HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Piackutatás Napja 2010 konferencia – helyszíni beszámoló

2010.05.17. 06:48 Forecast Research - www.forecast.hu

Mint előző videós blogbejegyzésünkből már kiderült, konferencián jártunk, a Piackutatás Napja 2010 konferenciát múlt hét csütörtökön rendezték meg a Corvinus Egyetemen.

Az érkezés utáni szokásos regisztráció alkalmával méretes csomagot kapott minden ide látogató, a szervezők nagyon előrelátó módon részletes programfüzettel – mely tartalmazta az összes prezentációt nyomtatásban és egyúttal jegyzetfüzetként is szolgált - , tollakkal, mappával, a prezentációkat tartalmazó CD-vel, a Mai Piac és a CEO magazin egy-egy számával, egy egészségügyi marketingről szóló könyvvel és (számomra a legértékesebbel) a résztvevők nevét, cégét, beosztását tartalmazó listával vártak minden konferenciázót. (A mi esetünkben viszont téves adatok szerepeltek, természetesen a piackutatas.blog.hu oldalt képviseltük, egyébként pedig a Forecast Research Piackutató kutatói vagyunk.)

A konferencia a Corvinus 150 fő befogadására alkalmas III-as díszelőadójában volt, a székek hamar gazdára találtak, már az első előadás kb. 90%-os házzal ment, de a később érkezőkkel gyakorlatilag teljesen megtelt a terem. Érdeklődésben tehát nem volt hiány. A résztvevők listáját böngészve azt látom, hogy a konferenciára érkezők cca. egyharmada volt valamilyen cégtől (ezeknek 80%-a ügyféloldalról, 20%-a kutató cégektől), míg kétharmaduk egyetemi mesterszakos, Ph.D.-s hallgató, illetve oktató volt. Ismerős arcok is felbukkantak, a hallgatók közt örömmel fedeztük fel a 2009-es Piackutatási Diákverseny győztes csapatának tagjait, ugyancsak az említett tavalyi verseny zsűrijében szereplő Ruip Balázs (Red Bull) is jelen volt, a piackutatók szakmai szervezete is képviseltette magát, Jakab Áron (PMSZ elnök) személyében és természetesen még sokan mások... Ügyféloldalról többek között a Unilever, Teva, L'Oréal, Bayer, Richter, Egis, Red Bull, Dr. Oetker, Mol, Philip Morris, Béres (és további cégek) marketingesei-piackutatói, a kutató cégektől pedig a Millward Brown, az NRC, BellResearch, AC Nielsen, Szinpszis, Hoffmann Research és nem utolsósorban a Forecast Research kutatói tekintették meg a rendezvényt (elnézést, ha esetleg valakit kihagytam).

Első látásra (másodikra is) a program elég feszítettnek tűnt, 12 előadás volt bezsúfolva 9 órától 16 óráig, valamint az egyes előadások viszonylag hosszúak is voltak. Én a magam részéről szívesebben látnék a jövőben rövidebb (max. 15-20 perces, időkorlátot szigorúan betartatva) előadásokat, több visszakérdezési lehetőséggel, jóval pörgősebb lebonyolítással, kerekasztal-beszélgetésekkel, változatosabb előadás-formákkal, interaktív eszközökkel, Sms/Twitter–fallal, stb. Mindezek mellett az előadások kellően színvonalasak és érdekesek voltak, maga a téma pedig abszolút időszerű. Az előadások egy része arról szólt, hogy a kutatás hogyan szolgálhatja a termékek innovációját, más részük pedig innovatív kutatási formákat mutatott be – tehát az innováció fogalmának kettős értelmezése jellemezte a konferenciát. Ami a második pontot illeti: azt nyilván senki nem várta, hogy korszakalkotó, innovatív kutatási megoldások itt kerülnek bemutatásra, a magyar kutatási piac legfeljebb átvesz máshol már kipróbált és bevált megoldásokat – jobb híján ezt nevezzük innovációnak. Azt tudomásul kell venni, hogy kis piac a miénk, egyszerűen nem éri meg egyedi megoldásokat fejleszteni – ennek a korlátnak az elfogadásával és figyelembe vételével szerintem a konferencián részt vevők azt kapták, amit vártak, vagyis máshol kitalált innovatív megoldások ügyes hazai adaptációinak bemutatását. (Valódi kutatási innováció jelenleg az USA-ban és Angliában van.) Mi összességében jó szívvel ajánlani tudjuk a konferenciát mindenkinek, akik most nem jöttek el, jövőre írják be a naptárukba – annál is inkább, mert nem bővelkedünk kutatási vonatkozású rendezvényekben. A Corvinus viszont az utóbbi időben élen jár ebben, a kutató szakma hálás lehet érte.

Most pedig slágvortokban az első hat előadás tartalmáról (sajnos nem volt lehetőségünk végig a helyszínen maradni, ha valaki kíváncsi az összes előadásra, letöltheti innen, PDF formában).  

1. Prof. Klaus G. Grunert: Consumer-oriented innovation in the wake of the financial crisis
• az innováció nehézségei:

            - az innovációhoz különböző kompetenciák kombinációja szükséges
            - változnak a fogyasztók, egy insight gyorsan kimehet a divatból
• termék orientáció helyett: piac orientáció
• költség-alapú verseny helyett: érték-alapú verseny
• a költség és érték nem különül el, az egyik változása érinti a másikat
• a consumer insight kulcs elem a termékfejlesztésben
• értékes insightok a versenytársaktól is gyűjthetők, nemcsak a fogyasztóktól
• fogyasztó orientáció+versenytárs orientáció+technológiai orientáció = sikeres termékfejlesztés
 
2. Bárány Tamás (General Manager Central Europe/Kotányi Hungária), Melisek Eszter (Client Service Director/Nielsen): Márkaérték és értékteremtés - a vásárló szemszögéből. Előadás esettanulmánnyal.
• rossz makro környezet (infláció, reálbérek, munkanélküliség)
• a magyar FMCG piac elemzése makrogazdasági szempontból
• kereskedelmi márkák arányának folyamatos növekedése
• a vezető márkák megőrizték részesedésüket – HOGYAN?:
            - márkát építettek
            - innováltak, új terméket fejlesztettek
            - termék minőségben nincs kompromisszum
            - új vevők
            - promóciós kiadások optimalizálása
            - emocionális kapcsolat építése a márkával
• innovációs példa: Kotányi mobil grill étterem
• hozzáadott értéket kell adni és ezt meg is kell fizettetni a fogyasztóval
• fontos kérdés: mitől jó a kereskedőnek, hogy forgalmazza az új terméket?
• profitot kell termelnie a terméknek!
• írjuk át az igényeket, ahelyett, hogy csak kiszolgálnánk
• innovációs teamek szerepe a cégen belül
• az FMCG piacon a fő szabály: ha finom, megveszik, ha nem, akkor nem veszik meg
• az új termék tömeggyártásra alkalmas legyen
• 2 évnél tovább az új termékeknek csak 2-3 százaléka marad a piacon!!!
 
3. Falus Tamás (cégvezető, Hoffmann Research International): Nézzünk bele a varázsgömbbe - Becsüljük meg, mennyit adhatunk el az új termékből
• a kutatás tradicionális folyamata ma már nem kielégítő az ügyfeleknek
• a megbízóknak sokszor olyan kérdéseik vannak, melyekre a kutatók egyszerűen nincsenek felkészülve
• ha volumenbecslés kell – ez nagy kihívás a kutatóknak
• mikor sikeres egy termék?
            - magas kipróbálási arány
            - sok visszatérő vásárló
            - sokaknak első választás az adott termék
            - stb.
• a vásárlási hajlandóság nem egyenlő a tényleges kipróbálással
• a volumenbecsléshez kell:
- üzleti terv és marketingtámogatás ismerete, enélkül nem adható becslés a termék várható eladási volumenéről
• disztribúció és volumen kb. egyenesen arányos
• a termék sikere nemcsak a terméktől függ
• a fogyasztó viselkedése nemcsak a fogyasztótól függ
 
4. Dr. Schanberg Zsolt (hipertónia portfolió menedzser, Novartis), Dr. Lantos Zoltán (ügyfélkapcsolati igazgató, GfK LHS Healthcare): Új dimenziók az ügyfelek elérésben. Hogyan érhetjük el pozíciónkkal és üzenetünkkel a mélyebb rezonanciát?
• a megkérdezés már nem elég
• marketing szempontból a tudattalan szint a legérdekesebb – de egyúttal a legnehezebben vizsgálható
• esettanulmány: vérnyomáscsökkentő termékcsalád pozicionálása és sikeres bevezetése egy telített piacon
 
5. Jávor Emese (vezető kutató Millward Brown): Kvalitatív kutatás a neten - kutatási innováció a Sió márkamegújításának szolgálatában
• Ideablog: online kvalitatív kutatási környezet
• zárt fórum
• saját koncepciók, ötletek feltöltése
• imázs-térkép készítés
• időtartam: 1 hét
• széleskörű funkcionalitás
• közösség tagjai egymást inspirálják
• a résztvevők hasznosnak érezték magukat
• rokon az etnográfiai kutatásokkal
 
6. Dr. Neulinger Ágnes (egyetemi adjunktus, BCE Marketing és Média Intézet): "Beháromszögelt fogyasztók" avagy lehetőségek a mobiltelefonos kutatásban
• mobiltelefonos kutatások bemutatása
• magas penetráció, széleskörű elterjedtség
• technikai adottságok, készülék típusa: befolyásoló tényező
• 3 irányzat: HTML, XHTML, WAP (WML)
• kommunikáció módja:
            - klasszikus hang alapú
            - szöveg
            - mCAPI
            - IVR
            - helykövetés
• módszerek: SMS, mobil internet
• források: mobil panel, adatbázis, offline rekrutálás, mobil portál

 

Szólj hozzá!

Címkék: konferencia piackutatás piackutató corvinus egyetem piackutatás napja konferencia piackutatás napja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása