt a befolyásoló erőt vizsgálja napjaink márkakövetési kutatásaiban. A közösségi befolyás nyomon követése néhány termékkategória esetében fontos tényező lehet a jövőben.

Tribal research (törzsi kutatás): A módszer azt jelenti, hogy az embereket, mint törzseket csoportosítjuk, és az egyazon márkát vásároló emberek tartoznak egy törzsbe. E témában rendkívül érdekes, úttörő munkát végez a University of Bath School of Management – érdemes egy pillantást vetni tevékenységükre. A következő könyvbe is megéri belelapozni.  

Bonzai research (Bonzai-kutatás): világméretű trend épül arra, hogyan lehet a rövidebb és hatékonyabb mobiltelefonos kérdőíveket a piackutatás első számú csatornájává fejleszteni. A Bonzai-kutatás a rövid, de annál velősebb kérdőívek készítésének művészete.

Habit specialist (a szokások szakértője): A szokások létrejöttének, megtörésének és az új szokások kialakításának szakértői nagyon értékes tudással bírnak – arra próbálnak választ találni, miképpen lehet befolyásolni a fogyasztói viselkedést. Mindenki figyelmébe ajánljuk e remek új könyvet a következő időszak trendjeiről: The Power of Habit (A szokás hatalma).

Research data banks (kutatási adatbankok): Óriási mennyiségű adat születik nap, mint nap, melyek jó része nagy értékkel bír. A Google, a Facebook vagy a Twitter talán azt hiszi, az övé az összes adat, valójában azonban ezek a mi adataink! Lelki szemeink előtt láthatjuk a jövő fogyasztóinak forradalmát az adatok birtoklási jogát illetően. Az Instagram által kiváltott hisztéria, miszerint az oldal minden feltöltött képet sajátjának tekint, csak egyetlen jele a fogyasztói lázadás erejének – az Instagram azonnal módosította is a tervet. Egy nap valaki majd létrehoz egy kutatói adatbankot, amelyben az adatok személyi tulajdonúak lesz, csak az adatok tulajdonosa rendelkezhet vele (beleértve a marketingjogokat). Bárki megveheti pl. a vásárlási adataimat, aki szeretné, mondjuk kétezer forint az ára!

Implicit research (implicit kutatás): A Cog Research többszörös díjnyertes módszere azt mutatja meg, hogy bizonyos szavak és márkanevek közötti asszociációk gyorsasága hogyan segítik az adott brand mögött meghúzódó mögöttes termékszemélyiség megértését. (Egy korábbi cikk erről a Piackutatás blogon: A fogyasztói döntéshozatal mérése: implicit technikák)

Things research (tárgyak a kutatásban): Ma már számos tárgy rendelkezik beépített technológiával, az autóktól kezdve a hűtőkön át az óriáskivetítőkig. A jövőben új piackutató cégek jöhetnek létre, amelyek arra specializálódnak, hogy ezeket az eszközöket, technológiákat adatgyűjtő eszközökké formálják.

Now research (azonnali kutatás): Ma is van néhány szupergyors módszerünk, amelyekkel órák alatt válaszokhoz lehet jutni. Az ilyen módszerekre egyre növekvőbb igény mutatkozik. Új típusú piackutatók jöhetnek létre, amelyek az instant, valós idejű kutatásra fókuszálnak.

Social research networks (közösségi kutatási hálózatok): A mikroközösségi kérdezőbiztosok és vélemény-aggregátorok olyan új generációja születhet meg, melyek lépést tartanak barátaik, ismerőseik véleményével, figyelik, begyűjtik, majd továbbítják azt.  

Smart intercept research (intelligens megfigyeléses kutatás): Ahogy a táblagépeken lefolytatható kutatások színvonala emelkedik (a következő évre ez nagyon igaz lesz), úgy látunk majd egyre több példát az „okos megfigyelés” módszerére, amely a fogyasztók tapasztalataira alapozva gyűjti be azok véleményét – történjen az a bankban, sorban állás közben, a vasútállomások vagy repterek ruhaüzletének próbafülkéiben, a hotelek recepcióján, vagy éppen a McDonald’s kijáratánál. A jövő a megnövekedett számú „okos megfigyelésé”, amely a valós idejű fogyasztói tapasztalatokra épít majd.

Segmenting by decision making processes (szegmentálás döntéshozatali folyamat alapján): A következő időszakra nézve a viselkedés gazdaságtan legforróbb témája az lehet, hogyan is szeretünk „gondolkodni” és gondolkodásmódunk hogyan befolyásolja döntéseinket.

Organic respondent generated research (organikus válaszadók által generált piackutatás): Ahelyett, hogy megírnánk a teljes kérdőívet, csak tegyünk fel egy kérdést, és hagyjuk, hogy a válaszlehetőségeket már a válaszadóink fogalmazzák meg.

Consumer media (fogyasztói média): Az újságok és a rádiók már ma is jelentősen függenek a fogyasztóiktól a közvetített tartalmat illetően. A fejlődés következő lépcsője az lesz, amikor a teljes újságot vagy az egész rádióműsort a közönség ízlése szabja meg. A folyamat előmozdításában a piackutatóknak fontos szerep juthat!

Consumer products (fogyasztói termékek): a médiához hasonlóan itt is megfigyelhető a termékek egyfajta közös tervezésének jelensége az utóbbi években. Mégis, akármilyen fontossá is vált a fogyasztó véleménye, a végső szó (jelenleg még) a cégeké. A fogyasztók azonban teljesen átvehetik és teljesen uralhatják is a dolgokat a jövőben. Ennyi erővel fogyasztók uralta bankokat is létrehozhatnánk, ahol ők maguk dönthetnek a szolgáltatási díjakról, a profitról, valamint a reklámról, marketingről is. Passzív részvényesek helyett aktívakkal is működhetne a rendszer, akik közreműködését résztulajdonnal jutalmazzák. Létre lehetne hozni több olyan bankot is, amelyek az előbbi elven működnek, majd egymással versenyeztetni őket.   

Prediction research (előrejelző módszerek): a 2012-es amerikai elnökválasztás előrejelzései talán nem szolgálnak elég bizonyítékkal e módszer hitelességére? Miért nem alkalmazzuk többet? Sokak szerint a módszernek nagy jövője van.

Social brains (közösségi gondolkodás): a közösségi hálókra, mint egészre úgy kell gondolnunk, mint egy hatalmas emberi agyra. (Most ne a nagyszabású szemantikai elemzésekre gondoljunk.) Több etnográfiai megoldás segíthet a közösségi gondolkodás pattern-jeinek (mintázatainak) megértésében.

Survey games (játékos kérdőívek): Az olyan kutatásoké lehet a jövő, amelyek elmossák a kutatás és a szórakozás határait, a social media közösségeken belül pedig pozitív fogadtatásra találnak.

(Piackutatás blog)

Címkék: konferencia piackutatás hírek portfolioblogger buzzword