HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Nagy Adat vagy nagy cirkusz?

2014.02.10. 11:06 Forecast Research - www.forecast.hu

Mindenki beszél róla, de még senki nem látta, mi az? Hát persze, hogy a Big Data. Az adatbányász és Üzleti intelligencia (Business Intelligence, BI) szakértők kicsit meg is vannak sértődve, hogy a marketingesek, piackutatók és a mainstream média ellopták tőlük a sztorit. (Igaz, ez alapvetően az ő sztorijuk – volt.) Annak ellenére, hogy kis túlzással lassan bulvártéma lesz belőle, nem igazán értjük, tudjuk, hogy mi is ez. Fussunk neki még egyszer. A piackutatók szempontjából, természetesen.       

A cirkuszi ló.jpgChagall: A cirkuszi ló

Íme, néhány közhelyszerű kulcsmegállapítás a médiából:

  • A Big Data példa nélkül álló lehetőségeket, de ugyanennyi kihívást is tartogat
  • A Big Data felhasználása üzleti problémák megoldására még gyerekcipőben jár, a cégvezetőkön azonban óriási a nyomás, hogy a Big Data-ból valódi üzleti versenyelőnyt kovácsoljanak
  • Az korai alkalmazóknak köszönhetően számos remek Big Data kezdeményezésre van már példa
  • A piackutatók egyelőre a partvonalról figyelik az eseményeket
  • A hagyományos piackutató üzleti modell és az új Big Data modell közötti szakadék áthidalásához új képességekre, készségekre van szükség


A 4V modell

Nagy a zűrzavar a Big Data körül. A kifejezés alapvetően arra utal, hogy sokkal több adat létezik napjainkban, mint akár néhány évvel ezelőtt, és céllá vált e különféle forrásokból származó adathalmazok összesítése, szintetizálása, méghozzá a jobb, sikeresebb üzleti döntések meghozatala érdekében.

A Big Data-t leíró ún. „4V” tökéletesen illusztrálja, hogy miért beszélhetünk Big Data forradalomról:

  • „Volume” - az információ mennyisége. Az adatok mennyisége napjainkra valóban sokkoló méreteket öltött.
  • „Variety” - az adatok sokfélesége, változatossága. A social media csak egy része a Big Data-nak, bár kétségkívül jelentős része. Ide sorolhatóak még a viselkedéstani (fogyasztói magatartással kapcsolatos) adathalmazok, a tranzakciós adatok, a videók, a fényképek, a GPS adatok, a hangfelvételek stb.
  • „Velocity” - az adatok terjedési sebessége. Az adatokhoz való hozzáférés és az adatelemzés sebessége nagyon megugrott, lehetővé téve ezzel az ún. streaming adatok (adatfolyamok) elemzését.
  • „Veracity” - Az adatok érvényessége. A fentiek egyike sem ér semmit, ha az adatokat nem sikerül valós időben, a vállalatok számára az üzleti döntéseket segítő módon integrálni és szintetizálni. A fogyasztók által (például viselkedést felmérő teszt során) elmondottak összevetése a fogyasztók valós cselekedeteivel (viselkedési vagy tranzakciós adatokkal, melyek egyre növekvő mértékben származnak valós idejű, mobil kereskedelmi folyamatokból), ez az, ami sok mindent meg fog változtatni.


Nagy sztori, nagy munka

A Big Data ígérete abban rejlik, hogy olyan történetet „mesél el”, amit korábban senki, és még gyorsabban is teszi, mint ahogy bárki más tenné. Összegezve a Big Data ugrást jelent onnan, hogy „mi történt?”, vagy „mi történik éppen?” oda, hogy „mit jelent az adat?” és „várhatóan mi fog történni?”

A Big Data elemzés jelenleg még gyerekcipőben jár, ezt kár tagadni. Bár bekövetkezett az adatok robbanása, de a kinyerhető insight-ok egyelőre nem képesek lépést tartani ezzel.

A folyamatban az egyik kihívás annak megfejtése, hogy miről is szól az adott „párbeszéd”, majd ezt mérhető értékekké konvertálni, hogy ezután megkezdődhessen a fogyasztói élményre vagy fogyasztói elégedettség mérésére irányuló elemzés. A szakértők ezt a folyamatot, ennek helyes mederbe terelését nevezik „Szent Grálnak”.

Még ennél is nagyobb kihívás annak kifundálása, hogyan is lehet összesíteni és szintetizálni teljesen eltérő adatfolyamokat. A szervezetek, vállalatok többnyire öröklött rendszerekkel rendelkeznek, ilyenek például a historikus tracking tanulmányok, a szindikált forrásanyagok, a fogyasztóvédelmi adatok, a social media-ból származó adatok, a mobiltelefonos adatok, stb. Mindezeknek az összefésülése a különféle „adatraktárakból” olyan kihívás, amelyre a szakma még keresi a megoldást.

