HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Arcfelismerő rendszert teszteltünk - Intellio VisiScan

2009.09.21. 07:07 Forecast Research - www.forecast.hu

Ez az egész olyan, mint egy sci-fi! Megmondja hány éves vagyok, nő, vagy férfi és hogy honnan, mennyi ideig néztem oda ahova néztem. Az ilyen rendszerek használatának a közeli jövőben, illetve már napjainkban is nagyon komoly piackutatási vonatkozásai vannak – jelenleg több multi kutató cég fejleszt hasonló rendszereket – ezért örömmel vizsgáltuk meg, mit is tud jelenleg ez a technológia. Jelentjük: nem keveset! Az Intellio VisiScan arcfelismerő rendszerét a P-Line Channel & Telesales Kft-től kaptuk kipróbálásra.

Reklámhatékonyság mérés

Az arcfelismerő rendszerek lehetőséget adnak a jobb targetálásra, a reklámok célzottabb eljuttatására az adott fogyasztókhoz. Az Intellio VisiScan™ rendszer élő, vagy korábban rögzített videoanyagból egyaránt képes dolgozni és detektálni az emberi arcok képernyőn való mozgását, ezért lokális mérési adatokat tud szolgáltatni az adott (pl. közterületi) reklámok megtekintőiről. Mindezekre úgy képes, hogy megtalálja, követi és felismeri a mozgásban lévő emberi arcokat, ez alapján meghatározza az emberek életkorát valamint nemét. Mindezt a rendszer képes kombinálni az adott embertömeg megszámlálásával is, ezáltal szolgáltatva statisztikai és szegmentációs adatokat a tetszőleges helyen megfigyelt célközönségről. Egy további – un. ’Digital Signage’ – kiegészítő alkalmazás használatával lehetőség van egy adott reklám nézettségének és annak idejének mérésére látogatónként és átlagolva is. Meg lehet továbbá határozni a tér azon pontját is, ahonnan a legtöbb pillantás érkezik.

Azokkal a reklámokkal, melyeket a Digital Signage (DS) kiegészítővel vizsgálnak, a kapott adatok segítségével könnyen megcélozhatók az adott célcsoport tagjai egy bizonyos hónap, hét vagy nap különböző periódusaiban. Az adott szituációnak leginkább megfelelő hirdetések a DS rendszer adatai alapján akár automatikusan is kiválaszthatók és megjeleníthetők – ez minőségi ugrást jelenhet a reklámok célzása terén és egyben utópisztikusnak tűnő metodológiát honosíthat meg.


Összességében tehát a rendszer a következőket méri:

• a megfigyelt személyek neme és kora
• a megtekintések hossza
• a megtekintések száma
• a megtekintések helye a térben
• annak a térbeli pontnak a beazonosítása, ahonnan a legtöbb megtekintés érkezett
• a potenciális célközönség mérete (tömegszámlálás)

Az Intellio arcfelismerő rendszere egy Microsoft Windows alapú szoftver, mely integrálható egyéb alkalmazásokba is. Amikor a kamerából beérkezik a kép, a rendszer azonosítja az emberi arcot, megállapítja melyik nemhez tartozik, milyen korú személyről van szó, és milyen mozgás várható a következő képkockához viszonyítva.

A rendszer mind a fehér, mind a sötét bőrszínű embereknél ugyanolyan hatékonyan működik, viszont a nem és kor becslés némileg rosszabb hatékonyságú ázsiai személyek esetében. Gyerekek szintén vizsgálhatók a rendszerrel, de 10 éves kor alatt a nemek szerinti azonosítás pontatlan lehet.


A megoldás bárhol hasznos lehet, ahol automatikus tömegszámlálásra vagy demográfiai adatok összegyűjtésére van szükség, illetve azonnali információ szükséges egy adott közönségről. Elsődleges felhasználása a humán forgalom mérése lehet a nyilvános helyeken (ez segíthet egy adott piackutatási tevékenységet is), illetve proaktív hirdetési rendszerek támogatása az un. DS displayeken.

A megoldás jelenleg elsősorban beltéri használatra ajánlott (mint pl. bevásárlóközpontok), de kültéren is használható annak figyelembe vételével, hogy a direkt napsütés rontja a rendszer hatékonyságát, ez esetben szélesebb dinamikájú kamera használata ajánlható, az egyszerű webkamerák ilyen használatra nem megfelelőek.

