ANGLIA – A fiatalokra (gyerekekre) specializálódott piackutató- és marketingügynökség, a Dubit, ellentámadásba ment át, miután a hétvégén több újság is tudósításban vádolta a céget azzal, hogy gyerekeknek fizetett, márka-promócióban való részvételért.
A cikkek a Sunday Times-ban, a Daily Mail-ben és The Sun-ban azt állították, hogy a cég hét év feletti gyerekeket fogadott fel azért, hogy közösségépítő weboldalakon olyan márkákat promótáljanak, mint például a Dr Pepper, Cheesestrings, Barbie, Sprite.
A Sunday Times-ban azt nyilatkozta Frank Furedi, a Kent University szociológia professzora: ”Ez egy tragédia. Az, aminek egy olyan területnek kellene lennie, ahol a gyerekek egymással töltik az időt és üzeneteket váltanak, most a bevásárlóközpont kiterjesztésévé válik.”
A cég egy a honlapjáról származó nyilatkozattal vágott vissza, amelyben megbélyegzi a cikket, rendkívül félrevezetőnek tartva azt.
A Dubit elmondta azt, hogy nem ösztönzi, támogatja, bátorítja vagy ért egyet azzal, hogy bárki 16 éves kora alatt „junk food” ételek promóciójában vegyen részt, egyetértésben azokkal a szabályokkal, melyek ezt tiltják.
Az ügynökség azt mondta, hogy a 16 éves kor fölött egyetlen gyerek dolgozott a Dr Pepper projekten, amíg a Cheesestrings esetében olyan anyák végezték a munkát, akik a cég un. „Family Panel”-jének részét képezték. Dubit hozzátette, hogy a Barbie projektet négy évvel ezelőtt hajtották végre és azzal járt, hogy anyák és lányaik együtt dolgoztak azért, hogy egy MP3 lejátszót kapjanak...
A Dubit nyilatkozata ezzel folytatódott: “Nem fizetünk a 12 éveseknek azért, hogy (online) véleményeket mondjanak édességekről, de meg fogunk jeleníteni annyi véleményt a paneltagjainktól, amennyit csak tudunk, amíg ezek megfelelőek és nem sértenek meg semmiféle szabályozásokat, irányelveket vagy jó öreg józan észt.”
A cég szintén cáfolta azokat az állításokat, hogy a paneljének egy része szerepet játszott volna olyan dolgok promótálásában, melyeket ráadásul nem is kedvelhetnek. (Research-live)