Matematikus, nyelvész, kognitív szakértő

Egyes Big Data szakértők úgy fogalmaznak, hogy a vállalatokkal folytatott megbeszéléseik során önmagában a Big Data-ról nem sok szó esik. Helyette azt vitatják meg, hogy segíthet a módszer az üzleti problémák gyorsabb megoldásában, mégpedig oly módon, hogy az adatokat és az adatforrásokat egyetlen központi adatbázisba tömöríti, olyan formátumban, amely valamennyi érdekelt félnek hozzáférést biztosít. A fogyasztói élmény „360 fokos”, valós időben történő felmérése sokkal hasznosabb és sokkal több insight-ot hozhat, mint egyetlen adatbázis vagy éppen a hónapokkal ezelőtt rögzített adatok elemzése.

A legtöbb technológiai vállalat a matematikára alapoz, és olyan mintákat, motívumokat keres, amelyek segítségével könnyebben elemezhet. A márkák, termékek percepciójának ilyen módon való árnyaltabb vizsgálata kritikus fontosságú és egyre inkább lehetségessé válik. A kognitív tudományokban, számítógépes matematikában vagy nyelvészetben jártas szakemberek bevetésének segítségével leleplezhetővé válhatnak a valódi érzések, pl. a csalódottság, irritáció, zavarodottság, harag vagy felháborodottság. Egy brand menedzser számára igen hasznos annak megértése, hogy mi az, amire a fogyasztók a legszenvedélyesebben reagálnak.

Továbbá a viselkedési, tranzakciós vagy történeti adatok valamely módon történő integrálása lehetőséget nyújtana az ún. szegmentációs elemzésekre, amelyek képesek lehetnek előre jelezni a jövő történéseit. (Legalábbis egyes szakértők szerint. Mások vitatják ezt.)

Versenyelőny

Bár van némi vita arról, hogy a Big Data-t esetleg fel lehetne használni a mesterséges intelligencia fejlesztésére, néhányan figyelmeztetnek, hogy ez még nem realitás és valószínűleg egy ideig még nem is lesz az.

A vállalatvezetők úgy érzik, hogy a Big Data rengeteg lehetőséget kínál, és éppen ezért, a módszert idejekorán adaptálók már azon vannak, hogyan tudnának belőle versenyelőnyt kovácsolni. A megtérülés (ROI) is fontos kérdés, hiszen a brand menedzserek többnyire arra használják fel a Big Data-t, hogy marketing vagy kommunikációs tevékenységüket fejlesszék, krízis menedzsmentet támogassanak, vagy éppen más, üzlet-specifikus problémát kezeljenek.

A megtérülés mérése nehéz dolog, hiszen a marketingben rengeteg érintkezési felület létezik – a fogyasztó meghall egy reklámot a rádióban, rákeres a neten termékre, majd elmegy az üzletbe és megvásárolja, stb.   

Néhány példa    

  • A közösségi médiában zajló beszélgetéseket a kutatók mérési adatokká konvertálhatják át a Like-ok, a látogatók száma, az ún. Klout-érték (befolyás mértéke) alapján.
  • Az ügyfél joggal kérdezheti: „Hogyan szerezzek több vevőt?” A Big Data módszere képes arra, hogy a fogyasztói elégedettséget mérő adatokat (beleértve a közösségi médiában vagy az okostelefonokon folytatott beszélgetéseket) összekapcsolják az attitűdöt vizsgáló adatokkal. Mindezekből új adathalmaz hozható létre, ezzel egyidejűleg új, szerencsésebb megközelítést kínálva arról, hogyan szerezhető még több vásárló.
  • Az AT&T vállalatnál a stratégia hagyományosan az összesített adatok használata. Mégis egyre több figyelmet fordítanak az aprólékos adatokra, a tranzakciós vagy felhasználói szintű adatokra. A Big Data megteremtette a lehetőséget, hogy vegyük ezeket az adatokat, és oly módon nyerjünk ki belőlük információt, ami hagyományos megközelítésben nem működne, pl. stratégiai insight-ok esetében.
  • Az AT&T arra használja a Big Data-t, hogy olyan adatokat kombináljon össze, amire korábban nem volt lehetőség. Összeköti például az attitűdbeli és elégedettségi adatokat (melyek ehhez hasonló kérdésekből származnak: „Mennyire elégedett a szolgáltatójával?” vagy „Jó munkát végzünk a megszakadt hívások terén?”) azokkal a tényleges tapasztalati adatokkal, melyek arra vonatkoznak, hogy valójában milyen színvonalú a telefonhálózat működése a megszakadt hívások tekintetében. A Big Data ilyen irányú képessége sokkal pontosabb, sikeresebb módszert teremtett meg.
  • A Coca-Cola rendkívül sikeres Super Bowl kampánya számos csatornán keresztül integrált adatokat.  
  • A Walmartban a polcokon egymás mellé pakolták ki a sört és a pelenkát, mert rájöttek, hogy a pelenkát vásárló apukák szívesen veszik meg a sört is az áruházban, mivel úgysincs idejük kocsmába járni.

