Ogilvy a reklámok teszteléséről, piackutatásról
2007.09.20. 16:05 Forecast Research - www.forecast.hu
A) Még senkinek sem sikerült bebizonyítania, hogy kapcsolat lenne a filmekre való visszaemlékezés foka és az eladások között.
B) Némely filmek, melyek jól szerepelnek a visszaemlékezés vizsgálatakor, átlagon aluli mértékben képesek megváltoztatni a néző márkapreferenciáját. A híres emberekkel forgatott filmekre például nagyon sokan emlékeznek, ezek a filmek a márkapreferenciát mégsem tudják igazán befolyásolni.
C) A szövegíró könnyen visszaélhet vele. »Ha azt akarom, hogy jól szerepeljen a film a visszaemlékezési tesztekben, nem kell mást tennem, mint felléptetni egy gorillát fürdőnadrágban.«
D) Még az is kérdéses, hogy a visszaemlékezési tesztek egyáltalán a visszaemlékezést mérik-e. Nézetem szerint a néző képességét mérik, hogy hogyan tudja elmondani azt, amire emlékszik, ez pedig két különböző dolog."
2 komment
Címkék: piackutatás ogilvy preteszt reklámteszt
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
zs.gothpunk · http://gothpunk.freeblog.hu 2010.03.09. 13:18:58
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2010.03.09. 14:07:18