HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Insight-ok akcióban: a Wall Street Journal tinikkel shoppingol

2013.12.09. 19:05 Forecast Research - www.forecast.hu

Ha piackutató vagy, esetleg a munkád arra késztet, hogy lépést tarts a tinik vásárlási szokásaival (előre is részvétem), akkor érdemes elolvasni a Wall Street Journal friss írását (az eredeti cikk megtekintéséhez előfizetés szükséges), amelyben Sara Germano osztja meg tapasztalatait: tini lányok két csoportját kísérte el vásárolni  a kanadai Overland Parkban, valamint a New York állambeli Albany-ban.

mall_k1.jpgEgy szombati nap a plázában: vegyünk búcsút a nagy márkáktól, és üdvözöljük az olcsó 'Fast Fashion' világát! (forrás: The Wall Street Journal)

Tini vagyok, nézd, ahogy vásárolok!

Ahogy beléptek az Oak Park Mall hatalmas Forever 21 üzletébe, Goldia Kiteck és három barátnője szétszóródtak, akár a hangyák. A végzős középiskolások saját küldetést teljesítettek, céljaikat tapadós leggingek, zörgős nyakláncok és cicás csőtopok által kikövezett úton próbálták elérni.

„Minden kedvencemet meg tudom venni egy helyen” – mondja Ms Kiteck, majd 51 dollárt költött egy szoknyára, egy pár fülbevalóra és egy fekete pólóra, ami a SUPER AWESOME (nagyon menő) feliratot hordozta a mellrészén arany betűkkel.

Az olyan divatáru-üzletek, mint a Forever 21 vagy a H&M mostanában olyan tinikre specializálódott ruhaboltok kenyerét veszik el, mint az Abercrombie & Fish, az American Eagle Outfitters, az AEO +0.50% vagy az Aeropostale. A szektor egykori piacvezetője, az Abercrombie az utóbbi kilenc hónapban 11.5 milliós veszteséget realizált, ahogy eladásai 7%-kal estek.

A Wall Street Journal cikkéből egyértelműen fény derül arra, hogy miért az olcsó ruha a divat manapság.

A tinik ízlése bár ingatag, az elkísért vásárlás során kiderült, hogy alapvetően két tényező van hatással vásárlási döntéseikre: saját stílus kialakítása, és lehetőleg minél olcsóbban.

Mindkét tényező előnyös az olyan üzletek számára, mint a Forever 21 vagy a H&M – náluk gyorsan változik a divat és a kínálat, olcsón árulnak, és nem foglalkoznak márkajelzések feltüntetésével, ami eddig a tini divat egyik sarokköve volt. Múlt időben.

mall_k2.jpgKis szünet a költekezésben: tini vásárlók Kansas City-ben (forrás: The Wall Street Journal)

Az első lánycsapat a Kansas City-ben található Oak Mark nevű plázában zúzott, a hölgyek első útja az újonnan nyílt H&M-be vezetett. Kiteck és barátnői, Savannah Rattanavong és Kathy Hammer közel félórát töltöttek körbenézéssel, mielőtt egyikük, Savannah megvásárolt egy fekete pamut blézert 11 dollárért.  

A következő célállomás a Forever 21 volt, ahol a csapat találkozott a 18 éves Caitie McNulty-val. Egy órát töltöttek az üzletben – a túra legnagyobb része itt ment végbe – ruhákat választottak és próbálgattak. Kiteck kisasszony a már említett ’Awesome’ feliratú felsőt nézegette a tükörben, majd tovább válogatott. Szürke színűt akart belőle, de végül mégis a fekete mellett döntött.

A Forever 21 nagy vonzereje a választéka, mely olyan széles, hogy a barátnők mindegyike találhat magának valamit, függetlenül attól, hogy menő, vagy éppen szerény megjelenést szeretnének. Minderről McNulty kisasszony beszélt, aki sima, egyszerű fekete pólót és farmer sortot viselt. Az üzlet nagy előnye még, hogy mindenki pénztárcájához illően találhat ruhákat.

A megtervezett túra során a lányok oly különböző méretű költségvetéssel bírtak, ami csak a rúzsok árnyalatainak különbségével mérhető – volt, aki 20 dollárral, más 300 dollárral vágott neki. A legtöbb pénze McNulty-nak volt. A hölgy hétvégéken az Applebee’s alkalmazottja, így keres némi pénzt ruhákra, üzemanyagra. Ezért lett ő a legvagyonosabb. Az amerikai Labour Department statisztikái szerint a múlt nyáron a 16-19 éves tiniknek, akik  szerettek volna valamilyen nyári munkát találni, 22%-a nem járt sikerrel.

A lánycsapat egy egész délutánt együtt töltött, legtöbbet ugyanazokban az üzletekben – akinek nem volt sok pénze ruhákra, az inkább a kiegészítők között válogatott.

Egyszerű, olcsó alapdarabokra koncentráltak, a pénzüket olyan prémium darabokra tartalékolták, amiket csak különleges alkalmakkor vásárolnak meg.

A nyolcórás ’shopping-túra’ során Hammer kisasszony lemondott néhány neki tetsző ruhadarabról a H&M-ben, annak érdekében, hogy a túra legutolsó állomásán, a MAC kozmetikai üzletben megvehesse a vágyott mattító hatású rúzst 16 dollárért.

McNulty felpróbált egy pulcsit a Forever 21-ben, de nem vette meg. Majd az American Eagle üzletébe irányította a többieket. Az ötlet nem aratott osztatlan sikert.

„Nem szeretek bejönni ide, és válogatni a sok XS-es és S-es méretű ruhadarab között” – mondja Ms Hammer, aki krémszínű kötött pulcsit viselt, szőke hajának fele pedig le volt borotválva. „Én L-es méretű vagyok. Ne is említsük. Az ilyen üzletek demoralizálóak számomra.”

Kiteck egyetértett, hozzátette, ő sem venne itt soha semmit, erre megjelent egy eladó, hogy közölje: a ruhák jelentős része le van árazva 40%-kal. Kiteck gyorsan helyesbített: „Így mindjárt más a helyzet.”

A tradicionális tini divatüzletek a nem hivatalos tini egyenruha szellemében építik fel brandjüket: farmerek, pólók, kapucnis pulóverek, a szivárvány minden színében, prémium áron.

„Az üzletek kirakati filozófiája mindig is ez volt: halmozzuk fel mindezeket, és várjuk, hogy a tinik lecsapjanak rá. Mindezt a Stifel Nicolaus elemzője, Richard Jaffe osztotta meg. Szerinte a vásárlók rájöttek a turpisságra.

„A legtöbb üzlet ugyanazokat a holmikat kínálja” – mondja McNulty.

A cikkben megkérdezett tinik istenítették az American Eagle farmereit. („A Forever 21 farmerei irtó gázosak” – mondja McNulty, még annak tudatában is, hogy azok mindössze 8 dollárba kerülnek.)

A farmereket leszámítva az American Eagle ma már a tinik szerint nem túl menő vásárlási célpont, mindössze egy-két terméke kiemelkedő.

Az Abercrombie üzlet előtt is elhaladt a banda, észlelték a sötét színű fa dizájnt és a hangos zenét. Nem tértek be.

„Az Axe illatát egészen idáig érezni” – mondta Kiteck, az üzlet népszerű dezodorára utalva.

Az Abercrombie tisztában van a jelen kihívásaival. A cég novemberben – több mint két és fél év után – újra vezetői találkozót kezdeményezett, a cégvezetők pedig kibővítették a kínálatot színben és méretben is, annak érdekében, hogy a jelen trendjeihez jobban alkalmazkodjanak.

Craig Brommers, az Abercrombie szenior marketing alelnöke szerint az üzleti koncepció része a hangos zene és az erős illat, hiszen „a vásárlás olyan élmény, amely minden érzékszervre hatni kíván.”

A New York állambeli Albany Crossgates nevű plázában két 15 éves, Lily Warford és Ciara Cullen vásárolgatott – szintén kihagyták az Abercrombie-t, helyette egy órát töltöttek a Forever 21-ben, és otthagytak 95 dollárt. A Forever 21 a szóban forgó plázában 62,900 négyzetméteres helyen terül el.

„A felső tagozatosok (kb. 11-14 évesek) mind-mind ugyanúgy akarnak kinézni. Mindenki North Face dzsekit, American Eagle farmert és Ugg csizmát visel” – mondja Warford. „A középiskola már inkább a saját stílusról szól. A lényeg az önmegvalósítás.”

A lányok óvatosan bántak a költségvetéssel. A spórolás érdekében gyakran vesznek meg egyes dolgokat közös használatra – ilyen Cullen őszi kabátja, amit mindketten szeretnek és használnak. Cullen a vásárlás során is épp egy olyan farmert viselt, amit egy barátnőjétől kapott kölcsön.

Ahogy a Banana Republic üzletében válogattak, Warford kiszúrt egy terepszínű mellényt. „Oh, Ciara, ide nézz!” – mondta barátnőjének, majd magához mérte a ruhadarabot. Az árat megpillantva lefagyott arcáról a mosoly.

„80 dollár egy mellényért??? Menjünk át a Forever 21-be, ott kapok ugyanilyet 30 dollárért.”

(Piackutatás blog)

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás etnográfia insight portfolioblogger elkísért vásárlás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása