HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Piackutatás Hírek

Piackutató állások, álláshirdetések

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (2) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (2) capi (2) casro (1) cati (7) cawi (1) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (37) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (3) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (101) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (954) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (351) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (15) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Portfolio

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Fejlesztések a Piackutatás Hírek oldalon

2014.01.22. 15:35 Forecast Research - www.forecast.hu

Ideiglenesen véget értek a fejlesztések a Piackutatás Hírek oldalon, az alábbiakban röviden összefoglalom, hogy milyen változtatások történtek.

latestnews2.jpg

A fejlesztés során kb. 40-50 ponton javítottunk az oldal működésén, ebben egyaránt benne van a kisebb, formai hibák korrigálása, az oldal működését gördülékenyebbé tevő „motorháztető alatti” fejlesztések, melyek kevésbé látványosak (pl. az admin felület fejlesztése), illetve néhány nagyobb változtatás is. Most csak a nagyobb dolgokról ejtek szót. A főoldalon jelentősen kibővítettük a Vezető hír blokkot, a főhír alatt további 6 lapozható hír kapott helyet. A cél a tartalom könnyebb áttekintése volt. A formai változtatásnál is fontosabb, hogy a Vezető hírek között mostantól kizárólag saját tartalmakat közlünk, melyek a PH-n olvashatók; ez a saját tartalom valójában persze „kvázi” saját tartalom, nem jobban és nem is kevésbé saját, mint a marketinges hírportálokon megjelenő anyagok 98%-a, vagyis publikus forrásokból elérhető nyilvános hírek, közlemények olvashatók itt, a linkekre kattintva pedig ennek megfelelően most már a mi oldalunkon tekinthetők meg a hírek részletezései. Ez nagyon fontos változás, mivel így az oldal első kétharmad részén (a Vezető hír részen és az alatta található PH trend rovatban, ahol eddig is valódi saját tartalmat jelentettünk meg) már nem idegen oldalakról átvett olvasnivaló található és innen többnyire nem is tereljük más oldalakra a látogatókat (kivételt jelenthetnek időnként a „...- számolt be az XY portál” típusú hírek, melyek alkalmazásáról mi sem mondhatunk le, de ez nem lesz gyakori). Azokat a híreket, melyek exkluzív tartalmak, a Vezető hírek blokkban „PH Hír” előtaggal látjuk majd el, ezek tehát nem sajtóközlemények lesznek, hanem általunk „gyártott” hírek; idővel törekszünk arra, hogy minél több ilyen hír szerepeljen a Vezető hírek között. (A tesztelés során kicsit kaotikus volt a narancssárga hátterű „PH Hír” előtag használata, minden hírnél megjelent, ezt azonban most, az oldal aktiválásakor megváltoztattuk az előbbiek szerint.)

A PH trend részen nem történt semmi változtatás. Annál inkább az utána következő blokkban, ahol eddig az összes hírforrás híreit megjelentettük. Ez a rész áttekinthetetlenül nagy volt és eléggé statikus is, ebben a formában nem maradhatott. Ezt a részt teljesen megszüntettük, eltávolítottuk az oldalról; nyitva hagytunk még egy kiskaput, az oldal alján található „Böngészni szeretnék a hírforrások között!” linkre kattintva most még előhívható ez a rész, be lehet kukucskálni a motorháztető alá, de alapból már nem jelenik meg. Nemsokára ezt a lehetőséget is véglegesen megszüntetjük. Ezzel pedig értelmét vesztik azok a kérdések, hogy miért az „xy” forrás van előbb, miért nem a „z”? Mivel a blokk gyakorlatilag megszűnt, így sorrend sincs már a források között, csak az számít, hogy kinek van új híre? (Azt pedig senki ne felejtse: a hír nem azé, akik kibocsátotta, hanem azé, aki leközli, terjeszti.) A hírforrások megszűnt helyén ezentúl a Friss hír szekció található, ahol egyfajta bővített hírfolyamként a 12 legfrissebb magyar vonatkozású kutatási hír olvasható (a Twitter és Facebook bejegyzések kivételével).

Ezekkel a változtatásokkal két célunk volt: egyrészt gyorsan átpörgethető, jól áttekinthető, nem túl terjengős felületen tálaljuk a híreket, másrészt pedig növeljük a saját tartalom arányát az oldalon. Nyilvánvaló, hogy ezzel a hírversenybe is beszálltunk és az eddigieknél sokkal inkább „portálosabb” lett az oldal. A hosszú távú cél egy cégektől független, önálló iparági hírportál megteremtése, sok saját hírrel, értékes egyedi tartalommal. Az alapok adottak, az oldal mögött már egy olyan adminisztrációs felület működik, amely képes kiszolgálni egy kisebb hírportál igényeit. Egy ilyen admin felület kifejlesztése a nulláról indulva mellesleg minden, csak nem egyszerű, a híreket kezelő adatbázisok összetettsége, bonyolultsága pedig tényleg hihetetlen, az én számomra legalábbis az. Hiába tűnik egyszerűnek az oldal, a hírek összegyűjtését, tárolását, kezelését, archiválását csak nagyon komplex módon lehet megoldani.      

Egyéb változtatások:

- az Álláshirdetések között ezentúl megjelentetjük a más oldalakon közzétett „piackutató” hirdetéseket is, jelenleg 26 ilyen hirdetés található az oldalunkon; a Hírfolyam „Szűrés” opciójával (kipipálva a „Piackutató állások” mezőt) nyomon lehet követni új álláshirdetés megjelenését, akit érint ez a kérdés
- a 3. hasábban a média híreit egyetlen lapozható boxba szerveztük, így könnyebben áttekinthető (Hírajánló)
- a 3. hasáb boxainak háttérszínét eltávolítottuk, így sokkal letisztultabb lett az oldal
- a Hírfolyam színvilága (betűk, vonalak, háttér, stb.) komolyabbra és jobban olvashatóra változott
- új hirdetési felületeket alakítottunk ki, részben egy önálló menüpont alatt, részben pedig a Vezető hírek és a PH trend cikkek részletezése után; itt más kutató cégeknek is lehetőséget adunk a megjelenésre, akár ingyenes formában is (hamarosan... :-)

A fejlesztések csak ideiglenesen értek véget, míg korábban kb. 6 hónap szünet következett, most nem így lesz, néhány hét pihenő után azonnal újabb fejlesztésekbe fogunk. Ezek irányáról annyit mondhatok, hogy többek közt a 3. hasáb terjedelmét fogjuk csökkenteni a boxok további integrálásával, kialakítunk valamiféle hírlevél rendszert is, hogy akik nem követik naponta az oldalt, azok minden reggel emailben megkaphassák az előző 24 óra kutatási híreit, változtatunk a Facebook-os megjelenésen, a legfrissebb híreket pedig Twitterre is kilőjük, ahol eddig nem voltunk jelen. Nagy kérdés a Google+, ott is célszerű lenne megjelenni a PH-val, de egyrészt nem ismerem, másrészt – őszinte leszek – a hátam közepére nem kívánok még egy közösségi platformot. Hosszabb távon sajnos elkerülhetetlen lesz, de jelenleg még nem prioritás.

Ezek a tervek, meglátjuk mennyi fér bele a következő fejlesztési szakaszba. Egy biztos: folyamatosan dolgozunk az oldalon, elszántak vagyunk és nagyon gyorsan tanulunk a médiavilág szereplőitől!

(Piackutatás blog)

Címkék: piackutatás piackutatás hírek