 
Bár sok nagyvállalat végez említésre méltó munkát, még mindig igen fragmentált a Big Data területe, és senki sem rendelkezik helytálló stratégiával. Ahogy egy szakértő fogalmaz: „az út még csak most kezdődik, a Big Data csak gyerekcipőben jár.”

Ami a turizmust illeti – különös tekintettel a szállodaláncokra és az online utazási oldalakra –  ebben a szektorban is használják a Big Data módszert egyrészt megjósolni, hogy kik lehetnek a legjobb vevőik, és milyen típusú üzenetekre lenne szükség az elérésükhöz. Ún. mikro-szegmentációs módszert alkalmaznak a különféle szegmensek eltérő megszólítására.

A hagyományos piackutatási üzleti modell és a Big Data modell közti különbségek

Például az AT&T újabban olyan specialistákat alkalmaz, akik tapasztaltak a Big Data terén. Ennek az lett az eredménye, hogy ritkán alkalmaznak piackutató vállalatot erre a tevékenységre.

A piackutatás előtt ott van a marginalizálódás veszélye, tekintve, hogy szakma „kenyerét” adó kutatási technikák – kérdőívek, fókuszcsoportok – feltehetően hanyatlásba kezdenek a Big Data valós idejű beszélgetésekre irányuló észlelési és szintetizálási képességének és más adatokkal való kombinálásának fényében. (Ez a folyamat jó ideig eltarthat.)

A piackutatók előtt álló, egyik jellemző kihívás a Big Data és egyéb előrejelző módszerek paradigmaváltásához szükséges készségek, képességek megszerzése. Ez a ’skill set’ ugyanis szerteágazóbb, mint bármely más piackutatási módszer esetében. Talán ez az oka annak, hogy a piackutatók még nem igazán képesek értékelni e módszert.

A jövő adatzsenije (data scientist) olyan szakember lesz, aki négy teljesen különálló tudományterületet képes ötvözni:

  • Hagyományos matematikai, statisztikai elemző módszerek
  • Adatok, adatforrások irányítása, felügyelete
  • Hagyományos, fogyasztó-központú piackutatás
  • Tanácsadás / Üzleti optimalizálás


Az olyan egyének, akik a data scientist képességeivel bírnak, kiterjedt ismeretekkel rendelkeznek matematikából, fizikából és pszichológiából is. Továbbá képesek az adatokból az értelmet, a jelentőséget kinyerni és abból egy sztorit kreálni. Ilyen készségekkel bíró szakembereket találni embertelenül nehéz, így pl. az AT&T csapatokat hozott létre, melyek tagjai között vannak adatirányítási specialisták éppúgy, mint fogyasztói-kutatás szakértők. Az AT&T saját piackutatói részlege pedig szoros együttműködésben dolgozik az IT részleggel.  

Következtetések

A Big Data módszernek köszönhetően létrejött új kutatási eszközök folyamatosan változnak, lehetőséget teremtve az előrejelző elemzésre. Ez a folyamat jelentős és sürgető igényt generált az ún. data scientist szakember megjelenésére, aki kiaknázhatja a Big Data lényegét, a megszerzett információt pedig hatékonyan adhatja át üzleti célok megvalósítására. Bár a piackutatók nem állnak a legjobban az új módszer alkalmazásával kapcsolatban, mindazonáltal megvan bennük minden képesség, ami ahhoz szükségeltetik, hogy fontos insight-okat nyerjenek ki a Big Data-nak nevezett adatfolyamból.

Bár a módszer még gyerekcipőben jár, a korai alkalmazók már most jól haladnak, különösen a közösségi média területén, ahol az a módi, hogy a beszélgetéseket felhasználva fontos méréseket folytatnak, amelyek később a brand menedzserek segítségére lehetnek a fogyasztók megszólításában. Az üzleti adatok szintetizálása, összesítése továbbra is olyan kihívás marad, amelynek leküzdése nagy erőfeszítést igényel.

(Piackutatás blog)

Szólj hozzá!

Címkék: adatbázis adat piackutatás adatgyűjtés adatbányászat portfolioblogger big data business intelligence

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása