A QR kódok könnyen alkalmazhatók és egy sor lehetséges felhasználási módot kínálnak a marketingeseknek; bevethetők a termékek csomagolásán, üzletek kirakatában, nyomtatott reklámokban és így tovább. Ha jól használják, gyors válaszmechanizmust biztosít és felkelti a fogyasztók kíváncsiságát.
Egyelőre nem egyértelmű, hogy ezek széles körben elfogadottá fognak-e válni, mivel potenciális akadályt jelent az, hogy az embereknek először egy QR kód olvasó alkalmazást kell letölteniük mobiltelefonjukra, bár vannak megoldások ennek a nehézségnek az áthidalására is. Például a kereskedők saját mobil alkalmazásaikba is beépíthetnek QR olvasót, újabban pedig arról hallani, hogy az iPhone5 már előre telepített kódolvasóval fog rendelkezni.
Íme nyolc példa arra, hogyan lehet a QR kódokat felhasználni, főként viszonteladóknak, kereskedőknek.
Raddison Edwardian
A Radisson Edwardian szállodalánc éttermeiben nemrég QR kódokat társítottak a menükhöz.
Miután beszkennelték a kódokat, a vendégek megtekinthették a kiválasztott étel képét telefonjukon, amint a séf előkészítette azt. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy adjunk felhasználói élményt, miközben segítünk a vendégnek eldönteni, mit fogyasszon.
Tesco
Ezzel kapcsolatban a legjobb példák közül az egyik az, hogy a Tesco Koreában egy virtuális áruházat hozott létre az okostelefon felhasználóknak a metróban.
Amíg várnak a metróra, az utazók mobiltelefonjuk QR olvasó alkalmazásával beszkennelhetik a megvásárolni kívánt termékek kódjait. (További részletek itt olvashatók.)
AXA
Egy kiváló példa, az AXA arra használja a QR kódokat, hogy fokozza TV reklámjainak hatását.
ScottSelect
Ennek a TV reklámnak feltűnő jellemzője a QR kód, amelyet ha beszkennelnek, a felhasználókat saját – mobiltelefonra optimalizált – weboldalára irányítja:
Best Buy
Az amerikai kiskereskedelmi lánc QR kódolvasót adott hozzá mobiltelefonos alkalmazásához, ami jó módja annak, hogy a vevőknek ne kelljen aktívan letölteniük egy harmadik fél kódolvasó applikációját, mielőtt beszkennelnék a hirdetésben szereplő kódot.
A lánc a QR kódokat offline hirdetésekben használja, majd beolvasás után mobiltelefonra optimalizált termékoldalakra, illetve webáruházába irányítja a vevőket.
Üzletek nyitvatartási idejének meghosszabbítása
QR kódok üzletek kirakatában való elhelyezésével a kereskedő weboldalára, a termékek leírásához tudja küldeni vásárlóit, akkor is, ha a bolt már zárva van.
Lacoste
QR kódok kirakatokban való használatával a Lacoste egy klasszikus mobiltelefonos játékot tud küldeni a felhasználóknak, egy 15 százalékos árengedmény csalijával azoknak, akik a játék végén beregisztrálnak.
Wilkinson Sword
A borotvamárka QR kódokat használt a Tesco áruházakban, melyekkel hozzáférést kínál a termékek használatáról készült videókhoz. Jó döntés volt URL és SMS opciót is kínálni azoknak, akik még nem telepítettek kódolvasó alkalmazást.
A kód erre a mobiltelefonos érkeztető-oldalra küldi a felhasználókat:
(ec)
Állás hol? · http://www.cvonline.hu 2011.09.12. 14:49:15