Anglia – A BrainJuicer cég új online kutatási robotjai (DigiViduals) nagy érdeklődést keltettek, mikor az iparági rendezvényeken bemutatták őket és ugyancsak jelentős pénzbevételt hoztak a cégnek már a próbaidőszakuk alatt is.
John Kearon ügyvezető igazgató azt mondta, miközben bejelentette a társaság éves eredményeit, hogy a DigiViduals robotok tavaly £141,000 bevételt hoztak a cégnek, köszönhetően négy multinacionális vállalatnak, melyek kipróbálták a technológiát. A robotok úgy vannak programozva, hogy egy adott típusú személyt képviseljenek; a robotok átvizsgálják a Twittert és más közösségi média oldalakat, hogy kommenteket, videókat, fotókat és blogposztokat gyűjtsenek, melyeket olyan emberek hoztak létre, akik illeszkednek az adott profilhoz.
Kearon úgy írja ezt le, mint "automatizált tömeges etnográfiát". Ez a vállalat két új terméke közül az egyik. A másik, a SatisTraction, egy "érzelmi ügyfél-elégedettség mérési eszköz", mely a cég FaceTrace módszertana köré épül, amelyet szintén négy multinacionális vállalat próbált ki, £121,000 bevételt generálva.
A vállalat tavalyi árbevétele 38%-kal £16.4m-ra emelkedett, az üzemi nyereség 35%-kal nőtt, £2.2m-ra. A növekedés tisztán organikus volt, mondta Ken Ford elnök.
(Research-live)