A szoftver nem alkalmas biometrikus (arc alapú) azonosításra, de nem is erre tervezték. Van viszont egy nagyon érdekes képessége: amennyiben a kamera előtti falon olyan poster van, mely emberi arcokat ábrázol, a rendszer képes ezeknek a kiszűrésére, így azok nem befolyásolják hibás irányba a statisztikát.


Felismerési sebesség és pontosság

A rendszer az emberi arcokat 99.6%-os pontossággal ismeri fel azok esetében, akik a kamera irányába néznek, míg egyéb esetben 98.0% az arány. (Ebben már azok a személyek is benne vannak, akik napszemüveget viselnek, vagy az arcuk részlegesen fedett, pl. sállal).

Az adott nemhez tartozás felismerésének pontossága 94.9% azon felnőttek esetében, akik a kamera irányába néznek, míg 91.0% minden más esetben.

Az életkor azonosításnál 90% a valószínűsége annak, hogy +/- 13 év hibahatár mellett korrekt eredményt ad a rendszer, míg ugyanez +/- 6 év hibahatár mellett 50%.

Az azonosítás rendkívül gyorsan történik, ehhez mindössze 29 ms időre van szükség. A futtatásához nincs szükség különleges számítógépre, az a gép is megfelel, mely a videofelvételek rögzítését végzi. Egyedül azt kell figyelembe venni, hogy ajánlott úgy kalibrálni a rendszert, hogy az másodpercenként legalább 5 képet analizáljon. Ez csak nagyon nagy felbontású video és nagyon kisméretű arcok azonosítása esetén jelenthet problémát. Mindazonáltal a 640x480 pixelnél kisebb felbontású webkamera használata sem ajánlott.

Az arcfelismeréshez minimum 12 pixelre, míg a nem és kor azonosításához minimum 20 pixelre van szükség (ajánlott). Ez arra utal, hogy nagyobb tömeg elemzésére is alkalmas lehet a rendszer.

Egy teljesen átlagos webkamera használatával a maximum távolság, amíg a rendszer biztonságosan működik, 6-7 méter (jó fényviszonyok között) – ez pedig több mint megfelelő a legtöbb alkalmazás számára. IP kamera vagy egyéb felszerelés használata mellett ez a távolság alapvetően az optikán és a biztosított képminőségen múlik.

A házi kipróbálás során a rendszer egy teljesen átlagos laptop és webkamera használatával megfelelően működött. A szoftver Windows XP Professional operációs rendszert és DirectX 8 kompatibilis grafikus kártyát igényel. A szoftver telepítése során kb. 100 mb helyet foglalt el a merevlemezen és telepítés után azonnal használatba is tudtuk venni. Az emberi arc felismerése minden esetben hibátlanul sikerült, ugyanez mondható el a nemek szerinti azonosításról is. Az életkor azonosítása a specifikációban megadott hibahatárok figyelembe vételével történik, itt azt kell megfontolni, hogy egy adott személy korának pontos megállapítása még embereknek sem könnyű időnként, ennek megfelelően ebből a szempontból is jónak ítéltük a rendszert.

A szoftver rendkívül gyors – bár ez nyilván erősen függ a konfigurációtól is, melyen futtatják, megfelelő memória és 3D-s videókártya (a mienk ATI Radeon X1600-as volt), valamint 2 GHz-es Core 2 Duo processzor jótékonyan befolyásolhatja a sebességet. Összességében azt mondhatjuk, hogy a rendszer igazolta képességeit, bár egy üzemi környezetben – pl. bevásárlóközpontban – végzett kipróbálás nyilván még több és pontosabb tapasztalattal járna. (A rendszer tömegszámlálás képességeit például mi nem tudtuk kipróbálni.)

1 komment

Címkék: piackutatás arcfelismerés arckódolás intellio visiscan

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2009.09.23. 14:41:39

Ma (09.23.) MTI közleményt is kiadott az Intellio Kft. az arcfelismerő rendszerről, az Indexen olvasható:

index.hu/tech/2009/09/23/arcfelismero_szoftver_elemzi_a_vasarlokat/
süti beállítások módosítása