Ideiglenesen véget értek a fejlesztések a Piackutatás Hírek oldalon, az alábbiakban röviden összefoglalom, hogy milyen változtatások történtek.
A fejlesztés során kb. 40-50 ponton javítottunk az oldal működésén, ebben egyaránt benne van a kisebb, formai hibák korrigálása, az oldal működését gördülékenyebbé tevő „motorháztető alatti” fejlesztések, melyek kevésbé látványosak (pl. az admin felület fejlesztése), illetve néhány nagyobb változtatás is. Most csak a nagyobb dolgokról ejtek szót. A főoldalon jelentősen kibővítettük a Vezető hír blokkot, a főhír alatt további 6 lapozható hír kapott helyet. A cél a tartalom könnyebb áttekintése volt. A formai változtatásnál is fontosabb, hogy a Vezető hírek között mostantól kizárólag saját tartalmakat közlünk, melyek a PH-n olvashatók; ez a saját tartalom valójában persze „kvázi” saját tartalom, nem jobban és nem is kevésbé saját, mint a marketinges hírportálokon megjelenő anyagok 98%-a, vagyis publikus forrásokból elérhető nyilvános hírek, közlemények olvashatók itt, a linkekre kattintva pedig ennek megfelelően most már a mi oldalunkon tekinthetők meg a hírek részletezései. Ez nagyon fontos változás, mivel így az oldal első kétharmad részén (a Vezető hír részen és az alatta található PH trend rovatban, ahol eddig is valódi saját tartalmat jelentettünk meg) már nem idegen oldalakról átvett olvasnivaló található és innen többnyire nem is tereljük más oldalakra a látogatókat (kivételt jelenthetnek időnként a „...- számolt be az XY portál” típusú hírek, melyek alkalmazásáról mi sem mondhatunk le, de ez nem lesz gyakori). Azokat a híreket, melyek exkluzív tartalmak, a Vezető hírek blokkban „PH Hír” előtaggal látjuk majd el, ezek tehát nem sajtóközlemények lesznek, hanem általunk „gyártott” hírek; idővel törekszünk arra, hogy minél több ilyen hír szerepeljen a Vezető hírek között. (A tesztelés során kicsit kaotikus volt a narancssárga hátterű „PH Hír” előtag használata, minden hírnél megjelent, ezt azonban most, az oldal aktiválásakor megváltoztattuk az előbbiek szerint.)
A PH trend részen nem történt semmi változtatás. Annál inkább az utána következő blokkban, ahol eddig az összes hírforrás híreit megjelentettük. Ez a rész áttekinthetetlenül nagy volt és eléggé statikus is, ebben a formában nem maradhatott. Ezt a részt teljesen megszüntettük, eltávolítottuk az oldalról; nyitva hagytunk még egy kiskaput, az oldal alján található „Böngészni szeretnék a hírforrások között!” linkre kattintva most még előhívható ez a rész, be lehet kukucskálni a motorháztető alá, de alapból már nem jelenik meg. Nemsokára ezt a lehetőséget is véglegesen megszüntetjük. Ezzel pedig értelmét vesztik azok a kérdések, hogy miért az „xy” forrás van előbb, miért nem a „z”? Mivel a blokk gyakorlatilag megszűnt, így sorrend sincs már a források között, csak az számít, hogy kinek van új híre? (Azt pedig senki ne felejtse: a hír nem azé, akik kibocsátotta, hanem azé, aki leközli, terjeszti.) A hírforrások megszűnt helyén ezentúl a Friss hír szekció található, ahol egyfajta bővített hírfolyamként a 12 legfrissebb magyar vonatkozású kutatási hír olvasható (a Twitter és Facebook bejegyzések kivételével).
Ezekkel a változtatásokkal két célunk volt: egyrészt gyorsan átpörgethető, jól áttekinthető, nem túl terjengős felületen tálaljuk a híreket, másrészt pedig növeljük a saját tartalom arányát az oldalon. Nyilvánvaló, hogy ezzel a hírversenybe is beszálltunk és az eddigieknél sokkal inkább „portálosabb” lett az oldal. A hosszú távú cél egy cégektől független, önálló iparági hírportál megteremtése, sok saját hírrel, értékes egyedi tartalommal. Az alapok adottak, az oldal mögött már egy olyan adminisztrációs felület működik, amely képes kiszolgálni egy kisebb hírportál igényeit. Egy ilyen admin felület kifejlesztése a nulláról indulva mellesleg minden, csak nem egyszerű, a híreket kezelő adatbázisok összetettsége, bonyolultsága pedig tényleg hihetetlen, az én számomra legalábbis az. Hiába tűnik egyszerűnek az oldal, a hírek összegyűjtését, tárolását, kezelését, archiválását csak nagyon komplex módon lehet megoldani.
Egyéb változtatások:
- az Álláshirdetések között ezentúl megjelentetjük a más oldalakon közzétett „piackutató” hirdetéseket is, jelenleg 26 ilyen hirdetés található az oldalunkon; a Hírfolyam „Szűrés” opciójával (kipipálva a „Piackutató állások” mezőt) nyomon lehet követni új álláshirdetés megjelenését, akit érint ez a kérdés
- a 3. hasábban a média híreit egyetlen lapozható boxba szerveztük, így könnyebben áttekinthető (Hírajánló)
- a 3. hasáb boxainak háttérszínét eltávolítottuk, így sokkal letisztultabb lett az oldal
- a Hírfolyam színvilága (betűk, vonalak, háttér, stb.) komolyabbra és jobban olvashatóra változott
- új hirdetési felületeket alakítottunk ki, részben egy önálló menüpont alatt, részben pedig a Vezető hírek és a PH trend cikkek részletezése után; itt más kutató cégeknek is lehetőséget adunk a megjelenésre, akár ingyenes formában is (hamarosan... :-)
A fejlesztések csak ideiglenesen értek véget, míg korábban kb. 6 hónap szünet következett, most nem így lesz, néhány hét pihenő után azonnal újabb fejlesztésekbe fogunk. Ezek irányáról annyit mondhatok, hogy többek közt a 3. hasáb terjedelmét fogjuk csökkenteni a boxok további integrálásával, kialakítunk valamiféle hírlevél rendszert is, hogy akik nem követik naponta az oldalt, azok minden reggel emailben megkaphassák az előző 24 óra kutatási híreit, változtatunk a Facebook-os megjelenésen, a legfrissebb híreket pedig Twitterre is kilőjük, ahol eddig nem voltunk jelen. Nagy kérdés a Google+, ott is célszerű lenne megjelenni a PH-val, de egyrészt nem ismerem, másrészt – őszinte leszek – a hátam közepére nem kívánok még egy közösségi platformot. Hosszabb távon sajnos elkerülhetetlen lesz, de jelenleg még nem prioritás.
Ezek a tervek, meglátjuk mennyi fér bele a következő fejlesztési szakaszba. Egy biztos: folyamatosan dolgozunk az oldalon, elszántak vagyunk és nagyon gyorsan tanulunk a médiavilág szereplőitől!
(Piackutatás blog)