Miközben Angliában javában zajlik a vita a Dubit cég gyakorlatával kapcsolatban (gyerekek alkalmazása a gyorséttermi ételek word-of-mouth marketing kampányában), az ausztráliai Daily Telegraph újabb botrányszagú történetet szellőztetett meg, amely arról szól, hogy kutató cégek ott is nyolcéves gyerekeket fizetnek azért, hogy új snackeket, gyorséttermi ételeket, nyalókákat és szénsavas italokat teszteljenek.
Az újság így ír:
“A táplálékgyártók is azok között a disznók között vannak, akik gyerekeket rekrutálnak azért, hogy termékeikről, azok ízéről, reklámjáról, csomagolásáról, kiszereléséről visszacsatoláshoz jussanak. A legfiatalabbaknak 30 és 40 dollár között fizetnek a kutató cégek, hogy 90 percig chateljenek.”
A történet megítélése mindazonáltal ellentmondásos.
Matt Balogh, az ausztrál Piac- és Közösségi Kutatások Szervezetének alelnöke úgy véli, hogy igenis, azok a vállalkozások, akik gyerekeknek szánt termékeket állítanak elő, végezhetnek felméréseket és ízteszteket a termékbevezetések előtt, de a kutatóknak tilos 14 év alatti gyerekek szülői beleegyezés nélküli megkérdezése.
Balogh erőteljesen kiállt a kutatóipar védelmében, hangsúlyozva annak szerepét és a szülői döntés fontosságát, azzal kapcsolatban, hogy a gyerekek részt vehetnek-e egy kutatásban – ezzel egy más perspektívába helyezve az ügyet és a Telegraph azon kísérletét, hogy felháborodást keltsen az olvasóiban. Ugyanakkor ezek az ügyek hosszú távon megnehezíthetik a kutatók munkáját.
A fogyasztóvédő csoportok már régóta szitkozódnak a marketing romboló hatása miatt, a gyerekek táplálkozásával, étel- és italfogyasztásával, játékszereivel kapcsolatban és most a kutatási ipart is részévé tehetik a problémának.
Pedig vannak pozitív példák is, a kutatás segíthet leállítani az egészségtelen étel és italtermékek burjánzását. Az olyan kezdeményezések, mint a McDonald's Mums Panel a gyorséttermi menükben megjelenő egészségesebb alternatívákhoz vezettek.
Újabb gyerekbotrány a piackutató cégeknél
2010.03.10. 06:01 Forecast Research - www.forecast.hu
Szólj hozzá!
Címkék: marketing online online panel márka kommunikáció online community online közösség
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal
