HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Online Kutatás Konferencia 2008, Dublin

2008.11.27. 17:56 Forecast Research - www.forecast.hu

Az elmúlt időszakban kiemelten foglalkozott a blog az online kutatások kérdésével. Leírtuk erről a szubjektív véleményünket, közöltük a BrandRepublic ezen témában írt cikkét, volt már Research World publikáció, valamint Business Week cikk ismertetés. Mindezek után nem kis vita a hozzászólásokban. Saját blogjában írt már ebben a témában Robesz (Pintér Róbert) is postot. Most egy újabb véleménynek (tudósításnak) adunk helyet, mely a Pmsz honlapján jelent meg és ugyancsak a dublini konferenciával foglalkozik. Fontosnak tartjuk közölni, hogy a szakmabeliek és érdeklődők mind teljesebb képet kapjanak az online kutatások kérdéseiről.

"2008-ban az online kutatásra költött összeg világviszonylatban várhatóan mintegy 6,4 milliárd dollárt tesz ki, amely jól mutatja a módszer jelentőségét. A Dublinban megrendezett Panel Kutatás Konferencia az online kutatás minden területét érintette: így szó esett többek között az adatminőség biztosításának, valamint a válaszadói hajlandóság fenntartásának kérdéséről.

A piackutatási iparág nagy változásokon megy keresztül: a megbízók és kutatócégek is keresik a technika új vívmányai nyújtotta stratégiai lehetőségeket. Az ESOMAR (European Society for Opinion and Market Research) által a konferencián publikált adatok szerint a 2008-ban kutatásra elköltött összeg világviszonylatban 28 milliárd dollárra tehető, aminek több mint egyötödét, 6,4 milliárd dollárt az online kutatás tesz majd ki. Ez az arány az európai országok közül Finnországban és Hollandiában a legmagasabb, ahol 70%-os internet penetráció mellett a kvantitatív kutatások közel egyharmada valósul meg online módszerekkel. (Összehasonlításképpen hazánkban 46%-os internet penetráció mellett az online kutatások aránya 6-8% körül alakul az ESOMAR adatai szerint.)
Ugyanakkor még mindig sok megbízó kérdőjelezi meg az online kutatást, mint hatékony döntés-előkészítő eszközt. A konferencia szervezőinek ezért nem titkolt célja volt, hogy az online kutatás egészét vizsgálva tisztázza a paneltulajdonosok, a piackutatók és az adatokat használó döntéshozók szerepét és felelősségét, egy komoly párbeszédet kezdeményezve a felek között a szakma legdinamikusabban fejlődő szegmensében.

A 2008. október 21-23. között, Dublinban megrendezett konferencián 30 országból több mint kétszáz kutató, szakértő, paneltulajdonos és döntéshozó vett részt. Az előadások az online kutatás területeinek minden részét érintették: az adatminőség kérdésétől kezdve a speciális célcsoportok elérésén keresztül az ügyfélpanelekig, de az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már bevált adatgyűjtési módszernek számító web 2.0 technológiával működő közösségi oldalak piackutatásban betöltött szerepével és kiaknázatlan lehetőségeivel is több előadás foglalkozott.
A konferenciát Frits Spangenberg, az ESOMAR elnöke nyitotta meg, akit számos ügynökség és ügyféloldali cég nemzetközileg elismert szakembereinek előadása követett. A nemzetközi paneltulajdonosokat a GFK, a GMI és az InSites Consulting, míg a megbízói oldalt többek között a Procter & Gamble, az Estée Lauder és az EasyJet képviselte.

Újszerű megoldások a kérdőívekben

A konferencia egyik nagy tanulsága, hogy az online panelkutatás terén az adatminőséggel kapcsolatban megfogalmazott problémák csak a paneltulajdonosok, a kutatócégek és a megbízók összefogásával orvosolhatók. A paneltulajdonosoknak a regisztrált tagok megbecsülésére kell nagyobb figyelmet fordítani, amit magas színvonalú panelmenedzsmenttel, valamint a kérdőívek élvezeti értékének növelésével érhetnek el, míg a kutatócégek és a megbízók felelőssége elsősorban a kialakult árharc visszaszorításában rejlik.

A GMI szakértője egy általuk végzett felmérés alapján arról számolt be, hogy a válaszadói hajlandóság - a hagyományos kutatási módszerek kapcsán oly jól ismert - csökkenése az online adatfelvételi módszerek esetében is létező jelenség. Ugyanakkor az is kiderült, hogy a probléma orvosolható: a kérdőívekben szereplő új, nem hagyományos elemek (pl. flash applikációk) használata nagyban elősegíti a válaszadói figyelem fenntartását.

A konferenciát megelőző két workshopon a piaci szegmentációs technikákat és az online adatminőség javításának lehetőségeit vizsgálták. Utóbbi kapcsán az év elején az ESOMAR által összeállított, az ügyféloldal munkáját segítő E26 kérdéseket vették górcső alá mind a megbízók, mind a paneltulajdonosok szemszögéből. Az egynapos, interaktív műhelymunka betekintést engedett a kérdések kidolgozása során felmerült dilemmákba: így szó esett például a panelméret és -kapacitás közti különbségről, ami a megbízó cégek többségének nem egyértelmű. (Míg panelméret alatt a regisztrált tagok számát értjük, a panel kapacitása az adott paraméterek alapján maximálisan elérhető kitöltésszámot jelenti.)

Hazai körkép

Hazánkban az alacsony internet elérés miatt az online kutatási megoldások még csak kialakulóban vannak. Nemcsak az ügyfél oldal, de a piackutató cégek szereplői sem ismerik még elég jól az online módszerek lehetőségeit és korlátait. A cél az, hogy az Egyesült Államok és a nyugat-európai országok hibáiból tanulva mi már tudatosan építsük a piacot, elkerülve az ott már kialakult gyermekbetegségeket. Ennek legfontosabb eszköze a szakmai fórumokon való folyamatos megjelenés, valamint párbeszédek, szakmai viták kezdeményezése a paneltulajdonosok, a megbízók és a piackutatók között."


Barcza Enikő
KutatóCentrum üzletágvezető
/Forrás: Pmsz.org/

1 komment

Címkék: konferencia piackutatás online kutatás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Józsa Gyula · http://piackutatas.blog.hu 2008.11.27. 20:51:21

Barcza Enikő nemrég egyoldalúnak találta az online kutatással kapcsolatos írásokat a blogon. Ezért is örülök, hogy ilyen hamar lehetőség nyílt az ő véleményének közlésére is ebben a témában.
süti beállítások módosítása