Adidas, Old Spice, Gillette, Axe, Nike. Közös bennük, hogy a fogyasztók férfiasnak találják őket. De mitől lesz férfias egy márka? A használók nemétől? A márka ígérettől? Az életérzéstől? Kurucz Imre elemzi a kérdést a VMR.man kutatás eredményei alapján, az Onlime blogon.
Mire jó és miért hiánycikk a piackutatás? – teszi fel a kérdést az Origo újságírója. A cikkben Klenovszki János (NRC) és Vizi Ferenc (Forecast Research) beszél arról, hogy a hazai vállalkozásoknak – különösen a KKV szektor cégeinek – csak kis hányada végez vagy végeztet piackutatást. Ennek fő okai részben anyagi jellegűek (nincs rá pénz), de sajnos az is igaz, hogy a piackutatás nem épült be a hazai vállalati kultúrába. További részletek az Origo vállalkozói negyedében.
Pintér Róbert arról ír blogjában, vajon mi lehet a mögött, hogy míg az interneten szinte semmiért sem hajlandóak fizetni a használók, addig a mobiltelefon-szolgáltatók még 160 karakterért is milliárdokat szedhetnek be. Konvergálhat a két modell? Vagy valamelyik felülkerekedik majd? Olvassátok el Robesz blogjában, a CAWI-n.
A japán fővárosban már arcfelismerő kamerával figyelik a fogyasztókat, egyelőre a város 20 legforgalmasabb pontján tesztelik a rendszert. Az arcfelismerő technológiával be tudják azonosítani a monitor előtt álló személy nemét, életkorát és rögzítik azt is, hogy milyen hosszan nézte az akkor vetített reklámot. (Ehhez hasonló rendszer Magyarországon is van már, mint arról korábban beszámoltunk.) További érdekes részletek a japán kísérletről az oriens.hu oldalon.